Jak sprawdzić czy poduszki kwalifikują się do wymiany:
-silnik nie pracuje płynnie w dolnych zakresach obrotów,
-drążek zmiany biegów drga na wolnych obrotach,
-podczas podjazdów w korkach/na światłach, auto szarpie i zachowuje się jak żabka/kangurek,
-szarpania silnika i drgania nadwozia po włączeniu klimatyzacji
= poduszki najprawdopodobniej są do wymiany.
Można sprawdzić również wizualnie:
-poduszki mają wycieki oleju
-są siadnięte - aby to sprawdzić wystarczy skręcić jedno koło maksymalnie tak aby mieć dostęp do tylnej części nadkola, jeśli macie to ściągnąć taką gumową zasłonkę i wtedy zobaczycie poduszkę. Z prawej strony prawdopodobnie będzie bardziej zużyta, może przez to że tam mamy wydech i skaczące temp.
Dokładne sprawdzenie:
Podnośnik a najlepiej garaż z kanałem lub warsztat z podnośnikiem garażowym. Należy zmierzyć odległość szpar pomiędzy górną częścią a łapą silnika, powinno być mniej więcej podobnie góra/dół .
Stan do wymiany jest wtedy, gdy w górnej części mamy mniej jak 3mm luzu, albo nie ma jej wcale tj.silnik nie opiera się na amortyzującą część poduszki tylko o jej krawędź (łapę boczną).
czerwona linia - brzegi gniazda
żółta linia - tutaj +/- powinna być boczna łapka poduszki
fioletowy kolor - stan w tym aucie. Jak widać na poniższym zdjęciu (zużyte poduszki), gdyż nawet nie można włożyć płaskiego śrubokręta 1-2mm luzu
Dla porównania tak wygląda przestrzeń gdy poduszka jest dobra
Demontaż poduszek:
Najlepiej 2 podnośniki dwa klucze 14 (możesz zrobić to sam na ulicy). Należy wyżej podnieść auto, ściągnąć koło i podłożyć coś pod silnik/krawędź miski olejowej, a następnie opuścić trochę auto tak aby łapy silnika poluzowały się w poduszkach. Najwygodniej jednak jest użyć dwóch podnośników, jeden do podniesienia auta a drugi do podniesienia silnika od spodu. Przed odkręcaniem śrub proponuję popryskać na nakrętki/śruby/gwinty góra/dół środkiem odrdzewiającym jak i uderzyć kilka razy w śrubę z czoła. Ok w takim razie będzie potrzebny jeszcze młotek. Śruby najlepiej popryskać (nawet dzień wcześniej), dostęp bez ściągania koła (wystarczy skręcić koło w przeciwną stronę).
Użytkownik Tomma edytował ten post 26 maj 2020 - 18:35