Skocz do zawartości


Search Artykuły


Najnowsze zdjęcia w galerii

   


Aktualizacje statusu

Wyświetl wszystkie aktualizacje

Recent Files


Najnowsze dyskusje na forum

- - - - -

RE Amemiya: Rotacyjna Legenda || Wywiad 1 na 1

Wankel RX-8 RX-7 mazda Japonia

Kim jest Amemiya? Jak powstał największy zakład modyfikujący wankle?
O tym wszystkim jest wywiad 1 na 1 przeprowadzony przez Steve`a - fana motoryzacji i Amerykanina mieszkającego w dwóch światach, w USA i w Japonii
Wywiad z napisami w języku angielskim


A tutaj krótki rys historyczny czym RE-Amemiya jest.

Firma RE-Amemiya została założona w 1974 roku przez Isami Amemiye. Jego zakład tuningowy znajduje się w Chibie, w Japonii.
W `74 Amemiya sam zaczął modyfikować wankle stając się pionierem w rasowaniu rotorów. Po 30 latach jego projekty uliczne są znane na całym świecie i jako jedyny w Japonii z powodzeniem wprowadził wankla do serii wyścigów GT300.
Amemiya bierze udział w wielu spotkaniach i zawodach tunerów. W serii pojedynków Touge Showdown organizowanych przez redakcje Hot Version zdobył główny tytuł Touge Monster. Jego wściekle zielony FD3S detronizuje rywali od paru dobrych lat. Poniżej wideo z 2011 roku, kiedy to wygrywa z C-Ser Impreza GH w kategorii Street. Pan Isami i jego dzieła są częstymi gośćmi w programie Hot Version gdzie kierowcami i jednocześnie prezenterami są: Keiichi "DoriDori" Tsuchiya, Manabu "MAX" Orido oraz Nobuteru "NOB" Taniguchi.




Kalendarium (subiektywne)
1974 - powstanie RE Amemiya (RE = Rotary Engine)

1995 - RE-Amemiya FD3S GT300 zaczyna starty w serii GT300. Samochód zbudowany na bazie RX-7 FD3S wyposażony jest w silnik 20B z 3 rotorami.

2004 - Utworzenie zespołu startującego w D1 Grand Prix. Kierowcą zespołu jest: Masao Suenaga. A samochodem jest RX-7 (obecnie Suenaga startruje w RX-8)

2005 - W drugim sezonie startów w D1, Suenaga wygrywa runde D1 organizowaną na torze Fuji Speedway. Zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w całości sezonu. Suenaga przegrał 1 punktem

2006 - Zespół wyścigowy GT300 zdobywa mistrzostwo klasy

2004-2007 - Wygrana oraz utrzymanie tytułu Touge Master (utracony w pojedynku z J`s Racing S2000)

2009 - odzyskanie tytuły Touge Master w pojedynku z J`s Racing S2000. RE-Amemiya jako jedyny tuner wygrał trzy razy tytuł mistrza, trzema różnymi autami.

Obecnie firma zajmuje się tuningiem samochodów z wanklem - od najstarszych Cosmo Sport po najnowsze RX-8 Spirt-R oraz ich profesjonalnym serwisem. Pan Isami, co wiele razy podkreśla, czeka na następce RX-8.
  • zdu lubi to


1 Komentarzy

Świetne , brawa za chęci i wykonanie 

    • Sqad lubi to
Seo katalog stron darmowy