Zobacz więcej
Search Artykuły
Recent Articles
Recent Comments
-
Kody błędów silnika
hella lai - 25 sie 2021 13:59
-
Akumulator - jak dbać co i jak
Jornejm - 01 sie 2020 11:37
-
Akumulator - jak dbać co i jak
Bubble - 07 lis 2017 20:32
-
Ilość oktanów w paliwie - c...
ShogunToyo - 09 maj 2016 09:10
-
Kody kolorów
Faja - 18 sty 2016 16:30
-
Akumulator - jak dbać co i jak
MATi - 10 lut 2015 10:21
0
Mazda 787B Na warsztacie
27 sie 2014 20:24 |
Sqad
w Świat RX'ów
Każdy na pewno słyszał o wyścigach długodystansowych. Kiedyś był piękne czasy gdzie nie liczyły się normy spalania i całe eko. W tamtych czasach w wyścigach długodystansowych Mazda 787B z czterorotorowym silnikiem odnosiła sukcesy. Potem zmienili normy w których wankiel się nie mieścił
Oto dwie fotki dość ciekawe bo nie wiele jest zdjęć 787 "rozebranej"
Przyglądając się zdjęciom odnoszę wrażenie że cała rama i zawieszenie są z jakiś cienkich rurek zrobione, może to stal wysokogatunkowa, włókno węglowe.
Oto dwie fotki dość ciekawe bo nie wiele jest zdjęć 787 "rozebranej"
Przyglądając się zdjęciom odnoszę wrażenie że cała rama i zawieszenie są z jakiś cienkich rurek zrobione, może to stal wysokogatunkowa, włókno węglowe.
4 Komentarzy
Stal stalą ale konstrukcja jest ważna. Obliczanie sił i równoważenie ich. Kiedyś było w szkole ale kto wtedy słuchał profesora
To o ile się nie mylę nazywa się rama kratownicowa i jest nie mniej wytrzymała od jakiegoś odlewu aluminiowego itp.
Ducati od wiek wieków stosuje takie ramy do bardzo mocnych motocykli i jakoś to zdaje egzamin, gdzie w kawasaki zx9 gdzie rama jest aluminiowa wystarczy trochę stuntu i główka ramy pęka jak szalona.
W 787B nie ma typowej ramy, główny element nośny to monocoque Lola (tylko nie pamiętam który numer) podobnie jak w Furai, do tego dokręcany jest silnik ze skrzynią za plecami kierowcy i rama pomocnicza stanowiąca bazę dla zawiasu i innych elementów które muszę się do czegoś przyczepić ;-)
Tak jak w F1, silnik to też element konstrukcyjny ramy.