Tak, to już ten czas. Po dokładniejszym poznaniu samochodów z Wanklem:
RX7 FB http://forum.rxklub....i-rx7-fb-1985r/
RX7 FC http://forum.rxklub....turbo-ii-1989r/
RX8 http://forum.rxklub....reloaded-2006r/
przyszedł czas na dalsze kroki. Każdy z naszych samochodów uznałem za zbyt dopieszczony, by bez obaw zabierać je na tor. Zarazem Puchar Mazda Rotary Club Polska zbiera piękne zainteresowanie, ja też nabrałem ochoty na bardziej aktywny udział: http://forum.rxklub....eń-październik/
W celu testów na torze kupiłem dwie Mazdy RX7 FB. Niestety, tego samego dnia, którego do mnie przyjechały, zostały sprzedane. Odezwał się do mnie znajomy, który argumentował, że już organizował transport i wyprzedziłem go o jeden dzień. Nie będę zabierał marzeń, więc zdecydowałem je oddać. Na cztery dni przed pierwszą rundą Pucharu Mazda Rotary Club Polska na Torze Modlin. Miałem już całą listę serwisową rzeczy do zrobienia, z mechanikami wszystko poustalane, rzutem na taśmę, bylibyśmy gotowi Trochę nie mogłem się odnaleźć na Torze Modlin, nie startując Dobrze, że towarzystwo na torze dopisało
MAZDA RX7 FB MAZDA GOŁEMBIEWSCY SERWIS WARSZAWA.jpg 114,99 KB
21 Ilość pobrań
Co więc wybrałem jako naszą rajdówkę?
Wybór padł na wersję FC3C Turbo II.
Dlaczego na taką a nie na np. RX8, do której dostępność części używanych itp. jest o wiele łatwiejsza i mniej kosztowna? Zawsze lubiłem iść swoją drogą, trochę pod prąd FC3C nie ma ani kontroli trakcji, ani stabilizacji toru jazdy. Nie ma też ABSu. ABS występował tylko w coupe. Czym zatem dysponujemy? 200KM, uturbionych, w nadwoziu, które jest nieco usztywnione, ale bez przesady... Generalnie niezły brutal, przy prędkości 160km/h ciągle chce przyspieszać, nie ma granicy. Trudniejszy do opanowania niż RX8. Inny.
MAZDA RX7 FC3C CABRIO TURBO MAZDA GOŁEMBIEWSCY ASO SERWIS MAZDA WARSZAWA.jpg 111 KB
18 Ilość pobrań
Wstępny, już przemyślany pomysł jest taki, by zostawić wersję możliwie seryjną, ale wprowadzić szereg zmian:
1. Felgi i opony - aktualnie mamy brzydkie felgi FOSTERT, marki tuningowej z Essen, do sprawdzenia co to, bo zupełnie nie mam pojęcia. Ktoś podpowie? Opony to Federale, także chociaż tu jesteśmy w domu.
2. Fotele kubełkowe. Fabryczne miło trzymają, ale na tor trzeba trochę więcej...
3. Rollbar. Opcja bezpieczeństwa musi być zachowana. Plus dodatkowe usztywnienie zawsze na plus
4. Kierownica. Po montażu fotela okaże się zapewne, że odległość do kierownicy będzie za duża, więc potrzebna będzie przedłużka.
5. Samochód chwilę stał, więc trzeba go doprowadzić do stanu "zero", czyli do zrobienia przejrzenie całego samochodu, wymiana niezbędnych płynów, pasków, świec, żarówek, klocków itp.itd. lista jest mega długa i nie będę Was zanudzał detalami...
6. Co więcej? decyzje zapadną po pierwszych testach na torze
7. Póki co wyjmujemy silnik, potrzebny będzie remont, przejrzenie przed
Z ciekawostek to prawdopodobnie jedyny RX7 w tym kolorze. Oryginalnie kabriolety FC wychodziły na Niemcy i Danię (o innych rynkach nie wiem) w trzech kolorach, białym, grafitowym i jeszcze jednym. Ten egzemplarz był wcześniej grafitowy. Śladów szpachlowania nie ma. Czyli jesteśmy do przodu, na plus jeżeli chodzi o stan lakieru aktualnie Samochód ma niewielki udokumentowany przebieg 130 tys. km. Ma też parę zadr, jak choćby uszkodzenie dachu. Pomysłem na ten nietypowy kolor jest zrobienie wersji Bandit, takiego wojownika z bliznami. Zamiast więc naprawiać dach w pełni, zrobimy mu szwy, takie jak na bliźnie, po walce.
MAZDA RX7 FC DACH CABRIO.jpg 234,47 KB 18 Ilość pobrań
Chętnie bym Was poprosił o inspiracje na wersję Bandit / Outlaw. Widzieliście ciekawe projekty w takim klimacie?