Kim jest Amemiya? Jak powstał największy zakład modyfikujący wankle?
O tym wszystkim jest wywiad 1 na 1 przeprowadzony przez Steve`a - fana motoryzacji i Amerykanina mieszkającego w dwóch światach, w USA i w Japonii
Wywiad z napisami w języku angielskim
A tutaj krótki rys historyczny czym RE-Amemiya jest.
Firma RE-Amemiya została założona w 1974 roku przez Isami Amemiye. Jego zakład tuningowy znajduje się w Chibie, w Japonii.
W `74 Amemiya sam zaczął modyfikować wankle stając się pionierem w rasowaniu rotorów. Po 30 latach jego projekty uliczne są znane na całym świecie i jako jedyny w Japonii z powodzeniem wprowadził wankla do serii wyścigów GT300.
Amemiya bierze udział w wielu spotkaniach i zawodach tunerów. W serii pojedynków Touge Showdown organizowanych przez redakcje Hot Version zdobył główny tytuł Touge Monster. Jego wściekle zielony FD3S detronizuje rywali od paru dobrych lat. Poniżej wideo z 2011 roku, kiedy to wygrywa z C-Ser Impreza GH w kategorii Street. Pan Isami i jego dzieła są częstymi gośćmi w programie Hot Version gdzie kierowcami i jednocześnie prezenterami są: Keiichi "DoriDori" Tsuchiya, Manabu "MAX" Orido oraz Nobuteru "NOB" Taniguchi.
Kalendarium (subiektywne)
1974 - powstanie RE Amemiya (RE = Rotary Engine)
1995 - RE-Amemiya FD3S GT300 zaczyna starty w serii GT300. Samochód zbudowany na bazie RX-7 FD3S wyposażony jest w silnik 20B z 3 rotorami.
2004 - Utworzenie zespołu startującego w D1 Grand Prix. Kierowcą zespołu jest: Masao Suenaga. A samochodem jest RX-7 (obecnie Suenaga startruje w RX-8)
2005 - W drugim sezonie startów w D1, Suenaga wygrywa runde D1 organizowaną na torze Fuji Speedway. Zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w całości sezonu. Suenaga przegrał 1 punktem
2006 - Zespół wyścigowy GT300 zdobywa mistrzostwo klasy
2004-2007 - Wygrana oraz utrzymanie tytułu Touge Master (utracony w pojedynku z J`s Racing S2000)
2009 - odzyskanie tytuły Touge Master w pojedynku z J`s Racing S2000. RE-Amemiya jako jedyny tuner wygrał trzy razy tytuł mistrza, trzema różnymi autami.
Obecnie firma zajmuje się tuningiem samochodów z wanklem - od najstarszych Cosmo Sport po najnowsze RX-8 Spirt-R oraz ich profesjonalnym serwisem. Pan Isami, co wiele razy podkreśla, czeka na następce RX-8.
Click here to view the artykuł
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Wankel, RX-8, RX-7, mazda, Japonia
RX Forum →
Nasze Auta →
Mazda rx-8 →
Rudy rudy rudy rudy Rex!Napisany przez kudaro , 28 paź 2023 rx-8 |
|
|
||
Kupię
Giełda →
Kupię →
Archiwum →
[Rx-8] najlepiej szarą ze spoilerem aeroNapisany przez Sawbonz , 14 wrz 2021 Stock, Rx-8 |
|
|
||
Warsztat →
Użytkowanie codzienne →
Ankieta RX-8 na daily czy swap swapa?Napisany przez KanonierGolonka , 07 wrz 2021 Depresja, Diesel, Głupie pomysły i 4 więcej |
|
|
||
Sprzedam
Giełda →
Sprzedam →
Archiwum →
Felgi, Opony Michelin Pilot Sport R21 SEMI 235/40 R18Napisany przez Mateo_RX , 30 mar 2021 opony, felgi, mazda, rx8 i 2 więcej |
|
|
||
Kupię
Giełda →
Kupię →
Archiwum →
[RX-8] WIELKOPOLSKANapisany przez damianhere , 13 mar 2021 rx-8, poznan, HP, 231km |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych