Wydłużenie żywotności 13b
Rozpoczęty przez
yakuza92
, 16 mar 2015 09:29
#1
Napisano 16 marzec 2015 - 09:29
Witam, jestem u progu kupna ReXa. Dużo ostatnio naczytałem sie na temat tego adaptera oraz premixów. Moje pytanie brzmi czy adapter całkowicie zmienia źródło podawanego oleju?? Czy może być dodawany łącznie z olejem silnikowym z miski olejowej? Troche bałbym sie fabryczne smarowanie odłączać Wie tez może ktoś gdzie mógłbym ewentualnie takie coś zamontować albo kto sie tym zajmuje i jest w temacie. Pozdrawiam
#2
Napisano 16 marzec 2015 - 09:38
-adapter ma własny zasobnik do oleju dzięki czemu do komory spalania trafia czysty olej a nie przepracowany z miski.
-Nie dodaje się do oleju tylko do paliwa ... w RX8 całkowite odłączenie smarowania jest głupotą a stosowanie premixów do paliwa jest sęsowne kiedy wóz ostro dostaje w d..pę ale przy tym należy co jakiś czas robić płukanki
Co do ostatniego pytania to zapraszam
-Nie dodaje się do oleju tylko do paliwa ... w RX8 całkowite odłączenie smarowania jest głupotą a stosowanie premixów do paliwa jest sęsowne kiedy wóz ostro dostaje w d..pę ale przy tym należy co jakiś czas robić płukanki
Co do ostatniego pytania to zapraszam
- admor lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl
#3
Napisano 16 marzec 2015 - 10:16
Ciekawy temat... Gronek, mógłbyś rozwinąć myśl pre-mixów pod kątem normalnego używania vs. regularnego upalania i jak do tego mają się płukanki? Jestem ciekawy z technicznego punktu widzenia:)
Drugie pytanie, czy mówimy tu o użytkowaniu silnika świeżego tudzież po remoncie, czy np takie zabiegi mają sens na jednostce... powiedzmy na emeryturze
Drugie pytanie, czy mówimy tu o użytkowaniu silnika świeżego tudzież po remoncie, czy np takie zabiegi mają sens na jednostce... powiedzmy na emeryturze
#4
Napisano 16 marzec 2015 - 10:25
chodzi o lepsze smarowanie gładzi po której porusza sie apex kiedy eksploatujesz silnik na wysokich obrotach pod obciążeniem. Przy codziennym turlaniu wystarcza w zupełności seryjny układ dozowania oleju a premiź to tylko niepotrzebny syf w komorze. Jak wiadomo nawet najlepszy olej do premixów np Pettit Racing Protek R zostawia jakieś zanieczyszczenia więc płukanka jest wskazana żeby usunąć nagar z gniazd w których pracuje uszczelniacz. Silnika na emeryturze bym nie płukał bo tam są takie ilości nagaru, ze może oderwać się spory kawałek, który się nie rozpuści tylko skruszy i zadziała jak łyżeczka piasku Najlepiej co jakieś 20 tyś płukać i pilnować tego od początku .. jak masz silnik w okolicach 40 - 60 tysi to myślę że można śmiało płukać ale przy 90 to bym się bał.
Co do wydłużenia życia wankla na pewno nie należy stosować oleju 5w30 i świetną inwestycją jest zakup elementów podwyższających ciśnienie oleju. Obrana panew to najczęstszy sposób zakończenia i tak krótkiego żywotu tych jednostek
Co do wydłużenia życia wankla na pewno nie należy stosować oleju 5w30 i świetną inwestycją jest zakup elementów podwyższających ciśnienie oleju. Obrana panew to najczęstszy sposób zakończenia i tak krótkiego żywotu tych jednostek
- admor lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl
#5
Napisano 16 marzec 2015 - 10:31
#7
Napisano 16 marzec 2015 - 11:08
#8
Napisano 16 marzec 2015 - 11:49
Wojtex16, na takiej, że trochę tych silników rozebrałem i złożyłem .. na takiej że Mazda Original 5w30 przy dłuższych przeciążeniach przegrzewa się i traci właściwości smarne. Ja znam też takie przypadki ale to naprawdę wyjątki.. Zna Nissana primerę z łancuchem rozrządu nie zmienianym od nowości a ma 240 tyś gdzie te łańcuchy padają przy 150 ... czy warto go zmieniać ???? Tematu oleju już nie kontynuuje bo nie bedę się powtarzał z innego tematu. To jest wiedza ogólnodostępna i nie ja ją tworzyłem.
Co do podniesienia ciśnienia to koszt ok 250 dolarów +/- plus przesyłka cło i vat. Jedną taką końcówkę mam od ręki ale jak będzie więcej zainteresowanych to mogę sprowadzić.
Co do podniesienia ciśnienia to koszt ok 250 dolarów +/- plus przesyłka cło i vat. Jedną taką końcówkę mam od ręki ale jak będzie więcej zainteresowanych to mogę sprowadzić.
przy 90 jedyne co warto to zrewidować silnik.hmm mój ma już lekko powyżej 90k, czyli sugerujesz nie smarować go już Dexelią?
Napisz coś więcej o tym podwyższaniu ciśnienia... o jakich kosztach orientacyjnie mówisz i czy warto to zakładać przy przebiegach 90k+ ?
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl
#9
Napisano 17 marzec 2015 - 10:45
Gronek, jaki olej lejesz na tor ? Czy znajde odp na to pytanie w innym temacie ?
Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne
Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03
#10
Napisano 17 marzec 2015 - 11:03
10w40 syntetyk Race chrono Motula . Można i 10w30 ale jest gorzej dostępny i droższy a różnica nie wpływa. Po zaturbieniu wjedzie 15W50..
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl
#11
Napisano 17 marzec 2015 - 12:09
10w40 to chyba to samo co sie powinno lac na droge przy przebiegu 90k + ?
Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne
Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03
#15
Napisano 19 marzec 2015 - 00:53
podoba mi się ta dyskusja
SILNIK WANKLA OD A-Z ! Naprawy, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 - Kojot
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych