Skocz do zawartości

Najbardziej lubiana zawartość


#72994 Turbo Kolejny temat dla ludzi w temacie

Napisane przez dmk01 w 09 styczeń 2017 - 21:47

W zasadzie miałem nic nie napisać, ale trochę podzielę się moimi przemyśleniami.

 

Pierwsza sprawa to budżet 30 tys. jest moim zdaniem bardzo skromnym budżetem jak na tłokowca, o wanklu nawet nie wspominając. Turbienie rzędowej 4-ki mazdy (BP4W) to niby żadne wyzwanie, ale z własnego doświadczenia wiem ile to kosztowało (ostatecznie). Pierwszą iterację pewnie dałoby się zrobić poniżej 20 tys. (niektórzy nawet w 10 się zamykają), ale gdyby korzystać wyłącznie z nowych i markowych części, to 20 tys. robi się bardzo małym budżetem (przyzwoita turbina to okolice 5 tys., dalej wymieniać nie będę kontynuował).

 

Problem polega jednak nie na samym turbieniu silnika, budowaniu, itd., ale na dalszej eksploatacji i przede wszystkim tym, co wyjdą za "babole" przez pierwsze 100, 200, 500, 1000 itd. km. Oczywiście większość się nie przyzna że cokolwiek wyszło, ale powiedzmy sobie szczerze - od cieknących (oby tylko takie awarie!) węży po krzywe korby, dziury w tłokach czy kolejne remonty świeżo złożonej jednostki. Wystarczy jeden malutki błąd i cały budżet można śmiało podwoić. Czasu i nerwów na pieniądze zamienić się nie da, dlatego rozpoczynając taki projekt albo trzeba się pogodzić, że to bezzwrotna inwestycja, albo oswoić się z myślą, że ten "projekt" będzie z nami żył do końca swoich dni zapewne.

 

Z reguły studzę chęci "turbienia" MXów jednym zdaniem: "jeżeli chcesz zamienić bezawaryjne auto, na projekt który będzie się ciągle psuł, to zrób to!". Problem polega na tym, że na etapie zbierania części i pierwszej fali podniecenia wszyscy pukają się w czoło i wychodzą z założenia, że to złośliwe gadanie i co może pójść nie tak, skoro tyle już takich aut dostało turbinę i ma się dobrze. Później przychodzi pierwsze przekroczenie kosztów, trochę większe i... udało się złożyć! Stroimy... daj Boże żeby wszystko poszło dobrze... udało się, auto jeździ! Mija pierwszy tysiąc, drugi.. nagle auto zaczęło dymić. Szukanie, pomiar kompresji, oglądanie świec, wszystko w normie. Oj, turbina puszcza olej. Ale jak to? Ten używany Garrett który ma pewnie z 25 lat na chińskich łożyskach po 2000 puszcza olej? W obie strony? Niemożliwe! Wyrywanie turbiny, nowe uszczelki, szpilki, cały dzień roboty żeby wytargać i włożyć turbinę.. reklamacja odrzucona. No odrzucona, bo turbina była w regeneracji dawno temu i leżała na półce czekając na inne części. Kolejna regeneracja, już po znajomości jakieś 700-800zł. I tak ze 3 razy pod rząd, bo CHRA już trochę wymiary straciło wewnętrzne i sama wymiana uszczelnień nic nie daje. Nowa turbina? Sam koras 2500zł, cała turbina okolice 5 tys. No i problem mały, bo ślimak gorący jest identyczny ze starym, ale zimny już ma inne wyjście na IC i trzeba przerabiać. I od nowa sylikony, opaski, zakręty... neverending story, przysięgam!

 

A jak już dojdziecie do etapu, w którym auto naprawdę dobrze jeździ, wszystko jest zrobione w najporządniejszy sposób jaki potraficie sobie wymyślić okazuje się, że przekroczyliście równowartość auta kilkukrotnie i za całość moglibyście kupić 911 z podobnego rocznika w nienagannym stanie. Nie licząc oczywiście czasu, w którym mogliście zarabiać jeszcze więcej pieniędzy i kupować jeszcze droższe auta.

 

I pomimo wielu "success story" w Polsce jest taka dziwna tendencja do nieopowiadania i tym bardziej nieopisywania swoich niepowodzeń. Nie wiem czy ludzie się wstydzą, że popełnili jakiś błąd/dziadowską oszczędność, czy problem leży gdzieś indziej, ale bardzo rzadko ludzie dzielą się swoimi problemami szukając często odpowiedzi na swoje problemy "po kątach".




#61633 Przygotowanie samochodu na tor

Napisane przez Gronek w 07 kwiecień 2016 - 19:43

Co zabieramy
Plyn chlodniczy
Olej
Kompresor do kół
Reczniki pqpierowe
Rękawiczki
Ucha do holowania (na torze mają byc wkrecone... choć jedno)
Cos do mierzenia czasu... może być stoper zwykły
Gaśnica
Jeżeli bierzemy narzedzia to można zapakować np w kastę z budowlanego. Łatwiej wyjąć wszystko na raz z bagaja
Usuwamy z auta wszystro zbedne co bedzie latać po kabinie schowkach czy bagażniku a to co zostaje umocowujemy porządnie. Nikt nie chce sie przekonać co znaczy wpadający z pod fotela obiekt pod pedal hamulca.....

Trackday
Zawsze są iluś minutowe sesje a na początku zapoznanie z torem.
Zapoznanie z torem traktujemy jako zapoznanie i nie nak..rwiamy popisówy. Skupiamy sie na poznaniu nawierzchni bo potem na to czasu nie będzie.
Pomiedzy sesjami przed zawsze ale to zawsze sprawdzamy poziom oleju, płynów, stan opon (szczególnie od wewnątrz. Kontrolujemy czy tarcze dziwnie nie zmienily koloru. Dokrecamy koła przed kazda sesją. Jak coś jest nie tak to nie przyjmujemy, że. .. aaaa ch.j tam jakoś to będzie.
Każdy rodzaj opon nagrzewa się inaczej więc ciśnienie na starcie musimy wyczuć. Na zimnej oponie o ile nie mamy w kolach azotu proponuje zacząć or 1.5 bara. Jak się rozgrzeja moze pojawic sie nawet 2.5 3.0
Min 5 minut przed sesją odpalamy i grzejemy wóz. Przed pierwszą nawet wczesniej.
Poczatek sesji jedziemy spokojnie. 1 do 1.5 okrążenia . W ten sposob spokojnie doprowadzamy wszystkie podzespoły płyny i oleje do temperatury pracy. Pamietajcie że olej w skrzyni i dyfrze nie rozgrzewa sie na postoju.
W trakcie sesji nie pytujemy caly czs na pelnym ogniu. Przegrzejemy olej, opony, płyny klocki itd. Ogniem 2 - 4 okrążenia i robimy jedno na spokojnie. Tak zwane wychladzające.
Mamy stoper wiec monitorujemy czas sesji. Pod koniec zawsze jest okrążenie wychladzajace z urzedu ale warto zacząć wychladzac wóz wcześniej.
WAŻNE. Auto musi wychłodzić podzespoły i płyny w czasie jazdy. Tak jest zaprojektowane że. Chłodnice, tarcze, opony ... to wszystko wychłodzi pęd powietrza. Na postoju jest dupa. Tak gną sie tarcze i odksztalcają opony.
Monitorujemy temperature silnika i w razie skoku temperatury lub smrodu klocków nie zatrzymujemy sie w panice i nie gasimy. Zwalniamy i jedziemy spokojnie obserwujac temperature. Jak zgasimy przegrzany wóz to po pierwsze .... plyn nie krąży a tarcze nie wentyluja cie na postoju. Jak zobaczymy, że temperatura ciagle rosnie to wtedy zatrzymujemy i ewntualnie jak dalej nic to gasimy bo jest jakas buba. Przewaznie turlanie na luzie z włączonym silnikiem pomaga ale poza radami trzeba mieć uszy oczy i nosdrza otwarte bo to nie żarty.
Dziwne wibracje i stuki nie sa normalne.
To chwilowo tyle. Dosiąd
e to uzupelnie jeszcze.


#75587 RX-7 FD3s INNOCENT BLUE - Pure JDM

Napisane przez Boris86 w 12 marzec 2017 - 00:54

Jako że po dwóch latach udało się skompletować większość detali które nie dawały mi spać i autko już na polskich tablicach wyjechało na Łódzkie ulice to oficjalnie proszę poznajcie moją:

Mazda RX-7 FD3s Type-R1 ,
13B-REW

 

 
Modyfikacje:
Street Porting, silnik złożony na komponentach Atkins Rotary

Duży front Inter cooler z dedykowanym orurowaniem z aluminium – czeka na założenie

3 rzędowa chłodnica wody dedykowana i silikonowe wężę – czeka na założenie

Wydech przelotowy

Pompa Walbro

ECU z programem RE-Amemiya i Top Fuel Racing – czekają na założenie

Doloty i filtry powietrza Apex’i – Czekają na założenie

BOV – Apex’i – Czeka na założenie

Zegary: AFR Innovate
Boost i EGT Delphi

Sprzęgło spiekowe  i 100% szpera

Poliftowy lakier Innocent Blue

Koła:
17x8,/9,5 Volk Racing C ultra z oponami Bridgestone.

Wnętrze w pełnej czarnej skórze
Konwersja z 4 osobowego na 2 osobowe

Kokpit w lakierze Piano Black

Radio 2 Din ALPINE


Dane aktualne: 
Na Setupach porównywalnych do moich zbiorów Hamburgery i Kwitnące Wiśnie pokazują z takiego silnika okolice 350KM, czas pokaże co tu wyjdzie.

Plany: 
Dopieścić do granic możliwości.

Krótki opis:
Cytując inżynierów i designerów Mazdy z początku lat 90:
„Naszym zadaniem było zbudować najlepszy sportowy samochód świata, to jest nasza definicja tego zadania.”

Dlaczego to auto: 
Większość z nas żuło gumy Turbo, większość grało w Gran Turismo, ja do tego jestem zarażony Mazdą.  To dla mnie najseksowniejsze auto świata.
Połączenie perfekcyjnego  i ultra-ponadczasowego designu nadwozia
i performance’u którym Japończycy w TougeBattel Hot Version nadal pokonują wszystko co powstanie w świecie tuningu.
Dla mnie „sam sos” jeśli chodzi o JDM, Esenscja. Auto nie pozostawiające złudzeń jakiegokolwiek chodzenia na kompromisy. Absurdalne i w tym absurdzie fenomenalne. Auto jak tatuaż na czole „I’m Petrolhead”
Ogromnie się cieszę że udało mi się znaleźć egzemplarz tak zdrowy i z takim potencjałem.
Mamy ich w Polsce około 50szt.



Zdjęcia by: 
Jędrek Soliński i Kacper Lewandowski

Autko jeszcze przed detalingiem  i finalnym złożeniem, ale coś tam już sobą reprezentuje :)

Załączone miniatury

  • jds_0167_33237295431_o.jpg
  • jds_0148-edit_33237297881_o.jpg
  • jds_0186-edit_33237302321_o.jpg
  • 32551585483_d96db3240d_k.jpg
  • 33238329441_48d2789541_k.jpg
  • 32551631663_4687b5c1b3_k.jpg
  • 33238282651_6f2c34b3fd_k.jpg
  • 33210471132_7a6958b638_k.jpg
  • 33238269681_28ff9cb960_k.jpg



#71552 Wydłużenie żywotności 13b

Napisane przez Gronek w 02 grudzień 2016 - 05:33

Warto by odkopać temat bo jednak jest trochę do zrobienia przy silniku żeby poprawić mu kondycję. 

- katalizatora warto się pozbyć. Silnik wtedy łatwiej się opróżnia. O ile sprawny nie zagraża silnikowi to uszkodzony jest wręcz morderczy ponieważ spaliny nie wydostają się jak należy i silnik się "dusi" własnymi spalinami. Niestety coraz bardziej jest on egzekwowane przez prawo więc jak ma zostać to często należy zaglądać w kata. 

 

-podniesienie ciśnienia oleju.  Seryjnie RX-8 S1 ma 5,5 Bara. To bardzo malutko i łatwo jest doprowadzić do sytuacji kiedy film olejowy zostanie wyciśnięty i wał dotknie panewki. To bolączka większa tych aut niż uszczelniacze. Jak na to zaradzić. Wszystkie poprzednie RX7 miały prawie 8 barów podobnie jak i wersja poliftowa S2 i R3 gdzie mazda już zmądrzała i poprawiła wtopę.Aby to zmodyfikować można zakupić elementy np. Racingbeat i zrobić to samemu lub udać się do warsztatu, który to zamontuje. Ja osobiście przerabiam układ bez użycia tych elementów :)  

 

-płukanki komór spalania i częsta wymiana oleju. Olej i jego czystość ma tu kluczową rolę w utrzymaniu stanu uszczelnień. Oliwiarki pobierają olej z miski więc jeżeli będzie brudny i przepracowany to zasyfi nagarem gniazda uszczelniaczy. Płukanka regularnie stosowana może w znacznym stopniu przedłużyć życie usuwając nagar. Co do SOHN adaptera to jestem bardzo ale to bardzo sceptyczny ponieważ widziałem jak wygląda silnik po 30 tyś jeżdżony od nowości na tym . No powiem, ze housingi prawie agonia. Czemu ?  Seryjna omp wyprowadza olej pod ciśnieniem a sohn doprowadza olej grawitacyjnie. Jaki by ten olej nalany do zbiorniczka nie był to jednak będzie on gorzej wymieszany z powietrzem niż z normalnego układu. 

 

-Poprawki w ECU. W ecu możemy wbrew pozorom bardzo wiele . m.innymi podnosimy dawki oleju. Olej w RX8 podawany jest do komory spalania inaczej niż w rx7. Kiedyś było cięgiełko i lało sie tyle ile dało sie gazu. Teraz za dawki odpowiedzialny jest komputer.Mamy tam mapę podobną do mapy paliwa gdzie korekta jest po obrotach i obciążeniu. Dawki oleju na postoju seryjnie uwaga .....  zero. To daje obraz czemu prawdą jest, ze ostrzej jeżdżone silniki chodzą dłużej niż takie ciupane w korkach do 3 tyś obr. Po tej korekcie już nie musimy zastanawiać się czy lać "miksol" do baku bo dodatkowe smarowanie spełnia za nas komp.  Dalej możemy sterować zakresem pracy wentylatorów i tutaj włączamy je wcześniej. Silniki Wankla mają tendencje do wysokich temperatur więc im wcześniej będzie dmuchało tym lepiej szczególnie w korkach. Jest też możliwość usunięcia problemu wchodzenia na wysokie obroty po odpaleniu w zimne dni. To bardzo nie zdrowe kiedy auto wkręca się na ponad 2 tyś obr. a olej jeszcze nie wypełnił całego układu. 

 

 

Tym czasem lecę do pracy ale to nie koniec. Jeszcze tu sporo dopiszę w wolnej chwili (tych ostatnio mało :)   )

 

 

-




#74663 RX8 Gronkomobil Winning Blue Track Car

Napisane przez Gronek w 26 luty 2017 - 09:30

Tak to lata :)  

 

Co wy na jakiś zlot w przyszłym roku weekendowy w naszym ośrodku pod Giżyckiem ??  Jak by dopisało to jest slip którym można na jezioro wjechać i pou..erdalać bokami :)

IMG_2916.JPG

IMG_2928.JPG

IMG_2930.JPG

IMG_2945.JPG

IMG_2943.JPG




#208 Mazdaspeed RX-8 ;)

Napisane przez adamsud w 11 sierpień 2014 - 20:44

Gratuluję młody. Z perspektywy lat widzę, że zawitaliśmy na tej ziemi tylko po to żeby wychować potomstwo. A w tak zwanym międzyczasie trochę się pobawić zabawkami, choćby takimi jakimi są samochody :). A poza tym to faktycznie szacunek. Życie marynarza i strzelca plemników trudno pogodzić.




#77886 RX8 Lowcostowy Fun car dla żony by REVService

Napisane przez Gronek w 23 kwiecień 2017 - 09:09

Juniorowi auto podpasowało :)



A tutaj pani właścicielka :)



#77671 Biały Samuraj "Ósema" by Kluvi

Napisane przez dikej w 19 kwiecień 2017 - 23:41

chciałem się zabrać za chyba pierwszy w pl?? montaż cc w maździe bez niego i przeciwmgielnego ale postanowiłem na rozgrzewkę zrobić coś co wymaga mniejszej ilości ciągnięcia drutów  :lol: 
nawet nie wyobrażacie sobie jak usyfione są fotele które pozornie wyglądają na czyste... wody z odkurzacza Wam pokazywać nie będę, oszczędzę Wasze oczy... niemniej wystarczy sobie uświadomić że każda osoba która zrobi w aucie 100k km zostawi w nim również 70 litrów swojego potu... nie wspominając o innych czynnościach robionych w aucie. nie, nie mówię o dłubaniu w nosie, w końcu młodzi i piękni jesteśmy :D  
 
a więc do rzeczy, nie znoszę eko-skóry po prostu jest to najgorszy możliwy materiał z którego na winklach wyskakuje sie jak skoczek narciarski z progu... zakręt w prawo, przerzucamy na lewą stronę, hop i kurde... jesteśmy w anglii?   :blink:  
więc musiały w końcu wpaść alcantary co prawa aż tak bogaty nie jestem i póki co nie bordowo czarne, ale zawsze to mega progres względem serii... fotele rozebrane do gołego stelażu i bardzo głęboko i bardzo dokładnie wyprane...
20170406_170713.jpg?dl=0
 
20170406_122459.jpg?dl=0
 
20170406_173039.jpg?dl=0
 
spotkała mnie przykra niespodzianka, tam gdzie wytłoczka siedziska była otulona chłonącym wilgoć filcem i gąbką, pojawiła sie ruda... standard... ale ja nie znoszę rudej...
 
20170406_143444.jpg?dl=0
20170406_143453.jpg?dl=0
 
w związku z tym wszystko trafiło do kwasu i zostało pięknie ocynkowane
20170412_142645.jpg?dl=0
20170412_142623.jpg?dl=0
 
przy okazji montując fotele w wersji bida z nędzą pozbyłem się prawie 20kg w silnikach elektrycznych... ale braku grzania szanownych pleców wraz z ich mniej szanowną częścią  nie popuszczę, musiałem je dołożyć...
20170418_173004.jpg?dl=0
 
20170418_164616.jpg?dl=0
 
zabieg ten oczywiście wymagał modyfikacji małej wiązki foteli  :rolleyes: 
20170419_114000.jpg?dl=0
 
20170419_115708.jpg?dl=0
 
20170419_121245.jpg?dl=0
 
no i w końcu mając gotowe fotele trzeba było jeszcze posprzątać w ósemie, o dziwo całkiem czysto tam było :)
20170419_091138.jpg?dl=0
 
20170419_091218.jpg?dl=0
 
20170419_083100.jpg?dl=0
 
20170419_091809.jpg?dl=0
 
20170419_093453.jpg?dl=0
 
no i wcale nie najprzyjemniejsze, czyli montaż :P
20170419_092807.jpg?dl=0
20170419_094434.jpg?dl=0
20170419_105819.jpg?dl=0
20170419_123730.jpg?dl=0
 
wierzcie lub nie, ale pachnie teraz jak w salonowym wózku,dokładnie ten sam zapach :) a no i tydzień temu umyłem auto, do tej pory pada deszcz, śnieg i wali gradem... 
20170410_194344.jpg?dl=0
 
20170410_133533.jpg?dl=0



#73130 Rote Magdalene

Napisane przez solarisx w 15 styczeń 2017 - 01:19

Najpierw HISTORIA
 
Panie i Panowie... Kolega Wojtex16 napisał "Opisz autko w dziale nasze auta..." wiec postanowiłem opisać, Wojtex16 pewnie nie wiedział jak latwo moje "opowieści" zamieniaja sie w "bardzo dlugie opowieści". 
 
Ok, pewnie znacie już tą, te historie - deklinowane i permutowane na wszystkie możliwe sposoby - historie pt: "Jak to się stało ze jeżdżę RX8".
 
To trochę jak z moja Mama: 
- A znacie, dzieci, ta historie ... ? 
- Znamy Mamo!!! (doprawdy ja znamy...)
- ...aaa.... No to posłuchajcie...!
 
Wiec opowiem Wam ja zatem dzisiaj wieczorem jeszcze raz. Moze tej wersji jeszcze nie znacie :)
 
RX-8 zawsze mi sie podobała, ale żyła sobie gdzieś na pograniczach mojej świadomości. Ładne. Owszem. Ale za bardzo ekscentryczne. Co drugi je tuninguje i costam. Widziałem kilka potworków. Wiocha. No prawie jak CRX. Co prawda Klarkson wychwala ze to najlepsze auto jakie prowadził kiedystam, ale ten silnik jest co-naj-mniej-dziwny, a Klarkson to buc. Czasami. No moze jakbym miał znowu 17 lat... Ale ładne jest, trzeba przyznać. Nissan 200SX, 300ZX, Supra, RX7 - one jakoś zajmowały podium dziecięcych marzeń, RX-8 przyszła później jak juz zajety bylem doroslym zyciem, razem z 350Z ale 350Z nigdy mi sie nie podobał... a RX-8 podobala.
 
Poza tym gdzież mnie takie auto. Mnie. Poważnemu. praktycznemu człowiekowi. Takiemu który zawsze preferował kombi niz sedan, statecznemu tak bardzo ze moja Avensis D4D zaczęła wyświetlać 3-ke z przodu licznika kilometrów zanim zacząłem myśleć o zmianie. No wiec w każdym razie - wielce mi się ta Mazda podobała - ale gdzie mi tam do takich samochodów. 
 
Na dodatek mieszkam w Szwajcarii. No i mam GA (taki miesięczny/roczny bilet na cala komunikacje publiczna) i w sumie auta nie potrzebuje... 
 
No dobra ... czasem potrzebuje: żeby na weekend pojechać, przez Alpy, na druga stronę, albo do nimiec - ale nie gdzieś daleko w te nimcy, raczej blizej, albo do Alzacji - w sumie Alzacja to nimcy czy Francja ? ... Może sie szarpnąć na Włochy, ale bocznymi drogami bo autostrady Włoskie złe są, pełne Włochów...  Na weekend, z zona... Pojeździć... Zjeść kolacje gdzieś w malej knajpce, popatrzeć na widoki i pojeździć... 
 
Zwykle na te fanaberie pożyczałem auto z europcaru ale to byl szczyt bezduszności wobec tych samochodów z wypożyczalni i wobec budżetu domowego, wiec pewnego dnia kupiłem od szwajcarskiego przyjaciela za flaszkę (to opowieść na kolejny wieczór) oczywiście polskiej wódki Forda Focusa 1.8 benzyna. I jeździłem nim prawie dwa lata. I było to dobre. 
 
Dobre sie skończyło wraz z terminem badania technicznego. IDEALNY (Panie Pawle, I-DE-AL-NY) stan w Polsce okazal sie byc nieakceptowalną w Szwajcarii korozja progow i sanek silnika. Oddaliłem Forda (to opowiesc na ... a wiecie ) No i wykurzyłem sie - o ja niepraktyczny! Jak mogłem taki byle jaki samochód kupić - zatem w następnym kroku chciałem sobie kupić auto - cytuje tutejszy żargon: praktisch, mit MfK, mit Garantie, top Zustand. Kupuje, jeżdżę, niczym sie nie przejmuje.
 
Już powoli wyczuwacie co sie stanie, prawda ? 
 
Nie powiedziałem Wam. Właśnie skończyłem 40 lat. Mam fajna zonę. Oboje lubimy jeździć. Nie mamy dzieci. Żyjemy w kraju dobrych dróg i serpentyn. Czasem mamy gości wiec dwuosobowy odpada... 
 
W pierwszej iteracji odpadają wszystkie "normalne" samochody. Nie, no... miałem juz normalne... Golfa, Octavie, Vectre, Astre, Insignie i Avensis. Nie chce się przejmować i zajmować samochodem - owszem - ale może dało by rade się nie przejmować czymś fajniejszym niz Citroen ? 
 
W drugiej iteracji na shortliscie zostaje kilka 4x4 (niemrawo przekonuje sam siebie ze to praktyczny a zarazem nieco drapieżny wybór), zmęczone auta z olbrzymimi silnikami (o, na pewno jest fajnie mieć V8...), kilka sensownych, ale wciąż wielce normalnych. 
 
W zadanych kryteriach wyszukiwania i budżetu zaczynają sie pojawiać Mazdy RX8 - dla zasady obdzwaniam kilku sprzedających - raczej nie... raczej nie... zdecydowanie nie... leider lauft Motor noch nicht... mischt oel und wasser... motor defekt.... manchmal lauft nicht.... wenn warm ist startet sehr schwer... O! ten jest w miarę, no może ... Sprawdzam ... e nie, nie bardzo... Nie bardzo się ten samochód wpisuje w to co chce - zdecydowanie nie jest bezproblemowy, starzeje się, można wdepnąć na minę....
 
.... ma 4 fotele, napęd na tyl, 200+ mocy, .... a na dodatek jest taka prześliczna.... 
 
Sprawdzam dalej. Wyczytuje cały Internet. Konsultuje z ojcem ( Dziadek mial NSU ) Wyczytuje jeszcze więcej Internetu. Nienawidzę tego samochodu. W całej Szwajcarii jest podobno 3szt urządzenia do mierzenia kompresji - a juz wiem ze bez tego nie powinienem kupować. Jaja. No wiec raczej nie. 
 
Celuje w Opla Signum. 3.2. A co...
 
Znajomy znajomego - Steve - ogłasza ze sprzeda swoja Mazde RX8. Albowiem zona. Potrzebne auto dla córki. RX8 nie przejdzie, a to juz 3 auto w rodzinie. Chcą wziąć Mazda2 od dealera i oddać RX8 w rozliczeniu. Chyba ze ktos kupi. Bo żal oddawać. Bez sciemy. To ukochane auto Steve'a. Ale sprzedać trzeba. 
 
Dzwonie do Stramera i w ciągu następnych kilku dni przegadamy kilka godzin. 
 
Negocjuje ze Steve'em, wydziwiam, robię Rejtana. Jeżdżę próbnie, testuje, znowu negocjuje. Wymieniam ze Steve 64 maile. 
 
Koniec końców chce odpuścić. 
 
Zona wtedy bierze minie za ręce, patrzy mi w oczy i mówi : "Kup ja. Marzysz o niej."
 
Kupiłem ja - jak teraz do mnie dociera - za równowartość rocznego kosztu paliwa. Steve po prostu mi ja oddal. 
 
Kocham ja. Zone tez.
 
 
DANE
Model: RX-8 Revolution
Historia: Pierwsza rejestracja 01.2004 w Niemczech. Pierwszy właściciel oddal ja w rozliczeniu i wziął McLarena F1. Serio. Salon McLaren sprzedał ja Steve'owi przy przebiegu 22k na koniec 2005. Ja kupiłem od Steve'a z przebiegiem 137k w 2016, z kompletem faktur od 2004 na każdy, każdy jeden serwis. Garażowana, serwisowana wg zaelcen ASO Mazdy w Szwajcarii ( czytaj : cos budzi wątpliwości ? wymieniamy na nowe z katalogu)
Kolor: Czerwony. Po prostu czerwony :) No dobra... 227A Velocity Red Mica
Moc : 170KW
Skrzynia 6 biegowa, manual
Audio Bose, Navi
 
Przebieg: 137k
I to, co Was, koledzy, pewnie najbardziej podnieca - kompresja
6.1 / 7.0 @ 250rpm
W tej kolejności. Mierzone 2x urządzeniem Mazdy u Stramera. Właśnie taki wynik. Nie inny. Przebieg w momencie pomiaru : 139k. Bez remontu. 
 
Felgi i opony : 
- OEM 18'' z letnimi Nankang 225/45
- Ronal 17'' z zimowymi Pirelli 235/45
 
MODYFIKACJE
- Dywaniki ładne do RX8 dedykowane od teściowej. W prezencie. Z Allegro.  
- Piesek z kiwającą główką się. Zamontowany profesjonalnie na klapce od isofixa. Tez w prezencie. Zdjecie wysle pozniej bo literlanie dzisiaj montowalem.
- koszulka z logo "Mazda" dla kierowcy. T-Shirt. Tez prezent. 
 
OD ZAKUPU ZROBIONE (u STRAMERA - POLECAM!!!!!)
- hamulce przód wymiana komplet
- hamulce tył rozebrane, przeczyszczone 
- łączniki stabilizatorów wymienione komplet
- miska olejowa (dla ciekawych : bez śladów panewek w misce :)
- regeneracja przednich lamp (to nie u Stramera, AutoGamma Krakow, polecam robote ale interfejs maja trudny)
- uszczelnienie tylnych lamp 
- wymiana wszystkich filtrów
- wymiana wszystkich olejów (silnik, skrzynia, dyfer)
- wymiana zapłonu: cewki, kable, świece
- cholerny zbiorniczek płynu chłodniczego wymieniony, ale i tak kontrolka świeciła do póki ... wiadomo co.
- wydech : tu kilka słów wyjaśnienia - w Szwajcarii MUSZE mieć sprawny katalizator. Próba kombinowania, cat-back itd - NIE-PRZEJ-DZIE. Koniec. Musiałem wymienić. Podmianka na zamiennik cats2u + tłumik. Komplet znaczy się. 
- nowy kluczyk scyzoryk z pilotem, 
- troszkę poprostowane 2 felgi (to nie u Stramera, HARP Kraków). Szwajcar diagnosta narzekał ze koniecznie trzeba, Pan z HARP nie wiedział o co mi chodzi bo on nie widział problemu. Ale zrobil dobrze. Polecam.
- i nowe opony. Zimowe (to w CH, ReifenDirekt) 
- i interfejs BT OBD do telefonu.
- drobiazgi co Stramer je zrobił a ja nie zapamiętałem, takie jak wymiana jednej śruby od felgi, wygnanie ducha wiewiórki z osłony filtra powietrza, tu jakiś kabelek, tam jakaś złączka i cos jeszcze... 
 
Tomek: DZIEKI!
 
Auto przeszło 06.01.2017 przegląd techniczny na 2 lata - MfK.
Stramer twierdził ze jest to egzemplarz wyjątkowy jak chodzi o stan i zadbanie (prężę się z dumy, może Tomek cos skomentuje… )
 
PLANY 
 
Drobne:
- Domontuje GTA Car Kit z Ipod'em (juz idzie... ). Staroświecki jestem. Muzykę mam na Ipodzie i MD... 
- mata grzewcza pod pupkę pasażer....ki. Grzeje plecy a pupki nie. Albo kabelki, albo mata. Może sam zrobię (w internetach instrukcja na zagranicznym forum)
- cat z cats2u - prawdopodobnie będę musiał doszczelnić łączenia z kolektorem i rura do tłumika. Jakość wykonania cats2u taka sobie. 
- możliwe ze nowy akumulator 
 
Duże:
- Remont silnika.... No nie ma co udawać ze jest inaczej. Trzeba zrobić. Musze dograć logistykę. Albo w tym roku w wakacje albo początek przyszłego. Wyczytałem ze rekord na tym forum to 160k bez remontu. Wierze ze moja mogłaby zrobić więcej - na razie nie ma ZADNYCH objawów trudności - pali w każdych warunkach, moc, obroty, brak panewek w oleju itd. Ale po co ryzykować ? 
- Navi na tablet podmianka. Jak mi sie będzie chciało bo ten stock'owy urok - ma swoj ... urok. Mimo ze nie działa :)
 
Nie planuje modowania, wyjeżdżania na tor, showcar, tunning itd. Oczywiście chciałbym żeby moja Mazde obsiadały dziewczęta jak u kolegi boletz - w koncu to mid-life-crisis-car - ale nie wypada mi się do tego przyznać wobec tego ze obsiada ja całkiem w porządku żona bez tuningu  :D
 
No chyba ze ktos mnie namówi na takie modyfikacje, których a ) Szwajcarzy nie wykryją :) b ) Stramer zaakceptuje :)
 
Mnie się to auto podoba bez modow. 
 
…  co prawda  przeszło mi przez myśl kupienie drugiej budy gdzieś od lokalnego CH handlarza, wyeksportowanie do Polski, dokupienie silników kupę i robienie sztuczek, turbo i czegostam. Ale myślę ze koniec końców nie będę miał na to czasu, sily i pieniędzy :)
 
Bo tak naprawde to najbardziej mi zależy na tym żeby po całym tygodniu fedrowania urobku na zakładzie - w piątek po południu wrocic do domu, usmiechnac sie na widok Zony, drugi raz sie usmiechanc na widok Mazdy, zapakować Zone i bagaże do Mazdy i pojechać gdzieś w cholere... może przez Grimselpass, Furkapass, do Andermatt, i dalej San Gottardo, zakręt za zakrętem... ? A może przez Martigny, Col de Forclaz - do Chamonix ? Moze dalej przez Route des Grandes Alpes... Świeci słonce, góry, puste drogi (który idiota jedzie przez góry), na końcu drogi czeka hotelik i wino... A gemba mi sie bedzie śmiała na kazdym zakrecie. Zupełnie odwrotnie niz w zyciu. 
 
Na tym mi najbardziej zależy :)
 
 
 
 

Załączone miniatury

  • revolution.jpeg
  • 800777425_v1_4.jpeg
  • 800777425_v1_2.jpeg



#71465 #allBlack RX-8 2016 1.8t

Napisane przez Sopel_XL w 30 listopad 2016 - 00:36

dużo nowych fotek ;) enjoy!

 

gallery_1715_57_285801.jpg

 

gallery_1715_57_247102.jpg

 

gallery_1715_57_148927.jpg

 

gallery_1715_57_400937.jpg

 

gallery_1715_57_887188.jpg

 

gallery_1715_57_77495.jpg

 

gallery_1715_57_255042.jpg

 

gallery_1715_57_280253.jpg

 

gallery_1715_57_505140.jpg

 

gallery_1715_57_416833.jpg

 

gallery_1715_57_125681.jpg

 

gallery_1715_57_268209.jpg

 

gallery_1715_57_503816.jpg

 

gallery_1715_57_130521.jpg




#61374 Dragon Łykacz Tłokowców

Napisane przez maleńki w 03 kwiecień 2016 - 20:29

witam wszystkich ponownie i ogłaszam swój powrót na forum.Auto się nie sprzedało bo jak mam go oddać za 20 tyś to wolę wyzłomować albo zostawić i modzić dalej.Z uwagi że już nie potrzebuję kasy postanowiłem je zostawić i jeździć nim do usranej śmierci i zapisać w testamęcie wnukowi 




#189 Mazdaspeed RX-8 ;)

Napisane przez mlody w 11 sierpień 2014 - 20:19

Dzieki chlopaki. Z dalszymi modami moze byc troche przestoj gdyz dzisiaj dowiedzialem sie ze po raz 2 zostane TATA! Bedzie 2+2 i pies ;) Normalnie dumny jestem ze swoich plemnikow ktore z dokladnoscia co do 1,5 roku strzelaja wybornie ;) /sie zwierzylem/ choc to drugie tez zaplanowane nie bylo. Nie mniej jednak najwieksze szczescie a RX poczeka. 




#81444 RX8 Gronkomobil Winning Blue Track Car

Napisane przez Gronek w 19 lipiec 2017 - 05:09

No więc w końcu ....  Doleciały części staight from Japan i poskładany piecyk z full bridgem na porządnych szpejach. 

Niestety teraz muszę na spokojnie natrzaskać kilometrów żeby dotrzeć temat i będziemy to wszystko stroić. 

Dupohamownia mówi, ze jest super ale rolki zweryfikują :)  Korci prawy pedał ale na razie niestety cegła pod gazem i turlanko docieranko. 

DSC_2048.JPG

DSC_2049.JPG

DSC_2050.JPG

DSC_2051.JPG

IMG_3943.JPG

IMG_3944.JPG

IMG_3945.JPG

IMG_3950.JPG

IMG_3964.JPG

 




#80193 Show IT Drive IT Track IT - rodzinna 8ka

Napisane przez TommyJr w 18 czerwiec 2017 - 22:26

Z cyklu TRACK IT...

 

Trzeba kochać swoje żony - na ostatni Race Day sprawiła mi taki oto komplecik kółek:

 

Eneki RPF1 18x9 ET35 - 7,7kg

Extreme VR2 R7 255/35/18 - mieszanka średnia, z jakiegoś powodu R9, czyli twarda niedostępna, tak samo jak rozmiar, który chciałem - 245/40/18. Ale wyszło zajebiście :)

 

Enkei_RPF1_Extreme_VR2.jpg

 

IMG_20170617_214048.jpg

 

IMG_20170617_130459.jpg

 

A skutek następujący:

 

2. miejsce w generalce

1. miejsce w RWD

1. miejsce na oponie drogowej (E)

 

IMG_20170617_160801.jpg

 

IMG_20170617_160814.jpg

 

 




#79571 Show IT Drive IT Track IT - rodzinna 8ka

Napisane przez TommyJr w 01 czerwiec 2017 - 00:38

Długo się nie udzielałem, ale chyba czas się bardziej zintegrować, bo wygląda na to, że coraz więcej osób podziela moją pasję i też czerpie przyjemność z jazdy 8ką. Przecież wyścigi, pościgi, strzelaniny, to mój chleb powszedni... yyy to nie ten film :blink:

 

Chyba każdy przyzna, że spirited driving - jak to trafnie określają anglojęzyczni, 8ką sprawia ogromną przyjemność. Ale i uczy wielu rzeczy (szczególnie na deszczu). Dodatkowo świetnie sprawdza się jako egzotyczna laleczka. Ludzie spoglądają i czasami nie wiedzą co to za marka nawet. 

 

Mazdę kupiłem nową w 2007 podczas kiedy nie było jej w polskiej dystrybucji i defacto przyjechała z niemieckiego salonu, załatwiona przez polskiego dealera. Potem długo daily, na balkonie wydziergałem Carputer, dalej daily i mega fun w zimę. bardzo długo jeździłem nią codziennie do pracy więc przyjemność garściami czerpałem  B)

 

50000km (teraz ~81kkm) silnik stracił kompresję, zdecydowałem się kupić nowy w mazdzie, gdzie jeszcze chłodnica ze zbiorniczkime była wymieniona. wtedy wszedł Shon adapter i...

 

A potem powoli zaczęły się mody i jeszcze więcej funu. A rodzinna 8ka bo samochód chyba do końca żywota zostanie ze mną i mam nadzieję, że powoli kolejne generacje będą ją dalej modyfikować (20B  :rolleyes: ) Oczywiście czasami jeżdże nią jeszcze do pracy... jak pada  :P

 

Tak w skrócie to co jest do teraz:

 

  • Silnik
    • Halfbridge Port + Street Port + program by Gronek

    • Lekkie koło Racing Beat

    • Shon adapter

    • Podniesione ciśnienie oleju + thermal pellet

    • Zapłon BHR

    • Kolektor + Silenced Race Pipe Racing Beat

    • Usunięta pompa powietrzą

    • Twardsza guma w poduszkach silnika

    • Kolorowanka by Gronek

    • końcówki wydechów by Gronek

  • Zawias i kółka i okolice

    • gwint BC Racing BR

    • stabilizoatory przód i tył Racing Beat

    • Enkei RP05 19x9,5 ET40

    • Yokohama ADVAN AD08R

    • przód EBC Turbo Groove + Stoptech klocki + przewody w oplocie

  • Środek

    • kubełki Bimarco Futura + pasy RRS

    • wskaźniki AutoGauge

    • Rollbar by Trax Racing :)

    • Zespawany pedał sprzęgła

    • Czarna podsufitka i słupki

  • Na zewnątrz

    • folia karbon - dlaczego -> bo tak :)

    • bez oznaczeń

    • ślady po walce z pachołkami i oponami na Ułężu  :ph34r:

Co dalej - będą kolejne wpisy w tym wątku...

 

Mam nadzieję, że będziemy się spotykać na trackdayach i spotach.

 

Feast your eyes as in SHOW IT :D  

 

14689064_1512001998816561_597692057_o.gif

 

FB_IMG_1476092467386.jpg

 

IMG_20170423_190957.jpg

 

IMG_20170423_191301.jpg

 

IMG_20170423_191119.jpg

 

DSC05947.JPG

 

IMG_20170423_191354.jpg

 

IMG_20170423_191341.jpg

 

IMG_20170423_191442.jpg

 

Dyno video: 

https://youtu.be/IT7v_VEFSpg pierwszy pomiar bez programu

https://youtu.be/cbu5iBxZTTM final z odcinką przy ~10000rpm  :o




#74407 Co dziś zrobiłem w swoim rexie

Napisane przez Gronek w 20 luty 2017 - 19:12

A ja znowu podziurawiłem silnik :)

IMG_2855.JPG

 




#71932 Mazda RX-8 1.8T

Napisane przez boletz w 11 grudzień 2016 - 19:08

Pod moją nieobecność przez nieuzasadnionego bana w rexie dość dużo się zmieniło, przez poprawę blacharki aż po uturbienie na 325HP i zrobienie dwóch map 240 -> 325HP. Zdjęć i więcej informacji niestety nie będzie ponieważ zastanawiam się nad opuszczeniem tego forum z prostych powodów. :) Pozdrawiam. 

 

Pomogę Ci w tym.

 

Dla wszystkich zainteresowanych służę wyjaśnieniami:

 

Pierwszy ban dostałeś, za to jak zachowujesz się w stosunku do innych użytkowników forum.

Link do postu który zaważył na decyzji podałem.

Owszem, dostałeś wcześniej ostrzeżenie, po którym z twojej strony nie widziałem żadnej reakcji a które

nie było wystawione za błędy ortograficzne tylko wulgarne obrażenie innej osoby.  

 

Nie jestem osobą anonimową, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości można się ze mną kontaktować.

Na Forum, poprzez wiadomość PW, email, nawet telefon do siebie podaję... 

 

Po okresie banicji który trwał 7 dni, "pożyczyłeś" sobie moderatorów. 

Założyłeś kolejne konto "rx8ss", tylko po to aby zwyzywać nas od "chujów".

Tym samym potwierdziłeś zasadność blokady w 100 %.

 

Łukasz, tworzymy to forum prawie 10 lat.

Chcesz w tym uczestniczyć ? Możesz w każdej chwili, pod warunkiem przestrzegania prostego regulaminu. 

Nie chcesz ? Droga wolna. 

 

Na tą chwilę masz zablokowany dostęp całkowicie i bezterminowo.

Przed założeniem kolejnego konta, pamiętaj że nie jesteś anonimowy w sieci.  




#61530 Mazda RX78 Turbo

Napisane przez zdu w 06 kwiecień 2016 - 12:30

Stutterheim-1.jpg

 

no i przyjechały płaszcze wodne! możemy zaczynać zabawę :)

 

a nieeee sory nie to zdjęcie

 

12970187_10208562588643371_361312691_o.jpg

 

a i zapomniałem dodać, że tydzień temu przyjechały też wtryski 1200 i 850 cc, nawet myślałem czy by nie wziąć jeszcze dwóch dodatkowych 1200 cc do zraszania trawnika, ale przypomniałem sobie, że nie mam takowego ;)

 

12922096_1001786869876717_545623307_o (1).jpg




#59874 Warszawa - spoty

Napisane przez GMAgrzesiek w 03 marzec 2016 - 23:53

Hej. Uratowaliśmy z Cysiem spot.

Załączone miniatury

  • image.jpeg
  • image.jpeg



#5973 Jazda RWD - w warunkach słabej przyczepności

Napisane przez adamsud w 10 grudzień 2014 - 17:40

Jak pisałem wcześniej dla ułatwienia można coś ciężkiego załadować do bagażnika, aby obciążyć tył :)

Nie będę wiecznie z żoną jeździł  :)




Seo katalog stron darmowy