A ori zaciski ilu są tłoczkowe i czy wsadzenie lepszych jest aż tak problematyczne? Bo w końcu tarcze+klocki+przewody+płyn na obie osie wychodzą o połowę taniej niż jeden zestaw na jedną oś z tą właśnie różnicą że są 4 tłoczkowe zaciski, a im więcej tym drożej.
Wybieramy części układu hamulcowego (tarcze, klocki, przewody, zestawy BBK, ceny)
#22
Napisano 13 wrzesień 2014 - 15:17
Wydaje mi się że taki zestaw jak ma konrad278 spokojnie by wystarczył i wyhamuje skutecznie auto z mocą +,-300 . A co do 4 tłoczków już było to poruszane i wypowiedziała się osoba która posiada taki zacisk w aucie ( MŁODY) i tłumaczył jakie to ciężkie i skomplikowane założyć taki zacisk ... ale fakt że wygląda to męsko potem
#23
Napisano 13 wrzesień 2014 - 15:33
A ori zaciski ilu są tłoczkowe i czy wsadzenie lepszych jest aż tak problematyczne? Bo w końcu tarcze+klocki+przewody+płyn na obie osie wychodzą o połowę taniej niż jeden zestaw na jedną oś z tą właśnie różnicą że są 4 tłoczkowe zaciski, a im więcej tym drożej.
Tarcza jest bardzo cienka ma chyba 22 albo 25 grubości tylko.
Ilość tłoczków jest pedalska bo aż jeden
#28
Napisano 13 wrzesień 2014 - 16:44
Co do ksporta to 3,5 koła to nie jest drogo wręcz promocja, same zaciski z Evo to od 800 zł za sprawne a gdzie tarcze i klocki adaptery robocizna czas
~Paul Walker
#30
Napisano 13 wrzesień 2014 - 18:10
No z tego co pamiętam ktoś na starym forum pisał że 4(lub 6) tłoczkowe big brake z k-sport może załatwić za 3500zł na przód.
Raptor
Jeden tloczek tarcza 323x24 mogłaby być grubsza i co najmniej dwa tloczki ale na dobrym setupie może to dobrze hamować
Co do ksporta to 3,5 koła to nie jest drogo wręcz promocja, same zaciski z Evo to od 800 zł za sprawne a gdzie tarcze i klocki adaptery robocizna czas
One hamują dobrze,.... raz
#31
Napisano 13 wrzesień 2014 - 18:46
~Paul Walker
#32
Napisano 13 wrzesień 2014 - 22:08
Do jazdy streetowej są spoko, ale tak jak mówie, trzy hamowania z 200 do zera i czwarte jest jak by to powiedzieć mocno średnie.
A jak mamy szerszą niż oem gume, to te tarcze się smażą.
Tak naprawdę efektowne hamowanie jest za pierwszym razem potem jest tylko gorzej. Ja ostatnio przeleciałem hamując skręt do roboty
#33
Napisano 13 wrzesień 2014 - 22:35
~Paul Walker
#34
Napisano 14 wrzesień 2014 - 06:25
Ważny też jest płyn o wyższej temperaturze wrzenia jeśli chcesz tak upalac heble, rx8 ma lepsze hamulce niż są w Eclipse a tam mi się heble nie gotowaly nawet po trackdayu, jak dotrę ten zestaw co mam mogę protestować z 200 kilka razy i zdać relacje, minus to jeden tloczek i wąska tarcza która ma małą pojemność cieplną grubsza dała by radę lepiej i dwa tloczki lepiej dociskalby klocek co daje lepszą modulcje hamulca. Jak się pooglada Japoński Best Motoring to w teście heble OEM w rx8 są chwalone mimo że tarcza naleśnik
Dokładnie,
Zalanego mam motula rbf600 czyli tego do 300 stopni jeszcze jest 660 do 330 bodaj
#35
Napisano 09 listopad 2014 - 14:03
Nie ma co gdybać rozsądne rozwiązanie do zaciski 2-4 tłoczkowe i dobre szersze ew.większe tarcze. Trzeba brać pod uwagę, że większość swoje RX8 ma na local street i jako day car.
Siła hamowania to nie tylko ilość tłoczków w zacisku i wielkość tarcz, ale i pojemność cieplna tarcz, zdolność odprowadzenia ciepła, ich grubość, sprężystość wężyków czy wydajność pompy.
Co z tego, że ktoś będzie miał 6tłoczkowe tarcze i taki hebel będzie męsko wyglądał, jak przy kilku mocnych hamowaniach przegrzeje tarcze,a koniec końców powyginają się.
Ja bym poszedł w kierunku 2-4tłoczki + grubsze tarcze, a najlepiej jakby były wiercone na wylot. Takie miałem w poprzednim aucie i naprawdę hamowało konkretnie a przy ostrym kilkukrotnym gnieceniu ciężko było je przegrzać.
Rapotor masz graty w domu i kogoś kto Ci to ogarnie, to nie ma co czekać róbcie ADAPTERY, jak będzie na 2-4tłoczki to ja się piszę
Za jakiś czas będę miał pewno swoje do wymiany, więc jak będę zmieniał to chciałbym już lepsze..
Jeśli nic się nie wykluje to pozostaje jedynie kupić porządny zestaw tarcz i klocków.
Chyba, że na tył podejdą mocowania zacisków przednich...?
#36
Napisano 20 marzec 2015 - 09:45
Podłączę się z pytaniem do tego wątku.
Wczoraj wymieniałem klocki. Na prawej stronie z przodu mam uszkodzoną uszczelkę na tłoczysku.
Regenerował ktoś to - jest z tym problem (imadło i podstawowy zestaw kluczy wystarczy ??). Reparaturki widziałem po 30zł.
Zawsze mogę kupić nowy zacisk ale jak można podłubać i zrobić coś samemu to ja lubię.
#37
Napisano 20 marzec 2015 - 11:09
#38
Napisano 20 marzec 2015 - 11:55
#39
Napisano 20 marzec 2015 - 12:13
Z tego co udało mi się zerknąć do środka to tłoczek czysty nie udało mu się nawet skorodować. Zestaw naprawczy z tłokiem jest za 70zł tak więc wymienię od razu całość. Jak tylko DBA 4000 T3 dojadą do mnie to załatwię sprawę w komplecie :>
p.s. jak ktoś chce kupić sobie nowe tarcze/osprzęt to na brakes.pl można powołać się na nasze forum i na towar jest dodatkowe 5% :> od tego co się ugra prędzej . (mi przy DBA udało się 10% + 5% gratis dla forumowiczów)
#40
Napisano 20 marzec 2015 - 12:27
Jak coś to na Stop Tech mam fajne ceny. Tłoczek wymienisz bez problemu. Nie żałuj pasty do tłoczków i smaru do ślizgów bo lubią stawać. Jak już lecisz to proponuję płyn rbf 600 odrazu zapodać do całego układu. Minimalna różnica w cenie a jednak dużo wyższe temperatury wytrzymuje niż 5.1.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych