Skocz do zawartości


Search Artykuły


Najnowsze zdjęcia w galerii

   


Aktualizacje statusu

Wyświetl wszystkie aktualizacje

Recent Files


- - - - -

Mazda 787B Na warsztacie


Każdy na pewno słyszał o wyścigach długodystansowych. Kiedyś był piękne czasy gdzie nie liczyły się normy spalania i całe eko. W tamtych czasach w wyścigach długodystansowych Mazda 787B z czterorotorowym silnikiem odnosiła sukcesy. Potem zmienili normy w których wankiel się nie mieścił :P

Oto dwie fotki dość ciekawe bo nie wiele jest zdjęć 787 "rozebranej"
Przyglądając się zdjęciom odnoszę wrażenie że cała rama i zawieszenie są z jakiś cienkich rurek zrobione, może to stal wysokogatunkowa, włókno węglowe.

Dołączona grafika

Dołączona grafika


4 Komentarzy

Zdjęcie
GMAgrzesiek
27 sie 2014 20:43

Stal stalą ale konstrukcja jest ważna. Obliczanie sił i równoważenie ich. Kiedyś było w szkole ale kto wtedy słuchał profesora  ;)

To o ile się nie mylę nazywa się rama kratownicowa i jest nie mniej wytrzymała od jakiegoś odlewu aluminiowego itp.

 

Ducati od wiek wieków stosuje takie ramy do bardzo mocnych motocykli i jakoś to zdaje egzamin, gdzie w kawasaki zx9 gdzie rama jest aluminiowa wystarczy trochę stuntu i główka ramy pęka jak szalona.

Myślałem że Gronek już coś rozbiera :P ale wózek fajny z tego co gdzieś czytałem to na początku był tam silnik 13J

W 787B nie ma typowej ramy, główny element nośny to monocoque Lola (tylko nie pamiętam który numer) podobnie jak w Furai, do tego dokręcany jest silnik ze skrzynią za plecami kierowcy i rama pomocnicza stanowiąca bazę dla zawiasu i innych elementów które muszę się do czegoś przyczepić ;-)

Zdjęcie
GMAgrzesiek
27 sie 2014 21:30

Tak jak w F1, silnik to też element konstrukcyjny ramy.

Seo katalog stron darmowy