Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wybieramy części układu hamulcowego (tarcze, klocki, przewody, zestawy BBK, ceny)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
483 odpowiedzi w tym temacie

#21
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 778 postów
  • SkądNiemcy

A ori zaciski ilu są tłoczkowe i czy wsadzenie lepszych jest aż tak problematyczne? Bo w końcu tarcze+klocki+przewody+płyn na obie osie wychodzą o połowę taniej niż jeden zestaw na jedną oś z tą właśnie różnicą że są 4 tłoczkowe zaciski, a im więcej tym drożej.



#22
Kuba Rozpruwacz

Kuba Rozpruwacz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 447 postów
  • SkądGliwice

Wydaje mi się że taki zestaw jak ma konrad278 spokojnie by wystarczył i wyhamuje skutecznie auto z mocą +,-300 .  A co do 4 tłoczków już było to poruszane i wypowiedziała się osoba która posiada taki zacisk w aucie ( MŁODY)  i tłumaczył jakie to ciężkie i skomplikowane założyć taki zacisk ... ale fakt że wygląda to męsko potem ;) 



#23
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

A ori zaciski ilu są tłoczkowe i czy wsadzenie lepszych jest aż tak problematyczne? Bo w końcu tarcze+klocki+przewody+płyn na obie osie wychodzą o połowę taniej niż jeden zestaw na jedną oś z tą właśnie różnicą że są 4 tłoczkowe zaciski, a im więcej tym drożej.

 

Tarcza jest bardzo cienka ma chyba 22 albo 25 grubości tylko.

Ilość tłoczków jest pedalska bo aż jeden :)



#24
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 778 postów
  • SkądNiemcy

aż 1 :o



#25
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

No z tego co pamiętam ktoś na starym forum pisał że 4(lub 6) tłoczkowe big brake z k-sport może załatwić za 3500zł na przód.



#26
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 778 postów
  • SkądNiemcy

gdyby to było 3500 na obie osie to bym brał w ciemno xD



#27
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

little steps ;P jak to mówią małymi kroczkami Piccardo B)



#28
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Jeden tloczek tarcza 323x24 mogłaby być grubsza i co najmniej dwa tloczki ale na dobrym setupie może to dobrze hamować

Co do ksporta to 3,5 koła to nie jest drogo wręcz promocja, same zaciski z Evo to od 800 zł za sprawne a gdzie tarcze i klocki adaptery robocizna czas
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#29
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 778 postów
  • SkądNiemcy

Może przema coś wyczaruje w dogodnej cenie :P



#30
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

No z tego co pamiętam ktoś na starym forum pisał że 4(lub 6) tłoczkowe big brake z k-sport może załatwić za 3500zł na przód.

 

Raptor

 

Jeden tloczek tarcza 323x24 mogłaby być grubsza i co najmniej dwa tloczki ale na dobrym setupie może to dobrze hamować

Co do ksporta to 3,5 koła to nie jest drogo wręcz promocja, same zaciski z Evo to od 800 zł za sprawne a gdzie tarcze i klocki adaptery robocizna czas

 

One hamują dobrze,.... raz :) :unsure:



#31
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Nie no raz to nie chyba że się ma po taniosci wszystko, jak dasz markowe tarcze DBA czy HAWK lub inne z tej półki i dobry klocek to można się zdziwić pozytywnie. U mnie jest teraz mega zmiana na plus a i tak nie mam górnej półki.
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#32
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Do jazdy streetowej są spoko, ale tak jak mówie, trzy hamowania z 200 do zera i czwarte jest jak by to powiedzieć mocno średnie.

A jak mamy szerszą niż oem gume, to te tarcze się smażą.

Tak naprawdę efektowne hamowanie jest za pierwszym razem potem jest tylko gorzej. Ja ostatnio przeleciałem hamując skręt do roboty ;)



#33
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Ważny też jest płyn o wyższej temperaturze wrzenia jeśli chcesz tak upalac heble, rx8 ma lepsze hamulce niż są w Eclipse a tam mi się heble nie gotowaly nawet po trackdayu, jak dotrę ten zestaw co mam mogę protestować z 200 kilka razy i zdać relacje, minus to jeden tloczek i wąska tarcza która ma małą pojemność cieplną grubsza dała by radę lepiej i dwa tloczki lepiej dociskalby klocek co daje lepszą modulcje hamulca. Jak się pooglada Japoński Best Motoring to w teście heble OEM w rx8 są chwalone mimo że tarcza naleśnik :P
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#34
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Ważny też jest płyn o wyższej temperaturze wrzenia jeśli chcesz tak upalac heble, rx8 ma lepsze hamulce niż są w Eclipse a tam mi się heble nie gotowaly nawet po trackdayu, jak dotrę ten zestaw co mam mogę protestować z 200 kilka razy i zdać relacje, minus to jeden tloczek i wąska tarcza która ma małą pojemność cieplną grubsza dała by radę lepiej i dwa tloczki lepiej dociskalby klocek co daje lepszą modulcje hamulca. Jak się pooglada Japoński Best Motoring to w teście heble OEM w rx8 są chwalone mimo że tarcza naleśnik :P

 

Dokładnie,

Zalanego mam motula rbf600 czyli tego do 300 stopni jeszcze jest 660 do 330 bodaj



#35
Tomas

Tomas

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1852 postów
  • SkądPodkarpacie RZ
  • Samochód:MAZDA RX8 RB25 NEO + T (GT3071R)

Nie ma co gdybać rozsądne rozwiązanie do zaciski 2-4 tłoczkowe i dobre szersze ew.większe tarcze. Trzeba brać pod uwagę, że większość swoje RX8 ma na local street i jako day car.

Siła hamowania to nie tylko ilość tłoczków w zacisku i wielkość tarcz, ale i pojemność cieplna tarcz, zdolność odprowadzenia ciepła, ich grubość, sprężystość wężyków czy wydajność pompy.

Co z tego, że ktoś będzie miał 6tłoczkowe tarcze i taki hebel będzie męsko wyglądał, jak przy kilku mocnych hamowaniach przegrzeje tarcze,a koniec końców powyginają się.

Ja bym poszedł w kierunku 2-4tłoczki + grubsze tarcze, a najlepiej jakby były wiercone na wylot. Takie miałem w poprzednim aucie i naprawdę hamowało konkretnie a przy ostrym kilkukrotnym gnieceniu ciężko było je przegrzać.

Rapotor masz graty w domu i kogoś kto Ci to ogarnie, to nie ma co czekać ;) róbcie ADAPTERY, jak będzie na 2-4tłoczki to ja się piszę

Za jakiś czas będę miał pewno swoje do wymiany, więc jak będę zmieniał to chciałbym już lepsze..

Jeśli nic się nie wykluje to pozostaje jedynie kupić porządny zestaw tarcz i klocków.

Chyba, że na tył podejdą mocowania zacisków przednich...?



#36
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Podłączę się z pytaniem do tego wątku.

Wczoraj wymieniałem klocki. Na prawej stronie z przodu mam uszkodzoną uszczelkę na tłoczysku.

Regenerował ktoś to - jest z tym problem (imadło i podstawowy zestaw kluczy wystarczy ??). Reparaturki widziałem po 30zł.

Zawsze mogę kupić nowy zacisk ale jak można podłubać i zrobić coś samemu to ja lubię.



#37
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Ja regenerowałem. Co prawda nie dosłownie gdyż robił to mechanik. Nie miał z tym problemów byle zestaw naprawczy był dobrze dobrany. Z tego co pamiętam jest to typowy, stosowany również w innych autach (np. Peugeot, Citroen) zestaw. Radzę jednak wymienić od razu tłoczek.



#38
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

a tłoczek nie nosi śladów zużycia , jakie wzery rysy etc to nie trzeba wymieniać , gumki to standardowa procedura , dostępne pewnie od ręki w każdej hurtowni Inter Cars etc za grosze..


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#39
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Z tego co udało mi się zerknąć do środka to tłoczek czysty nie udało mu się nawet skorodować. Zestaw naprawczy z tłokiem jest za 70zł tak więc wymienię od razu całość. Jak tylko DBA 4000 T3 dojadą do mnie to załatwię sprawę w komplecie :>

 

p.s. jak ktoś chce kupić sobie nowe tarcze/osprzęt to na brakes.pl można powołać się na nasze forum i na towar jest dodatkowe 5% :> od tego co się ugra prędzej :P. (mi przy DBA udało się 10% + 5% gratis dla forumowiczów)



#40
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6736 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Jak coś to na Stop Tech mam fajne ceny. Tłoczek wymienisz bez problemu. Nie żałuj pasty do tłoczków i smaru do ślizgów bo lubią stawać. Jak już lecisz to proponuję płyn rbf 600 odrazu zapodać do całego układu. Minimalna różnica w cenie a jednak dużo wyższe temperatury wytrzymuje niż 5.1.


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy