Skocz do zawartości

Zdjęcie

Opinie a amortyzatorach do rx-8

rx8 amory amortyzatory opinie

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
30 odpowiedzi w tym temacie

#1
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

W tym temacie proszę forumowiczów o wyrażenie swojej opinii o amortyzatorach.



#2
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Kontynuując rozmowę z tego tematu

Sqad a B6??

 

 

Technologicznie b6 i b8 to to samo, b8 są dedykowane do sprężyn obniżających a b6 do serii



#3
konrad278

konrad278

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądRawicz
O to dobrze wiedzieć

#4
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

ja mam sprężyny TEIN S -18mm tył. Już wcześniej lewa strona stała trochę niżej, ale dziś zmierzyłem lewy siadł i jest ok1,5cm niżej w stosunku do prawego.

Tak że z tego co widzę to sugerujecie B8 Bilstein, Przyznam, że chciałbym trochę utwardzić bo butla lpg robi swoje i jak jadę (rzadko bo rzadko) w 4osoby, to na zakrętach potrafi dobić i bujnąć na boki.

A KYB miękki jak fabryka?

lub oś innego



#5
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
KYB Gr-2 jest spoko w poprzednim aucie miałem i to już taki amor na co dzień i track day, ewentualnie AGX z regulacją twardości
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#6
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

czyli kayaba sa troche twardsze od OEMmowych?



#7
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Gr-2 zapewne tak, exel g będą jak seria
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#8
Kintas

Kintas

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 198 postów
  • SkądWrocław, Szkocja
  • Samochód:RX-8 hp "Marysia"

http://www.kyb.com/k...cel-g-products/

 

...wynika, że GR-2 i Excell-G to to samo ;p
Gas-A-Just to będzie wyższa półka.


If We Don't Have Our Dreams What Do We Have...?


#9
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej

No z tego co mi wiadomo to się jednak czymś tam różniły , ale mniejsza z tym miałem i jedne i drugie i jest różnica na rzecz gr-2 i to nie tylko moja opinia , tylko to było kilka lat temu. Na Gr-2 skok amora był mniejszy do obniżanych sprężyn pasowały i było twardziej i sztywniej na nim. Auto się pewniej prowadziło. Według tego co dałeś to ma być teraz jeden amor tylko. Są jeszcze KYB AGX które miał swojego czasu znajomy i dzięki regulacji były fajne na co dzień i trakcday


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#10
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Bilstein b6 i b8. W zasadzie to to samo z tą różnica że b8 są dedykowane do sprężyn obniżających.



#11
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

czyli jak jest w końcu bo muszę kupić na tył. Te KYB Gas-A-Just 551116 są twardsze od oem serii? a może jeszcze jakaś inna alternatywa?



#12
Kintas

Kintas

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 198 postów
  • SkądWrocław, Szkocja
  • Samochód:RX-8 hp "Marysia"

czyli jak jest w końcu bo muszę kupić na tył. Te KYB Gas-A-Just 551116 są twardsze od oem serii? a może jeszcze jakaś inna alternatywa?

Z tego co się zorientowałem to tak, ale niewiele. Mają wyższą sprawność niż OEM i technologicznie to będzie "to samo" co Bilstein B6...
 


If We Don't Have Our Dreams What Do We Have...?


#13
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

kupiłem blistein no i okazuje się, że one są krótsze od OEM o 1,5cm oraz gniazdo/osadzenie jest 1-1,5cm wyżej.

Załączony plik  IMG_20141202_180437.jpg   87,58 KB   6 Ilość pobrań



#14
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Ale które kupiłeś b6 czy b8 bo jedne są specjalnie krótsze.



#15
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

no właśnie nie wiem, bo mają dziwne oznaczenia MCAF1232RD 2106BESC741

Googlując te numery nic nie rozpoznaje, a aktualne odpowiedniki starych mają się nijak do tych co mam...?

B6 24-110051 są odpowiednikiem BE5-B005  (FE92 28 700)

B8 24-110075 są odpowiednikiem BE5-B007  (F23228700A)

Z racji tego że są krótsze, to domyślam się że B8.



#16
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
B8 są do krótszych sprężyn więc pewnie te masz
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#17
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
A ja proponuje napisać do źrodła :)

#18
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

A ja proponuje napisać do źrodła :)

tak też zrobiłem i napisałem do kilku przedstawicieli bilstein na Polskę

W sumie to stawiam na B8, ale zapytam z czystej ciekawości, bo zastanawia mnie fakt że tył stoi trochę wyżej aniżeli na oem amorach

No ale jeśli się nie ułoży to po prostu założę sprężyny Eibacha które sa krótsze od Teina



#19
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Amor nie powinien mieć nic do rzeczy jeśli chodzi o prześwit auta, no chyba że tak leży że na odbojach stoi.



#20
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

Dostałem odpowiedz od 3przedstawicili i nie mogą znaleźć po tym numerze, ale jeśli były montowane fabrycznie to mogą mieć inne numery takie jak ja np.

 

Amor nie powinien mieć nic do rzeczy jeśli chodzi o prześwit auta, no chyba że tak leży że na odbojach stoi.

Ja mam obcięte odboje, wiec tą opcje wykluczam. Długość sprężyny z różnica +/-1cm, może mieć wpływ co najmniej na twardość auta i tyle. Dłuższa sprężyna jest bardziej ściśnięta na tym samym odcinku długości amortyzatora i całość będzie twardsza i to nie koniecznie, bo firmy stosują druty o różnych parametrach.

Mam nadzieję, że pojeżdżę jeszcze trochę i się ułoży ;) a jak nie to na wiosnę zrobię podmiankę na jednej stornie i sprawdzę czy faktycznie jest różnica.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rx8, amory, amortyzatory, opinie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy