Ja mam pod 4 tloczki i jako klub mamy u producenta rabatyZastanawiam się nad tarczami hamulcowymi Rotinger czy ktoś może zna? używa?
Wybieramy części układu hamulcowego (tarcze, klocki, przewody, zestawy BBK, ceny)
#461
Napisano 24 kwiecień 2018 - 14:06
#464
Napisano 26 sierpień 2018 - 23:15
Co sądzicie o Rotinger Graphite Line? to raczej chwyt marketingowy, czy faktycznie coś w tym może być że mają ulepszoną powłokę antykorozyjną i będą po dłuższym czasie od założenia wyglądać lepiej niż takie ze "zwykłą" powłoką? mogą jakoś znacznie różnić się od High Performance jeśli chodzi o skuteczność?
#465
Napisano 04 wrzesień 2018 - 14:17
#472
Napisano 10 marzec 2019 - 21:07
Chciał bym zmienić seryjne zaciski z przodu i tylu na lepsze (2 tłoczki lub wiecej albo 1 tłoczek bardziej "wydajny") teraz kwestia czy są jakieś tuningowe do Rx8 czy z innego modelu auta razem z lepsza pompa hamulcowa,stalowe oploty,tarcze nacinane i nawiercane w 1. Z lepszymi klockami hamulcowymi i wszystkim co wymagane.
Chce je wymienić ponieważ z czasem chce podnieść moc auta lub ew swap (ale nie widzi mi się ten pomysł wiec zostane pewnie przy wanklu) a jak wiadomo jest wielu młodych co robią pierwsze moc silnika,negatywy itp a potem cały przód rozje.. bo nie wyhamowali
A nie ukrywam ze jeżdżę z kontrola trakcji i innymi systemami które są bardzo. Agresywne i kiedy jest mokro to auto płynie nie hamuje a przy redukcji biegu systemy dają popalić (faktem jest ze jeżdżę na wielosezonowkach a jak wiadomo.. to ch... nie opona dobra na tor żeby upalić)
Na obecna chwile mam koła R16 wiec fajnie by było jeśli by udało sie pomieścić cały set na tych falach jeśli nie planuje kupić felgi R18 i działać w temacie dobrego zawieszenia gwintowanego,pouliretanach na cale zawieszenie,nowe opony na lato i zime i wszystko co związane z bezpieczeństwem jazdy dla siebie i innych użytkowników drogi a dopiero z czasem inwestycja w zabawę i przyjemności z dozą szaleństwa (z rozumem)
W drodze wyjaśnienia przed "hejtem ze się jeździć nie umie"
Rx8 mam od grudnia 2018 i sie uczę dopiero tym jeździć jak sie zachowuje to auto
A jest to moje 1 auto wiec można mówić ze jestem total green w sprawie rexa i technik jazdy
Prosił bym o konkretne odpowiedzi lub jeśli starzy wyjadacze rexów maja ciekawsza propozycje/pomysł co do układu hamowania,zawieszenia itp chętnie przeczytam oraz prosił bym żeby nie kosztowało to miliony monet a było rozsądne
Auto chce zrobić na igłe i ja ładnie tuningować wiec "Janusz pomysły" nie wchodzą w gre
Jeśli coś schrzaniłem z założeniem tematu (np nie ten dział) przepraszam i proszę o przeniesienie
Z góry dzięki za przeczytanie lektury,porządne odpowiedzi
Pozdrawiam
Użytkownik Graczkiler edytował ten post 10 marzec 2019 - 21:13
#473
Napisano 10 marzec 2019 - 22:10
Przeniosłem temat o jeden centymetr wyżej, gdzie jest zbiór pytań i odpowiedzi dotyczących hamulców, polecam najpierw przeczytać całość.
16 cali to strasznie mało, bodajże tylko na początku produkcji 2003/2004 wychodziły RX-8 na 16 calowych obręczach. Miały zupełnie inne zaciski i tarcze niż te późniejsze na 18tkach.
siąpi deszcz późno jest z czartem cyrograf czas pleść
#474
Napisano 10 marzec 2019 - 22:48
#475
Napisano 10 marzec 2019 - 22:54
Witam
Chciał bym zmienić seryjne zaciski z przodu i tylu na lepsze (2 tłoczki lub wiecej albo 1 tłoczek bardziej "wydajny") teraz kwestia czy są jakieś tuningowe do Rx8 czy z innego modelu auta razem z lepsza pompa hamulcowa,stalowe oploty,tarcze nacinane i nawiercane w 1. Z lepszymi klockami hamulcowymi i wszystkim co wymagane.
Chce je wymienić ponieważ z czasem chce podnieść moc auta lub ew swap (ale nie widzi mi się ten pomysł wiec zostane pewnie przy wanklu) a jak wiadomo jest wielu młodych co robią pierwsze moc silnika,negatywy itp a potem cały przód rozje.. bo nie wyhamowali
A nie ukrywam ze jeżdżę z kontrola trakcji i innymi systemami które są bardzo. Agresywne i kiedy jest mokro to auto płynie nie hamuje a przy redukcji biegu systemy dają popalić (faktem jest ze jeżdżę na wielosezonowkach a jak wiadomo.. to ch... nie opona dobra na tor żeby upalić)
Na obecna chwile mam koła R16 wiec fajnie by było jeśli by udało sie pomieścić cały set na tych falach jeśli nie planuje kupić felgi R18 i działać w temacie dobrego zawieszenia gwintowanego,pouliretanach na cale zawieszenie,nowe opony na lato i zime i wszystko co związane z bezpieczeństwem jazdy dla siebie i innych użytkowników drogi a dopiero z czasem inwestycja w zabawę i przyjemności z dozą szaleństwa (z rozumem)
W drodze wyjaśnienia przed "hejtem ze się jeździć nie umie"
Rx8 mam od grudnia 2018 i sie uczę dopiero tym jeździć jak sie zachowuje to auto
A jest to moje 1 auto wiec można mówić ze jestem total green w sprawie rexa i technik jazdy
Prosił bym o konkretne odpowiedzi lub jeśli starzy wyjadacze rexów maja ciekawsza propozycje/pomysł co do układu hamowania,zawieszenia itp chętnie przeczytam oraz prosił bym żeby nie kosztowało to miliony monet a było rozsądne
Auto chce zrobić na igłe i ja ładnie tuningować wiec "Janusz pomysły" nie wchodzą w gre
Jeśli coś schrzaniłem z założeniem tematu (np nie ten dział) przepraszam i proszę o przeniesienie
Z góry dzięki za przeczytanie lektury,porządne odpowiedzi
Pozdrawiam
Dorzucę swoje 4 grosze bo RX to też moje pierwsze autko i to w dodatku z napędem na tył, a śmigam sobie nim po torach.
Seria hebel jest bardzo dobry. Jedyne mody które mają sens to klocek + tarcza no i ewentualnie kabel w oplocie jak seria zgnita albo w złym stanie (lub do użytku na tor).
Ale pierwsze w co zainwestuj to opony. Dobra opona nie ważne czy hebel działa czy nie, potrafi uratować życie albo przynajmniej nie postawić go pod znakiem zapytania.
Natomiast swap na tłoczki - musisz poszukać na forum z jakich aut podchodzą. Master do siebie chyba z Reno RS będzie montował ale i z Mercedesa chyba też podchodzą, tylko tutaj mocowania własne.
#476
Napisano 10 marzec 2019 - 22:56
Jeżeli chodzi o same hamulce - tył o ile dobrze pamiętam jest taki sam - nie ważne czy masz 16" czy 18" felgi - przód masz kilka opcji:
- seryjny z zawieszenia sport (323mm tarcza)
- custom (post)
- gotowe kity.
Opcja pierwsza może wydawać się najlepsza/najtańsza - tarcze (ok. 500/szt.x2), klocki (400-700) i zaciski z jarzmami (100-200 za komplet używany) - wychodzi ok. 1.5-2k
Opcja druga - trochę więcej zabawy ale w podobnej kwocie masz przynajmniej spokój z gnącymi się tarczami (chyba jedynie DBA wytrzymuje ostrą jazdę - 3x zmieniałem tarcze (różne firmy) i zawsze po 10-20k km się wichrowały - lekko nie miały ale ani razu nie wpadłem w kałuże z rozgrzanymi tarczami - po prostu są za cienkie - 24mm)
Opcja 3 niestety kwota >3.5k
Użytkownik Raptor edytował ten post 10 marzec 2019 - 23:16
- Ravi lubi to
#477
Napisano 11 marzec 2019 - 02:19
Idąc tematem wyprowadzenia Madzi na prosta drogę jest ona z 2006 roku wersja MSP 192km 5bieg i (jestem 5tym właścicielem a 1wszym w Polsce) z racji ze nie miała lekko to chce zmienić felgi na (tył) szeroki rant z dystansami (przygotowanie pod poszerzenia auta) przód także dystanase lecz juz koło z lekkim rantem,co do opon myślałem nad continentalami,bridgestone lub toyo tires
Tarcze na nacinane i nawiercane,lepsze klocki i zmienić przewody na oplot idąc dalej o ile dobrze zrozumiałem piszecie ze pompa hamulcowa jest bardzo wydajna, okey znam trochę przypadków (kumpli z bełemwu pod drift) ze zrobili mody zwiększyli moc dali lepsze zaciski itp ale pompa była zbyt słaba żeby to miało prawo hamować rozsądnie dlatego miałem obawy co do pompy
Raczej wybiorę jakiś zestaw typu k-system.pro jak napisal Reaper może nie za 12 tysięcy jak Brembo ale do połowy kwoty staram,sie marzyć o tuningu ale jeszcze stąpąć po ziemi moimi realiami z zarobkami a wydatkami (niestety dopiero 20 lat) a całe auto jest zarejestrowane na mnie opłaty za ubezpieczenie mi dały lekko popalić jak to bez zniżek u młodego szczyla ;P
Po zmianie hamulców chce zrobić dobrej jakości zawieszenie gwintowane i w pakiecie wsadzić pouliretany ponieważ chce zrobić tez osobny układ hamulcowy pod hydrauliczny ręczny (jedyny mod pod drift,tylnego mostu nie zamierzam spawać) tyle ze też nie będzie to profesjonalny drift tylko for fun na większym parkingu ze znajomymi wiec co więcej trzeba a nie zamierzam mieć zabranego dowodu rejestracyjnego wiec wszystko będzie robione zgodnie z prawem
Po zmianie zawieszenia będę pisać wam w sprawie wydechu (Exoticspeed R1 Exhaust) zmieniając od A do Z z uwzględnieniem Katalizator czyli jak go wy... zeby rex nie stracił mocy i się nie męczył,reszta wyjdzie w praniu co będzie robione więc możliwe ze na sezon 2019 Madzia będzie przygotowana pod zloty
Pozdrawiam
Użytkownik Graczkiler edytował ten post 11 marzec 2019 - 02:20
#478
Napisano 19 kwiecień 2019 - 12:34
Pamiętajcie tylko o tym, żeby nie oszczędzać kosztem jakości. Lepiej kupić droższej marki np klocki hamulcowe, ale za to wytrzymają pewnie około 2x dłużej niż jakieś budżetowe modele.
Po prostu czasem warto dołożyć 20-30% wyższą cenę, aby mieć trwałość, żywotność dłuższą o 60 czy 80%.
Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić: https://motoszef.pl/
Mają tam duży wybór w różnych opcjach cenowych.
Użytkownik karo edytował ten post 26 kwiecień 2019 - 06:05
#479
Napisano 23 kwiecień 2019 - 10:05
#480
Napisano 23 kwiecień 2019 - 13:41
Jeśli was satysfakcjonuje jedna tarcza na minimum 5 lat to TommyJr jeździ na EBC Turbo Groove już od 5 lat - na jednym komplecie.
Po 5 latach upalania i dojazdów powoli zaczynają się poddawać.
Klocki wedle uznania. Od siebie mogę polecić Hawk HPS i pare osób na forum też na nich jeździ. Dobre na drogę i na tor. Dobrze hamują i dużo wytrzymują. Po ponad 6 upalaniach i jeździe jako daily (ok. 7 tyś km) nie zrównałem jeszcze skosu. Nawet przegrzane dają radę.
StopTech też zły nie jest. EBC jakby dobrać do kompletu to też pewnie będziecie zadowoleni ale tu się nie wypowiem.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych