Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mazda RX78 Turbo

turbo KMS REV Service RX78 gwint poliuretany Apexi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
265 odpowiedzi w tym temacie

#1
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

W końcu nadeszła chwila kiedy mogę się pochwalić i moim cudem. Część z Was kojarzy ją z opisu Siska, gdyż to on zapoczątkował ten niezwykły projekt.

 

Pokrótce, jest to Mazda RX-8 ze Szwajcarii, rocznik 2005. Pojeździła trochę u nas i jak padł silnik, to Sisek postanowił zrobić swap na 13b-REW i chwała mu za to, bo namordował się razem z Kalim i pewnie wcześniej z innymi mechanikami, co nie miara. Sam swap do momentu, w którym teraz się znajduje trwał niemal 4 lata!

 

Co jest w środku:

 

Silnik i układ przeniesienia napędu:

 

Silnik - RX7 FD3S.
Komputer - Apexi Power FC
Turbo - hybryda wielkości garrett'a g30/g35
Układ wydechowy - cały customowy by KMS (kolektor na miarę, puszka Magnaflow)
Pompa - Walbro

Wtryski - 4x 850cc

Regulator ciśnienia paliwa - Aeromotive (style ;))
Wyczynowa chłodnica wody i dwa wentylatory spal
Dwie olejowe chłodnice 25-rzędowe.
Skrzynia - 5 spd manual z FD3S

Sprzęgło - ceramiczno-metaliczne 6 łapek stage 3, docisk i łożyska nowe OEM

Poduszki poliuretanowe
Zegary - Apexi 2xEGT, doładowanie, obrotomierz, temp wody

 

Zawieszenie i hamulce:

 

Zawieszenie gwintowane - BC Racing Type RS, twarde

Poliuretany - Strongflex, twarde

Nowe łączniki stabów

Zabezpieczenie przed korozją

Zrewidowane i pomalowane zaciski hamulców

Tarcze - Black Diamond Combi

Klocki - Hawk HPS

Rozpórki aluminiowe przód i tył

 

Dodatkowo:

 

Siatka ochronna w zderzaku

Czarne OEM felgi

Opony - Toyo R888 225/40/18 przód i 255/35/18 tył

 

No chyba tyle, jak coś sobie przypomnę to dopiszę ;)

 

Potwór narzeka jeszcze na przegrzewające się turbo, ale jedzie jutro do Kalego na strojenie i kilka innych zabiegów jak większy intercooler i zobaczymy co tam jeszcze.

 

Chciałem podziękować Gronkowi za doprowadzenie auta do ładu, bo to na co napotkał bawiąc się zawieszeniem, podłączeniem deski i hamulcami to jego :)

 

Fotki: (lepsze wrzucę jak dopadnę lepszy sprzęt niż smartphone)

 

Załączony plik  20141012_163849.jpg   193,5 KB   55 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_163943.jpg   150,08 KB   49 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_164148.jpg   97,7 KB   48 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_164205.jpg   115,42 KB   48 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_164226.jpg   166,1 KB   44 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_164246.jpg   191,09 KB   43 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_162603_Richtone(HDR).jpg   160,2 KB   43 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_162623_Richtone(HDR).jpg   277,25 KB   42 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_163055_Richtone(HDR).jpg   145,08 KB   42 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_163140_Richtone(HDR).jpg   184,8 KB   39 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_163600_Richtone(HDR).jpg   140,33 KB   41 Ilość pobrań

Załączony plik  20141012_163650_Richtone(HDR).jpg   72,06 KB   39 Ilość pobrań

 



#2
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Jaką masz Zdu moc, moment, inne parametry? Wielu pasjonatów motoryzacji marzy o takim połączeniu rx7 i rx8. Czy to taki trudny projekt, że jego realizacja trwa tak długo? Sisek, o ile dobrze pamiętam sprzedawał samochód dosyć tanio (prawdopodobnie dlatego, że nie był skończony). Sądzę, że nie odzyskał włożonych w niego pieniędzy. Fajnie, że kontynuujesz ten projekt.



#3
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B

projekt fajny, fajnie że dalej kontynuujesz :)

moc zapewne godna do tego sporo kasy wpakowane, dosłownie za grosze kupiona, oby służyła :)



#4
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki

Gratuluję! Bardzo mi się to podoba. Robi robotę.

Widziałem na żywo w KMS. Nawet odpaloną słyszałem/widziałem. No, robi wrażenie.
Do tego ja lubię sleepery - nic nie widać " z wierzchu" a zapierniczać musi ;)


www.studiodrugiplan.pl - fotografia produktowa


#5
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests

filmik jak to jedzie proszę :P co do Siska to słyszałem że poprostu miał już dość tego samochodu i to było powodem sprzedaży, fajnie że ZDU pociągnął temat, jak stała to sam byłem nią zainteresowany i trochę żałuję że się nie zdecydowałem :P ale na 13b-rew przyjdzie czas :P powodzenia z dalszym dłubaniem, bo mam nadzieję że na tym etapie się nie skończy :P



#6
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Czekam na przejażdżkę,
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#7
konrad278

konrad278

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądRawicz
Robi wrażenie i to ogromne

#8
sybreeder

sybreeder

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 315 postów
  • SkądGrodzisk Maz.
  • Samochód:RX8 HP AT White Pearl

Widziałem na żywca :) Pod maską wygląda konkretnie :) Gronek podniósł Ci auto na gwintach ? Bo z tego co widziałem to strasznie nisko był.



#9
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

Dzięki za miłe słowa, w planach jest oczywiście dużo, dużo więcej, ale to z czasem jak budżet się uzbiera.

 

Adamsud, moc i moment zostały na razie siskowe, czyli 317 KM i 378 NM, ciśnienie to coś ok 0,6~0,7 bara. Kreski wrzucę dopiero jak Kali się nim zajmie.

 

Mike, szczerze mówiąc nie dziwię się, że Sisek miał już jej dość, dosłownie na każdym kroku napotkaliśmy na mniejsze lub większe schody, ciągle nie jest idealnie ale zmierzamy w dobrym kierunku.

 

MATi, no baaa czekam na spota następnego albo zakończenie sezonu :)

 

Sybreeder, jest skręcony na max do góry, inaczej nie dałoby się jeździć bo sanie suną niemal po ziemi.



#10
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Z mojej strony tyle powiem, że mordęgi z zawiasem faktycznie było sporo ale mimo wszystko cała przyjemność pracy przy tym aucie po mojej stronie....  


  • zdu lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#11
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
Ja widziałem jak wisiała na podnośniku :-P mam nadzieję, że następnym razem jak ją zobaczę to będzie palić kapora :-P
  • Sqad lubi to

#12
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Z zestawienia widzę, że turbiny jeszcze nie wymieniałeś. Masz Tomek jakiś cel (pod względem mocy) do którego dążysz? Jak dla mnie to i dzisiejsze parametry są wystarczające. Wiadomo, że uzyskanie wyższej mocy będzie oznaczało nie tylko większej turbiny, ale poważniejszych zmian. Pytam po prostu, czy chcesz złapać króliczka, czy go wiecznie gonić :) ?



#13
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

Adam, co ja mogę powiedzieć... zapowiada się niezła gonitwa :) niedługo wjedzie nowy, większy intercooler i boost controller, więc powinno zmienić to trochę kreski. Jestem przeciwnikiem tymczasowych działań i jak mam budżet to wolę robić po trochu, ale przyszłościowo. Dlatego zmieniamy cooler, a boost dlatego, że na manualu nic się już nie ukręci. Wolę inwestować powoli, ale sensownie. Co do mocy nie mam wytyczonych granic, fajnie będzie jak co roku coś się będzie zmieniać, na razie czerpię z doświadczeń i wiedzy Kalego, podczas budowy miaty.



#14
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Wiesz może Tomek coś więcej na temat tej przekładki silnika. Szczególnie interesuje mnie jakie tam są łapy do silnika (piszesz, że sanki poszły nisko), przeróbka maglownicy, jakie sprzęgło, koło zamachowe, wał. Działa Ci cała elektryka?



#15
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback
O szczegóły musiałbym zapytac Kalego, ale z tego co wiem do tej pory to:

Magiel wszedł z bmw e30, teraz jeszcze przerabiane są zwrotnice, żeby można było zawrócić na drodze węższej niż 3 pasy :)

Łapy i sanki musiały być przerobione, bo silnik jest trochę niżej. Domyslam się żeby pomieścić kolektor, bo na oko jest on bardziej masywny niz w ósemce.

Sprzęgło i koło pochodzą z ósemki, bo Kali mówił, że można wrzucić skrzynię 6 z serii.

Wał seryjny

Elektryka już działa, co prawda klima została wyrzucona i nie ma żadnego systemu, nawet abs.

Decha się świeci, ale najważniejsze parametry są wyświetlane na kompie. Dziala tylko wskaźnik paliwa :)

#16
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Kurcze. Ekstremalnie. Mam na myśli brak systemów i klimy. Przy tym zawieszenie takie twarde. Kobieta w ciąży może czuć dyskomfort :).  A hamulce chyba mają oem-owe parametry (rozmiary)?



#17
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback
Pojechałem kawałek po kostce brukowej i czulem każdą z nich ;) ale tak miało być. To z założenia będzie ekstremalny samochód. Hamulce są oem, ale wrzuciłem dobre tarcze i klocki więc powinny zdawać egzamin. Jeszcze nie miałem sytuacji, żeby bardzo ostro zahamować, ale w jeździe codziennej się spisują. Czekam na możliwość przetestowania na torze.
  • adamsud lubi to

#18
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Szczerze mówiąc myślałem, że przy przekładce na ten silnik jest mniej rzeźby. Gdzieś w internecie pisze się nawet o p&p. Może to jednak pierwsze tzw. "koty za płoty" i kolejny swap tego typu by wyglądał nieco inaczej. W każdym razie obecna i planowana moc naprawdę zacna. Dźwięk piękny. Oby samochód przynosił Ci wiele radości. Chciałem jeszcze zapytać o tzw. kąty ackermana. Jak Ci pracuje układ kierowniczy?



#19
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

hahaha Adam P&P znaczy Plug And Pray :)   Nikt nigdy nie opisuje ile się schodzi ze szczegółami :)   dorabianie mocowanek, wężyków, spływów, kabelkologia, spawanie, rurki menzurki. .. .  to są długie godziny kombinowania i dorabiania.....  

Oglądacz widzi piękny obraz kolorowych silikonów, poliuretanów a każda z tychczęści to jakaś kaska i czas...  przykładowo kolanko silikonowe markowe to koszt 40 -60 zeta + jakieś obejmy i czas....   ziarko do ziarka i zbiera się miarka :)


  • adamsud lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#20
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Czyżby w internecie kłamali :)?







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: turbo, KMS, REV Service, RX78, gwint, poliuretany, Apexi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy