Search Artykuły
Recent Articles
-
Mazda MX5 13B Rev
KALI - 12 sie 2015 19:23
-
Croatia Rotary Mision
Gronek - 06 lip 2015 12:58
-
Akumulator - jak dbać co i jak
MATi - 23 gru 2014 12:06
-
Ilość oktanów w paliwie - czy to tak faktycznie...
Gronek - 07 lis 2015 15:44
-
RE Amemiya: Rotacyjna Legenda || Wywiad 1 na 1
Zwirz - 15 wrz 2014 00:24
Aktualizacje statusu
Recent Files
-
Katalog części nadwozia
adamsud - 25 sty 2017 23:00
-
11_Body - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:44
-
13_Electrical - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:36
-
12_Safety - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:34
-
10_Hvac - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:33
Najnowsze dyskusje na forum
-
Odkręcenie koła zamachowego rx8 Lp 2005r
Koper - 01 sie 2024 21:04
-
Pompa paliwa po swapie
Beton - 30 lip 2024 05:48
-
Pompa paliwa
Beton - 22 lip 2024 15:50
-
Felgi Hokuto Racing 17 + dystanse
rudy090 - 15 lip 2024 14:13
0
RE Amemiya: Rotacyjna Legenda || Wywiad 1 na 1
14 wrz 2014 23:57 |
Zwirz
w Świat RX'ów
Wankel RX-8 RX-7 mazda JaponiaA tutaj krótki rys historyczny czym RE-Amemiya jest.
Firma RE-Amemiya została założona w 1974 roku przez Isami Amemiye. Jego zakład tuningowy znajduje się w Chibie, w Japonii.
W `74 Amemiya sam zaczął modyfikować wankle stając się pionierem w rasowaniu rotorów. Po 30 latach jego projekty uliczne są znane na całym świecie i jako jedyny w Japonii z powodzeniem wprowadził wankla do serii wyścigów GT300.
Amemiya bierze udział w wielu spotkaniach i zawodach tunerów. W serii pojedynków Touge Showdown organizowanych przez redakcje Hot Version zdobył główny tytuł Touge Monster. Jego wściekle zielony FD3S detronizuje rywali od paru dobrych lat. Poniżej wideo z 2011 roku, kiedy to wygrywa z C-Ser Impreza GH w kategorii Street. Pan Isami i jego dzieła są częstymi gośćmi w programie Hot Version gdzie kierowcami i jednocześnie prezenterami są: Keiichi "DoriDori" Tsuchiya, Manabu "MAX" Orido oraz Nobuteru "NOB" Taniguchi.
Kalendarium (subiektywne)
1974 - powstanie RE Amemiya (RE = Rotary Engine)
1995 - RE-Amemiya FD3S GT300 zaczyna starty w serii GT300. Samochód zbudowany na bazie RX-7 FD3S wyposażony jest w silnik 20B z 3 rotorami.
2004 - Utworzenie zespołu startującego w D1 Grand Prix. Kierowcą zespołu jest: Masao Suenaga. A samochodem jest RX-7 (obecnie Suenaga startruje w RX-8)
2005 - W drugim sezonie startów w D1, Suenaga wygrywa runde D1 organizowaną na torze Fuji Speedway. Zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w całości sezonu. Suenaga przegrał 1 punktem
2006 - Zespół wyścigowy GT300 zdobywa mistrzostwo klasy
2004-2007 - Wygrana oraz utrzymanie tytułu Touge Master (utracony w pojedynku z J`s Racing S2000)
2009 - odzyskanie tytuły Touge Master w pojedynku z J`s Racing S2000. RE-Amemiya jako jedyny tuner wygrał trzy razy tytuł mistrza, trzema różnymi autami.
Obecnie firma zajmuje się tuningiem samochodów z wanklem - od najstarszych Cosmo Sport po najnowsze RX-8 Spirt-R oraz ich profesjonalnym serwisem. Pan Isami, co wiele razy podkreśla, czeka na następce RX-8.
- zdu lubi to
1 Komentarzy
Świetne , brawa za chęci i wykonanie