Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wydłużenie żywotności 13b


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
39 odpowiedzi w tym temacie

#1
yakuza92

yakuza92

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • SkądLubin
Witam, jestem u progu kupna ReXa. Dużo ostatnio naczytałem sie na temat tego adaptera oraz premixów. Moje pytanie brzmi czy adapter całkowicie zmienia źródło podawanego oleju?? Czy może być dodawany łącznie z olejem silnikowym z miski olejowej? Troche bałbym sie fabryczne smarowanie odłączać ;) Wie tez może ktoś gdzie mógłbym ewentualnie takie coś zamontować albo kto sie tym zajmuje i jest w temacie. Pozdrawiam

#2
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
-adapter ma własny zasobnik do oleju dzięki czemu do komory spalania trafia czysty olej a nie przepracowany z miski.

-Nie dodaje się do oleju tylko do paliwa ... w RX8 całkowite odłączenie smarowania jest głupotą a stosowanie premixów do paliwa jest sęsowne kiedy wóz ostro dostaje w d..pę ale przy tym należy co jakiś czas robić płukanki

Co do ostatniego pytania to zapraszam :)
  • admor lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#3
oxygen

oxygen

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 206 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:Blue Rex HN+
Ciekawy temat... Gronek, mógłbyś rozwinąć myśl pre-mixów pod kątem normalnego używania vs. regularnego upalania i jak do tego mają się płukanki? Jestem ciekawy z technicznego punktu widzenia:)
Drugie pytanie, czy mówimy tu o użytkowaniu silnika świeżego tudzież po remoncie, czy np takie zabiegi mają sens na jednostce... powiedzmy na emeryturze ;)

#4
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
chodzi o lepsze smarowanie gładzi po której porusza sie apex kiedy eksploatujesz silnik na wysokich obrotach pod obciążeniem. Przy codziennym turlaniu wystarcza w zupełności seryjny układ dozowania oleju a premiź to tylko niepotrzebny syf w komorze. Jak wiadomo nawet najlepszy olej do premixów np Pettit Racing Protek R zostawia jakieś zanieczyszczenia więc płukanka jest wskazana żeby usunąć nagar z gniazd w których pracuje uszczelniacz. Silnika na emeryturze bym nie płukał bo tam są takie ilości nagaru, ze może oderwać się spory kawałek, który się nie rozpuści tylko skruszy i zadziała jak łyżeczka piasku :) Najlepiej co jakieś 20 tyś płukać i pilnować tego od początku .. jak masz silnik w okolicach 40 - 60 tysi to myślę że można śmiało płukać ale przy 90 to bym się bał.
Co do wydłużenia życia wankla na pewno nie należy stosować oleju 5w30 i świetną inwestycją jest zakup elementów podwyższających ciśnienie oleju. Obrana panew to najczęstszy sposób zakończenia i tak krótkiego żywotu tych jednostek
  • admor lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#5
yakuza92

yakuza92

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • SkądLubin
A co z tymi panewkami? Napewno ktoś słyszał ze objawia sie to stukaniem w silniku po czym skutkuje brakiem smarowania jednego rotora i wyrzuceniem go na śmietnik, można temu jakoś zapobiec? Musze być wszystkiego pewien przed kupnem bo w temacie troche siedze ;)

#6
oxygen

oxygen

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 206 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:Blue Rex HN+
hmm mój ma już lekko powyżej 90k, czyli sugerujesz nie smarować go już Dexelią?
Napisz coś więcej o tym podwyższaniu ciśnienia... o jakich kosztach orientacyjnie mówisz i czy warto to zakładać przy przebiegach 90k+ ?

#7
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Co do wydłużenia życia wankla na pewno nie należy stosować oleju 5w30

Nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz. Znam osobiście jedną rx8 która od nowości ma laną dexelie 5w30. Jest upalana ostro i ma teraz prawie 150 tys. km i ma się dobrze.
  • Kojot Garage i Cichy86 lubią to

#8
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Wojtex16, na takiej, że trochę tych silników rozebrałem i złożyłem .. na takiej że Mazda Original 5w30 przy dłuższych przeciążeniach przegrzewa się i traci właściwości smarne. Ja znam też takie przypadki ale to naprawdę wyjątki.. Zna Nissana primerę z łancuchem rozrządu nie zmienianym od nowości a ma 240 tyś gdzie te łańcuchy padają przy 150 ... czy warto go zmieniać ???? :) Tematu oleju już nie kontynuuje bo nie bedę się powtarzał z innego tematu. To jest wiedza ogólnodostępna i nie ja ją tworzyłem.
Co do podniesienia ciśnienia to koszt ok 250 dolarów +/- plus przesyłka cło i vat. Jedną taką końcówkę mam od ręki ale jak będzie więcej zainteresowanych to mogę sprowadzić.

hmm mój ma już lekko powyżej 90k, czyli sugerujesz nie smarować go już Dexelią?
Napisz coś więcej o tym podwyższaniu ciśnienia... o jakich kosztach orientacyjnie mówisz i czy warto to zakładać przy przebiegach 90k+ ?

przy 90 jedyne co warto to zrewidować silnik.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#9
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
Gronek, jaki olej lejesz na tor ? Czy znajde odp na to pytanie w innym temacie ?

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#10
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
10w40 syntetyk Race chrono Motula . Można i 10w30 ale jest gorzej dostępny i droższy a różnica nie wpływa. Po zaturbieniu wjedzie 15W50..
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#11
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
10w40 to chyba to samo co sie powinno lac na droge przy przebiegu 90k + ?

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#12
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback
ogólnie to ważniejsza jest jakość niż lepkość, dlatego hamburgery, kangury i japońce często latają na millersie albo purpurze

#13
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

hmm mój ma już lekko powyżej 90k

A mierzyłeś kompresję? Może czas na wymiane uszczelniaczy?

#14
oxygen

oxygen

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 206 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:Blue Rex HN+

hmm mój ma już lekko powyżej 90k

A mierzyłeś kompresję? Może czas na wymiane uszczelniaczy?


Mierzyłem... i owszem, już czas :) A o olej i inne dodatki, pytałem raczej z ciekawości :)

#15
Kojot Garage

Kojot Garage

    kojot garage

  • Użytkownicy
  • 799 postów
  • SkądCentrala
  • Samochód:EUNOS COSMO 347 szt BMWe30 WANKEL
podoba mi się ta dyskusja :)
Dołączona grafikaDołączona grafika

SILNIK WANKLA OD A-Z ! Naprawy, tuning, skup i sprzedaż!

https://www.facebook.com/kojotgarage

668 824 980 - Kojot

#16
kamwnu

kamwnu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 31 postów
  • Skądwieluń
Dodam coś od siebie co do oleju. Kiedy jeździłem na 10w30 to autko lepiej zapalało na zimno jak i na ciepłym, miało większy wygar. Ostatnio zmieniłem olej na 5w30 castrol i autko gorzej zapala na ciepłym jak i na zimnym+ jest słabszy ;-)

#17
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
castrol = gówno , to tak w skrócie :P
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#18
Pit

Pit

    RotaryXperimental

  • Administrator
  • 656 postów
  • SkądNiemcz
  • Samochód:FD3S

5w30

Cholernie rzadki olej. Stosowany raczej w tłokowcach rodem z zza oceanu. Do rotacyjnego chyba jednak troszkę za rzadki. Efekty stosowania sam zauważyłeś.

#19
Dawid

Dawid

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 151 postów
  • SkądGrodzisk Wlkp
  • Samochód:Mazda Rx8 :]
Czyli reasumując po 90 k przebiegu na drogę jaki powinno się lać olej? ; )

Skazany na tJuning :D :P


#20
sybreeder

sybreeder

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 315 postów
  • SkądGrodzisk Maz.
  • Samochód:RX8 HP AT White Pearl

Czyli reasumując po 90 k przebiegu na drogę jaki powinno się lać olej? ; )

Ja osobiście zamówię do mojego MOTUL 300V CHRONO 10W40. Gronek w każdym razie go poleca :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy