Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wybieramy części układu hamulcowego (tarcze, klocki, przewody, zestawy BBK, ceny)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
508 odpowiedzi w tym temacie

#1
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1 610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

Zastanawiam się też w przyszłości nad upgradem hamulców w rexie. Ale oczywiście nie widzę wydawania wora pieniędzy na big brake kit od brembo albo stop tech. Więc pytania

 

- czy jest jakaś alternatywa, np. hebel z Subaru WRX STI

- jak się sprawuje w porównaniu do serii

- jaki jest orientacyjny koszt całej operacji



#2
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2 645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Młody z evo adoptował, ja mam plany z alfy jakiejś wydłubać bo i tak 4 tłoczni lepsze niż jeden.

#3
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1 610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

fajna sprawa, można się jakoś zgadać albo porównać adaptacje. Co należy zrobić przy takiej adaptacji i co generuje "nieprzewidziane" koszty?

 

Bo do takiego swapu potrzeba, tarcz, klocków, kompletnych zacisków i przewodów - coś jeszcze?



#4
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2 645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Zależy jaki budżet. Mlody zmieniam i tarcze i zaciski ale mozna zaadoptować zacisk do fabrycznej tarcz. Wiem ze jest cienka.
na pewno adaptory do piasty i nowe klocki oraz przewody. Dalej nie powinno być min

#5
Kuba Rozpruwacz

Kuba Rozpruwacz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 447 postów
  • SkądGliwice

Na japie rozmawiałem z Młodym o tym zacisku i tłumaczył że dużo rzeźby było przy tym ... Ja bym zostawil seryjny zacisk i jakies tarcze nawiercane i nacinane dał i już będzie lepiej niż seryjnie ;)



#6
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1 610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

na zacisku bardziej mi zależało, bo wygląda lepiej niż z serii ;)



#7
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

a ja zamierzam albo zapakować K-Sporta 345 + zacisk 6 tłoczków (coś ok. 3500 + klocki) albo jak w końcu znajdę czas zrobić sobie BBK na zaciskach Brembo 18 ZR ZL + tarcza 345 (Mercedes ML W163 prawie idealnie pasuje)


sig2.jpg


#8
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Alfa 166 ma 4tloczkowe brembo ale tarcza od Evo sti tam nie wejdzie
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#9
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2 645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

W takim wypadku już bym zostawił seryjną tarcze.

Choć jak Raptor pisze że K-Sport to 3,5 kafla plus klocki to dużo taniej nie wyjdzie samoróba z adaptorami. Jeśli było by kilkoro chętnych na adaptery to na pewno taniej by wyszło bo samo cięcie cnc i frezowanie nie wyjdzie drogo ale przygotowanie projektu już tak.



#10
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

cnc i frezarke mam za free - już rozmawiałem ze znajomym  ale to się przyda tylko do opracowania - wersja finalna tylko cięcie laserem jak ma być pewne że nic się nie urwie.

 

Przy dobrym układzie możliwe że za cene k-sporta byłoby 8 tłoków z RS8 + tarcza 360mm - czekam na info od splesher'a jaką tam tarcze ma wsadzoną


  • zdu lubi to

sig2.jpg


#11
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1 610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

no R8RX-8 to byłby stopping power! :D czekam na info z niecierpliwością



#12
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2 645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

cnc i frezarke mam za free - już rozmawiałem ze znajomym  ale to się przyda tylko do opracowania - wersja finalna tylko cięcie laserem jak ma być pewne że nic się nie urwie.

 

Przy dobrym układzie możliwe że za cene k-sporta byłoby 8 tłoków z RS8 + tarcza 360mm - czekam na info od splesher'a jaką tam tarcze ma wsadzoną

 

 

To jak masz takie rzeczy za free to ja już dawno na Twoim miejscu by miał jakieś lepsze zaciski.

Zastanów się czy 8 tłoczków fabryczna pompa popchnie na tyle skutecznie że będzie lepiej.



#13
mlody

mlody

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 657 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX-8 R3 Conversion

Co do zaciskow to jest troche pier**** cale jarzmo trzeba zdjac, oddac w rece kogos kompetentnego co by ogarnal jaki adapter ma byc. U mnie tarcze sa EBC Turbo Groove do RX8 i na tym zacisk od EVO IX i oplot od HELa na zamowienie plus klocki CL 5+. Calosc bez tarcz okolo 3k mnie wyniosla. Zalezy tez w jakim stanie sie dostanie zaciski - regeneracja to jakis 1k z pomalowaniem. Co mam w planach przyszlych. Jezdze juz troche na nich i jakos sie nie zabilem do tej pory a czasem mocno sie hamowalo :D Na pewno bede wieksze tarcze wsadzal co sie wiaze z nowym adapterem itp. Co do Big Brake Kitow dedykowanych to ceny sa troche z dupy i podejrzewam ze taki meski zacisk od EVO czy czegos duzo mocniejszego jest lepszym rozwiazaniem. EVO wybralem dlatego ze troche znajomych chlosta te autka niemilosiernie i kazdy z hebli zadowolony jest.



#14
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

mam nawet piaste z tarczą od rx'a - leży sobie i czeka aż znajdę czas na zabawe :D


sig2.jpg


#15
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

a ja zamierzam albo zapakować K-Sporta 345 + zacisk 6 tłoczków (coś ok. 3500 + klocki) albo jak w końcu znajdę czas zrobić sobie BBK na zaciskach Brembo 18 ZR ZL + tarcza 345 (Mercedes ML W163 prawie idealnie pasuje)

Raptor z tego co szukałem to k-sport 356 + 4 tłoczki do rexa to koszt 7200zł na przód.

Gdzie wyskrobałeś tak tanio ??



#16
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
po odbiciu VATu, dochodowego i z rabatem dealerskim tyle gdzieś wychodzi :)


dlatego myślę czy jest sens rzeźbić z zaciskami RS6 gdzie za używane i tarcze zapłacę ok. 3000-3500 - tyle że tam jest 8 tłoczków a tu przynajmniej 2 lata gwarnacji
 
ksport.png

a tu jeszcze na tył też 330 by się przydało i jakieś AD08R żeby się drogi trzymało :D

sig2.jpg


#17
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

No to czas pchać w skarpetę kasę i chyba jeszcze przed Turbo załadować dobre spowalniacze a obie ośki.



#18
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

Panowie, a nie ma opcji żeby, kupić jakieś zajebiste tarcze i klocki pod fabryczne zaciski+jakeis 2tłoczkowe zaciski? Bo te +/-200KM i 1330kg auto nie potrzebuje 6-8 tłoczkowych zacisków. Druga sprawa to 6-8 zacisków zrobi robotę na prostej, ale jak wyobrażacie sobie mocne i szybkie hamowanie w zakrętach przy takich heblach.

Może zejdę trochę z tematu...

Wiem że miłośc do rx8 kosztuje, ale z mojej ostatniej rozmowy z kumplem musze mu przyznać troche racji. Temat zszedł na spalanie i żywotność wankla, słabe heble, później remont albo swap. Hamulce także od evo albo alfy. No ale jak przyjdzie tak wsadzać graty od innych aut to z tej mazdy mało co zostanie no i zrobi sie worek pieniędzy. Mówi mi czy nie lepiej kupic np. evo. Przynajmniej z finansowego punktu widzenia ma on racje, ale RX8 mi sie bardziej podoba od EVO.



#19
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 819 postów
  • SkądNiemcy

Ceny zestawów i to na jedną oś są kosmiczne! Czyli jak będę chciał turbo 300+ koni to taki zestaw tarcz na obie osie Black Diamond Grooved 12 + klocki Hawk Performance HP Plus nie wystarczą?



#20
konrad278

konrad278

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądRawicz
Ja zakładałem ostatnio tarcze ebc turbo grove i na to klocki hawk hps oraz oplot z płynem rbf i w stosunku do oem jest mega różnica także wydaje mi się że nie trzeba worka pieniędzy w hamulce wkładać aby było skutecznie




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy