Skocz do zawartości

Zdjęcie

Torowe R3 Stolara

r3 trackcar

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
164 odpowiedzi w tym temacie

#1
Stolar

Stolar

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 383 postów
  • SkądRadomsko
  • Samochód:Rx-8

Wreszcie znalazłem chwilę aby przybliżyć szerszemu gronu auto które część z Was, szczególnie te osoby które latają po torach, zna już bardzo dobrze.

R3 z 2008 roku, do niedawna anglik. Obecnie auto jest w głębokiej przebudowie, ale po kolei:

 

Zaraz po zakupie auto pojechało do Kojota na remont i tjuning silnika. Poszło bardzo słabo, bo po streetporcie na hamowni wyszło 190 koni... pierwsza diagnoza Kojota że to wina koła zamachowego (za lekkie)... Za dużo było już dla mnie tego braku profesjonalizmu i pojechałem do REV Serwis na strojenie - udało się zrobić z tego 206 koni czyli słabizna jak na auto na tor, ale nadrabiałem pozostałymi modami i umiejętnościami. Do auta dołożyłem:

 

Hamulce: Stoptech (komplet) + oplot

Zawieszenie: ISC Racing + staby Racingbeat 

Sprzęgło: Exedy stage 3 + lekki zamach Racingbeat

Aero: Skrzydło na klapę na całą szerokość auta - 178cm

Wnętrze: Kubeł Atech North + szelki RRS + odchudzenie o 80kg (w zasadzie wszystko co nie niezbędne wyrwane)

 

Dzięki temu udało się zejść na Poznaniu do 1.51,664 i jak na razie jest to rekord toru rx8 z wanklem,  niestety nie udało mi się jechać na dwa ostatnie trakdeje (a była szansa na niskie 1.50... bo złapałem dobry kierunek rozwoju) gdyż auto odmówiło posłuszeństwa w drodze do Poznania - pomiar kompry i wyszło, że na jednym rotorze jest kompra około 3,5 na dwóch komorach a na trzeciej powyżej 5, tak samo jak na drugim rotorze... Diagnoza Gronka to ukruszony apex co potwierdziło rozbieranie w REV Serwis. Co więcej, okazało się, że Kojot zapomniał zrobić portingu na jednej z płyt - to był główny powód niskiej mocy auta i słabej reakcji na strojenie Pinkiego.  

 

Obecnie auto w przebudowie, szykowane wg regulaminu WSMP - plan aby wystartować wanklem w kilku rundach tego sezonu i jak Bóg da to w kolejnym pełnym sezonie.

 

Co robimy żeby była szybkość:

 

- kierownica RRS poszła na lewo

- usunięta klima i nagrzewnica, cała deska i reszta zbędnych rzeczy 

- klatka z zastrzałami do kielichów (bardzo rozbudowana bo w planach jest szybka jazda na Nurburgringu)

- piasek, obspawanie budy, malowanie wnętrza,

- wycięte mocowania fotela i wspawane nowe obniżone

- poliuretany i unibale

- dash logger zamiast zegarów

- plexa zamiast szyb bocznych i może tylnej

- porządny pakiet aero (splitter+podłoga+dyfuzor)

- laminaty gdzie się da

- lekkie ENKEI 18x9" dzięki uprzejmości pewnego typa :)

- bezpieczny zbiornik, wyłączniki prądu + masa dupereli wymaganych przez regulamin WSMP

- kosmetyka z zewnątrz czyli jakieś ciekawe oklejenie 

- no i najważniejsze - serce budowane przez Gronka, na halfbridżu

 

Zastanawiam się jeszcze nad skrzynią, albo zostanie z R3 albo coś grubego wleci ale zobaczymy czy będzie budżet :)

 

Wszystko robione profesjonalnie więc nie szybko, dlatego shakedown jest planowany wstępnie na kwiecień/maj. Trzymajcie kciuki! będę informował o nowościach :) 

 

 

Załączone pliki



#2
konrad278

konrad278

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądRawicz
Oj dzieje się,dzieje,a o profesJonalistach to nie będę nic mówił:/
  • MATi i Stolar lubią to

#3
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1187 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

powiem tylko... BRAWO. 


  • Stolar lubi to

#4
Ace

Ace

    Amator

  • Użytkownicy
  • 30 postów
  • Samochód:Rx8

Gdzie zamawiałeś gwint i skrzydło?



#5
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback
Jak zobaczyłem listę modów to mi kopara opadła. Ale to będzie maszyna!

Wysłane lisem poleconym
  • Stolar lubi to

#6
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Ktoś zapomniał zrobić porting na jednej płycie ja jebie dramat
  • kermit001 i Hookie lubią to
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#7
lubie_truskawki

lubie_truskawki

    Amator

  • Użytkownicy
  • 60 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:Mazda RX-8

Wreszcie znalazłem chwilę aby przybliżyć szerszemu gronu auto które część z Was, szczególnie te osoby które latają po torach, zna już bardzo dobrze.
R3 z 2008 roku, do niedawna anglik. Obecnie auto jest w głębokiej przebudowie, ale po kolei:

Zaraz po zakupie auto pojechało do Kojota na remont i tjuning silnika. Poszło bardzo słabo, bo po streetporcie na hamowni wyszło 190 koni... pierwsza diagnoza Kojota że to wina koła zamachowego (za lekkie)... Za dużo było już dla mnie tego braku profesjonalizmu i pojechałem do REV Serwis na strojenie - udało się zrobić z tego 206 koni czyli słabizna jak na auto na tor, ale nadrabiałem pozostałymi modami i umiejętnościami. Do auta dołożyłem:

Hamulce: Stoptech (komplet) + oplot
Zawieszenie: ISC Racing + staby Racingbeat
Sprzęgło: Exedy stage 3 + lekki zamach Racingbeat
Aero: Skrzydło na klapę na całą szerokość auta - 178cm
Wnętrze: Kubeł Atech North + szelki RRS + odchudzenie o 80kg (w zasadzie wszystko co nie niezbędne wyrwane)

Dzięki temu udało się zejść na Poznaniu do 1.51,664 i jak na razie jest to rekord toru rx8 z wanklem, niestety nie udało mi się jechać na dwa ostatnie trakdeje (a była szansa na niskie 1.50... bo złapałem dobry kierunek rozwoju) gdyż auto odmówiło posłuszeństwa w drodze do Poznania - pomiar kompry i wyszło, że na jednym rotorze jest kompra około 3,5 na dwóch komorach a na trzeciej powyżej 5, tak samo jak na drugim rotorze... Diagnoza Gronka to ukruszony apex co potwierdziło rozbieranie w REV Serwis. Co więcej, okazało się, że Kojot zapomniał zrobić portingu na jednej z płyt - to był główny powód niskiej mocy auta i słabej reakcji na strojenie Pinkiego.

Obecnie auto w przebudowie, szykowane wg regulaminu WSMP - plan aby wystartować wanklem w kilku rundach tego sezonu i jak Bóg da to w kolejnym pełnym sezonie.

Co robimy żeby była szybkość:

- kierownica RRS poszła na lewo
- usunięta klima i nagrzewnica, cała deska i reszta zbędnych rzeczy
- klatka z zastrzałami do kielichów (bardzo rozbudowana bo w planach jest szybka jazda na Nurburgringu)
- piasek, obspawanie budy, malowanie wnętrza,
- wycięte mocowania fotela i wspawane nowe obniżone
- poliuretany i unibale
- dash logger zamiast zegarów
- plexa zamiast szyb bocznych i może tylnej
- porządny pakiet aero (splitter+podłoga+dyfuzor)
- laminaty gdzie się da
- lekkie ENKEI 18x9" dzięki uprzejmości pewnego typa :)
- bezpieczny zbiornik, wyłączniki prądu + masa dupereli wymaganych przez regulamin WSMP
- kosmetyka z zewnątrz czyli jakieś ciekawe oklejenie
- no i najważniejsze - serce budowane przez Gronka, na halfbridżu

Zastanawiam się jeszcze nad skrzynią, albo zostanie z R3 albo coś grubego wleci ale zobaczymy czy będzie budżet :)

Wszystko robione profesjonalnie więc nie szybko, dlatego shakedown jest planowany wstępnie na kwiecień/maj. Trzymajcie kciuki! będę informował o nowościach :)

Mmmm I'm love it !!!

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
  • Stolar lubi to

#8
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Skrzydło jak w Viperze ACR 1776mm :D 

Gratulacje mega podejścia :) Strasznie trzymam kciuki za starty w WSMP i ostre okrążenia na pętli :)
Nie myślałeś o skrzyni ZF 8hp z łopatkami takiej jak jeden kolega na forum ładuje do swapa?


  • Stolar lubi to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#9
Rexsio

Rexsio

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 568 postów
  • SkądWawa
Będzie można się poganiać w czerwonej grupie w Poznaniu ;)
  • Stolar lubi to

#10
Stolar

Stolar

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 383 postów
  • SkądRadomsko
  • Samochód:Rx-8

Gdzie zamawiałeś gwint i skrzydło?

masz priv.

 

Nie myślałeś o skrzyni ZF 8hp z łopatkami takiej jak jeden kolega na forum ładuje do swapa?

Nie wiem kto by mi to ogarnął i czy by działało dobrze ze względu na skomplikowane sterowanie tą skrzynią, poza tym nie wiem jakby taka skrzynia działała w aucie bez niuta - projektowane są na duże wartości... Myślę raczej o innym wynalazku ale na razie się nie ujawniam :)



#11
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
O namiar na skrzydło tez bym poprosił:)

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#12
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1346 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP
Ja też

#13
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 834 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Nieźle się wkręciłeś :D Podoba mi się to. Coś czuje że cała moja moc nie starczy by Cię złapać na torze :o 
Powodzenia w modach i samych sukcesów :D 


  • Stolar lubi to

#14
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Jakaś moda na klatki jest ostatnio, ale to i dobrze, bo bezpieczniej :)

Ciekawy jestem ile to będzie ważyć po odchudzeniu. Stolar jednak będzie przeróbka na LHD? Kiedyś mówiłeś, że anglikiem lepiej się pokonuje zakręty na torze.



#15
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Pany mówicie o tym skrzydle co Stolar ma na fotkach ?

#16
ToXiC

ToXiC

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 706 postów
  • SkądWLKP :)
  • Samochód:RX-8 HP, Mazda 6 2.3

Namiar na skrzydło też poprosze :), Albo przy najbliższej okazji użyje klucza :)


Użytkownik ToXiC edytował ten post 11 luty 2018 - 18:46


#17
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Podobno na Poznaniu akurat RHD jest zazwyczaj szybsze bo to tor "w prawo" i większość zakrętów dociąża się wewnętrzną własnym ciężarem.
  • pezele lubi to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#18
Stolar

Stolar

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 383 postów
  • SkądRadomsko
  • Samochód:Rx-8

Jakaś moda na klatki jest ostatnio, ale to i dobrze, bo bezpieczniej :)

Ciekawy jestem ile to będzie ważyć po odchudzeniu. Stolar jednak będzie przeróbka na LHD? Kiedyś mówiłeś, że anglikiem lepiej się pokonuje zakręty na torze.

 

Myślę że jakieś 1150kg maksymalnie. Już jest przerobiony na LHD - REV Serwis zrobił robotę :) Tak jak Borys pisał, z dodatkowym ciężarem po prawej można jechać szybciej w prawo bo jest lepsza trakcja, niestety dochodzi też czynnik ludzki co brałem pod uwagę ale nie doceniłem - jeżeli na co dzień jeździ się po drogach LHD tysiące kilometrów a na weekend wsiada się w RHD na setki, to brakuje tych centymetrów na wyjściu z zakrętów. Byłem w stanie od razu jechać RHD szybko ale nie miałem takiej powtarzalności jak w LHD. Brakowało tego czucia auta i toru na centymetry, więc zdecydowałem się na przekładkę. Będę jeździł szybciej dzięki temu. 

 

Nieźle się wkręciłeś :D Podoba mi się to. Coś czuje że cała moja moc nie starczy by Cię złapać na torze :o 
Powodzenia w modach i samych sukcesów :D

Dzięki, myślę że jednak nie będzie tak łatwo Cię złapać :)


  • Boris86 lubi to

#19
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Z tym 1150 z klatą może być cięzko :)
Żałuję że nie zważyłem swojej jak miałem zaklatkowaną.


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#20
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Jedno z grubiej zmodzonych aut się szykuje. Do takiej profeski to aż się prosi turbo, a nie tylko half. Pamiętam że Gronek mówił, że to będzie kolejny krok więc może właśnie w takim aucie jak twoje , no chyba że w swoim będzie testował. :))







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: r3, trackcar

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy