Skocz do zawartości


Search Artykuły


Najnowsze zdjęcia w galerii

   


Aktualizacje statusu

Wyświetl wszystkie aktualizacje

Recent Files


- - - - -

Camber Kit i Zbieżność


Artykuł 2 w 1 :)

Zapewne wielu z was ma bardzo wielka ochote na obnizenie samochodu. Ida za tym wydatki ale rowniez pewne fakty o ktorych nalezy pamietac.

Zalety:
+ efektywny wyglad
+ obnizenie srodka ciezkosci podnoszacy przyczepnosc na zakretach
+ niewielkie (wrecz znikome, ale warto o tym wspomniec) zyski w osiagach

Wady:
- ewentualne problemy ze zbieznoscia/geometria = scieranie opon
- nizsze zawieszenie to problemy z kraweznikami i "lezacymi policjantami"
- wiekszy stres na zawieszeniu, wiec wieksze prawdopodobienstwo zurzywania sie elementow zawieszenia

Jak sobie poradzic w wiekszoscia tych problemow.

1. Proste i moze glupie rozwiazanie to uzywanie wlasciwych czesci zawieszenia zamiast ciecia sprezyn albo czego podobnego.

2. Stosowanie CAMBER KIT. Co to takiego? Najczesciej jest to zestaw srub zastepujacych fabryczne ktore majac "troche luzu" pozwalaja na ustawienia parametrow geometrii.

Jak to wyglada i gdzie tego szukac?

Dołączona grafika

To jest przyklad rozwiazania firmy SPC (Special Product Company) ktora zajmuje sie rozwiazaniami dla niemal wszystkich samochodow na rynku amerykanskim.

Podany nizej link zaprowadzi was do strony z aplikacjami dla poszczegolnych modeli aut. Jest tam dokladna lista samochodow dla ktorych sa aplikacje i numery seryjne tych produktow. Wiekszosc bedzie sie zawierac z obrazkami dajac wam poglad na to co nalezy zrobic i jak.
http://www.spcperfor...EARCH_INTRO.cfm


W linku dla posiadaczy RX7 i RX8

.....................................................................................................................................................................................................

Zbierzność co i jak


WLASCIWA ZBIEZNOSC:
1. Zbieznosc na 4 kola = Przod i tyl
2. Zbieznosc "Thrust" = Gdzie tylne kola sa ustawione w stosunku do tylnich

Drugi przypadek jest poprostu rezultatem wlasciwej zbieznosci na 4 kola.

Zalety zbieznosci na 4 kola/Thrust:
• Dluzsza zywotnosc opon
• Lepsza przyczepnosc
• Pomaga w zmniejszeniu nieregularnego zcierania sie opon
• Pomaga w eliminacji "sciagania na strone" (nie zawsze go calkowicie eliminuje)
• Moze nawet pomniejszyc spalanie (w skrajnych przypadkach)

CAMBER
DEFINICJA: W polskich opisach znalazlem ze opisuje sie jako kat nachylenia. Jest to kat ktory zawiera sie pomiedzy linia prostopadla do drogi a gora kola.
CEL: Ustawianie centruje nacisk na opone eliminujac sciaganie na strone. Wlasciwe ustawienie redukuje niewlasciwe scieranie i sciaganie.
ZA DZUY KAT -/+:
a) Scieranie na zewnatrz/wewnatrz opony.
B) Dodatkowe obciazenie na czesci zawieszenia powodujac ich szybsze zuzywanie.
c) Sciaga na jedna strone na prostej.

Dołączona grafika



CASTER:
DEFINICJA: Spotkalem sie z definicja jako kat wyprzedzenia. Jest to kat w plaszczyznie pomiedzy dolnym a gornym wzglednie gornym mocowaniem amortyzatora.
CEL: Kat wyprzedzenia wplywa na stabilnosc a takze reakcje ukladu kierowniczego. Np jak sprawnie kierownica odbija. (W NASZYCH SAMOCHODACH NIE MA MOZLIWOSCI JEGO ZMIANY)
Zbyt duza roznica pomiedzy stronami powoduje sciaganie na strone.

Dołączona grafika


Oba wymienione parametry sa elementami geometrii. Teraz czas na zbieznosc.


TOE:
DEFINICJA: Czyli poprosu zbieznosc. Jest to roznica pomiedzy przodem kol a tylem kol (na jedej osi) mierzonej na wysokosci polsi.
CEL : Minimalizuje nadmierne i nie rowne zuzywanie sie opon. Pomaga w skrajnych przypadkach w lepszej przyczepnosci.
Za duza zbieznosc:
a) Zle scieranie opon na zewnatrz.
B) Mozliwe tworzenie sie efektu "pily" lub "zabkowania" na oponie.
c) Odczuwalne ostre zaciecia na gumie.


Dołączona grafika


THRUST ANGLE:
DEFINICJA: Jak jest ustawiona przednia os w stosunku do tylnej. Gdzie miesci sie linia centralna samochodu.
Zly Thrust bedzie powodowal:
a) Scieranie sie opon.
B) Zle ustawienie kierownicy nawet przy dobrej zbieznosci.
c) Moze sciagac na strone.
d) Samochod bedzie wygladal z tylu jakby porzadnie oberwal z boku.



Dołączona grafika


autor , allais z mekp.pl


0 Komentarzy

Seo katalog stron darmowy