Skocz do zawartości

Zdjęcie

[HOWTO] Kupno i rejestracja RX-8 z UK

kupno anglika rhd rejestracja anglik rx-8 z uk rx-8

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1
bogumilb

bogumilb

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 196 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:Megane IV RS Trophy, Blobeye STI, CBR 1100 XX
1. Kupno auta:
Mamy tutaj zasadniczo dwie sytuacje:
- auto jest już w PL
- auto jest w UK
 
Umowa kupna-sprzedaży:
Jeśli auto jest już w Polsce, to po prostu spisujemy ze sprzedającym umowę kupna-sprzedaży. Zwróćmy uwagę, że osobą sprzedającą ma być faktyczny właściciel pojazdu (jeśli jakiś "Janusz" przywiózł auto do Polski i proponuje Wam spisanie umowy z nieobecnym na miejscu Anglikiem, to należy uważać - jest to nielegalne). 
Jeśli auto jest w UK, to spisujemy dwujęzyczną umowę kupna-sprzedaży.
Uwaga:
Auto musi mieć ważny MOT (przegląd) i TAX (podatek drogowy), aby można było nim się poruszać po drogach w UK. 
TAX może zostać przeniesiony na nowego właściciela. Jeśli auto chcecie przywieźć na lawecie, to można zgłosić SORN.
Ubezpieczenie OC w UK jest na konkretną osobę w konkretnym aucie, więc nie możecie wracać na OC sprzedającego - musicie kupić sobie swoje (można zaryzykować z 30 dniowym polskim OC, ale w razie kontroli policja w UK może mieć zastrzeżenia- najprościej będzie kupić i zrezygnować kolejnego dnia (w tyle czasu dotrzecie do Polski)).
 
Porady:
Możecie (za darmo) sprawdzić, czy auto posiada ważny TAX oraz MOT wraz z podstawowymi danymi auta tutaj: https://vehicleenquiry.service.gov.uk/
Jedyne co jest potrzebne to: 
- numer rejestacyjny
- marka (hmm - ciekawe co wpisać? :))
Możecie (za darmo) sprawdzić też historię MOT. Jest tam sporo przydatnych danych (przebieg, zalecenia przy przeglądzie, wynik badania).
Jedyne co jest potrzebne to: 
- numer rejestacyjny
- marka (hmm - ciekawe co wpisać? :))
 
Dokument V5C:
W sekcji 8 po lewej stronie podpisuje się sprzedający, po prawej Wy.
Sekcję 11 (permanent export) sprzedający odsyła do DVLA
Pozostałych sekcji nie wypełniacie - nie są wymagane, bo auto wywozicie z UK
 
2. Ubezpieczenie OC
Jak wspomniałem - na ubezpieczeniu poprzedniego właściciela w UK nie możecie się poruszać. Są dwie opcje kupna ubezpieczenia:
- 30 dniowe (wygasa automatycznie po 30 dniach) a następnie właściwe, roczne ubezpieczenie
- roczne (na początku bez podawania polskich numerów rejestracyjnych)
Ja skorzystałem z opcji rocznego OC i kosztowało mnie to 870zł w PZU.
 
3. Rzeczoznawca samochodowy i stwierdzenie poprawnej pojemności silnika:
W UK w dowodzie rejestracyjnym będziecie mieli 2.6L jako pojemność - jest to wpisywane na mocy porozumienia DVLA<>Mazda - głównie ze względu na TAX i emisję spalin. W zależności od stacji kontroli pojadów i Wydziału Komunikacji może obyć się bez opinii rzeczoznawcy, ale ww. da Wam 100% pewności. Baza rzeczoznawców jest dostępna na stronie PZMOTu, ta przyjemność kosztowała mnie 350zł. Opinie może przydać się też w Urzędzie Celnym (stawka zależna od pojemności).
 
4. Opłacenie akcyzy:
Na złożenie deklaracji macie 14 dni od "daty przekroczenia granicy", czyli de'facto pierwszej czynności wykonanej w kraju (przegląd, ubezpieczenie, opinia rzeczoznawcy). Deklarację można złożyć osobiście w Urzędzie Celnym lub przez internet (https://puesc.gov.pl/e-zefir). Po złożeniu dekleracji należy opłacić podatek akcyzowy oraz pobrać "Potwierdzenie zapłaty akcyzy" (przez internet należy złożyć kolejny wniosek oraz pobrać PDF z potwierdzeniem).
 
5. Przeróbki niezbędne do poruszania się w ruchu prawostronnym.
Mazda RX-8 jest pod tym względem bardzo prostym autem - jedyne co należy zmienić, to przednie światła. Jeśli posiadacie xenon'y, to należy odwrócić blaszkę, która tworzy wzorzec światła (http://bridgetogantr...o-german-plates). Można ew. oddać światła/auto do zakładu, który się tym zajmuje. Ja skorzystałem z usług AutoGamma w Krakowie, gdzie przeróbka świateł oraz polerowanie kloszy kosztowało mnie łącznie 500zł.
W celu wyjęcia świateł należy zdemontować zderzak (ja po prostu go lekko opuściłem - nie ma potrzeby całkowitego demontażu i odłączania świateł przeciwmgłowych ani spryskiwaczy reflektorów).
Lusterek bocznych NIE należy przerabiać - w aucie siedzicie dalej po prawej stronie, na stacjach diagnostycznych są wymalowane specjalne linie, które muszą być widoczne w lusterkach i lusterka w RX-8 spełniają wymagania.
 
6. Przegląd techniczny
Przegląd zrobicie w sumie na dowolnej stacji z dopiskiem "d". Ja miałem problem - dwie stacje powiedziały, że anglików nie dotykają i udałem się na stację Okręgową - tam nikt nie wydziwia. Na stację musicie wziąć ze sobą dowód V5C oraz opinię rzeczoznawcy. Stacja wystawi Wam "Dokument identyfikacyjny pojazdu" oraz "Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym". Na obu dokumentach powinna znaleźć się informacja, że kierownica znajduje się po prawej stronie pojazdu.
Przegląd to koszt 98zł (stawka urzędowa).
 
7. Tłuczenie dokumentów
Jeśli spisaliście umowę dwujęzyczną, to musicie przetłumaczyć tylko dokument V5C. Ja za taką usługę zapłaciłem 65zł.
 
7. Rejestracja w Wydziale Komunikacji
Jeśli wszystkie poprzednie kroki zostały ukończone, to możemy auto rejestrować. 
Wymagane dokumenty:
- dokument V5C wraz z tłumaczeniem
- potwierdzenie zapłaty akcyzy
- dokumenty ze stacji kontroli pojazdów
- angielskie tablice rejestracyjne (ew. oświadczenie o braku tablic)
- ubezpieczenie oc (do wglądu)
- umowa kupna-sprzedaży
Rejestracja to koszt 256zł (+ew. dopłata za płatność karą, w moim WK 2zł)

https://jcrusader.pl - professional IT solutions


#2
Patison

Patison

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 416 postów
  • Samochód:Rx-8, Panamera.

Super opisane, ale:

do wydziału komunikacji potrzebna jest jeszcze umowa kupna-sprzedaży. Oc nie jest wymagane w chwili rejestracji, dopiero po niej auto podlega OC. A jak tablic nie będzie to się nic takiego nie stanie, można napisać oświadczenie o ich braku. ;)

No i trzeba liczyć się z większym OC przy kierownicy po prawej stronie. WK wpisuje taką adnotację w DR. :)

Koszty też są umowne, bo różnie kasują. U mnie rejestracją kosztuje 256zł. Nieznaczne różnice na szczęście...



#3
bogumilb

bogumilb

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 196 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:Megane IV RS Trophy, Blobeye STI, CBR 1100 XX

@Patison

Zaktualizowałem wpis.

 

Więkość WK wymaga OC do wglądu, dlatego jest opcja wykupienia 30 dniowego przy aucie sprowadzonym z zagranicy.

Samo OC aż tak bardzo nie rośnie w związku z RHD (cena mnie pozytywnie zaskoczyła)

Co do kosztów, to w WK i na SKP są ustalone odgórnie, jedyne dopłaty mogą się pojawić przy płatności kartą.


https://jcrusader.pl - professional IT solutions


#4
Patison

Patison

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 416 postów
  • Samochód:Rx-8, Panamera.

To ile płaciłeś za rejestrację, 256 czy 258zł? 2zł to pewnie za kartę ;) to by się zgadzało :)

ale, że oc wymagane to dziwne dla mnie... my nie w każdym razie :D







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kupno anglika, rhd, rejestracja, anglik, rx-8 z uk, rx-8

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy