Skocz do zawartości

Zdjęcie

13B Renesis ultra light rotors


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
27 odpowiedzi w tym temacie

#1
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
http://www.ebay.com/...051bdcf&vxp=mtr

Dyskusja czysto hipotetyczna.
Czy warto?
Jak by aukcja znikła wklejam opis bo jak rotory wyglądają każdy chyb a wie.

Here is a set of aluminum rotors that will fit most 13B rotaries. They are custom billet units from E&J (eastcoastparts) and balanced by Lopez Racing. They are 10:1 compression ratio, they have a RX8 cut off seal groove machined into them, use all of the factory 13B RX7 style seals and springs. The rear counter weight is included but not pictured. One rotor is in perfect condition, the other has some surface damage due to an apex spring installed sideways, it can be seen in the picture. In my personal opinion, these are completely useable, ALL of the seal grooves are still in spec and have no binding issues. These list for $4000 new. FREE SHIPPING TO LOWER 48 states!!!!!



#2
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
super sprawa :P z chęcią bym przygarnął, jak kiedyś trzeba będzie zrobić remont to pomyślę o przy okazji ;)

#3
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
No dobra fajnie ze mozna pokręcić wyżej tym ale pozostaje problem smarowania

#4
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Słyszałem że smarowanie przy najwyższych obrotach może nie wyrabiać stąd pytanie co ze smarowaniem przy 14k. Może ktoś mnie w błąd wprowadził.

Montaż takich rotorów pociągnąłby za sobą cały sznur przeróbek "koniecznych" ca silnik 30-50kpln


rozwiń temat

#5
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests

Montaż takich rotorów pociągnąłby za sobą cały sznur przeróbek "koniecznych" ca silnik 30-50kpln


rozwiń temat


dokładnie, rozwiń temat, co by trzeba było zmienić??

#6
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1388 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
Może zamiast wtryskiwać olej podawać go razem z paliwem przy takich rotorach ?

sig2.jpg


#7
Adam R.

Adam R.

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 324 postów
  • SkądRawa Mazowiecka
sprzedawca napisał że jest tylna przeciw waga a przedniej już chyba nie ma więc lipa bo nikt tego w PL nie wyważy
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5

#8
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
może przednia jest niepotrzebna (albo fabryczna pasuje - w co wątpie),... mogę napisać do niego pytanie to nic nie kosztuje

#9
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Nie wiem jak działa smarowanie w wanklu niestety :P
Jak robiore to się dowiem. Gronek mówił że to proste więc jak coś nie wyjdzie to zwale na niego :P

#10
przema72

przema72

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 508 postów

pa bo nikt tego w PL nie wyważy


a w czym problem aby wyważyć , mamy w pl wywazarki , wiec i wywazenie to zaden problem

#11
Adam R.

Adam R.

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 324 postów
  • SkądRawa Mazowiecka
tak wiem że mamy w polsce sprzęt i to super, w bardzo wielu zakładach byłem, z wieloma mądrymi głowami rozmawiałem tylko że są dwie niewiadome i w zasadzie każda mądra głowa po zapoznaniu się z pracą silnika i częściami zadała te same dwa pytania:
-ile przyjąć masy oleju który jest w rotorach ?
-nie wiem jak to wytłumaczyć ale napiszę, rotor "chodzi" po tulejach z wielowypustami w których są panewki i "zostawia" tam trochę swojej masy i tu jest pytanie ile ? z tego co pamiętam w tłokowcach jest na to wzór a w wanklach nie ma tzn. jest to tylko i wyłącznie prywatne know how

Wszystkie mądre głowy podsumowały: proszę podać masę dowarzek/symulatorów a będzie zrobione

moim zdaniem żeby do tego dojść trzeba by zrobić test, ogarnąc kilka silników zapakować to na wyważarki i wybrać średnią, lecz w internecie wielokrotnie widziałem informacje że seryjnie wankle są wyważane z dokładnością do 20-30g
tak więc do testu potrzeba raczej dziesiątki silników dla w miare wiarygodnej średniej
nawet się do tego przymierzałem ale odpuściłem

oczywiście można to wszystko pominąć i zrobić tak jak ja czyli wysłać graty do szwecji , jest tam ceniony fachowiec od wyważania wankli i po problemie
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5

#12
przema72

przema72

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 508 postów
wszsytko ładnie pieknie , z jednym ale , przeciwwagi dowazają czopy wału a nie rotory

rotor ma przełozenie 3:1 wzgledem wału i wywayc go mogły by jednynie wałki balansowe ;)

wiec wał wywaza sie przeciwwagami , montując sam wał i przeciwwagi do wywazarki

natomiast same rotory pracuja w układzie przeciwsobnym i wywaza je sie równowazac ich mase , bardzo analogicznie do silników tłokwych

#13
Adam R.

Adam R.

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 324 postów
  • SkądRawa Mazowiecka
też tak myślałem bo sporo takich info znalazłem ale nie jest to prawdziwa teoria. Jeden fachowiec/mądra głowa nie wytrzymał z ciekawości i właśnie zamontował taki set bez rotorów na wyważarce, przy jakichś 30rpm przerwał test. Wszystko mało nie wyskoczyło w powietrze i stąd właśnie info że wał przejmuje pewien % masy rotoru tylko pytanie ile

zerknij np. tutaj:
oczywiście zapytałem autora ile dał masy rotorów i tak jak się spodziewałem brak odpowiedzi :lol:

prosta sprawa trzeba słać do szwecji
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5

#14
przema72

przema72

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 508 postów
Adam R. jednak faktycznie możesz mieć racje , wydaje mi sie ze nawet gołym okiem widac ze przeciwwaga ma większą masę od czopu na wale , sam tłok mimo ze kreci sie 3 razy wolniej to przecież wykonuje tez ruch posuwisto zwrotny

#15
Adam R.

Adam R.

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 324 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Adam R. jednak faktycznie możesz mieć racje , wydaje mi sie ze nawet gołym okiem widac ze przeciwwaga ma większą masę od czopu na wale , sam tłok mimo ze kreci sie 3 razy wolniej to przecież wykonuje tez ruch posuwisto zwrotny

i to właśnie jest ten % masy rotoru który dodaje się do symulatorów i nikt tego w polsce nie wie jaki to jest %
do tego dochodzi masa oleju w rotorach, podczas przyspieszania jeden ma wiecej oelju a drugi mnie, przy hamowaniu odwrotnie. Jak wiadomo rotory to odlewy więc dwa rotory np. C nie muszą mieć tej samej pojemności oleju więc trzeba to uśrednić itp. itd.

generalnie temat bez mega budżetu jest nie do ogarnięcia w PL bo i tak się nie zwróci u nas :lol:
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5

#16
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Wybaczcie że wtrącam się w inteligentną rozmowę w której nie wszystko rozumiem, ale czy nie można wyważyć na sucho? Jeśli siły w rotorach się równoważą to olej w nich też, nie wiem cz dobrze rozumuje.
  • ziomecka342 lubi to

#17
Adam R.

Adam R.

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 324 postów
  • SkądRawa Mazowiecka
masa oleju jest jednym z zagadnień masy całego rotoru

tutaj przygotowany jest cały set do wyważania:
Dołączona grafika
to co widzisz na wale to doważaki/symulatory które udają rotory, przyjmijmy że kompletny rotor z olejem waży 4,5kg. a to co udaje rotor wcale nie waży 4,5kg a ile procent z 4,5kg ? tego właśnie nikt z zakładów wyważających wały nie wie w PL. Jest to prywatne know how.
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5

#18
Adam R.

Adam R.

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 324 postów
  • SkądRawa Mazowiecka
nie mam wyważarki, proszę bezpośrednio:

Rotary Performance
Östersjögatan 6
27433 Skurup
Sweden
+46 708145580
SPRZEDAM: ZAMACHY,SPRZĘGŁA
KUPIĘ SILNIK N/A Z S5

#19
devil

devil

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądTomaszów Lub.
  • Samochód:Mazda RX 8

czy ktoś w Polsce zrobił takie cudo ? a może ma i śmiga na 3 rotorach np ? hmmm :))



#20
kaj1990

kaj1990

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 322 postów
  • Skądmilicz
Chyba ze względu na koszty, nikt się nie podjął trzech rotorow... W sumie gdzie się nie czyta tak wszyscy uważają że to drogi biznes;p pytanie jak drogi?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy