Skocz do zawartości


Search Artykuły


Najnowsze zdjęcia w galerii

   


Aktualizacje statusu

Wyświetl wszystkie aktualizacje

Recent Files


* * * * *

Pomiar kompresji


Oto jak można w domowym zaciszu sprawdzić kompresję.
Pamiętajmy tylko, ze w silniku Wankla ma na nią wpływ wiele czynników. Np. Zalany nowy silnik, który normalnie ma ponad 8,5 bar przy 270 obr. może pokazać nam wartości nawet 3 barów więc mimo wszystko uzyskane pomiary proponuję konsultować z osobami ogarniętymi w temacie w celu uniknięcia nie potrzebnych napraw.
No więc do dzieła.
  • Zdejmujemy lewe przednie koło
  • Wykręcamy obydwie dolne świece (na nich dokonujemy pomiaru)
  • Pod maską wyjmujemy puszkę filtra powietrza ( w wersji HP pamiętamy o podciśnieniu z tyłu puszki żeby nie urwać wężyka ani króćca elektrozaworu :angry: ), zdejmujemy elastyczny łącznik z przepustnicy (tutaj też radził bym delikatnie z trzema wężykami doń dochodzącymi. Plastikowe łączki łamią się bardzo łatwo. Najlepiej złapać kombinerkami i delikatnie obruszać )
  • Odpinamy wtyczki z 4-ech cewek zapłonowych. (koniecznie ponieważ przy zdjętych fajkach spalimy cewki a podłączone górne świece przekłamią pomiar i silnik trupek wypluje 10 bar :) )
  • Wyjmujemy bezpiecznik od pompy paliwa
  • Podpinamy urządzenie OBD w celu odczytania obrotów w trakcie pomiaru.
  • Dokonujemy pomiaru manometrem po kolei na obu rotorach, kręcąc rozrusznikiem ok 4 do max 5 sek. z wciśniętymi w podłogę pedałami sprzęgła i gazu.
  • Uzyskane wyniki ciśnienia oraz obrotów interpretujemy W.G. tabelki
Dołączona grafika


0 Komentarzy

Seo katalog stron darmowy