Skocz do zawartości

Najbardziej lubiana zawartość


#84338 Mazda RX-7 FD 13B-REW '92 LHD Europa

Napisane przez jes123 w 15 września 2017 - 18:28

Witam.
Długo zabierałem się do napisania tematu bo po prostu mi się nie chciało :) no ale już to auto posiadam z 8 lat to by wypadało. Zwłasza że w tym roku auto przeszło konkretną metamorfozę

sporo informacji będę starał się umieszczać na profilu, tutaj niestety dość ciężko się umieszcza zdjęcia

https://www.facebook.com/biedarx7/

 
Opis:

Mazda rx-7
Rok: 1992
Silnik: 1,3 239

 

Co zrobione:

- nowy lakier (oryginalny montego blue)
- regulowana zawieszenie mazdaspeed (wysokość oraz twardość)

- felgi ssr sp3 18"

- dokładka przedniego zderzaka '99 spec

- halogeny (w oryginale mazda ich nie posiadała)

- cała zwiecha w poliuretanach

- masa wymienionych starych i zniszczonych elementów wnętrza i elementów zewnętrznych na nowe oem mazdy tj. klamki, uszczelki, ramiona wycieraczek, szyba czołowa etc.)

- nowy cały układ klimatyzacji wraz z czynnikiem (mój model miał ten stary)

- wydech i tłumik końcowy z wersji jdm (thx piotruś)

- emblematy z nowym logo mazdy

- no na koniec standard czyli mazda przeszła kompletny remont silnika ^^

 

Trochę historii (przewiń dalej jeśli nie chcesz czytać):

Do kupna mazdy rx7 zbierałem się w sumie od 2000 roku. Sama marka mazda wpadła mi w oko w sumie trochę dzieki ojcu, który bardzo dobrze wspominał swój model 626, trochę też przez pierwszą część gry need for speed (uwielbiałem jeździć w grze właśnie zółtą mazdą rx7). Prawdopodobnie to sprawiło że zacząłem w internecie szukać różnych informacji na temat mazdy ... no i trafiłem na pewien artykuł na stronie MotoMagazynu: "Mazda RX-7 (FD) - wampir z Wanklem"  - tak do dzisiaj pamiętam tytuł, a sam artykuł znałem prawie na pamięć (czytałem pewnie z 50 razy).

Tutaj macie jego kopię na stronie klubu mazdaspeed: http://www.mazdaspee...mpir-z-wanklem/

... i jestem pewny że to ten artykuł sprawił że zacząłem bardzo pożądać mazdy rx7 III generacji.

 

Jednak był 2001 rok i bardzo ciężko było sprowadzić takie auto z zagranicy (wtedy były cła, podatki etc.), a w polsce ten model był ciężko dostępny. Zresztą sam koszt rx7 był dla mnie jako dwudziestoparolatka nadal bardzo wysoki (ok 30.000-40.000 + opłaty z tego co dobrze pamiętam) i niestety nie miałem aż tyle kasy (miałem coś koło 16tys.).

.... więc kupiłem mazdę 626 z 1992 roku z comprexem na pokładzie, jednak w 2004 weszliśmy do unii znieśli cło i inne opłaty więc szybko pojechał do niemca i kupiłem mazdę mx-6 2.0 z 1993 roku.

 

.... jednak cały czas przeglądałem ogłoszenia i śliniłem się na rx7.

 

Pamiętam w 2004 roku w Bydgoszczy w pewnym komisie  (to było jakieś 2-3 miechy po tym jak kupiłem mx6), zobaczyłem pierwszy raz w życiu na żywo czerwoną rx7 LHD. Wsiadłem, odpaliłem to była wtedy dla mnie magiczna chwila. W 2004 roku handlarz cenił ją na 62 tys zł, nie pamiętam w jakim była stanie czy to była europa czy też usa .... czy była ulepiona. Pamiętam tylko, że wsiadłem, odpaliłem i nacisnąłem lekko pedał gazu wtedy cała buda się zatrzęsła, a silnik wydał taki specyficzny ryk, tak wtedy już wiedziałem "muszę mieć to auto!"

Niestety nie było mnie na nie stać .. jakieś 2 miechy wcześniej wydałem ciężko uzbierany hajs w wysokości 22 tys na mazdę mx6 :)

 

Lata od 2004 roku przeznaczyłem na przeglądanie allegro, otomoto, mobile.de i fapaniu na ogłoszenia z mazdami rx7. W międzyczasie kupiłem mieszkanie wykończyłem je ... jednak cały czas szukałem tego auta. Ceny u szkopa niestety były wysokie, na rx7 trzeba było wydać ok 11-16 tys euro (w przeliczeniu na PLN było to nadal ok 50-60 tys zł, pamiętajcie 2004-2008 był nieco wyższy kurs euro do pln), szczerze po cichu liczłem że cena tych aut lekko spadnie - nic z tego!

Jako że uświadomiłem sobie że jednak ciężko mi będzie kupić rx7 za taki hajs od  szkopa, zacząłem się łamać i pomyślałem "być może kupię angola i zrobię przekładkę". Na podobny pomysł wpadł w tym samym czasie Piotruś i kupił czerwoną mazdę rx7 fd rhd z krakowa (serio kilka dni zastanawiałem się czy jej też nie kupić). Pamiętam że jakiś czas po tym zadzowniłem do niego i zapytałem czy może też nie zrobić przekładki ... Piotruś kategorycznie powiedział że to jest gra nie warta świeczki, i że wyjdzie dużo więcej niż kupno oryginalnej lhd - i miał rację!

 

cdn.

 

02.jpg

04.jpg

05.jpg

03.jpg

01.jpg




#71552 Wydłużenie żywotności 13b

Napisane przez Gronek w 02 grudnia 2016 - 06:33

Warto by odkopać temat bo jednak jest trochę do zrobienia przy silniku żeby poprawić mu kondycję. 

- katalizatora warto się pozbyć. Silnik wtedy łatwiej się opróżnia. O ile sprawny nie zagraża silnikowi to uszkodzony jest wręcz morderczy ponieważ spaliny nie wydostają się jak należy i silnik się "dusi" własnymi spalinami. Niestety coraz bardziej jest on egzekwowane przez prawo więc jak ma zostać to często należy zaglądać w kata. 

 

-podniesienie ciśnienia oleju.  Seryjnie RX-8 S1 ma 5,5 Bara. To bardzo malutko i łatwo jest doprowadzić do sytuacji kiedy film olejowy zostanie wyciśnięty i wał dotknie panewki. To bolączka większa tych aut niż uszczelniacze. Jak na to zaradzić. Wszystkie poprzednie RX7 miały prawie 8 barów podobnie jak i wersja poliftowa S2 i R3 gdzie mazda już zmądrzała i poprawiła wtopę.Aby to zmodyfikować można zakupić elementy np. Racingbeat i zrobić to samemu lub udać się do warsztatu, który to zamontuje. Ja osobiście przerabiam układ bez użycia tych elementów :)  

 

-płukanki komór spalania i częsta wymiana oleju. Olej i jego czystość ma tu kluczową rolę w utrzymaniu stanu uszczelnień. Oliwiarki pobierają olej z miski więc jeżeli będzie brudny i przepracowany to zasyfi nagarem gniazda uszczelniaczy. Płukanka regularnie stosowana może w znacznym stopniu przedłużyć życie usuwając nagar. Co do SOHN adaptera to jestem bardzo ale to bardzo sceptyczny ponieważ widziałem jak wygląda silnik po 30 tyś jeżdżony od nowości na tym . No powiem, ze housingi prawie agonia. Czemu ?  Seryjna omp wyprowadza olej pod ciśnieniem a sohn doprowadza olej grawitacyjnie. Jaki by ten olej nalany do zbiorniczka nie był to jednak będzie on gorzej wymieszany z powietrzem niż z normalnego układu. 

 

-Poprawki w ECU. W ecu możemy wbrew pozorom bardzo wiele . m.innymi podnosimy dawki oleju. Olej w RX8 podawany jest do komory spalania inaczej niż w rx7. Kiedyś było cięgiełko i lało sie tyle ile dało sie gazu. Teraz za dawki odpowiedzialny jest komputer.Mamy tam mapę podobną do mapy paliwa gdzie korekta jest po obrotach i obciążeniu. Dawki oleju na postoju seryjnie uwaga .....  zero. To daje obraz czemu prawdą jest, ze ostrzej jeżdżone silniki chodzą dłużej niż takie ciupane w korkach do 3 tyś obr. Po tej korekcie już nie musimy zastanawiać się czy lać "miksol" do baku bo dodatkowe smarowanie spełnia za nas komp.  Dalej możemy sterować zakresem pracy wentylatorów i tutaj włączamy je wcześniej. Silniki Wankla mają tendencje do wysokich temperatur więc im wcześniej będzie dmuchało tym lepiej szczególnie w korkach. Jest też możliwość usunięcia problemu wchodzenia na wysokie obroty po odpaleniu w zimne dni. To bardzo nie zdrowe kiedy auto wkręca się na ponad 2 tyś obr. a olej jeszcze nie wypełnił całego układu. 

 

 

Tym czasem lecę do pracy ale to nie koniec. Jeszcze tu sporo dopiszę w wolnej chwili (tych ostatnio mało :)   )

 

 

-




#106004 Przeróbka wiązki silnikowej RX- 8 pod SWAP

Napisane przez marecki-85 w 30 kwietnia 2020 - 22:47

   Poniżej zamieszczam  opis przeróbki wiązki silnikowej rx8 pod dowolny SWAP z wykorzystaniem seryjnego ECU RX8. Dzięki wykorzystaniu seryjnej wiązki Rx-8 i pozostawieniu kilku seryjnych komponentów mamy możliwość  wykorzystania wszystkich dobrodziejstw ECU MAZDY tzn. seryjny kokpit jest w 100% funkcjonalny, aktywne są wszystkie wskaźniki i kontrolki, działa wspomaganie, seryjna przepustnica a co za tym idzie trakcja, stabilizacja toru jazdy, tempomat.  Zawsze można zrobić „customową” wiązkę, ale pomimo sporej ilości czasu na przeróbkę, wykorzystanie seryjnej  wiązki jest o wiele tańsze. Najlepszym sposobem jest oznaczenie wszystkich niepotrzebnych złącz i usunięcie ich poprzez wypięcie przy złączu do ECU.

IMG_20200330_213043.jpg

Żeby wypiąć niepotrzebne piny ze złącza ECU, musimy najpierw wysunąć blokadę, która umożliwi wypięcie pinówIMG_20200330_213550.jpg

Następnie pociągamy za niepotrzebny przewód przy jednoczesnym odchyleniu zatrzasku pinu.

IMG_20200330_213639.jpg

Złącza, które pozostawiamy w wiązce, poniżej:

 

Dzięki seryjnej przepustnicy działają wszystkie systemy i korzystamy z seryjnego pedału gazu

Throttle.jpg

Najlepiej pozostawić seryjny sterowany cyfrowo alternator, dzięki temu kontrolka i  monitoring ładowania działa jak w serii. Ja w moim projekcie pozostawiłem  alternator od dawcy więc musiałem go wzbudzić i zasymulować jego prawidłowe działanie odpowiednim sygnałem PWM, dzięki temu kontrolka na zegarach prawidłowo wskazuje jego status.

alternator.jpg

Pompa OMP potrzebna , żeby sterownik działał w pełnym zakresie obrotów nie wchodząc w tryb awaryjny

Mer Oil Pump.jpg

Oil Pump.jpg

Najważniejszy czujnik, bez którego ECU nie widząc obrotów  niewstanie. Ważne, żeby trigger był zamontowany odpowiednią strona inaczej nie będzie działać.

Crank.jpg

Czujnik temperatury wody potrzebny do prawidłowej pracy seryjnej przepustnicy, wskazań temperatury i  wentylatorów chłodnicy.

Coolant.jpg

Czujniki ciśnienia i stanu oleju są   przełącznikami typu on/off  więc żeby działaby kontrolki na zegarach można wykorzystać te z rx8 lub obciąć złącza i dopiąć się  do tego samego typu czujników swapowanego silnika. Jeżeli ich nie potrzebujemy, a chcemy zgasic kontrolki wystarczy je zmasować.

Oil press.jpg

Oil level.jpg

Złącze przełączników luzu i światła wstecznego. Nie wymagające przeróbki  przy wykorzystaniu seryjnej skrzyni.

Neutral.jpg

Reverse.jpg

Masa dla oil level i neutral switch

Gnd.jpg

Złącza przepływomierza, baro sensora i inne, potrzebne do prawidłowego działania trakcji i automatycznej skrzyni w zależności od pozostawionego osprzętu znajdują się we wiązce komory silnika, więc nie ma potrzeby ich przerabiać lub usuwać. Do zasilenia ECU i wiązki swapowanego silnika najlepiej wykorzystać oryginalną puszkę bezpieczników Mazdy. Przy swapie na inny silnik jest tam wystarczająca ilość niewykorzystanych bezpieczników, które można użyć.

Foto gotowej wiązki i złącz ECU

IMG_20200330_213338.jpg

IMG_20200330_213754.jpg IMG_20200330_213816.jpg IMG_20200330_213848.jpg




#96846 Torowe R3 Stolara

Napisane przez Gronek w 11 listopada 2018 - 10:09

Dobrze to może technicznie bo widzę że wielu ciekawi temat. Żeby nie wzbudzać nie potrzebnych emocji to z mojej strony suche fakty.
W silniku był wycięty street port pasujący pod szablon racingbeat na wszystkich wydechach oraz na gornych portach plyt zewnetrznych. Na srodkowej plycie porty dolotowe byly nie ruszone. Zawory APV które regulują otwarcie górnych portów zewnetrznych płyt były za mało podcięte i w rezultacie nie otwierały do konca tego co zostało powiększone czyli tak jakby nie bylo wogóle portigu na tych kanałach. Realnie do zmiany doszło tylko na wydechach. Awarią silnika był uszczerbek głównego apeksa. O ile wiem był to atkins i nawet by pasowało wymiarami pod atkins. Nic tu dziwnego bo te części nie nadają się do użytku torowego i tak właśnie kończą po dłuższych interwałach torowych. Niska moc prawdopodobnie wynikała z bardzo niskiej kompry ale tutaj winą nie można obarczać sposobu złożenia tylko jakość części Atkinsa, ktòra w ostatnich dwoch latach spadła wręcz dramatycznie. Sam się na nie naciąłem i w ramach akcji serwisowej wzywaliśmy kilka aut i wymienialiśmy to na nasz koszt. Czesci te zaorały także środkową płytę, ktora aktualnie jest wymieniona. O spadku jakości Atkinsa możecie poczytać w necie. Jest tego masa.
Obecnie porty oraz zawory będą obrobione w kształt i wymiar sprawdzony na moim aucie i tak samo ma się sprawa z doborem uszczelniaczy. Powinno to podać około +25-30 koni do serii.
Proszę o wstrzymanie się od niezdrowych napinek bo niestety użytkowanie torowe oraz przygotowanie auta do tego wymaga doświadczenia a i to nie zawsze wystarcza żeby wszystko przewidzieć.
Przypomnę tylko że nie raz pomimo sztabu inżynierów oraz kosmicznej technologii nawet bolidy F1 potrafią odmowić posłuszeństwa i nie dojechać do mety.
Na pocieszenie powiem wam, także dokonaliśmy modyfikacji która okazała sie klapą z powodu zposobu obróbki u podwykonawcy. W chwili obecnej mamy przygotowane części ktore wymienimy i myślę, że stolarowòz będzie wtedy gotowy do walki...
Taki sport
Daj boże żeby każdy kto wchodzi w wyścigi oraz modyfikacje miał takie podejście i świadomość ryzyka jak Stolar.
Tyle
Peace... Stay rotary


#100051 Mazda RX78 Turbo

Napisane przez zdu w 04 maja 2019 - 20:40

Sam nie wierzę, że to piszę, ale... ODEBRAŁEM! 99% ukończone, ale na tyle żeby jeździła i można było się już wjeżdżać.

Trzy i pół roku po tym jak unieruchomiła się od wadliwej wiązki, przez największy streetport jaki udało się wywiercić, trzykrotną zmianę kompa, opóxnienia wywołane sprowadzaniem części, tworzeniem rozwiązań na zamówienie, problemami z temperaturą, w końcu jeździ.

Co zostało zrobione przez ostatnie 42 miesiące... wszystko
- ponowna kompletna rewizja silnika

- streetport olbrzymi

- powiększenie portów wydechowych

- nowe płaszcze wodne rotary aviation

- nowe panewki

- niezliczone komplety świec i przewodów (magnacory r100 rozpadły się w rękach po pierwszym montażu...), w końcu OEM Mazda bur8eqp i bur9eqp

- 4 nowe wtryski 850cc

- listwy paliwowe FFE

- ECU haltech e11v2

- nowy mapsensor

- elektryczna wspoma

- 30% większy intercooler

- nowe chłodnice olejowe z nowymi SPALami na każdej

- 2 nowe SPALe na chłodnicy wody (przód i tył)

- custom wydech ze screamer pipe i dwoma tłumikami

- blow off oryginalny Tial

- wastegate 60 mm

- nowe przewody hamulcowe twarde

pewnie jeszcze coś by się znalazło, ale w tej chwili wyleciało mi z głowy.

Po tych latach w końcu zmyłem 3 i pół letni syf i o dziwo lakier ma się naprawdę nieźle (do pierwszych zawodów ;) ) mała sesyjka:

 

59301679_326697377996051_8528342205469818880_n.jpg

59138320_1072258156301561_6981474437774180352_n.jpg

59265560_851681171850530_2769319252316913664_n.jpg

59064633_843852619308192_41719980873482240_n.jpg

59677944_390954708424009_4718577270409658368_n.jpg

59439637_649825648775744_2638910103746510848_n.jpg

 

to jak się odpycha i braaaapie:

 

wklepane 2, 3 i kawałek 4

 

https://youtu.be/ggVMYJtsMQY

lajtowe 2 i 3 na 80%

 

https://youtu.be/O0NDBSpo9YE

 

garażowy braaap braap:

https://youtu.be/c4JdDAPl2yc

 

 

 

 

 




#83683 Mazda RX8 K20K - DailyCar

Napisane przez THX911 w 04 września 2017 - 20:40

Ostatnie trzy miesiące ciężkiej pracy w każdej możliwej wolnej chwili przynoszą efekty. 
Dziś był ten dzień kiedy przyszło sprawdzić czy wszystko dobrze poskładałem, a nowe części się spiszą 
i silnik przyjmie na klatę jeszcze troszkę mocy 1f603.png :D
Od rana duży stres, brzuch ściśnięty, czy wytrzyma, czy nic
nie wybuchnie, a może nie będzie trzymał boosta.

Efekt możecie zobaczyć poniżej - wszystko dobrze poszło - 
Z początku problemy z trakcją - trzeba było go spiąć też od dołu.

Przy okazji hamowni Mazda wleciała na wagi żeby zobaczyć jak swap psuje rozkład masy - auto w pełni wyposażone z pełnym bakiem i akumulatorem z tyłu po prawej. Wiadomo masa poszła w górę przez wysokość silnika i ciężki kompresor - ale myślę że zawieszenie to po części 

naprawia. Do tego jak wpadnie jakaś rozpórka, może grubszy stab jak się zmieści. Póki co jest dobrze. 

Jak ktoś kiedyś był seryjnym wanklem na wagach z chęcią bym zobaczył rozkład masy. 

 

Moc przy 0.9 bara - potencjał kompresora jest większy ale na razie wystarczy tego 1f603.png :D Szczególnie że słupek seria nawet nie odprężony więc już mu musi być ciężko.

RX8_engine_done.jpg

RX8_K20Z4_Supercharger_366KM.jpg

wykres_hamownia_k20z4_supercharger.jpg

21392732_1473446266025870_1555632159_o.jpg

21363283_1473446232692540_1696803726_o.jpg

 

Także tak wygląda ciemna strona RX8K20K!

 

Dziś RX zawitał też do jaskini prawdziwych Rexów :D 

Tak było! 

TakBylo.jpg

 




#75587 RX-7 FD3s INNOCENT BLUE - Pure JDM

Napisane przez Boris86 w 12 marca 2017 - 01:54

Jako że po dwóch latach udało się skompletować większość detali które nie dawały mi spać i autko już na polskich tablicach wyjechało na Łódzkie ulice to oficjalnie proszę poznajcie moją:

Mazda RX-7 FD3s Type-R1 ,
13B-REW

 

 
Modyfikacje:
Street Porting, silnik złożony na komponentach Atkins Rotary

Duży front Inter cooler z dedykowanym orurowaniem z aluminium – czeka na założenie

3 rzędowa chłodnica wody dedykowana i silikonowe wężę – czeka na założenie

Wydech przelotowy

Pompa Walbro

ECU z programem RE-Amemiya i Top Fuel Racing – czekają na założenie

Doloty i filtry powietrza Apex’i – Czekają na założenie

BOV – Apex’i – Czeka na założenie

Zegary: AFR Innovate
Boost i EGT Delphi

Sprzęgło spiekowe  i 100% szpera

Poliftowy lakier Innocent Blue

Koła:
17x8,/9,5 Volk Racing C ultra z oponami Bridgestone.

Wnętrze w pełnej czarnej skórze
Konwersja z 4 osobowego na 2 osobowe

Kokpit w lakierze Piano Black

Radio 2 Din ALPINE


Dane aktualne: 
Na Setupach porównywalnych do moich zbiorów Hamburgery i Kwitnące Wiśnie pokazują z takiego silnika okolice 350KM, czas pokaże co tu wyjdzie.

Plany: 
Dopieścić do granic możliwości.

Krótki opis:
Cytując inżynierów i designerów Mazdy z początku lat 90:
„Naszym zadaniem było zbudować najlepszy sportowy samochód świata, to jest nasza definicja tego zadania.”

Dlaczego to auto: 
Większość z nas żuło gumy Turbo, większość grało w Gran Turismo, ja do tego jestem zarażony Mazdą.  To dla mnie najseksowniejsze auto świata.
Połączenie perfekcyjnego  i ultra-ponadczasowego designu nadwozia
i performance’u którym Japończycy w TougeBattel Hot Version nadal pokonują wszystko co powstanie w świecie tuningu.
Dla mnie „sam sos” jeśli chodzi o JDM, Esenscja. Auto nie pozostawiające złudzeń jakiegokolwiek chodzenia na kompromisy. Absurdalne i w tym absurdzie fenomenalne. Auto jak tatuaż na czole „I’m Petrolhead”
Ogromnie się cieszę że udało mi się znaleźć egzemplarz tak zdrowy i z takim potencjałem.
Mamy ich w Polsce około 50szt.



Zdjęcia by: 
Jędrek Soliński i Kacper Lewandowski

Autko jeszcze przed detalingiem  i finalnym złożeniem, ale coś tam już sobą reprezentuje :)



Załączone miniatury

  • jds_0167_33237295431_o.jpg
  • jds_0148-edit_33237297881_o.jpg
  • jds_0186-edit_33237302321_o.jpg
  • 32551585483_d96db3240d_k.jpg
  • 33238329441_48d2789541_k.jpg
  • 32551631663_4687b5c1b3_k.jpg
  • 33238282651_6f2c34b3fd_k.jpg
  • 33210471132_7a6958b638_k.jpg
  • 33238269681_28ff9cb960_k.jpg



#72994 Turbo burbo

Napisane przez dmk01 w 09 stycznia 2017 - 22:47

W zasadzie miałem nic nie napisać, ale trochę podzielę się moimi przemyśleniami.

 

Pierwsza sprawa to budżet 30 tys. jest moim zdaniem bardzo skromnym budżetem jak na tłokowca, o wanklu nawet nie wspominając. Turbienie rzędowej 4-ki mazdy (BP4W) to niby żadne wyzwanie, ale z własnego doświadczenia wiem ile to kosztowało (ostatecznie). Pierwszą iterację pewnie dałoby się zrobić poniżej 20 tys. (niektórzy nawet w 10 się zamykają), ale gdyby korzystać wyłącznie z nowych i markowych części, to 20 tys. robi się bardzo małym budżetem (przyzwoita turbina to okolice 5 tys., dalej wymieniać nie będę kontynuował).

 

Problem polega jednak nie na samym turbieniu silnika, budowaniu, itd., ale na dalszej eksploatacji i przede wszystkim tym, co wyjdą za "babole" przez pierwsze 100, 200, 500, 1000 itd. km. Oczywiście większość się nie przyzna że cokolwiek wyszło, ale powiedzmy sobie szczerze - od cieknących (oby tylko takie awarie!) węży po krzywe korby, dziury w tłokach czy kolejne remonty świeżo złożonej jednostki. Wystarczy jeden malutki błąd i cały budżet można śmiało podwoić. Czasu i nerwów na pieniądze zamienić się nie da, dlatego rozpoczynając taki projekt albo trzeba się pogodzić, że to bezzwrotna inwestycja, albo oswoić się z myślą, że ten "projekt" będzie z nami żył do końca swoich dni zapewne.

 

Z reguły studzę chęci "turbienia" MXów jednym zdaniem: "jeżeli chcesz zamienić bezawaryjne auto, na projekt który będzie się ciągle psuł, to zrób to!". Problem polega na tym, że na etapie zbierania części i pierwszej fali podniecenia wszyscy pukają się w czoło i wychodzą z założenia, że to złośliwe gadanie i co może pójść nie tak, skoro tyle już takich aut dostało turbinę i ma się dobrze. Później przychodzi pierwsze przekroczenie kosztów, trochę większe i... udało się złożyć! Stroimy... daj Boże żeby wszystko poszło dobrze... udało się, auto jeździ! Mija pierwszy tysiąc, drugi.. nagle auto zaczęło dymić. Szukanie, pomiar kompresji, oglądanie świec, wszystko w normie. Oj, turbina puszcza olej. Ale jak to? Ten używany Garrett który ma pewnie z 25 lat na chińskich łożyskach po 2000 puszcza olej? W obie strony? Niemożliwe! Wyrywanie turbiny, nowe uszczelki, szpilki, cały dzień roboty żeby wytargać i włożyć turbinę.. reklamacja odrzucona. No odrzucona, bo turbina była w regeneracji dawno temu i leżała na półce czekając na inne części. Kolejna regeneracja, już po znajomości jakieś 700-800zł. I tak ze 3 razy pod rząd, bo CHRA już trochę wymiary straciło wewnętrzne i sama wymiana uszczelnień nic nie daje. Nowa turbina? Sam koras 2500zł, cała turbina okolice 5 tys. No i problem mały, bo ślimak gorący jest identyczny ze starym, ale zimny już ma inne wyjście na IC i trzeba przerabiać. I od nowa sylikony, opaski, zakręty... neverending story, przysięgam!

 

A jak już dojdziecie do etapu, w którym auto naprawdę dobrze jeździ, wszystko jest zrobione w najporządniejszy sposób jaki potraficie sobie wymyślić okazuje się, że przekroczyliście równowartość auta kilkukrotnie i za całość moglibyście kupić 911 z podobnego rocznika w nienagannym stanie. Nie licząc oczywiście czasu, w którym mogliście zarabiać jeszcze więcej pieniędzy i kupować jeszcze droższe auta.

 

I pomimo wielu "success story" w Polsce jest taka dziwna tendencja do nieopowiadania i tym bardziej nieopisywania swoich niepowodzeń. Nie wiem czy ludzie się wstydzą, że popełnili jakiś błąd/dziadowską oszczędność, czy problem leży gdzieś indziej, ale bardzo rzadko ludzie dzielą się swoimi problemami szukając często odpowiedzi na swoje problemy "po kątach".




#61633 Przygotowanie samochodu na tor

Napisane przez Gronek w 07 kwietnia 2016 - 20:43

Co zabieramy
Plyn chlodniczy
Olej
Kompresor do kół
Reczniki pqpierowe
Rękawiczki
Ucha do holowania (na torze mają byc wkrecone... choć jedno)
Cos do mierzenia czasu... może być stoper zwykły
Gaśnica
Jeżeli bierzemy narzedzia to można zapakować np w kastę z budowlanego. Łatwiej wyjąć wszystko na raz z bagaja
Usuwamy z auta wszystro zbedne co bedzie latać po kabinie schowkach czy bagażniku a to co zostaje umocowujemy porządnie. Nikt nie chce sie przekonać co znaczy wpadający z pod fotela obiekt pod pedal hamulca.....

Trackday
Zawsze są iluś minutowe sesje a na początku zapoznanie z torem.
Zapoznanie z torem traktujemy jako zapoznanie i nie nak..rwiamy popisówy. Skupiamy sie na poznaniu nawierzchni bo potem na to czasu nie będzie.
Pomiedzy sesjami przed zawsze ale to zawsze sprawdzamy poziom oleju, płynów, stan opon (szczególnie od wewnątrz. Kontrolujemy czy tarcze dziwnie nie zmienily koloru. Dokrecamy koła przed kazda sesją. Jak coś jest nie tak to nie przyjmujemy, że. .. aaaa ch.j tam jakoś to będzie.
Każdy rodzaj opon nagrzewa się inaczej więc ciśnienie na starcie musimy wyczuć. Na zimnej oponie o ile nie mamy w kolach azotu proponuje zacząć or 1.5 bara. Jak się rozgrzeja moze pojawic sie nawet 2.5 3.0
Min 5 minut przed sesją odpalamy i grzejemy wóz. Przed pierwszą nawet wczesniej.
Poczatek sesji jedziemy spokojnie. 1 do 1.5 okrążenia . W ten sposob spokojnie doprowadzamy wszystkie podzespoły płyny i oleje do temperatury pracy. Pamietajcie że olej w skrzyni i dyfrze nie rozgrzewa sie na postoju.
W trakcie sesji nie pytujemy caly czs na pelnym ogniu. Przegrzejemy olej, opony, płyny klocki itd. Ogniem 2 - 4 okrążenia i robimy jedno na spokojnie. Tak zwane wychladzające.
Mamy stoper wiec monitorujemy czas sesji. Pod koniec zawsze jest okrążenie wychladzajace z urzedu ale warto zacząć wychladzac wóz wcześniej.
WAŻNE. Auto musi wychłodzić podzespoły i płyny w czasie jazdy. Tak jest zaprojektowane że. Chłodnice, tarcze, opony ... to wszystko wychłodzi pęd powietrza. Na postoju jest dupa. Tak gną sie tarcze i odksztalcają opony.
Monitorujemy temperature silnika i w razie skoku temperatury lub smrodu klocków nie zatrzymujemy sie w panice i nie gasimy. Zwalniamy i jedziemy spokojnie obserwujac temperature. Jak zgasimy przegrzany wóz to po pierwsze .... plyn nie krąży a tarcze nie wentyluja cie na postoju. Jak zobaczymy, że temperatura ciagle rosnie to wtedy zatrzymujemy i ewntualnie jak dalej nic to gasimy bo jest jakas buba. Przewaznie turlanie na luzie z włączonym silnikiem pomaga ale poza radami trzeba mieć uszy oczy i nosdrza otwarte bo to nie żarty.
Dziwne wibracje i stuki nie sa normalne.
To chwilowo tyle. Dosiąd
e to uzupelnie jeszcze.


#85301 Mazda RX-8 2JZ GE Forged Turbo

Napisane przez Junior111 w 08 października 2017 - 12:41

Dla zainterwsowanych 😁

Załączone miniatury

  • 22290000_310419709434069_2894448773930108005_o.jpg
  • 22291270_310416516101055_7700339833796087829_o.jpg



#105113 Rx8 06a T by Lucky77

Napisane przez Boris86 w 22 lutego 2020 - 13:09

Wytlumaczcie mi jedno...czemu jak ten silnik jest taki super i wogole to wszedzie pakuja chujowe tloki zamiast tego zaj...istego wankla???

 

Bo żyjemy wśród zaściankowych ograniczonych mózgów. Ludzie boją się tego co inne. To fenomenalne jednostki, tylko wszystko jest do czegoś innego. 
 

silnik V6 amerykański tomiego ale to koszta łączne z przeróbkami przekładni itd grubo ponad 30tys zł 

30tyś .... DOLARÓW AMERYKAŃSKICH raczej w tym wypadku :) Serio... podejrzewam że bliżej takiej kwoty to auto się zamknęło. No ale niech się Tommy wypowie.


Wrzucę swoje 3 grosze bo wankli swoich miałem podejrzewam więcej niż ktokolwiek w tej części świata, a Swapa też zaznałem i to bardzo przemyślanego i doinwestowanego i wcale nie wykluczone że sobie kolejnego jeszcze nie zrobię, jeszcze bardziej przemyślanego.

Jeśli komuś wystarczają moce rzędu do 250KM, to droga w swapy to tylko i wyłącznie psucie samochodu, które ma zazwyczaj na celu ekonomię, a potem powstaje ulep, który ani nie był tani w powstaniu, ani w eksploatacji i który potem jest niesprzedawalny.

To auto jest mega przemyślane w serii. I mówię to z poziomu osoby która przez ostatni 18 lat miała bardzo dużo aut sportowych o mocach do 650KM.
W momencie w którym mamy to auto w postaci bezwypadkowej, niezamęczonej i zadbanej to sztywność tego samochodu, jego wyważenie, liniowe oddawanie momentu bardzo proporcjonalne do prędkości obrotowej ,dobór przełożeń itd jest fenomenalne. Jesli jest tylko jeszcze wzbogacone o dobrą opone daje niesamowite własności jezdne.

Proponuje zrobić sobie test. Wsiąść w dowolnego Skyline R32, 33, 34,  S-chassis S13,14,15, Supry mk3 czy mk4, Soarera, 300ZX, 350Z, E36, E46, E90 nawet z jakimś sportowym zawiasem czy niską oponą. A potem bezpośrednio wsiąść do zdrowego seryjnego RX-8. Na mnie przy takich przesiadkach zawsze niesamowite wrażenie robi jak nagle czuć mega sztywność nadwozia i to że w tym aucie pracuje zawieszenie a nie buda (ZWŁASZCZA w Anniversary i polifcie), nagle wydaje się ze te inne auta "sportowe" to są z plasteliny i sztucznie tylko skaczą jak ping pong na tych swoich "sportowych zawiszeniach". Czasem gdy mam wrażenie że już się RX-8 poprostu znudziłem to po takim teście zawsze uważam że to jest jednak MEGA DOBRE AUTO! 

Swap w moim odczuciu ma sens jeśli chcemy zrobić auto ZNACZNIE mocniejsze i tylko streetowe(albo ewentualnie do driftu). Powiedzmy od 400KM w góre i z założeniem nie na czerpanie już takiej przyjemności z własności jezdnych tylko z szybkiej jazdy z pod świateł. Fajne są miny Panów w nowych Szybkich limyzynach, gdy nagle znika im 15 letnia Mazda. Tylko realnie trzeba się liczyć z tym że takie auto nie będzie tańsze w eksploatacji, a jego powstanie będzie kosztowało conajmniej dwa-trzy razy tyle co zbudowanie auta z w pełni odbudowanym, sportingowanym Renesisem i fajnymi dodatkami u jednego ze sprawdzonych ludzi z renomą.
Czy Maździe po swapie czuć że swap miał wpływ na prowadzenie. TAK! i jest to wyczuwalne i przy 8, 6 i przy 4 cylindrowym silniku bo silniki poza długością mają też swoją wysokość. A Wankiel wysoko to ma plastikowy kolektor ssący. Sam silnik jest głęboko, NISKO i jest tak lekki że jedna osoba go podnosi z ziemi!
Czy Mazda po dobrze zrobionym swapie prowadzi się źle? Nie koniecznie. Bo coś co jest tak dobrze zrobione ciężko, aż tak bardzo popsuć. Nadal będzie się prowadzić dobrze na tle konkurencyjnych aut sportowych. Jeśli będzie bez ingerencji w ukł kierowiczy lub po minimalnej, przemyślanej ingerencji to nadal jest to fajnie prowadzące się auto. Ale nie tak jak auto z Wanklem.

Swap na silnik tłokowy, który nie przekroczy tych 250KM i potem jeszcze dalsze psucie masy auta butlami z gazem (mimo że nie mam nic do LPG w autach do jazdy z punktu A do B) to dla mnie idealny przykład realizacji epickiego tekstu Gronka:

"Do portfela z krokodylej skóry można gówna napchać i będzie wyglądał na gruby, tylko wstyd otworzyć"




#95957 #allBlack RX-8 2016 1.8t

Napisane przez Sopel_XL w 04 października 2018 - 13:56

Pierwsza przejażdżka za nami. Czekam jeszcze na dekielki i trójkącik w zderzak i myślę że będzie się dobrze prezentowała  B)

gallery_1715_57_519993.jpg

 

Autko już po geometrii i przeglądzie. We wtorek jedziemy na strojenie

gallery_1715_57_2116658.jpg

 

gallery_1715_57_1597355.jpg

 

gallery_1715_57_403127.jpg

 

Zająłem się też skrzelami

gallery_1715_57_412855.jpg

 

gallery_1715_57_111183.jpg

 

gallery_1715_57_1887800.jpg




#92276 Powrót do korzeni, RX-8 Grand Touring srebrna strzała vol. 3

Napisane przez zdu w 08 kwietnia 2018 - 09:56

Wracam do żywych... tzn. jeżdżących RX-8, egzemplarz od Karola, świetnie znany i opisany na forum.

Pierwsze wrażenia: lekki zamach i wydech Toyo to mega połączenie, nie spodziewałem się, że będzie się tak pięknie wbijać na obroty, no i ten dźwięk przy redukcji, bajka. Wczoraj zrobione 280 km z bananem na mordzie :D

Dokładniej opiszę i wrzucę zdjecia jak ogarnę prawy błotnik, tak jak opisywał Karol, tragedii nie ma wystarczy zamienić element i wypolerować drzwi + zająć się kilkoma drobnymi elementami na klapie bagarznika i przy tylnym lewym nadkolu.

Witajcie z powrotem rotarianie! :D

Wysłane lisem poleconym


#92137 R3 Conversion RX-8 - G0 MLODY

Napisane przez mlody w 05 kwietnia 2018 - 14:04

Znalazlem w koncu chwile.

 

Re-Amemiya carbon grill i nakladki na przeciwmgielne zalozone. 

 

Jeszcze tylko lampy oddac do poprawki, przyciemnic i carbon brewki juz czekaja.

 

GR6NbR.jpgUa7rcL.jpg




#91802 RX8 Time attack Track Car dla Syna inie tylko by REVService

Napisane przez Gronek w 29 marca 2018 - 07:52

Jako że mija rok, młodemu idzie coraz lepiej a auto zaorało mi całą łąkę to przyszedł czas na koniec projektu łąkowego. Jak zauważycie temat zmienił tytuł i niebawem będziecie musieli patrzeć w lusterka na trackdayach bo moze was atakować 13 latek w RX-8 :)  

Na razie zbieramy graty i podzespoły. Silnik sprawuje się wyśmienicie więc tutaj nie zaglądamy.  Jedyny fakap jaki sie stał to młody zanurkował w wielka kałużę i potok błota chyba załatwił komputer bo nieustannie wywala błąd OMP i kilka innych. wiązka i podzespołuy sa ok więc tylko przeprogramować komp, których mam na półce ze 20 :)  To akurat nie problem :)  

Wóz bedzie poruszał sie na lawecie a wnetrze bedzie przystosowane od a do Z pod mojego syna.  na 80% wjedzie klatka.

Kubeł jest, szelki sa tylko jeszcze czekamy na termin z klatką.  Zawieszenie i układ napędowy zostaje seria. Z czasem jak Małolat bedzie nabierał wprawy to bedziemy autu dodwali punkty performansu :)   

Na razie tyle :)  




#90247 Torowe R3 Stolara

Napisane przez Stolar w 10 lutego 2018 - 18:36

Wreszcie znalazłem chwilę aby przybliżyć szerszemu gronu auto które część z Was, szczególnie te osoby które latają po torach, zna już bardzo dobrze.

R3 z 2008 roku, do niedawna anglik. Obecnie auto jest w głębokiej przebudowie, ale po kolei:

 

Zaraz po zakupie auto pojechało do Kojota na remont i tjuning silnika. Poszło bardzo słabo, bo po streetporcie na hamowni wyszło 190 koni... pierwsza diagnoza Kojota że to wina koła zamachowego (za lekkie)... Za dużo było już dla mnie tego braku profesjonalizmu i pojechałem do REV Serwis na strojenie - udało się zrobić z tego 206 koni czyli słabizna jak na auto na tor, ale nadrabiałem pozostałymi modami i umiejętnościami. Do auta dołożyłem:

 

Hamulce: Stoptech (komplet) + oplot

Zawieszenie: ISC Racing + staby Racingbeat 

Sprzęgło: Exedy stage 3 + lekki zamach Racingbeat

Aero: Skrzydło na klapę na całą szerokość auta - 178cm

Wnętrze: Kubeł Atech North + szelki RRS + odchudzenie o 80kg (w zasadzie wszystko co nie niezbędne wyrwane)

 

Dzięki temu udało się zejść na Poznaniu do 1.51,664 i jak na razie jest to rekord toru rx8 z wanklem,  niestety nie udało mi się jechać na dwa ostatnie trakdeje (a była szansa na niskie 1.50... bo złapałem dobry kierunek rozwoju) gdyż auto odmówiło posłuszeństwa w drodze do Poznania - pomiar kompry i wyszło, że na jednym rotorze jest kompra około 3,5 na dwóch komorach a na trzeciej powyżej 5, tak samo jak na drugim rotorze... Diagnoza Gronka to ukruszony apex co potwierdziło rozbieranie w REV Serwis. Co więcej, okazało się, że Kojot zapomniał zrobić portingu na jednej z płyt - to był główny powód niskiej mocy auta i słabej reakcji na strojenie Pinkiego.  

 

Obecnie auto w przebudowie, szykowane wg regulaminu WSMP - plan aby wystartować wanklem w kilku rundach tego sezonu i jak Bóg da to w kolejnym pełnym sezonie.

 

Co robimy żeby była szybkość:

 

- kierownica RRS poszła na lewo

- usunięta klima i nagrzewnica, cała deska i reszta zbędnych rzeczy 

- klatka z zastrzałami do kielichów (bardzo rozbudowana bo w planach jest szybka jazda na Nurburgringu)

- piasek, obspawanie budy, malowanie wnętrza,

- wycięte mocowania fotela i wspawane nowe obniżone

- poliuretany i unibale

- dash logger zamiast zegarów

- plexa zamiast szyb bocznych i może tylnej

- porządny pakiet aero (splitter+podłoga+dyfuzor)

- laminaty gdzie się da

- lekkie ENKEI 18x9" dzięki uprzejmości pewnego typa :)

- bezpieczny zbiornik, wyłączniki prądu + masa dupereli wymaganych przez regulamin WSMP

- kosmetyka z zewnątrz czyli jakieś ciekawe oklejenie 

- no i najważniejsze - serce budowane przez Gronka, na halfbridżu

 

Zastanawiam się jeszcze nad skrzynią, albo zostanie z R3 albo coś grubego wleci ale zobaczymy czy będzie budżet :)

 

Wszystko robione profesjonalnie więc nie szybko, dlatego shakedown jest planowany wstępnie na kwiecień/maj. Trzymajcie kciuki! będę informował o nowościach :) 

 

 

Załączone miniatury

  • Nurburgring z.jpg
  • Nurburgring.jpg
  • klatka 1.jpg
  • klatka 3.jpg
  • klatka 5.jpg



#89675 Paweł Gołembiewski - RX7 FB 1985r.

Napisane przez Paweł.Gołembiewski w 27 stycznia 2018 - 16:47

Cześć :) Tak jak pisałem w przywitaniu, u mnie historia z RXami jest dosyć zakręcona. W zeszłym roku przeglądałem sobie internet i przypadkowo trafiłem na to zdjęcie. 
 

19221745_1545871742154856_6811098499694995516_o.jpg

 

Coś mnie w nim tknęło. (o! zaczekaj, zobacz tą linię! Chwilę po: co? takie ułożenie świateł. hmm, wloty na dole zderzaka... itd.) Odkrywałem ten samochód, a było co odkrywać. Ten kto go zaprojektował jest geniuszem, pomyślałem. 

Trudno było zapomnieć, więc któregoś następnego dnia z ciekawości wszedłem na jeden z portali ogłoszeniowych i patrzę - jest - taka sama - biała. Ciekawe jak brzmi silnik? Samochód akurat był w Warszawie. Od myśli do telefonu. Pełne zaskoczenie. Wszystkim. Dźwiękiem silnika (przelotowy wydech), obniżonym zawieszeniem (bilsteiny), stanem utrzymania (dobry!), pełną historią (przy tak starym aucie), przebiegiem (60 tys. mil), prowadzeniem (inny świat, dziś nie ma takiej motoryzacji)... Jaki miałem wybór. 

Takie foto zrobiliśmy przed wzięciem się za doprowadzani samochodu do ideału.
 

---.png

 

Poza tym, że przejrzałem samochód zgodnie z moim standardem mechanicznie (praktycznie wszystko), to też wzięliśmy się za nie od strony wizualnej. To długa osobna historia, którą zamieszczę niebawem na fb. Dość powiedzieć, że z dobrze utrzymanego matowego samochodu zrobiliśmy takie coś:

DSC_5513_michal-bazala.jpg

 

DSC_5542max.jpg

 

DSC_5552max.jpg

 

Z wieloma z Was się znamy, więc albo widzieliście ten samochód, albo zaraz zobaczycie na zlotach, spotach czy przy okazji Pucharu samochodów z silnikiem Wankla. 

WG0_0498_PS_1900px (1).jpg

 

Jeszcze jedno ujęcie:

 

WG0_0474_PS_1900px.jpg

 

Aha, bym zapomniał napisać detale techniczne:

RX7 z 1985 roku (były produkowane 1979-1985), z silnikiem 12A, z zakręconą historią > pochodzi z USA (dzięki czemu ma dwa siedzenia, co było typowym tam rozwiązaniem; dzięki temu pochodzeniu ma też burgundowe wnętrze), ale jako nowe zostało sprowadzone do UK, gdzie jeździło w rękach reżysera (wiele nie najechał, ok. 40k mil). Pewnie chcecie zobaczyć te burgundowe wnętrze...

WG0_0458_PS_1900px.jpg

 

Potem miało w PL dwóch bardzo dbających właścicieli i trafiło do mnie jako do trzeciego. Czego dwaj mega dbający poprzednicy nie ogarnęli, to ja zrobiłem. Nie wiem czy to brzmi nieskromnie, absolutnie nie mam takiego zamiaru - na samym lakierze i renowacji spędziliśmy ponad 200 godzin w Cavallo Nero, naszym dziale detailingu (jak ktoś chce mieć podobne działania na swoim RXie, to zapraszam, osobiście zadbam o perfekcyjny wynik). Po tylu latach bez profesjonalnego dbania, uwierzcie, było co robić. Zobaczcie jak krwawił po wampirze:

WP_20171013_15_51_06_Pro (2).jpg

 

Te prace planowałem zrobić o wiele później, ale przyspieszyła je sprawy prośba z Mazdy Polska bym wystawił ten samochód obok Mazdy Cosmo (sic!) na targach w Poznaniu.

23192125_1711032405575999_1260096981_of.jpg

Technicznie idealnie sprawny, jest czystą serią poza pewnymi modyfikacjami już wspomnianymi. Dodatkowo ma przełożone zawieszenie z najwyższych wersji GSL-SE, czyli wentylowane hamulce tarczowe na wszystkich kołach, oryginalną szperę płytkową 2way, przewody hamulcowe w oplocie stalowym. Poza tym fabryczny j-specowy gaźnik nikki. Wspomniany przelotowy wydech z El-tecu. W moim zakresie zrobiłem jeszcze antykoryzyjne zabezpieczenie podwozia - wiadomo licho nie śpi ;) Długo by jeszcze pisać, a nie chcę Was zanudzać, jak będziecie mieli pytania, chętnie odpowiem :) Tak jak rzuciłem - jazda takim samochodem to przeniesienie się do innego świata. Brak wspomagania. Wrażenia jakich nie dostarczy żaden inny samochód. Wszak ta RX7ka zdobywała wiele lat z rzędu pierwsze miejsce w wyścigach producentów IMSA/GTU... Dziś znajomy, który się ściga na FB w rajdach mówi, że dzięki lekkiemu nadwoziu i sprawności samochodu wygrywa z 200konnymi porsche z tego okresu.

Wysiadać się nie chce  B) 

WG0_0503_PS_1900px.jpg

Jakby komuś było mało, dorzucę jeszce dwie foty:

22290968_1859092454108358_792832317_o.jpg

 

RX7III.jpg

Taki początek większej przygody z Wanklami... 
Co tam się działo dalej w przygodzie z Wanklami? Szukałem RX8: http://forum.rxklub....reloaded-2006r/

Dobrego dnia!

PS. Dziękuję za te wszystkie super zdjęcia: White Grizzly, Michałowi Bazała, Grzegorzowi Wielickiemu, Kamilowi Pawlakowi oraz Arkadiuszowi Dalakowi!




#74663 RX8 Gronkomobil Winning Blue Track Car

Napisane przez Gronek w 26 lutego 2017 - 10:30

Tak to lata :)  

 

Co wy na jakiś zlot w przyszłym roku weekendowy w naszym ośrodku pod Giżyckiem ??  Jak by dopisało to jest slip którym można na jezioro wjechać i pou..erdalać bokami :)

IMG_2916.JPG

IMG_2928.JPG

IMG_2930.JPG

IMG_2945.JPG

IMG_2943.JPG




#107237 Stramer Garage prezentuje :)

Napisane przez stramer w 09 sierpnia 2020 - 11:12

Jak niektórzy z Was wiedzą, od dawna pracuję nad projektem o którym zawsze marzyłem...

Oczywiście do "końca" jeszcze daleko, ale jestem już na tym etapie, na którym mogę pokazać co mi dolega :)




#105598 Mazda RX8 Revolution 2004R 231HP Aero kit

Napisane przez konrad278 w 28 marca 2020 - 17:38

Udało mi sie dziś zrobić fotki;) telefonem bo telefonem ale jakieś są.Przynajmniej widać jak progi na aucie wyglądają

 

gallery_13_35_3663400.jpg

 

 

gallery_13_35_231658.jpg




Seo katalog stron darmowy