Wszystko się zgadza ... każde auto jest kompromisem pomiędzy osiągami, ekonomią a wytrzymałością ... większość modyfikacji kieruje całą zależność w kierunku przewagi osiągów ... nie ma co czarować, że mody nie mają wpływu na żywotność natomiast jeżeli chodzi o spalanie to w trybie miejskim odpowiednio dobrane koło może pomóc ...
Idąc dalej ... sprzęgło spiekowe też ma negatywny wpływ, turbo też i tak samo gwintowane utwardzone zawieszenie ma bardzo zły wpływ na wytrzymałość karoserii .... nawet większość nie ma pojęcia jak bardzo (po to są rozpórki) ...
Coś za coś Temu modyfikacje muszą być przemyślane i musimy wiedzieć o co nam chodzi ....
Bardzo fajnie, że ta dyskusja rozwinęła się w tą stronę......
Tak jak pisałem wcześniej ...zgadzam się w 100% ale nie sądzę żeby to miało tragiczny wpływ ... owszem skróci w jakimś stopniu żywotność ale skrzyni nie zabije .... abstrachując myślę że zaniedbania polegające na zapominaniu o wymianie oleju, szybkie i nie udane zmiany biegów (przeważnie 1-2 i 2-3 ..... heheh grrrrrrrrrrr miss shift ) mają decydujący wpływ na życie skrzyni ... koło zamachowe przy tym ma taki wpływ jak ......... jak nasikanie do wezbranej rzeki ot tak mi się porównało