Search Artykuły
Recent Articles
-
Mazda MX5 13B Rev
KALI - 12 sie 2015 19:23
-
Croatia Rotary Mision
Gronek - 06 lip 2015 12:58
-
Akumulator - jak dbać co i jak
MATi - 23 gru 2014 12:06
-
Ilość oktanów w paliwie - czy to tak faktycznie...
Gronek - 07 lis 2015 15:44
-
RE Amemiya: Rotacyjna Legenda || Wywiad 1 na 1
Zwirz - 15 wrz 2014 00:24
Aktualizacje statusu
Recent Files
-
Katalog części nadwozia
adamsud - 25 sty 2017 23:00
-
11_Body - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:44
-
13_Electrical - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:36
-
12_Safety - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:34
-
10_Hvac - Manual
adamsud - 25 sty 2017 17:33
Najnowsze dyskusje na forum
-
Sprzedam moją bordo
maraswrona - 24 mar 2024 18:26
-
Sprzedam RX 8
Automotive - 24 mar 2024 08:52
-
Uszczelki tylnych lamp mazda rx8
Darko - 04 mar 2024 07:27
-
Zlot MazdaSpeed 29-30 czerwca 2024
piwo - 14 lut 2024 05:54
0
Camber Kit i Zbieżność
18 sie 2014 16:55 |
MATi
w Poradniki
Artykuł 2 w 1
Zapewne wielu z was ma bardzo wielka ochote na obnizenie samochodu. Ida za tym wydatki ale rowniez pewne fakty o ktorych nalezy pamietac.
Zalety:
+ efektywny wyglad
+ obnizenie srodka ciezkosci podnoszacy przyczepnosc na zakretach
+ niewielkie (wrecz znikome, ale warto o tym wspomniec) zyski w osiagach
Wady:
- ewentualne problemy ze zbieznoscia/geometria = scieranie opon
- nizsze zawieszenie to problemy z kraweznikami i "lezacymi policjantami"
- wiekszy stres na zawieszeniu, wiec wieksze prawdopodobienstwo zurzywania sie elementow zawieszenia
Jak sobie poradzic w wiekszoscia tych problemow.
1. Proste i moze glupie rozwiazanie to uzywanie wlasciwych czesci zawieszenia zamiast ciecia sprezyn albo czego podobnego.
2. Stosowanie CAMBER KIT. Co to takiego? Najczesciej jest to zestaw srub zastepujacych fabryczne ktore majac "troche luzu" pozwalaja na ustawienia parametrow geometrii.
Jak to wyglada i gdzie tego szukac?
To jest przyklad rozwiazania firmy SPC (Special Product Company) ktora zajmuje sie rozwiazaniami dla niemal wszystkich samochodow na rynku amerykanskim.
Podany nizej link zaprowadzi was do strony z aplikacjami dla poszczegolnych modeli aut. Jest tam dokladna lista samochodow dla ktorych sa aplikacje i numery seryjne tych produktow. Wiekszosc bedzie sie zawierac z obrazkami dajac wam poglad na to co nalezy zrobic i jak.
http://www.spcperfor...EARCH_INTRO.cfm
W linku dla posiadaczy RX7 i RX8
.....................................................................................................................................................................................................
Zbierzność co i jak
WLASCIWA ZBIEZNOSC:
1. Zbieznosc na 4 kola = Przod i tyl
2. Zbieznosc "Thrust" = Gdzie tylne kola sa ustawione w stosunku do tylnich
Drugi przypadek jest poprostu rezultatem wlasciwej zbieznosci na 4 kola.
Zalety zbieznosci na 4 kola/Thrust:
• Dluzsza zywotnosc opon
• Lepsza przyczepnosc
• Pomaga w zmniejszeniu nieregularnego zcierania sie opon
• Pomaga w eliminacji "sciagania na strone" (nie zawsze go calkowicie eliminuje)
• Moze nawet pomniejszyc spalanie (w skrajnych przypadkach)
CAMBER
DEFINICJA: W polskich opisach znalazlem ze opisuje sie jako kat nachylenia. Jest to kat ktory zawiera sie pomiedzy linia prostopadla do drogi a gora kola.
CEL: Ustawianie centruje nacisk na opone eliminujac sciaganie na strone. Wlasciwe ustawienie redukuje niewlasciwe scieranie i sciaganie.
ZA DZUY KAT -/+:
a) Scieranie na zewnatrz/wewnatrz opony.
Dodatkowe obciazenie na czesci zawieszenia powodujac ich szybsze zuzywanie.
c) Sciaga na jedna strone na prostej.
CASTER:
DEFINICJA: Spotkalem sie z definicja jako kat wyprzedzenia. Jest to kat w plaszczyznie pomiedzy dolnym a gornym wzglednie gornym mocowaniem amortyzatora.
CEL: Kat wyprzedzenia wplywa na stabilnosc a takze reakcje ukladu kierowniczego. Np jak sprawnie kierownica odbija. (W NASZYCH SAMOCHODACH NIE MA MOZLIWOSCI JEGO ZMIANY)
Zbyt duza roznica pomiedzy stronami powoduje sciaganie na strone.
Oba wymienione parametry sa elementami geometrii. Teraz czas na zbieznosc.
TOE:
DEFINICJA: Czyli poprosu zbieznosc. Jest to roznica pomiedzy przodem kol a tylem kol (na jedej osi) mierzonej na wysokosci polsi.
CEL : Minimalizuje nadmierne i nie rowne zuzywanie sie opon. Pomaga w skrajnych przypadkach w lepszej przyczepnosci.
Za duza zbieznosc:
a) Zle scieranie opon na zewnatrz.
Mozliwe tworzenie sie efektu "pily" lub "zabkowania" na oponie.
c) Odczuwalne ostre zaciecia na gumie.
THRUST ANGLE:
DEFINICJA: Jak jest ustawiona przednia os w stosunku do tylnej. Gdzie miesci sie linia centralna samochodu.
Zly Thrust bedzie powodowal:
a) Scieranie sie opon.
Zle ustawienie kierownicy nawet przy dobrej zbieznosci.
c) Moze sciagac na strone.
d) Samochod bedzie wygladal z tylu jakby porzadnie oberwal z boku.
autor , allais z mekp.pl
Zapewne wielu z was ma bardzo wielka ochote na obnizenie samochodu. Ida za tym wydatki ale rowniez pewne fakty o ktorych nalezy pamietac.
Zalety:
+ efektywny wyglad
+ obnizenie srodka ciezkosci podnoszacy przyczepnosc na zakretach
+ niewielkie (wrecz znikome, ale warto o tym wspomniec) zyski w osiagach
Wady:
- ewentualne problemy ze zbieznoscia/geometria = scieranie opon
- nizsze zawieszenie to problemy z kraweznikami i "lezacymi policjantami"
- wiekszy stres na zawieszeniu, wiec wieksze prawdopodobienstwo zurzywania sie elementow zawieszenia
Jak sobie poradzic w wiekszoscia tych problemow.
1. Proste i moze glupie rozwiazanie to uzywanie wlasciwych czesci zawieszenia zamiast ciecia sprezyn albo czego podobnego.
2. Stosowanie CAMBER KIT. Co to takiego? Najczesciej jest to zestaw srub zastepujacych fabryczne ktore majac "troche luzu" pozwalaja na ustawienia parametrow geometrii.
Jak to wyglada i gdzie tego szukac?
To jest przyklad rozwiazania firmy SPC (Special Product Company) ktora zajmuje sie rozwiazaniami dla niemal wszystkich samochodow na rynku amerykanskim.
Podany nizej link zaprowadzi was do strony z aplikacjami dla poszczegolnych modeli aut. Jest tam dokladna lista samochodow dla ktorych sa aplikacje i numery seryjne tych produktow. Wiekszosc bedzie sie zawierac z obrazkami dajac wam poglad na to co nalezy zrobic i jak.
http://www.spcperfor...EARCH_INTRO.cfm
W linku dla posiadaczy RX7 i RX8
.....................................................................................................................................................................................................
Zbierzność co i jak
WLASCIWA ZBIEZNOSC:
1. Zbieznosc na 4 kola = Przod i tyl
2. Zbieznosc "Thrust" = Gdzie tylne kola sa ustawione w stosunku do tylnich
Drugi przypadek jest poprostu rezultatem wlasciwej zbieznosci na 4 kola.
Zalety zbieznosci na 4 kola/Thrust:
• Dluzsza zywotnosc opon
• Lepsza przyczepnosc
• Pomaga w zmniejszeniu nieregularnego zcierania sie opon
• Pomaga w eliminacji "sciagania na strone" (nie zawsze go calkowicie eliminuje)
• Moze nawet pomniejszyc spalanie (w skrajnych przypadkach)
CAMBER
DEFINICJA: W polskich opisach znalazlem ze opisuje sie jako kat nachylenia. Jest to kat ktory zawiera sie pomiedzy linia prostopadla do drogi a gora kola.
CEL: Ustawianie centruje nacisk na opone eliminujac sciaganie na strone. Wlasciwe ustawienie redukuje niewlasciwe scieranie i sciaganie.
ZA DZUY KAT -/+:
a) Scieranie na zewnatrz/wewnatrz opony.
Dodatkowe obciazenie na czesci zawieszenia powodujac ich szybsze zuzywanie.
c) Sciaga na jedna strone na prostej.
CASTER:
DEFINICJA: Spotkalem sie z definicja jako kat wyprzedzenia. Jest to kat w plaszczyznie pomiedzy dolnym a gornym wzglednie gornym mocowaniem amortyzatora.
CEL: Kat wyprzedzenia wplywa na stabilnosc a takze reakcje ukladu kierowniczego. Np jak sprawnie kierownica odbija. (W NASZYCH SAMOCHODACH NIE MA MOZLIWOSCI JEGO ZMIANY)
Zbyt duza roznica pomiedzy stronami powoduje sciaganie na strone.
Oba wymienione parametry sa elementami geometrii. Teraz czas na zbieznosc.
TOE:
DEFINICJA: Czyli poprosu zbieznosc. Jest to roznica pomiedzy przodem kol a tylem kol (na jedej osi) mierzonej na wysokosci polsi.
CEL : Minimalizuje nadmierne i nie rowne zuzywanie sie opon. Pomaga w skrajnych przypadkach w lepszej przyczepnosci.
Za duza zbieznosc:
a) Zle scieranie opon na zewnatrz.
Mozliwe tworzenie sie efektu "pily" lub "zabkowania" na oponie.
c) Odczuwalne ostre zaciecia na gumie.
THRUST ANGLE:
DEFINICJA: Jak jest ustawiona przednia os w stosunku do tylnej. Gdzie miesci sie linia centralna samochodu.
Zly Thrust bedzie powodowal:
a) Scieranie sie opon.
Zle ustawienie kierownicy nawet przy dobrej zbieznosci.
c) Moze sciagac na strone.
d) Samochod bedzie wygladal z tylu jakby porzadnie oberwal z boku.
autor , allais z mekp.pl
0 Komentarzy