Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sprawne amortyzatory a bezpieczeństwo


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
27 odpowiedzi w tym temacie

#1
wilczek

wilczek

    Amator

  • Użytkownicy
  • 30 postów
  • SkądRzeszów
Witam, natrafiłem na dosyć ciekawy artykuł o amortyzatorach a raczej o ich sprawności http://www.autoamort...rogi-hamowania/, który skłonił mnie do refleksji. Otóż od sprawnego układu zawieszenia jak wszyscy wiemy w dużym stopniu zależy bezpieczeństwo nasze i innych uczestników ruchu, ale jak to u Was wygląda? Czy regularnie i systematycznie sprawdzacie stan zawieszenia bo u mnie szczerze mówiąc kolorowo nie jest. Zdarzyło mi się przez pewien czas jeździć z cieknącym amortyzatorem o czym dowiedziałem się dopiero na przeglądzie :)

#2
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
ja regularnie sprawdzam - chcąc jeździć szybko muszę być pewny co do stanu zawieszenia/hamulców/opon

sig2.jpg


#3
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
ja zaliczyłem dacha po niekąt przez wylane amory :-( Więc uczulam .. Reksik się fajnie prowadzi ale niedomagania zawieszenia nie wybaczają błędów.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#4
ravie

ravie

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 567 postów
  • SkądIwiny
Dobra, ale gdzie i jak sprawdzić sprawność amortyzatorów?

#5
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
...

#6
RobertoX-8

RobertoX-8

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1411 postów
  • SkądStąd
Ja byłem na stacji i dobrze wskazał mi niewydajne koło.
マツダ
ズーム - ズーム

#7
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów
a ja mam takie pytanko
od paru dni jeżdżę po obniżeniu na tein s i jest zajebiśćie, auto lepiej się prowadzi, klei do drogi i wygląda o NIEBO LEPIEJ. W końcu mi sie micha cieszy gdy podchodzę do autana parkingu (wcześniej taak koza trochę była)
Niestety w okolicy przedniego raczej lewego koła słyszę jakies stuki na dziurach/nierównościach. Dziś posprawdzałem wszystkie śruby które odkręcałem i jest ok, sprawdziłem również czy amor jest dobrze skręcony i wszysko jest ok.
Nie kamam o co biega, głoś taki typowy jakby amortyzator był niedokręcony albo drążek wybity. Drążki sprawdziłem i zewnątrz wszsystkie wyglądaja ok, ale to chyba mało miarodajne sprawdzenie... wcześniej tego nie słyszałem ale fakt teraz zawieszenie jest twardsze więc...

#8
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
...

#9
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów
Sqad, wszystkie gumowe łączniki sprawdzałem i wyglądają ok, a jak próbowałem ruszać to siedziały ciasno bez luzów, najwyżej jutro podniose na podnośniku i będę ruszał kołem.
ale fakt odgłosy typowe dla drążka

#10
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
TMsk masz to co ja - gumy od stabilizatora się tłuką - musisz i ja też przy takim obniżeniu zainwestować w krótkie łączniki (regulowane) stabilizatora

na std wysokości jest tak:

Dołączona grafika

po obniżeniu dużym tak:

Dołączona grafika

więc trzeba zrobić tak:

Dołączona grafika

chyba zamówie taki zestaw:

Dołączona grafika

sig2.jpg


#11
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
...

#12
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów
Raptor targałeś je z usa czy kupiłeś gdzieś w pl bo szukam i nic nie znajduje w pl...
ok w takim razie jak już będę miał krótsze łączniki to jak mam to ustawić?
Mam ustawić tyle krócej ile obniżyły sprężyny, czy wziąć poziomice i ustawić aby był kont 90 drążek vs stabilizator?
Dołączona grafika

#13
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
Jeszcze nie ściągnąłem - dopiero się przymierzam

sig2.jpg


#14
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów
Raptor ściągać z usa to kicha trochę bo wyjdzie mnie tyle samo co dałem za sprężyny. Ogólnie mazdy mx5/323/626/xedos/cx7 mają chyba te same średnie śrub i kąt, tylko kwestia które będą krótsze i co najważniejsze ile krótsze mają być od oem rx8? Czy patrzyć na ilość obniżenia, czy trzeba dopasowywać juz mając auto postawione i ustawic tak aby by kąt 90stopni.

#15
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
będe rozmawiał z kolega to może mi coś z UK ściągnie - ale to dopiero jak zamontuje koła i spasuje dystanse - możliwe że z innych mazd podejdzie

sig2.jpg


#16
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów
daje info moze sie komuś przyda opisywna wczesniej regulowane drążki z usa wychodzą +/-500zl
Jeśli ktoś ma lub planuje gwint to zalecam regulowane, a z moich poszukiwan wychodzi że pasują regulowane od mazdy mx5 koszt w pl to 300zł
Ja nie mam gwintu i wystarczą mi krótsze bez regulacji, więc zrobiłem re-search i znalazłem firmę, która miała do rx8 i zrobiła mi dobrej jakości na wymiar jaki chciałem a kosztowały tyle samo co oem 90zł z przesyłką i czekałem 3dni.
Na zagranicznych forach znalazłem info że 90% ludzi przy obniżeniu 25-30mm zakładają regulowane drążki stab. i skręcają maksymalnie tj.92mm (OEM maja 104mm). Ja mam -36mm, więc zamówiłem 90mm, które w całości wykonane są z metalu, zgrzewane, kadmowana powierzchnia, gumy zabezpieczone kółkiem sprężynowym, gniazdo kontrujące na klucz płaski.
ps.Jak ktoś ma obniżenie 25+ i będzie zainteresowany, to na pw podam namiary na firmę. Myślę, że jest możliwość zrobienia również na tył, ale trzeba by sprawdzić wymiary ile krótsze. Mi nie było to potrzebne, bo mam obniżony zaledwie 1,7cm
Dołączona grafika

#17
Kuba Rozpruwacz

Kuba Rozpruwacz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 447 postów
  • SkądGliwice
w którym miejscu ta część jest i co ona robi i za co odpowiedzialna jest ? :-)

#18
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów
to sa drążki stabilizatora, jeśli ktoś obniża więcej niż 20mm to stabilizator jest bardziej naprężony (Raptor wizualnie pokazał to na poprzedniej stronie). U mnie obniżenie -36 spowodowało, że po prostu dobił i był cały czas do góry, tym samym nie spełniał swojego przeznaczenia.

#19
Kuba Rozpruwacz

Kuba Rozpruwacz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 447 postów
  • SkądGliwice
a co się może stać z tym stabilizatorem jak obniże auto na gwincie o 8 cm ?

#20
przema72

przema72

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 508 postów
stabilizator niemoze sie napreżac przez obnizenie , bo stabilizator napreza sie tylko w wypadku różnic wysokosci pomiedzy lewym a prawym kołem , np na zakretach

czemu drazki stukaja przy obnizeniu w rx8?

poniewaz drązki sa zamontowane pionowo , a amortyzatory skośnie , jesli zawieszenie idzie w dół to główka drążka zaczyna zblizac sie do amora

w dodatku drązek jest przed amorem , wiec im bardziej ramie staba idzie do góry tym bardziej przyciaga go w strone amora




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy