Wreszcie znalazłem chwilę aby przybliżyć szerszemu gronu auto które część z Was, szczególnie te osoby które latają po torach, zna już bardzo dobrze.
R3 z 2008 roku, do niedawna anglik. Obecnie auto jest w głębokiej przebudowie, ale po kolei:
Zaraz po zakupie auto pojechało do Kojota na remont i tjuning silnika. Poszło bardzo słabo, bo po streetporcie na hamowni wyszło 190 koni... pierwsza diagnoza Kojota że to wina koła zamachowego (za lekkie)... Za dużo było już dla mnie tego braku profesjonalizmu i pojechałem do REV Serwis na strojenie - udało się zrobić z tego 206 koni czyli słabizna jak na auto na tor, ale nadrabiałem pozostałymi modami i umiejętnościami. Do auta dołożyłem:
Hamulce: Stoptech (komplet) + oplot
Zawieszenie: ISC Racing + staby Racingbeat
Sprzęgło: Exedy stage 3 + lekki zamach Racingbeat
Aero: Skrzydło na klapę na całą szerokość auta - 178cm
Wnętrze: Kubeł Atech North + szelki RRS + odchudzenie o 80kg (w zasadzie wszystko co nie niezbędne wyrwane)
Dzięki temu udało się zejść na Poznaniu do 1.51,664 i jak na razie jest to rekord toru rx8 z wanklem, niestety nie udało mi się jechać na dwa ostatnie trakdeje (a była szansa na niskie 1.50... bo złapałem dobry kierunek rozwoju) gdyż auto odmówiło posłuszeństwa w drodze do Poznania - pomiar kompry i wyszło, że na jednym rotorze jest kompra około 3,5 na dwóch komorach a na trzeciej powyżej 5, tak samo jak na drugim rotorze... Diagnoza Gronka to ukruszony apex co potwierdziło rozbieranie w REV Serwis. Co więcej, okazało się, że Kojot zapomniał zrobić portingu na jednej z płyt - to był główny powód niskiej mocy auta i słabej reakcji na strojenie Pinkiego.
Obecnie auto w przebudowie, szykowane wg regulaminu WSMP - plan aby wystartować wanklem w kilku rundach tego sezonu i jak Bóg da to w kolejnym pełnym sezonie.
Co robimy żeby była szybkość:
- kierownica RRS poszła na lewo
- usunięta klima i nagrzewnica, cała deska i reszta zbędnych rzeczy
- klatka z zastrzałami do kielichów (bardzo rozbudowana bo w planach jest szybka jazda na Nurburgringu)
- piasek, obspawanie budy, malowanie wnętrza,
- wycięte mocowania fotela i wspawane nowe obniżone
- poliuretany i unibale
- dash logger zamiast zegarów
- plexa zamiast szyb bocznych i może tylnej
- porządny pakiet aero (splitter+podłoga+dyfuzor)
- laminaty gdzie się da
- lekkie ENKEI 18x9" dzięki uprzejmości pewnego typa
- bezpieczny zbiornik, wyłączniki prądu + masa dupereli wymaganych przez regulamin WSMP
- kosmetyka z zewnątrz czyli jakieś ciekawe oklejenie
- no i najważniejsze - serce budowane przez Gronka, na halfbridżu
Zastanawiam się jeszcze nad skrzynią, albo zostanie z R3 albo coś grubego wleci ale zobaczymy czy będzie budżet
Wszystko robione profesjonalnie więc nie szybko, dlatego shakedown jest planowany wstępnie na kwiecień/maj. Trzymajcie kciuki! będę informował o nowościach