Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciśnienie w oponach na tor

opony ciśnienie slicki tor

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1
ZeroOne

ZeroOne

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Samochód:RX8 LP

Hej,

Jako że, pierwszy raz w życiu będę użytkował opony pół slicki na torze, chciałbym dopytać od jakiego ciśnienia zacząć? Wiem że po przejechaniu paru kółek trzeba na rozgrzanej oponie sprawdzić o ile wzrosło i ewentualnie skorygować tylko pytanie jakie wartości są tymi dobrymi?



#2
Ravi

Ravi

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 620 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP
Zależy od opony. Niektórzy producenci podają swój zakres, inni nie. Najlepszym sposobem jest obserwowanie miejsca, w którym opona styka się z asfaltem. Powinny być na oponach małe znaczki - trójkąciki albo inne (ludzik Michelin pokazujacy reka) do ktorego momentu producent przewidzial kontakt opony z ziemia. Jesli Ci do niego brakuje - upuść. Jak za daleko - dobij ciśnienia.
Zaczac mozesz od 1,5bar i schodzić raczej w dol.
Są jeszcze takie tematy jak fakt ze moze byc za cieplo i opona moze plynac wtedy dajesz wieksze cisnienie zeby jej pomoc ale na poczatek Ci wystarczy. :P

Zrobię fotke znaczka to dodam do postu.

Użytkownik Ravi edytował ten post 24 czerwiec 2020 - 09:03

  • ZeroOne lubi to

#3
ZeroOne

ZeroOne

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Samochód:RX8 LP
1,5 :o w życiu bym sam z siebie nie ustawił takiego ciśnienia gdyby mi ktoś nie powiedział. Był bym pewien że opona zleci z felgi.
Jeśli to coś może to są to opony Extreme na średniej mieszance.

#4
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

1,7 bara na zimno, rozgrzej, sprawdz, jak bedzie 2,1 to idealnie


  • ZeroOne i Ravi lubią to

#5
yasko

yasko

    Nałogowiec

  • Moderators
  • 1571 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP i R3
Przypominam że Pszczółki to bardzo krótki i techniczny tor, jedno okrążenie to 50 sek i 3 wrzucona raz na okrążenie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#6
ZeroOne

ZeroOne

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Samochód:RX8 LP
Ja nawet tej 3 nie zdążę zapiąć bo idealnie mam koniec 2 na tej jedynej prostej :D bo zawsze przed tą prostą jest pełno piachu bo ludzie skracają i ciężko wyjść tam z normalną prędkością.

#7
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

Przypominam że Pszczółki to bardzo krótki i techniczny tor, jedno okrążenie to 50 sek i 3 wrzucona raz na okrążenie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

Dla rozgrzania nie ma to większego znaczenia. Możesz przegrzać oponki nawet jadąc wokół trzepaka, jak masz dużo zakrętów to opona pracuje i się grzeje siłą rzeczy. Na długich prostych by stygła.

ZeroOne, najlepiej sprawdź metodę jaszczura Raviego i moją. Jeżdżę na extremie i najlepszym ciśnieniem jest właśnie zimne 1,6-1,7 bara



#8
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Jeżeli jesteś początkującym torowcem zacznij od 1.9. po kazdej sesji patrz na ciśnienie. Optimum na drogowej oponie będzie 2.2 -2.4. normalnie możesz niżej ale myk jest taki że musisz jedno dwa okrążenia je rozgrzać bo inaczej zdemjiesz oponę. Jeżeli masz coś pokroju federal rsr, jakąś oponkę UHP lub semislick to śmiało 1.6 - 1.7 na start bo tam masz wzmacniany bok opony i nie zejdzie z felgi. Wtedy po każdej sesji kontrolujesz i na rozgrzanej trzymasz 1.9-2.0
  • ZeroOne lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#9
ZeroOne

ZeroOne

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Samochód:RX8 LP

Dziękuje za wszystkie podpowiedzi na pewno się przydadzą na najbliższym track dayu :D



#10
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Ciśnienie też zależy od toru i temperatury czy stylu jazdy. Inne będą na Poznaniu a inne na jakiejś Łodzi.

Moim zdaniem to sprawa indywidualna, trzeba samemu metodą prób i błędów.
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#11
BladyPiter

BladyPiter

    Amator

  • Użytkownicy
  • 54 postów
  • SkądSmolnica
  • Samochód:RX-8 HP Czarny mat

Czy przy drogowych oponach (Dunlop SP SportMaxx) napompowanych azotem przy całkowicie amatorskiej jeździe też trzeba upuszczać ciśnienie?



#12
yasko

yasko

    Nałogowiec

  • Moderators
  • 1571 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP i R3
W powietrzu atmosferycznym 78% stanowi azot. Wzrost ciśnienia wraz ze wzrostem temperatura nadal będzie wystepowal...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: opony, ciśnienie, slicki, tor

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy