Skocz do zawartości

Zdjęcie

FAQ Mazda RX8 dla zielonych - przeczytaj, zanim napiszesz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
172 odpowiedzi w tym temacie

#1
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Oto notorycznie zadawane pytania przez osoby planujące zakup Mazdy z silnikiem rotacyjnym.

- Jak to jest z żywotnością tego silnika ?
Silniki 13B-MSP statystycznie wytrzymują do ok. 120 tyś. Naturalnie zdarzają się egzemplarze dolatujące do 170 nawet ale to są pojedyncze przypadki. Zdarzają się samochody z przebiegami 200 i więcej w których zarzeka się właściciel, że nic nie było robione. Cóż wyodrębnione przypadki lepiej porządnie przeanalizować.

- Ile kosztuje naprawa takiego silnika
Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jak każdy inny silnik trzeba najpierw rozebrać żeby postawić jakąkolwiek diagnozę i czy w ogóle naprawa jest ekonomicznie uzasadniona. Czasami taniej kupić nowy silnik. Ceny tego z kolei dość dynamicznie się zmieniają i trzeba się niestety dopytywać na bieżąco.
Jedno jest pewne... im bliżej 100 tyś tym ryzyko jest większe, ze nie będzie co z silnika zbierać. Czasami jeżdżące i odpalające normalnie jednostki po rozebraniu nie nadają się do niczego

- Ile to pali ?
Na podstawie opinii użytkowników na upartego można osiągnąć wyniki poniżej 10 l/100km.a górna granica zależy od fantazji użytkownika. Spalanie 16 w mieście jest w sumie ogólnie przyjętą normą przy normalnej jeździe.
najlepiej zapoznać się z tym działem
http://rx-klub.pl/in...ic/47-spalanie/

- Jak to jest z tym braniem oleju
Tak ten silnik konstrukcyjnie ma podawany olej oddzielną pompą na gładzie cylindrów więc olej musi brać. Przy normalnej jeździe i zdrowym silniku nie jest to więcej jak setka może 2 na 1000 km.

- zawieszenie i układ hamulcowy... czy często trzeba witać się z mechanikiem i jakie są koszty eksploatacji ?
Mazda RX8 jest autem, które jest bardzo wytrzymałe na nasze polskie realia drogowe. Bywały tylko wadliwe wahacze w rocznikach 2003 oraz początek 2004. Rzadkością są powytłukiwane tuleje gumowe czy pęknięte sprężyny. Przy przebiegach ok 80 -100k. przeważnie do zrobienia są łączniki i mocowania stabilizatorów oraz amortyzatory tył.
Hamulce jak wiadomo w zależności od stylu jazdy ale generalnie są dość skuteczne.
Ceny.
Rozpiętość cenowa jest ogromna ale na dzień dzisiejszy mamy pełną gamę zamienników w naprawdę normalnych cenach.


- Jaka powinna być kompresja, jak i gdzie ją zmierzyć ??
wszystko opisane jest tutaj
http://rx-klub.pl/in...iku-rotacyjnym/

- Na co zwracać uwagę podczas oględzin ??

- z tyłu przy tylnych drzwiach na nadkolu powinny być w sumie 3 kawałki bezbarwnej folii ochronnej z każdej strony. Jej brak już mówi, że auto było tam malowane

- Korozja na tylnych nadkolach, korozja podwozi. Wypada zawsze pojechać gdzieś i obejrzeć wóz od dołu czy najzwyczajniej nie gnije. Mazdy generalnie rdzewieją więc lepiej to sprawdzić.

- Jeżeli dojdzie do pomiaru kompresji należy zwrócić uwagę czy nie ma oleju w dolocie i wpuszce filtra.

- Należy dopytać sprzedającego jakiego oleju używa, co ile wymieniał i kiedy wymieniany był zapłon

- Stan wnętrza ....

- Czy auto ma europejskie lampy ( szczególnie xenon), i lusterka zewnętrzne

- Opony .... to nie prawda że to auto tnie opony bo dla tego się tak świetnie prowadzi. Nie dajcie się na to złapać i zajrzyjcie tam zawsze.

- w trakcie pracy silnika po odkręceniu korka oleju nie może z tamtąd dmuchać.

- czy auto odpala na rozgrzanym silnik. Tak może zrobić 2 obroty więcej ale nie może być tak że sie wachluje 5 sek i nic. (tu może być zarówno do wymiany zapłon, rozrusznik czy akumulator jak i silnik do roboty )



Naturalnie to są tylko najczęstsze zapytania. Jeżeli masz jakiekolwiek inne to zadaj je tutaj. Na pewno dostaniesz odpowiedź a ten pierwszy post będzie z czasem aktualizowany o kolejne FAQ.

Teraz apel z mojej strony do osób średnio obracających się w motoryzacji.
Przeczytanie wszystkich for internetowych i wszystkich wątków nie pozwoli wam bezpiecznie wydać pieniędzy na auto. Pamiętajcie, że każdy chce sprzedać i na tym nie stracić. Nagminnie ukrywa się usterki, auta z opisem "bezwypadkowy" okazują się czasami totalnym gruzem. cena z czegoś wynika i nie zakładajcie, ze trafiliście okazje !!!!. Takowe się trafiają ale bardzo rzadko. Konsultujcie zawsze z osobą ogarniętą w temacie bo naprawde ciężko jest się potem pozbyć takiego auta. Chyba ze lubicie loterie i wierzycie miłemu uśmiechniętemu panu, który mówi "Tak ma być... ten model tak ma " a na koncie leży sobie równowartość samochodu na jego doprowadzenie do kultury
  • MATi i Zwirz lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#2
Bielau

Bielau

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 94 postów
Postanowiłem zrobić mini FAQ na bazie wiedzy z całego forum dla ludzi, którym RX8 wpadła w oko. Wszelkie poprawki i kolejne pytania mile widziane. Listę FAQ opracowałem na bazie powtarzających się pytań na forum i pytań osób postronnych, które mnie zaczepiają podczas wizyt na stacjach benzynowych ;)

Q: Ja wszystko już wiem, nie potrzebuję FAQ.
A: Nie, nic nie wiesz. Opinie, na które natykałem się w Internecie są często brane z sufitu, zasłyszane. Tutaj znajdziesz odpowiedzi udzielane przez faktycznych posiadaczy RX8.

Koszty:

Q: Ile kosztuje serwisowanie i przeglądy eksploatacyjne?
A: Przykładowe ceny:
- litr oleju Dexelia - 65pln w ASO
- klocki hamulcowe - ok. 100-120pln, różni producenci
- sprzęgło oryginalne - ok. 1500pln
- filtry oleju, powietrza, pyłkowe - po kilkadziesiąt złotych
- komplet zapłonu (kable, świece cewki) - ok. 1200-1500 pln sprowadzane z USA, w ASO dużo drożej

Q: Ile wynosi średnie spalanie?
A: RX8 potrzebuje do pracy ogromne ilości paliwa. Według raportów użytkowników spalanie mieści się pomiędzy 12 (trasa) a 22l (miasto) benzyny na 100km.
Oczywiście można spalić mniej, minimalne raportowane spalania oscylują w granicach 8l/100km. Jednakże nie zaleca się trzymania bardzo niskich obrotów przez dłuższy czas pracy silnika Wankla z uwagi na dużo szybsze jego zużywanie (intensywniejsze gromadzenie się nagaru, słabe smarowanie).
Oczywiście można spalić więcej, rekordowe spalania mogą osiągać nawet 40l/100km w warunkach typowo sportowych, na torze.
Obie wersje silnikowe charakteryzują się podobnym spalaniem.
Więcej informacji - RXklub - spalanie

Q: Ogromne to spalanie... Może da się zamontować instalację LPG?
A: Da się. Wiele Mazd RX8 jeździ na LPG, ale nie da się jednoznacznie stwierdzić jaki to ma wpływ na żywotność silnika. Są egemplarze, które bezproblemowo zniosły zmianę paliwa, jeżdżą już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i mają się dobrze. Inne nie wytrzymywały i padały po 2-3 tysiącach kilometrów. Niestety, nie da się jednoznacznie stwierdzić czy była to wina instalacji lpg czy po prostu zbieg okoliczności.
Więcej informacji - RXklub - LPG

Funkcjonalność:

Q: Mam 250cm wzrostu, zmieszczę się do RX8?
A: Ja mam 194 i uważam to za granicę komfortu. EDIT: dostałem info, że wzrost 200cm też nie sprawia, że trzeba jeździć z głową na bok :)

Q: Ile jest miejsca na tylnych siedzeniach?
A: Mazda RX8 jest sportowym coupé z 4 miejscami siedzącymi. Często słyszę pytanie, czy miejsca z tyłu są funkcjonalne czy tylko na pokaz. Jak najbardziej, z tyłu jest dość miejsca, aby posadzić dwie dorosłe osoby. Z moich rocznych doświadczeń wynika, że jeżeli suma wzrostu osoby z przodu i siedzącej za nią nie przekracza 340-350cm, to spokojnie można się wybrać nawet w dłuższą trasę w 4 osoby.
Dodatkowo z tyłu znajdują się uchwyty Isofix do montowania fotelików dla dzieci.

Q: Chcę mieć RX8! Sprzedam nerkę, teściową i mój obecny samochód. RX8 sprawdzi się jako jedyny samochód w domu?
A: To zależy. Trzeba pamiętać o paru rzeczach, które mogą być uciążliwe:
- napęd na tył może być bardzo kłopotliwy w zimie dla osób jeżdżących przednionapędowcami
- mały bagażnik nie pozwoli na dwutygodniowe wczasy dla czteroosobowej rodziny
- spalanie może zabić domowy budżet
- brak koła zapasowego

Q: Jak powinno się jeździć RX8?
A: Szybko :) Tak na poważnie - styl jazdy znacząco wpływa na żywotność silnika Wankla. Ta jednostka potrzebuje wyższych obrotów do pracy w optymalnych parametrach. Według różnych źródeł najlepiej podczas jazdy ze stałą prędkością utrzymywać obroty w zakresie 3000-4000 obr./min, jednakże traktujmy te wartości orientacyjnie. Zaleca się też przynajmniej raz na jazdę dociągnąć obroty pod czerwone pole, wówczas silnik jest smarowany z najwyższą wydajnością.
Podczas kupowania RX8 nie szukaj samochodu od starego Niemca, który nim jeździł do kościoła, lepiej jeśli Renesis był katowany na wysokich obrotach, niż przemęczany na zbyt niskich.

Silnik:

Q: Słyszałem że Mazda RX8 ma silnik Wankla. Z czym to się je? Jak go obsługiwać i serwisować?
A: Kupując Mazdę RX8 musisz być świadomym, że jest to jeden z niewielu samochodów z silnikiem rotacyjnym, jakie jeżdżą teraz po drogach. Wiąże się to ze specyficzną eksploatacją, która jednak nie jest bardziej uciążliwa niż eksploatacja silnika tłokowego. Należy pamiętać o kilku prostych zasadach:
- regularnie sprawdzać poziom oleju
- dbać o dobrą kondycję układu chłodzenia, wystarczy raz przegrzać, aby poważnie uszkodzić silnik
- dbać o dobrą kondycję układu zapłonowego - wymiana świec co ok. 20 tys. km, wymiana kabli i cewek co ok. 40-50 tys. km
- nie jeździć na zbyt niskich obrotach
- używać olej i paliwo możliwie najwyższej jakości
Najwięcej trudności sprawia serwisowanie silnika, którego w Polsce podejmuje się zaledwie kilka warsztatów. Adresy można znaleźć tutaj:
RXklub - Ogłoszenia
oraz tutaj: RXklub - Warsztaty polecane i niepolecane
Ponadto trzeba pamiętać o słabej żywotności silnika Wankla związanej z utratą przez niego kompresji. Całe życie silnika Renesis jest streszczone tutaj:
RXklub - "Remont" Wankla

Q: Słyszałem o kompresji w silniku RX8. O co chodzi?
A: Silnik Wankla ma nieporównywalnie prostszą konstrukcję od silnika tłokowego. Jego piętą Achillesową są uszczelniacze, które zużywają się w trakcie eksploatacji, co powoduje stopniowy spadek szczelności silnika. W pewnym momencie eksploatacji kompresja spada do takiego poziomu, w którym silnik nie jest zdolny do pracy. Alternatywnym scenariuszem jest nagła utrata kompresji z powodu oderwania się jednego lub kilku uszczelniaczy.

Q: Ja wszystko wiem o RX8. Zalewanie silnika to norma, trzeba gasić na wyższych obrotach, nie wolno gasić na zimnym, a z kolei na ciepłym nie odpala.
A: Bzdury. Wszystko powyższe to symptomy niesprawnego silnika. Jeżeli Renesis jest zdrowy, to silnik się nie zalewa, nie trzeba gasić na wyższych obrotach, można gasić i odpalać kiedy przyjdzie ochota.

Q: Bierze to olej?
A: Bierze. W zależności od ciężkości nogi średnio 100-300ml na 1000km. Jest to zupełnie normalne. Należy się zacząć martwić, jeżeli oleju w ogóle nie ubywa.

Obsługa:

Q: Jakie czynności powinienem zrobić po zakupie RX8?
A: Mimo wszelkich zapewnień poprzedniego właściciela trzeba:
- zrobić przegląd olejowy (wymienić olej, filtry)
- wymienić olej w skrzyni i olej w tylnym moście, dla spokoju, a koszt niewielki
- wymienić zapłon - najlepiej komplet świece, kable i cewki, a minimum same świece
- sprawdzić kompresję, jeżeli nie była sprawdzana przed zakupem, w przypadku kiepskiego wyniku zrewidować silnik
Reszta wg uznania i stopnia zużycia, klocki, tarcze, opony, wszystkie płyny, akumulator, amortyzatory.

Q: Jakie czynności serwisowe powinienem robić cyklicznie?
A: Jak w każdym samochodzie. Jedynie powino się zmieniać olej częściej, maksymalnie co 10tys. km.

Q: Jaki powinienem wybrać olej?
A: Opinii na temat oleju jest tyle, ilu użytkowników RX8. Jedno jest pewne, olej dedykowany dla RX8 można kupić w ASO za 65pln za litr i ten olej na pewno nic złego temu silnikowi nie wyrządzi.

Q: Jakie są najczęstsze usterki Mazdy RX8?
A: Do najczęstszych awarii i usterek nie związanych z silnikiem należą:
- parujące tylne klosze lamp, możliwe do naprawy w ASO lub DIY RXklub - Zaparowane tylne lampy
- rozlatujący się pedał sprzęgła RXklub - Pedał sprzęgła
- zapalająca się kontrolka chłodzenia silnika przy wyższej prędkości/obrotach. Powodem jest wadliwy czujnik ilości płynu chłodniczego

Zakup:

Q: Jaki przebieg RX8 jest akceptowalny? Zamierzam kupić i jeździć, nic nie naprawiając.
A: Od zawsze patrzenie na przebieg w ogłoszeniach motoryzacyjnych przypominał przechwalanie się wędkarzy kto jak dużą rybę złowił. Niestety w RX8 nie da się sprawdzić faktycznego przebiegu. Dlatego najlepiej zignorować tę informację i szukać samochodu z kimś, kto ma jakiekolwiek pojęcie o RX8. Jeżeli zależy Ci na sprawnym silniku - musisz przed kupnem sprawdzić jego kompresję. Można to zrobić w ASO Mazdy, co kosztuje ok. 350pln lub zmierzyć samemu za pomocą manometru.
Dla kogoś odrobinę zaznajomionego z mechaniką nie powinno to stanowić problemu. Należy:
- wypiąć bezpiecznik od pompy paliwa
- odpiąć cewki
- wykręcić dolne świece
- wkręcić manometr
- wpiąć czytnik w OBD
- kręcić silnikiem parę sekund odczytująć wskazanie z manometru i prędkość obrotową z OBD
- porównać z tabelą:
RXklub - Tabele kompresji
Tabele są dwie - najprawdopodobniej pierwsza jest "życiowa", a druga od Mazdy.
Cała reszta RX8 powinna być obejrzana przed zakupem standardowo, jak w przypadku każdego samochodu.

Q: Nie mam czasu na załatwianie kogoś, kto mógłby ze mną zobaczyć RX8, a ja nie znam się na mechanice. Jak mogę sprawdzić, czy samochód wart jest kupna?
A: Należy sprawdzić samochód standardowo:
- nadwozie - numery szyb, kolory blach i ich spasowanie, ślady rdzy, wlepki na tylnych nadkolach (ich brak może świadczyć o lakierowaniu elementu)
- wnętrze - stopień zużycia foteli, kierownicy
- zawieszenie - czy tył nie tańczy na wybojach, czy nie ucieka na boki na równej drodze przy puszczonej kierownicy
- wywiad z właścicielem - jeżeli nie pamięta, kiedy wymienił zapłon, jaki olej jest zalany itp. to nie świadczy to dobrze
- stan opon, felg
- jakiekolwiek modyfikacje - dolot, wydech, obniżone zawieszenie
- diagnostyka samochodu (zwykła i komputerowa) - na stacji diagnostycznej lub we własnym zakresie - Intefejs EuroScan (ok. 200zł)
- wycieki - wejdź pod samochód z latarką i zobacz czy nie widać żadnego wycieku oleju lub czy silnik i podzespoły nie świecą się z polerowania
- jazda próbna - zobacz czy nie ma luzu w biegach, kierownicy. Po jeździe możesz raz jeszcze sprawdzić czy nie ma wycieku.
- ślady napraw - pooglądaj śruby, zatyczki itp. Jeśli są podrapane to znaczy, że te elementy były ruszane.
Wszystkie powyższe rzeczy mogą nie dyskwalifikować samochodu, ale dać jakąś podstawę do obniżenia ceny (w przypadku sensownych modyfikacji wartość samochodu oczywiście wzrasta).
Niestety nie sprawdzisz kompresji silnika, jednakże można wykonać prosty test na "obecną nadawalność silnika do eksploatacji", tj.:
- podczas jazdy próbnej sprawdzić, czy samochód przyspiesza w pełnym zakresie obrotów (aż pod czerwone pole)
- rozgrzać silnik do temperatury roboczej (wskazówka od temperatury na środku skali)
- pomęczyć samochód kilkanaście minut, żeby porządnie zagrzać silnik
- zatrzymać się, wyłączyć silnik i po krótkiej chwili spróbować go odpalić
Jeżeli samochód nie będzie dawał się odpalić - jest to na 99% objaw niskiej kompresji silnika, a więc konieczności jego doszczelnienia lub wymiany.

Q: Znalazłem egzemplarz full opcja...
A: Czy na pewno? Sprawdź tę tabelę: Link zewnętrzny - Wyposażenie RX8

Q: Znalazłem taniego anglika do przekładki, opłaca się?
A: Nie. Koszt przekładki i zmiany lamp jest za duży, by ta operacja była opłacalna. Nawet, jeżeli kupisz samochód ze sprawnym silnikiem i za 10 tys. złotych.

Q: Oglądałem już nastą Mazdę i co jedna to gorsza.
A: Niestety, RX8 już się będą tylko starzeć. Bardzo ciężko jest znaleźć dobrą sztukę w ogólnopolskich serwisach ogłoszeniowych. Możliwości na wymarzone i w dobrym stanie auto są trzy:
- szukać do upadłego w serwisach ogłoszeniowych wymarzonej igły
- szukać samochodu w dobrym stanie, ale z padniętym silnikiem i zamontować silnik nowy lub zregenerowany
- odkupić od naszego forumowicza tutaj: RXklub - Giełda historię takiego samochodu zazwyczaj można przeczytać tu: RXklub - Nasze samochody

Q: Mam 20 tysięcy złotych i nie mogę nic znaleźć...
A: Allegro i Otomoto wypluwają z wyszukiwarki wiele RX8 w cenach ok. 20k. Niestety są to samochody, które wymagają lub za niedługo będą wymagać większego nakładu finansowego. Brutalna prawda jest taka, że za 30k można znaleźć okazyjnie RX8, w które można wsiąść i pojeździć kilkadziesiąt tysięcy km bez martwienia się o silnik. Standardowe ceny takich samochodów to 35k wzwyż. Na otarcie łez polecam punkt powyższy.

#3
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa

Przez przypadek znalazłem poradnik użytkownika:

 

 

Nie wiem czy ten dział ale może komuś się przyda.


  • Cichy86 lubi to

#4
naimadnap

naimadnap

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • SkądDW i EP
  • Samochód:RX HP czarny, Felicia teź 1.3 :P

PRZYKŁADOWE PYTANIE: "HP czy LP ? a może to bez różnicy ?"

 

Cześć, jestem Damian i na co dzień mieszkam we Wrocławiu.

 

W końcu nadszedł ten dzień, zapadła decyzja, kupujemy REXa nie inny samochód REXa.

 

Zanim zacznę szukać, jeździć i oglądać potrzebuję garść porad i uwag od znawców i posiadaczy.

Budżet 30k-40k

 

1. Jaka jest realna różnica w jeździe i wytrzymałości silnika pomiędzy wersjami LP i HP w sumie to tylko aż 40 KM różnicy (70% mocy obecnego auta :P ). Na forum czytałem że LP rzadziej się rozpadają.

2. Warto kupić auto 2004-2006r (teraz w 2016 jest najwięcej takich) czy lepiej zaczekać na jakąś po 2009 (od początku roku trafiło się kilka szt w okolicach 35k)

3. Mogę liczyć na Waszą pomoc przy wstępnym wyborze? 



#5
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Cześć Damian. Gratuluję wyboru rex-a spośród całej masy samochodów istniejących na rynku.

Według mojej wiedzy nie stwierdzono różnic w wytrzymałości silnika w zależności od wersji. Skrzynia biegów jest bodajże trwalsza w LP. Tak mnie przynajmniej zapewniał kiedyś jeden z mechaników specjalizujących się w wanklach.

Osobiście dzisiaj bym wybrał HP ale dużo ważniejszy jest stan samochodu niż wersja silnikowa. Żadna z nich bowiem podczas startu spod świateł świateł wielkiego szału nie robi. LP ma nieco więcej momentu obrotowego. Gronek za przysłowiowe "dziękuję" ( :) ) programowo może Ci podnieść moc do ponad 200KM. Sekret i cała przyjemność jazdy rexem polega na pokonywaniu zakrętów. Dlatego moja rada: szukaj odpowiedniego egzemplarza a nie wersji silnikowej.

Wiek auta to rzecz ważna przy sprzedaży. Szukaj więc jak najmłodszego samochodu. Rx-8 po liftingu w wersji R3 kosztuje więcej niż 35 tys. zł (pomijam oczywiście tzw. "okazje"). Warto więc szukać roczników 2007-2008 z jak najmniejszym przebiegiem. Jeżeli jednak trafisz doskonałą sztukę z np. 2006r. to się nie zastanawiaj.

Koledzy z pewnością chętnie Ci pomogą w dokonaniu odpowiedniego wyboru. Wszystko zależy od czasu i miejsca. Ze swej strony polecam samochody starych forumowiczów. Oni doskonale wiedzą jak dbać o ten samochód. Nawet teraz bodajże kolega Kermit bez entuzjazmu rozstaje się ze swoim rexem.

Trzymam za Ciebie kciuki. Życzę Ci spełnienia marzeń. Na pewno warto to zrobić.



#6
naimadnap

naimadnap

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • SkądDW i EP
  • Samochód:RX HP czarny, Felicia teź 1.3 :P

Dzięki adamsud. Nie bardzo mi pomogłeś :D

Odnosząc się do startu z pod świateł - na prostej to każdy głupi umie jechać, dopiero w zakrętach potrzeba umiejętności.

 

No właśnie widziałem auto kermita i gdyby to był 2006-2008 to bym brał nie patrzał ale że 2004 to mam dylemat.

 

Może ktoś zna właściciela tej sztuki, urzekła mnie trochę http://otomoto.pl/of...html#c995a65a20

 

te powinne być znane przynajmniej Gronkowi (?) http://otomoto.pl/of...html#d028722851

 

http://allegro.pl/sh...1922202#thumb/3



#7
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa
Tak gwoli sprostowania to mój jest z 2005 :) a ten co wrzuciłeś z drugiego linka z 2004. W mojej osobistej opinii, rocznik to ostatnia rzecz na jaka sie patrzy w rx. Zazwyczaj jest to 2-3 samochód w rodzinie i tak nie robią dużych przebiegów. Jak ja szukałem to patrzyłem na silnik.. I każdy z kim pózniej rozmawiałem kończył z takim wnioskiem :)
Odnośnie mocy to niestety.. HP juz po wyjedzie z fabryki miało 10-15 kucy mniej.. Teraz jak wypluwają 205-210 to jest juz dobrze, nierzadko jest to poniżej 200... Moje LP wypluło na serii 175, no ale udało sie odzyskać i teraz ma 201.
  • Heseam lubi to

#8
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 187 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

Ja kupiłem mazdę z 2004 i szczerze nie żałuje...
Gdybym kupował drugi raz to zwrócił bym uwaga na kompresje i stan nadwozia.
Reszta bym się aż tak nie interesował czy to lp czy hp jaki kolor czy skora czy bez ...
Sprawdził bym tez hamulce itp żeby wiedzieć ile trzeba włożyć na start i wtedy wyjdzie ci suma jaka jest warta dane auto.
Warto zainwestować na start w rozrusznik i zapłon ale tego typu info znajdziesz w setkach tematów tutaj.

Przyłączam się do gratulacji wyboru auta :)
Auto jedyne w swoim rodzaju obyś znalazł to czego szukasz.
Ps. Auta z alledrogo i tak dalej ciężko kupić łatwiej jest tutaj z forum bo masz praktycznie cala historie auta
Co byś nie zrobił pamiętaj o kompresji



#9
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Dzięki adamsud. Nie bardzo mi pomogłeś :D

Cóż zrobić  :)? Skromnym fanem tylko jestem. Nie mam pojęcia jak uczynić Cię szczęśliwym  :). Odpowiadałem więc na zadane przez Ciebie pytania.

Niemniej pragnę zwrócić Ci uwagę, że na forum opinii o "aukcyjnych" samochodach zasięgamy w temacie: http://forum.rxklub....chody-do-oceny/.

Nikt z forumowiczów nie posiada tutaj własnych tematów, toteż proszę abyś nie odsyłał do niniejszego jako źródła zbierania opinii od osób pomocnych (jak to uczyniłeś w temacie "powitalnym"). Odpowiednim do tego miejscem będzie Giełda podrozdział Kupię http://forum.rxklub....orum/114-kupię/

Jeszcze raz życzę powodzenia.


  • kamilg123 lubi to

#10
naimadnap

naimadnap

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • SkądDW i EP
  • Samochód:RX HP czarny, Felicia teź 1.3 :P

Entuzjazm mnie trochę poniósł, poprawiłem się  



#11
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Z tymi R3 za 35 tyś to bym nie przesadzał. Przewalała się w tym roku jedna czerwona R3, ale 35tyś to była kwota netto która interesowała właściciela. Czyli brutto to 43 tysiące i było to chyba najtańsze R3 w manualu w Europie.
Stała na allegro też jedna poliftowa nie R3 biała w automacie i nieodpalająca za 25 tyś.

Trudno trafić R3 w tym budżecie. 6-9 tyś funtów kosztują RHD w pełni działające.

Co do HP czy LP to tłum pędze za HP i ładniej jest je w razie czego sprzedać jeśli nie chcesz z tym autem żenić się na długo, tylko chcesz je sobie sprawić jako przygodę.

LP zazwyczaj są mniej zmęczone, z moich obserwacji też mniej często są zatarte na panewce.
Pewnie jest to kwestia niższego limitu prędkości obrotowej.

Różnic konstrukcyjnych nie ma sensu opisywać bo jest to na forum opisane kilkukrotnie.

Faktem jest że zazwyczaj przed ingerencją w elektronikę ani LP ani HP nie trzyma serii, aczkolwiek LP do serii zazwyczaj bliżej.
Fajnym połączeniem jest LP z zamachem, sprzęgłem i skrzynią od HP czyli 6 biegową. 
Przez to że LP ma inne porty i ładniejszy przebieg momentu to nadrabia troszkę brak koni w końcowej partii  obrotów i taki LP ze skrzynią 6 biegową jedzie na prostej bardzo podobnie do HP.

Warto dodać że od 2006 roku był pierwszy lift i doszło kilka bardzo delikatnych szczegółów.
Chromowane obwódki nawiewów, zegarów i pokręteł od klimy, inna tapicerka w pełnej skórze zamiast plastikowych tyłów foteli i tych prążków na skórze, elementy w połyskującej czerni na kierownicy itd.

 

Warto przede wszystkim szukać auta zdrowego nadwoziowo  i z silnikiem który pali bezproblemowo ciepły i zimny i wykazuje kompresję zdecydowanie ponad poziom w którym Mazda sugeruje rozbiórkę silnika.
Warto też przeglądając ogłoszenia umieć wybrać te auta które są sensownie serwisowane od tych w których widać że właściciel wymieniając wszystko na nowe ratował się od słabego już odpalania i szukają jelenia na swoją minę.
Dla mnie zazwyczaj śmiesznie wygląda ogłoszenie jak ktoś pisze że tydzień temu włożył cały nowy zapłon, nowy akumulator, najnowszy rozrusznik i 10 różnych rzeczy i nagle sprzedaje :)

 

Egzemplarze kupione z głową łamią stereotypy awaryjnego auta. SERIO, to auto kupione i używane z głową potrafi być naprawdę bezobsługowe ponad wymiany czysto eksploatacyjne.

I z cała sympatią do Gronka i do słów Adamsud, zanim weźmiesz na wiarę to że Gronek robi ponad 200KM z LP za "dziekuję" to zadzwoń i spytaj ile kosztuje to "dziękuje" żeby potem nie było pretensji że przecież pisali na forum.


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#12
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Mogę Ci powiedzieć, ze totalnie nie ma wpływu czy HP czy standard jeżeli chodzi o to, które padają bardziej....  

Co do jazdy to jedyną przewagą hp są obroty ale jak okazuje się na torze idą mniej więcej równo i jedyne co ma wpływ to łącznik między kierownicą a pedałami. Spalanie to samo. 

Standard buduje lepszego niuta i po drobnym remapie i przesunięciu odciny sprawuje się wyśmienicie. Bez korekt wkurza to, ze wóz idzie jak burza i nagle łututut  odcina. Może to moje subiektywne odczucie po mojej którą kręcę do 10100 rpm. Niestety Standarda tak się nie zakręci ale do 8600 zaiwania jak trzeba. 

Jest jeszcze jeden plus.... cena.  Większość przez forumowe bzdury szuka HP myśląc, ze ma większe hamulce czy lepsze wyposażenie. Nic bardziej mylnego. Nawet do swapa szukają hajpałera dla skrzyni 6speed, która jest mniej wytrzymała, robi krótsze przebiegi a nawet jeżeli to zawsze można kupić za 3 do 5 stów szóstkę i siada plug and play. 

Spalanie takie samo.

eksploatacja tyle samo

remont tyle samo

 

Generalnie powinieneś przejechać się tym i tym bo koszty utrzymania takie same są.

Za 30-40 koła masz pełne pole do popisu

świeży rok z małym przebiegiem a nawet polift albo starszy rocznik i budowa pieca z modami , zapłonem, sprzęgłem itd. 

Możesz też w tej cenie kupić piękną budę i do tego nowy silnik. Zostanie nawet na jakiś męski zapłon czy inne zabawki. 

Reasumując masz pole do popisu.


  • Boris86 lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#13
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Jak masz tyle do wydania to ja bym szukał polifta w dobrym stanie. Wersja silnikowa obojętna sam szukałem hp a kupiłem niutera i nigdy nie zalowalem. Rocznik to ostatnie na co powinieneś patrzeć najpierw silnik potem buda a resztę da się ogarnąć.

Tym autem kermit001 bym się zainteresował bo silnik już masz porobiony a w twoim budżecie można jej jeszcze zapodac parę ciekawych rzeczy felga hebel zawias jakiś wydech fajny i masz mega furę.
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#14
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

U kermita jest ciągle furtka otwarta. Wynik jest na seryjnym zapłonie i wydechy tylko bez kata więc jeszcze można coś fajnie ugrać. Auto naprawde zadbane i dopieszczone więc szkoda żeby w aby jakiegoś druciarza wpadło :)


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#15
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

w tej cenie to ja bym kupił bude i wsadził nawet nowy silnik z aso albo po remoncie albo coś innego



#16
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej

w tej cenie to ja bym kupił bude i wsadził nawet nowy silnik z aso albo po remoncie albo coś innego


Nowy z ASO to nie opłacalna impreza lepiej u Gronka za to mody porobić
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#17
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2 682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B
Junior tak kupisz budę ale wtedy nigdy nie wiadomo co trzeba zrobić ;) silnik może okazać się początkiem :'(

#18
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

kupujemy dobrą budę wsadzamy gotowy silnik, co ma być nie tak ?



#19
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Pewnie exe chodziło o to ze jak silnik kaput to nie masz szans sprawdzenia skrzyni, zawiasu, hebli, tylnego mostu, ukł. kierowniczego itd.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#20
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2 682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B
Tak dokładnie o to mi chodziło, myślałem że to będzie oczywiste ;) tak się powie że kupi się budę ale trzeba brać po uwagę że parę rzeczy wyjdzie po drodze i lądujemy z kolejnymi kosztami :(




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy