Skocz do zawartości

Zdjęcie

RX-8 Aero 2.3t


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#1
Januszgal

Januszgal

    Amator

  • Użytkownicy
  • 33 postów

Witam,

na imię mam Janusz na forum jestem jak dobrze pamiętam od grudnia 2018 roku wtedy to zdecydowałem się na zakup rx8 bo od kąt pamiętam ten samochód przykuwał moje spojrzenie. Długo zastanawiałem się czy wrzucać tutaj ten temat bo wiem że za chwile będzie sporo hejtu ale jak już ktoś tu napisał to moje auto i mogę robić z nim co mi się podoba :P  :D .  Jako że był już po częściowym swapie zostało do ogarnięcia elektrykę jak to poprzedni właściciel stwierdził, zdecydowałem że biorę i sam skończę :D .

Wiec tak silnik z saaba 9000 2.3t ktoś powie że to straszny kloc ale biorąc pod uwagę że większę kloce wkładają to nie ma tak zle,

silnik bardzo rozwojowy na seryjnych bebechach jest w stanie znieść spokojnie 500KM na forum saaba chłopaki pisali że robią i po 700 KM na serii,poprzedni właściciel celował w 400+ a co wyjdzie to zobaczymy po wystrojeniu bo turbina trochę mała ale twierdził że hybryda ;)  więc zobaczymy co wyjdzie. Jak na razie walczę ze swapem bo trzeba było zacząć projekt od początku a dla czego? sami zobaczcie :D

Wrzucę pare fot :)

Załączone pliki


  • Rexsio lubi to

#2
Januszgal

Januszgal

    Amator

  • Użytkownicy
  • 33 postów

I parę zdjęci z pod maski i z dołu 

Załączone pliki



#3
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
500 koni🤣 a nawet 700 to lepsza alternatywa jak 2jz. O ile wcześniej się panewa nie odda. Serio wsadzaj sobie co chcesz nie hejtuje ale z tą mocą kogoś poniosło.

#4
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 834 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Zawsze mnie przerażały takie przedłużenia przy końcówkach drążków kierowniczych :o ale ludzie na tym jeżdżą więc chyba okej? 
Ciekawe jak na torze by się to spisało przy przejeżdżaniu po tarkach itd. 

 

Widzę, że dół auta mocno zmieniony,  duży custom w sankach, szczególnie mocowanie stabilizatora :o 

 

Ciekawie przeniesiona skrzynka bezpieczników :D gdzie przeniosłeś zbiornik na płyn do spryskiwaczy? 

 

 

Sporo jeszcze pracy przed tobą - powodzenia i wytrwałości :) 



#5
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8
Przecież patrząc na te rzeczy to to jest do wywalenia i zrobienia od nowa. Ciekawi mnie dlaczego ludzie kupują tak udrutowane auta. Przecież ratowanie wyjdzie więcej niż zrobienie od początku
  • zdu, THX911 i dr_mihu lubią to

#6
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

przy 300+ potrafią korby popłynąć, więc 500-700 jest kompletnie nierealne, a jeszcze żeby to przetrwało dłużej to włóż między bajki.



#7
kamilg123

kamilg123

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 367 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Matko Bosko ;)

#8
piwo

piwo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 769 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,4s Łódź 59,3 na semislicku; 1/4:13,806
No coobcio kiedyś rzeźbił saaba 2,3. Przy 500 paru silnik poszedł papa. Ale do 400 chyba całkiem nieźle mu szlo.
http://www.racingfor...sce-t81944.html
  • THX911 lubi to

#9
Rexsio

Rexsio

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 568 postów
  • SkądWawa

Zawsze mnie przerażały takie przedłużenia przy końcówkach drążków kierowniczych :o ale ludzie na tym jeżdżą więc chyba okej?
Ciekawe jak na torze by się to spisało przy przejeżdżaniu po tarkach itd.


Ja mam jakiś taki adapter coprawda masywniejszy u siebie i daje radę i na tarkach... i na skarpie w Poznaniu nie wymiekl. Kwestia wykonania :)

Co do tematu- życzę dużo cierpliwości. Jeżeli lubisz sobie podlubac to taki swap to bardzo fajne hobby. Ja w życiu bym sie tyle o mechanice,elektryce itd nie dowiedział gdyby nie swap. Niedlugo osiągnę taki poziom, ze będę wiedział do czego służy kazdy kabel i śrubka w swoim swapie - satysfakcja bezcenna :)
  • THX911, Sopel_XL i dr_mihu lubią to

#10
Januszgal

Januszgal

    Amator

  • Użytkownicy
  • 33 postów

przy 300+ potrafią korby popłynąć, więc 500-700 jest kompletnie nierealne, a jeszcze żeby to przetrwało dłużej to włóż między bajki.

tak zgadzam się ale ty mówisz o silniku z saaba 9-5 2.3 t tam faktycznie korby były słabsze niż w saabie 9000, saab w nowszych 2.3t zrobił cięcia i korby jak i tłoki wsadził słabsze. Stare motorownie były bardzo odporne tylko trzeba pamiętać o panewkach aby wymienić je na nowe przy modzeniu. Podrzucę wam fajny artykuł odnośnie tych silników. Co do 2jz-ta na pewno 2.3t jest tańsze w zakupie i mysle że wcale nie gorsze :D ale to tylko moje zdanie

Zawsze mnie przerażały takie przedłużenia przy końcówkach drążków kierowniczych :o ale ludzie na tym jeżdżą więc chyba okej?
Ciekawe jak na torze by się to spisało przy przejeżdżaniu po tarkach itd.

Widzę, że dół auta mocno zmieniony, duży custom w sankach, szczególnie mocowanie stabilizatora :o

Ciekawie przeniesiona skrzynka bezpieczników :D gdzie przeniosłeś zbiornik na płyn do spryskiwaczy?


Sporo jeszcze pracy przed tobą - powodzenia i wytrwałości :)

Ja też sie zastanawiałem jak to może jezdzić, na tor może i by mogło być ale na drogi publiczne strach tym jezdzić dlatego wszystko wyleciało o robiłem od nowa :) tak jak Bóg przykazał . :)

Ja mam jakiś taki adapter coprawda masywniejszy u siebie i daje radę i na tarkach... i na skarpie w Poznaniu nie wymiekl. Kwestia wykonania :)

Co do tematu- życzę dużo cierpliwości. Jeżeli lubisz sobie podlubac to taki swap to bardzo fajne hobby. Ja w życiu bym sie tyle o mechanice,elektryce itd nie dowiedział gdyby nie swap. Niedlugo osiągnę taki poziom, ze będę wiedział do czego służy kazdy kabel i śrubka w swoim swapie - satysfakcja bezcenna :)

Właśnie dlatego zdecydowałem się na to auto wiedziałem że wszystko trzeba będzie przerobić ale tak jak piszesz trzeba to lubieć i ta satysfakcja że się udało BEZCENNE :D
Zastanawia mnie tylko jedno jak to jest że ludzie podejmują się takiej roboty nie mając pojęcia jak to zrobić, partaczą robote i jeszcze pieniądze za to biorą


Jako że chyba pierwszy przecierałem drogę ze swapem z tym silnikiem postaram sie opisać jak to wyglądało a roboty było w cholerę i ciut ciut na pierwszy rzut poszła miska olejowa do zrobienia od nowa, pózniej nowa kołyska przednia też trochę cięta nowe łapy silnika i mocowania poduszek silnika.


Walczyłem z tym chyba z pół roku magiel był hydrauliczny z BMW i tak miało zostać jak już wszystko miałem ogarnięte i silnik już siedział na swoim miejscu trafiła mi się przekładnia z rx za 200 zł a nie tak jak wołają po 1200zł. Niestety okazało się ze magiel jest tak cholernie gruby że się nie mieścił pod silnikiem i wychodził zbyt do przodu :( co sprawiło by że tym samochodem nie dało by się jezdzić. Więc padła decyzja że trzeba jeszcze raz wszystko przemyśleć aby wszedł ori magiel i zeby wszystkie systemy pózniej działały :D i stało się znowu wszystko wyleciało w pi...du :angry: zostały zamówione nowe sanki i walka podjęta od nowa walczymy dalej :D niestety telefon coś mi nawalił i skasowało mi mase zdjęć które robiłem podczas prac :(


Mam pytanie czy kompresor klimy musi być z mazdy zeby klima działała? czy może być ze saaba?

Ja mam jakiś taki adapter coprawda masywniejszy u siebie i daje radę i na tarkach... i na skarpie w Poznaniu nie wymiekl. Kwestia wykonania :)

Co do tematu- życzę dużo cierpliwości. Jeżeli lubisz sobie podlubac to taki swap to bardzo fajne hobby. Ja w życiu bym sie tyle o mechanice,elektryce itd nie dowiedział gdyby nie swap. Niedlugo osiągnę taki poziom, ze będę wiedział do czego służy kazdy kabel i śrubka w swoim swapie - satysfakcja bezcenna :)

ja widze co innego u siebie. im wiecej wiem o swoim aucie tym mam do niego wieksza niechec i tym szybciej chce go sprzedac. najwieksza frajde mam jak totalnie nie dotykam sie auta wsiadam i jezdze bez robienia przy aucie czegokolwiek i bez posiadania wiedzy o nim jakiejkolwiek. widac kazdego kreci co innego :)

Załączone pliki


Użytkownik boletz edytował ten post 24 marzec 2020 - 12:33


#11
Januszgal

Januszgal

    Amator

  • Użytkownicy
  • 33 postów

Poniżej artykuły

Załączone pliki



#12
Yogi

Yogi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 108 postów
  • SkądRzeszow
  • Samochód:Mazda RX-8 K24/K20

Mam pytanie czy kompresor klimy musi być z mazdy zeby klima działała? czy może być ze saaba?

Nie musi być od mazdy, ja mam od hondy i działa normalnie ;) Powodzenia


Użytkownik Yogi edytował ten post 24 marzec 2020 - 11:20


#13
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
Jak to mówią papier przyjmie wszystko... Sam mam w rodzinie b204 z r i bez r. I kilka innych. Widziałem jak fajnie ten silnik oddaje przy 300 koniach jak ktoś go dobrze karze... A 700🤣

#14
Januszgal

Januszgal

    Amator

  • Użytkownicy
  • 33 postów

Jak to mówią papier przyjmie wszystko... Sam mam w rodzinie b204 z r i bez r. I kilka innych. Widziałem jak fajnie ten silnik oddaje przy 300 koniach jak ktoś go dobrze karze... A 700

Zgadzam się ale w dużej mierze zależy w jaki stanie jest silnik nawet najbardziej legendarne jednostki poddają się, zle zrobiony program potrafi skrócić życie silnika o 70%



#15
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

nie uwierze w 700 koni z tego silnika :D



#16
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz

Zgadzam się ale w dużej mierze zależy w jaki stanie jest silnik nawet najbardziej legendarne jednostki poddają się, zle zrobiony program potrafi skrócić życie silnika o 70%


Tu nawet nie chodzi o program tak ma znaczenie. Ale nie wierzę że ten silnik upalany wytrzyma 500koni dłużej jak 1000km na serii. Nie wspominając o cudach 700koni...

#17
piwo

piwo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 769 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,4s Łódź 59,3 na semislicku; 1/4:13,806
E to oczywiste. Na torze silniki turbo są mega mocno obciążone termicznie. Na torze praktycznie 70% czasu przez pół godziny jeździ się z nogą w podłodze. Temperatury są mega wysokie a im bardziej wysilony silnik czytaj im wyższy boost tym ryzyko awarii w takich silnikach rośnie lawinowo z czasem. Czyli ten silnik może zniesie 700 koni przyspieszając 20 razy przez 12s czyli 20 startów po ćwiartkę za każdym razem po przerwie i to wszystko ale taki 700konny silnik wyplulby korbę po 5 minutach jazdy na Jastrzębiu bo cieplnie by tego nie wytrzymał. Bezpieczne dla upalania pewnie są gdzieś granice 350 koni jak dobrze ktoś pomyśli tzn zamontuje grube chłodnice wody i oleju, da duża turbinę a niski boost do 1 bara da mnóstwo czujników typu cis listwy paliwa cis oleju temp oleju spalania stukowego temp powietrza w dolocie itd i podepnie pod komp i jak wykryje przekroczenie wartości to komp automatycznie odetnie boost czytaj otworzy ebc i w razie grubiej przekroczonych wartości odetnie zapłon. To wtedy jest szansa że silnik na torze pożyje. Bo wskaźniki to są zabawki i jak się zareaguje na piszczenie to już dawno zapozno i dziura w bloku po korbie.

Użytkownik piwo edytował ten post 25 marzec 2020 - 11:47

  • THX911 lubi to

#18
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

500 koni🤣 a nawet 700 to lepsza alternatywa jak 2jz. O ile wcześniej się panewa nie odda. Serio wsadzaj sobie co chcesz nie hejtuje ale z tą mocą kogoś poniosło.

żadna przesada. Tyle robią. Tylko w 2,3 gorzej bo ma wykorbienie straszne i niut panewy ora. 2.0 wyżej mozna zakręcić po wywaleniu wałków balansujących.
Ale masakra te drążki. Właśnie dla tego a nie przez miłość do wankla nie lubię swapów w rx8. Dźwignia działająca na zwrotnicę jest potworna. Nie wiem czy to zamiłowanie do ryzyka czy poprostu brak wyobraźni mechanicznej ? Adaptery robi się przy maglu a nie przy zwrotnicy.
  • Junior111, THX911 i dr_mihu lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#19
piwo

piwo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 769 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,4s Łódź 59,3 na semislicku; 1/4:13,806
A tak się spytam. W zwrotnicy nie ma otworu stożkowego pod sworzeń?
Przecież przepuszczając tamtędy zwykła śrubę to tam z dwie dychy luzu jest. No chyba że otwór rozwiercony rozwiertakiem na np m14 i tokarz zrobił pasowane śruby m14 . Ja ostatnio przerabiałem temat dwóch drążków wahaczy które przerobiłem z sworzni na unibale fluro motosport. Kuzka śruby m12 mają po wierzchu średnicę 11,8mm a otwór zrobiłem fi 12 i śruba w otworze latała masakrycznie i tokarz musiał dorabiać specjalne śruby pasowane na fi 12mm pelne.dopiero coś takiego nie miało luzu wyczuwalnego w ręku.

Użytkownik piwo edytował ten post 25 marzec 2020 - 19:32


#20
Januszgal

Januszgal

    Amator

  • Użytkownicy
  • 33 postów

żaden seryjny silnik któremu dzwigniemy moc o 100 czy 200% nie wytrzyma katowania, ktoś kto mysli  poważnie o torze czy drifcie zakuwa motorownie żeby wytrzymał obciążenia co innego daily car :D

 

Co do otworu stożkowego pod sworzeń to on jest pany założyły prostą śrubę i przy skręcaniu to się trochę powtarzam trochę  ;)  wyginało. :D

Dlatego jak już wcześniej pisałem wszystko wyleciało B)

Wleciały nowe sprężyny od MTS bo ori pany obcięły o dwa zwoje żeby zglebić :lol:

Załączony plik  20190311_170738.jpg   90,59 KB   8 Ilość pobrań

Załączony plik  20190311_174047.jpg   72,5 KB   8 Ilość pobrań

Załączony plik  20200314_175519.jpg   106,55 KB   8 Ilość pobrań

Załączony plik  20200314_175452.jpg   99,69 KB   8 Ilość pobrań

 

 

Przód trochę wyżej stoi ale mam nadzieje że po jezdzie trochę usiądzie

 


Użytkownik Januszgal edytował ten post 26 marzec 2020 - 00:02





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy