Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wybieramy części układu hamulcowego (tarcze, klocki, przewody, zestawy BBK, ceny)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
483 odpowiedzi w tym temacie

#461
KAMiLER

KAMiLER

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 211 postów
  • SkądWAWA
  • Samochód:rx8 , jaguar

Zastanawiam się nad tarczami hamulcowymi Rotinger czy ktoś może zna? używa?

Ja mam :) pod 4 tloczki i jako klub mamy u producenta rabaty

#462
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1171 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP
Pytanie czy tylne piasty mają mocowanie otwór na mała śrubę do przykrecenia tarczy hamulcowej?
Ja nie mam tego A patrząc na allegro raz są A raz nie o co kamon?

#463
Maxx

Maxx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 160 postów
  • Samochód:Mazda RX-8

Siemka

mam pytanie odnośnie zacisków 4 tłoczkowych.. Ktoś ma na sprzedaż.. ??
 



#464
ika

ika

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 79 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

Co sądzicie o Rotinger Graphite Line? to raczej chwyt marketingowy, czy faktycznie coś w tym może być że mają ulepszoną powłokę antykorozyjną i będą po dłuższym czasie od założenia wyglądać lepiej niż takie ze "zwykłą" powłoką? mogą jakoś znacznie różnić się od High Performance jeśli chodzi o skuteczność?



#465
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1171 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP
Taka sytuacja dziś
Klient podjeżdża samochodem mówi że kupił autko i coś kiepsko hamuje i trze
No to autko na podnośnik koła wek i.... taki widok

A to kolejny cukiereczek tarcz od mercedesa dostawczaka

Załączone pliki


Użytkownik Darko edytował ten post 28 wrzesień 2018 - 12:48


#466
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1295 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Chciał pozbyć się masy nieresorowanej 😁

#467
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1171 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP
Chyba tak 😃

#468
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5707 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Cud że dojechał jak można łba nie wsadzić i zobaczyć jak to wygląda chociaż nie ogarniam takich ludzi zawsze raz w miesiącu sprawdzam jak wyglądają klocki i tarcze
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#469
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 270 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
A po co sprawdzać? Jak przestaje hamować wtedy wiadomo że trzeba robić. A tak to zbędny wysiłek.
Ewentualnie jak piszczą to olejem posmarować i można dalej jechać.

Wysłane z mojego HUAWEI Y560-L01 przy użyciu Tapatalka

#470
ika

ika

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 79 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

Czy ktoś może zakładał tarcze EBC Ultimax? jakie wrażenia?



#471
Mateo_RX

Mateo_RX

    Amator

  • Użytkownicy
  • 47 postów
  • SkądGorzów Wielkopolski
  • Samochód:Mazda RX8 HP
Panowie jakie tarczę na tył i klocki ? Auto raczej użytkowane w weekendy i może z 2 maksymalnie 3 razy do roku wyjazd na tor ;)

#472
Graczkiler

Graczkiler

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Samochód:Niebieska Pieknosc o imieniu Madzia Rx8
Witam :)

Chciał bym zmienić seryjne zaciski z przodu i tylu na lepsze (2 tłoczki lub wiecej albo 1 tłoczek bardziej "wydajny") teraz kwestia czy są jakieś tuningowe do Rx8 czy z innego modelu auta razem z lepsza pompa hamulcowa,stalowe oploty,tarcze nacinane i nawiercane w 1. Z lepszymi klockami hamulcowymi i wszystkim co wymagane.

Chce je wymienić ponieważ z czasem chce podnieść moc auta lub ew swap (ale nie widzi mi się ten pomysł wiec zostane pewnie przy wanklu) a jak wiadomo jest wielu młodych co robią pierwsze moc silnika,negatywy itp a potem cały przód rozje.. bo nie wyhamowali

A nie ukrywam ze jeżdżę z kontrola trakcji i innymi systemami które są bardzo. Agresywne i kiedy jest mokro to auto płynie nie hamuje a przy redukcji biegu systemy dają popalić (faktem jest ze jeżdżę na wielosezonowkach a jak wiadomo.. to ch... nie opona dobra na tor żeby upalić)

Na obecna chwile mam koła R16 wiec fajnie by było jeśli by udało sie pomieścić cały set na tych falach jeśli nie planuje kupić felgi R18 i działać w temacie dobrego zawieszenia gwintowanego,pouliretanach na cale zawieszenie,nowe opony na lato i zime i wszystko co związane z bezpieczeństwem jazdy dla siebie i innych użytkowników drogi a dopiero z czasem inwestycja w zabawę i przyjemności z dozą szaleństwa (z rozumem)

W drodze wyjaśnienia przed "hejtem ze się jeździć nie umie"

Rx8 mam od grudnia 2018 i sie uczę dopiero tym jeździć :) jak sie zachowuje to auto
A jest to moje 1 auto wiec można mówić ze jestem total green w sprawie rexa i technik jazdy

Prosił bym o konkretne odpowiedzi lub jeśli starzy wyjadacze rexów maja ciekawsza propozycje/pomysł co do układu hamowania,zawieszenia itp chętnie przeczytam oraz prosił bym żeby nie kosztowało to miliony monet a było rozsądne

Auto chce zrobić na igłe i ja ładnie tuningować wiec "Janusz pomysły" nie wchodzą w gre ;)

Jeśli coś schrzaniłem z założeniem tematu (np nie ten dział) przepraszam i proszę o przeniesienie

Z góry dzięki za przeczytanie lektury,porządne odpowiedzi

Pozdrawiam ;)

Użytkownik Graczkiler edytował ten post 10 marzec 2019 - 21:13


#473
boletz

boletz

    Władca slotów

  • Administrator
  • 1205 postów
  • SkądRzeszów
  • Samochód:Sherman

Przeniosłem temat o jeden centymetr wyżej, gdzie jest zbiór pytań i odpowiedzi dotyczących hamulców, polecam najpierw przeczytać całość. 

 

16 cali to strasznie mało, bodajże tylko na początku produkcji 2003/2004 wychodziły RX-8 na 16 calowych obręczach. Miały zupełnie inne zaciski i tarcze niż te późniejsze na 18tkach.  


                                                                                          siąpi deszcz późno jest z czartem cyrograf czas pleść 

       

                                                                                          

 


#474
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1295 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Zakładam że masz biedę edyszyn z przednimi tarczami średnicy 303mm. Felgi większe bo inaczej nic ciekawego nie wejdzie. Są gotowe zestawy od ok 4k zl np k-system.pro czy brembo za 12k zł. Można też samemu poskładać. Jest na forum temat napewno znajdziesz.

#475
Ravi

Ravi

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 437 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Witam :)

Chciał bym zmienić seryjne zaciski z przodu i tylu na lepsze (2 tłoczki lub wiecej albo 1 tłoczek bardziej "wydajny") teraz kwestia czy są jakieś tuningowe do Rx8 czy z innego modelu auta razem z lepsza pompa hamulcowa,stalowe oploty,tarcze nacinane i nawiercane w 1. Z lepszymi klockami hamulcowymi i wszystkim co wymagane.

Chce je wymienić ponieważ z czasem chce podnieść moc auta lub ew swap (ale nie widzi mi się ten pomysł wiec zostane pewnie przy wanklu) a jak wiadomo jest wielu młodych co robią pierwsze moc silnika,negatywy itp a potem cały przód rozje.. bo nie wyhamowali

A nie ukrywam ze jeżdżę z kontrola trakcji i innymi systemami które są bardzo. Agresywne i kiedy jest mokro to auto płynie nie hamuje a przy redukcji biegu systemy dają popalić (faktem jest ze jeżdżę na wielosezonowkach a jak wiadomo.. to ch... nie opona dobra na tor żeby upalić)

Na obecna chwile mam koła R16 wiec fajnie by było jeśli by udało sie pomieścić cały set na tych falach jeśli nie planuje kupić felgi R18 i działać w temacie dobrego zawieszenia gwintowanego,pouliretanach na cale zawieszenie,nowe opony na lato i zime i wszystko co związane z bezpieczeństwem jazdy dla siebie i innych użytkowników drogi a dopiero z czasem inwestycja w zabawę i przyjemności z dozą szaleństwa (z rozumem)

W drodze wyjaśnienia przed "hejtem ze się jeździć nie umie"

Rx8 mam od grudnia 2018 i sie uczę dopiero tym jeździć :) jak sie zachowuje to auto
A jest to moje 1 auto wiec można mówić ze jestem total green w sprawie rexa i technik jazdy

Prosił bym o konkretne odpowiedzi lub jeśli starzy wyjadacze rexów maja ciekawsza propozycje/pomysł co do układu hamowania,zawieszenia itp chętnie przeczytam oraz prosił bym żeby nie kosztowało to miliony monet a było rozsądne

Auto chce zrobić na igłe i ja ładnie tuningować wiec "Janusz pomysły" nie wchodzą w gre ;)

Jeśli coś schrzaniłem z założeniem tematu (np nie ten dział) przepraszam i proszę o przeniesienie

Z góry dzięki za przeczytanie lektury,porządne odpowiedzi

Pozdrawiam ;)

Dorzucę swoje 4 grosze bo RX to też moje pierwsze autko i to w dodatku z napędem na tył, a śmigam sobie nim po torach. ;)

 

Seria hebel jest bardzo dobry. Jedyne mody które mają sens to klocek + tarcza no i ewentualnie kabel w oplocie jak seria zgnita albo w złym stanie (lub do użytku na tor).

Ale pierwsze w co zainwestuj to opony. Dobra opona nie ważne czy hebel działa czy nie, potrafi uratować życie albo przynajmniej nie postawić go pod znakiem zapytania.

 

Natomiast swap na tłoczki - musisz poszukać na forum z jakich aut podchodzą. Master do siebie chyba z Reno RS będzie montował ale i z Mercedesa chyba też podchodzą, tylko tutaj mocowania własne.



#476
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1390 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
Graczkiler - na "dzień dobry" pomyśl o oryginalnych felgach 18 + jakieś sensowne opony (https://allegro.pl/o...s-xl-7803866075) - pod 16" nic nie wsadzisz z hamulców bo po prostu tego nie ma.
 
Jeżeli chodzi o same hamulce - tył o ile dobrze pamiętam jest taki sam - nie ważne czy masz 16" czy 18" felgi - przód masz kilka opcji:
- seryjny z zawieszenia sport (323mm tarcza)
- custom (post)
- gotowe kity.
 
Opcja pierwsza może wydawać się najlepsza/najtańsza - tarcze (ok. 500/szt.x2), klocki (400-700) i zaciski z jarzmami (100-200 za komplet używany) - wychodzi ok. 1.5-2k
 
Opcja druga - trochę więcej zabawy ale w podobnej kwocie masz przynajmniej spokój z gnącymi się tarczami (chyba jedynie DBA wytrzymuje ostrą jazdę - 3x zmieniałem tarcze (różne firmy) i zawsze po 10-20k km się wichrowały - lekko nie miały  ;) ale ani razu nie wpadłem w kałuże z rozgrzanymi tarczami - po prostu są za cienkie - 24mm)
 
Opcja 3 niestety kwota >3.5k

Użytkownik Raptor edytował ten post 10 marzec 2019 - 23:16

  • Ravi lubi to

sig2.jpg


#477
Graczkiler

Graczkiler

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Samochód:Niebieska Pieknosc o imieniu Madzia Rx8
Jasne dziękuję za odpowiedzi w temacie wszystko będę robić w czasie ponieważ odkładam kase na regenerację lub nowy silnik ponieważ ten ma na 1 rotorze 4 😞 a na drugim 6 😞 ale Madzia wiernie odpala 😊 dlatego staram się nią aż tak dużo nie jeździć żeby niedowalić sprawy ale bywa to trudne ponieważ Jeżdżenie tym autem to czysta przyjemność

Idąc tematem wyprowadzenia Madzi na prosta drogę jest ona z 2006 roku wersja MSP 192km 5bieg i (jestem 5tym właścicielem a 1wszym w Polsce) z racji ze nie miała lekko to chce zmienić felgi na (tył) szeroki rant z dystansami (przygotowanie pod poszerzenia auta) przód także dystanase lecz juz koło z lekkim rantem,co do opon myślałem nad continentalami,bridgestone lub toyo tires

Tarcze na nacinane i nawiercane,lepsze klocki i zmienić przewody na oplot idąc dalej o ile dobrze zrozumiałem piszecie ze pompa hamulcowa jest bardzo wydajna, okey znam trochę przypadków (kumpli z bełemwu pod drift) ze zrobili mody zwiększyli moc dali lepsze zaciski itp ale pompa była zbyt słaba żeby to miało prawo hamować rozsądnie dlatego miałem obawy co do pompy :)

Raczej wybiorę jakiś zestaw typu k-system.pro jak napisal Reaper może nie za 12 tysięcy jak Brembo ale do połowy kwoty staram,sie marzyć o tuningu ale jeszcze stąpąć po ziemi moimi realiami z zarobkami a wydatkami (niestety dopiero 20 lat) a całe auto jest zarejestrowane na mnie opłaty za ubezpieczenie mi dały lekko popalić jak to bez zniżek u młodego szczyla ;P

Po zmianie hamulców chce zrobić dobrej jakości zawieszenie gwintowane i w pakiecie wsadzić pouliretany ponieważ chce zrobić tez osobny układ hamulcowy pod hydrauliczny ręczny (jedyny mod pod drift,tylnego mostu nie zamierzam spawać) tyle ze też nie będzie to profesjonalny drift tylko for fun na większym parkingu ze znajomymi wiec co więcej trzeba a nie zamierzam mieć zabranego dowodu rejestracyjnego wiec wszystko będzie robione zgodnie z prawem

Po zmianie zawieszenia będę pisać wam w sprawie wydechu (Exoticspeed R1 Exhaust) zmieniając od A do Z z uwzględnieniem Katalizator czyli jak go wy... zeby rex nie stracił mocy i się nie męczył,reszta wyjdzie w praniu co będzie robione więc możliwe ze na sezon 2019 Madzia będzie przygotowana pod zloty ;)

Pozdrawiam :)

Użytkownik Graczkiler edytował ten post 11 marzec 2019 - 02:20


#478
karo

karo

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • Samochód:samochód

Pamiętajcie tylko o tym, żeby nie oszczędzać kosztem jakości. Lepiej kupić droższej marki np klocki hamulcowe, ale za to wytrzymają pewnie około 2x dłużej niż jakieś budżetowe modele.

Po prostu czasem warto dołożyć 20-30% wyższą cenę, aby mieć trwałość, żywotność dłuższą o 60 czy 80%.

Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://motoszef.pl/

Mają tam duży wybór w różnych opcjach cenowych.


Użytkownik karo edytował ten post 26 kwiecień 2019 - 06:05


#479
yasko

yasko

    Zapaleniec

  • Moderators
  • 1254 postów
  • SkądWML
  • Samochód:było RX-8 HP, jest R3

Panowie jakie tarczę na tył i klocki ? Auto raczej użytkowane w weekendy i może z 2 maksymalnie 3 razy do roku wyjazd na tor ;)

Dołączam się do powyższego pytania.


Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#480
Ravi

Ravi

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 437 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Jeśli was satysfakcjonuje jedna tarcza na minimum 5 lat to TommyJr jeździ na EBC Turbo Groove już od 5 lat - na jednym komplecie. ;)

Po 5 latach upalania i dojazdów powoli zaczynają się poddawać.

 

Klocki wedle uznania. Od siebie mogę polecić Hawk HPS i pare osób na forum też na nich jeździ. :) Dobre na drogę i na tor. Dobrze hamują i dużo wytrzymują. Po ponad 6 upalaniach i jeździe jako daily (ok. 7 tyś km) nie zrównałem jeszcze skosu. Nawet przegrzane dają radę.  :ph34r:

StopTech też zły nie jest. EBC jakby dobrać do kompletu to też pewnie będziecie zadowoleni ale tu się nie wypowiem.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy