Zawieszenie - dostępne warianty i opinie o nich
Rozpoczęty przez
zab9k
, 14 lip 2012 09:30
#1
Napisano 14 lipiec 2012 - 09:30
Witam,
Do mojego Rexa zamontowałem sprężyny obniżające Eibach Pro Kit.
Autko zdecydowanie siadło, w porównaniu do serii(chociaz na tyle wcześniej chyba był jakiś zamiennik, bo było mega wysokie), natomiast martwi mnie miekkość, szczególnie tyłu.
Byłem na diagnostyce, ale wynik sprawności w okolicach 75-85% przód i tył, ale na nierównościach, auto dosłownie się zaczyna bujać+na zakrętach tył mocno się przechyla.
Zastanawiające jest również to, że mam wrażenie iż przód samochodu jest delikatnie wyżej od tyłu, jak gdyby był podniesiony(lub tył "leżał). Myślę, że to może być wina amortyzatorów, bo słyszałem, że wyniki z "trzepaczek" nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistym zużyciem.
Stąd pojawiło się pytanie: Czy zakładać gwint, jeśli tak, to jaki?
Wyczytałem, że odradza się te TA-Technics, D2 racing i innych wynalazków, ktoś może ma? Potwierdzi?
Z kolei Tein, czy KW, są dosyć drogie, szukam czegoś do ~2500zł, znajdę coś w tych pieniądzach?
A może zainwestować w Koni Yellow? Ktoś ma(może w połączeniu z eibach pro kitem)? Amortyzator chyba nie ma wpływu na wysokość samochodu?
Zależy mi żeby jeszcze delikatnie go obniżyć :-D a już bajką byłaby regulowana wysokość...
Do mojego Rexa zamontowałem sprężyny obniżające Eibach Pro Kit.
Autko zdecydowanie siadło, w porównaniu do serii(chociaz na tyle wcześniej chyba był jakiś zamiennik, bo było mega wysokie), natomiast martwi mnie miekkość, szczególnie tyłu.
Byłem na diagnostyce, ale wynik sprawności w okolicach 75-85% przód i tył, ale na nierównościach, auto dosłownie się zaczyna bujać+na zakrętach tył mocno się przechyla.
Zastanawiające jest również to, że mam wrażenie iż przód samochodu jest delikatnie wyżej od tyłu, jak gdyby był podniesiony(lub tył "leżał). Myślę, że to może być wina amortyzatorów, bo słyszałem, że wyniki z "trzepaczek" nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistym zużyciem.
Stąd pojawiło się pytanie: Czy zakładać gwint, jeśli tak, to jaki?
Wyczytałem, że odradza się te TA-Technics, D2 racing i innych wynalazków, ktoś może ma? Potwierdzi?
Z kolei Tein, czy KW, są dosyć drogie, szukam czegoś do ~2500zł, znajdę coś w tych pieniądzach?
A może zainwestować w Koni Yellow? Ktoś ma(może w połączeniu z eibach pro kitem)? Amortyzator chyba nie ma wpływu na wysokość samochodu?
Zależy mi żeby jeszcze delikatnie go obniżyć :-D a już bajką byłaby regulowana wysokość...
#2
Napisano 14 lipiec 2012 - 12:06
zab9k miałem podobny dylemat - tani gwint mi odradzano, drogi tak średnio mi pasował do auta upalanego głównie w trasie/po mieście - kupiłem sprężyny Apex i jest idealnie - no prawie idealnie - kilku progów zwalniających nie jestem w stanie przejechać a przy innych szoruje wydechem :mrgreen:
#4
Napisano 14 lipiec 2012 - 16:44
Raptor, sam mam eibachy pro kit i jest rzeczywiście niższy, ale dla mnie zdecydowanie za miękki.
A w sumie wzięło się to stąd, że przejechałem się ostatnio 350z, w pełnej serii i zdecydowanie lepiej się kleił drogi, więc zacząłem się zastanawiać czy to w moim egzemplarzu jest coś nie tak, czy rexy sa za miękkie.
Grzechuu, jedyną wiedzę czerpie z rx8club i z opinii o zawieszeniach gwintowanych tych firm do innych samochodów. Co jak co, ale nie chce być tym, który miałby jako pierwszy je recenzować
A w sumie wzięło się to stąd, że przejechałem się ostatnio 350z, w pełnej serii i zdecydowanie lepiej się kleił drogi, więc zacząłem się zastanawiać czy to w moim egzemplarzu jest coś nie tak, czy rexy sa za miękkie.
Grzechuu, jedyną wiedzę czerpie z rx8club i z opinii o zawieszeniach gwintowanych tych firm do innych samochodów. Co jak co, ale nie chce być tym, który miałby jako pierwszy je recenzować
#11
Napisano 26 sierpień 2012 - 08:16
apexy (przynajmniej u mnie) dały jakieś 5cm obniżenia (muszę to jeszcze porządnie pomierzyć), jeździ się całkiem fajnie ale niektórych progów zwalniających (te ułożone z kostki) nie jestem w stanie przejechać chyba że jest niski krawężnik obok to dam rade, z resztą progów nie ma problemów
#12
Napisano 26 sierpień 2012 - 13:37
apexy (przynajmniej u mnie) dały jakieś 5cm obniżenia (muszę to jeszcze porządnie pomierzyć), jeździ się całkiem fajnie ale niektórych progów zwalniających (te ułożone z kostki) nie jestem w stanie przejechać chyba że jest niski krawężnik obok to dam rade, z resztą progów nie ma problemów
A jak wpłynęły na prowadzenie? Jest dużo lepsze czy może gorsze niż w serii? Zawiecha jest twardsza ?
#14
Napisano 26 sierpień 2012 - 22:42
KALI, ja chętnie kupiłbym BC racing za 2500zł, masz jakieś dojście?
Bo na allegro.... http://allegro.pl/za...2566720354.html
Bo na allegro.... http://allegro.pl/za...2566720354.html
#16
Napisano 26 sierpień 2012 - 23:08
A jak wpłynęły na prowadzenie? Jest dużo lepsze czy może gorsze niż w serii? Zawiecha jest twardsza ?
Wg mnie prowadzi się lepiej, pewniej czuję nawierzchnie, auto nie przechyla się w ogóle. Jest twardo + mniejszy skok - szczególnie to czuć na wiekszych nierównościach. Trzeba wypatrywać większych dziur i studzienek :-P
#18
Napisano 27 sierpień 2012 - 09:28
Chciałbym coś dodać od siebie, bo mam amortyzatory Bilsteina (żółte), ale nie mam porównania do standardowego zawiasu (już ją taką kupiłem). I nie sprawdziłem sprężyn, jakie są. Wygląda, jakby siedział nieco niżej niż standard, czyli pewie sprężyny są wymienione.
Niemniej jednak, prowadzenie uważam, ze jest idealne. W zakrętach to opony się poddają a nie zawias, nie buja nic - absolutnie. Z 4 osobami i bagażami nie ocierałem kołami, raz mi się zdarzyło miską o ogromny garb koleiny zahaczyć - ale to był monstrualny garb. No i słychać zawias jak pracuje na dziurach. Studzienki i dziury staram się omijać
Niemniej jednak, prowadzenie uważam, ze jest idealne. W zakrętach to opony się poddają a nie zawias, nie buja nic - absolutnie. Z 4 osobami i bagażami nie ocierałem kołami, raz mi się zdarzyło miską o ogromny garb koleiny zahaczyć - ale to był monstrualny garb. No i słychać zawias jak pracuje na dziurach. Studzienki i dziury staram się omijać
www.studiodrugiplan.pl - fotografia produktowa
#20
Napisano 27 sierpień 2012 - 21:45
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych