Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hydrauliczny ręczny


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
29 odpowiedzi w tym temacie

#21
niemiec

niemiec

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 95 postów
  • SkądRuda Śląska
  • Samochód:Rx8 R3, mx5 NB Mazdaspeed 300HP+, 3 BL 2.2 500Nm, 3 BM skyactive Nakama '16
[quote]zgłupiałem.[/quote]
ja też, dlatego, no to o szperach troszeczkę napiszę, bo widzę że zamieszanie się robi, a w nim troszeczkę pomyłek.

zacznę,
yyy... torsen to przekładnia, wariantów jest kilka, ale w każdym ta sama zależność: z góry ustalone "spięcie" na które nie ma użytkownik żadnego wpływu, więc moment jaki jest przekazywany na nią też pozostaje bez wpływu na jej "dzielnie" momentu na poszczególne wyjścia -> np. oś lewo/prawo, lub osie przód/ tył. Dlatego właśnie torsen sprawdza się idealnie to np. czterokołowców, z góry projektowany na np. 60/40 i koniec kropka.. o wiele lepszym pewnie dla większości w takim wypadku jest jakiś dyfr aktywny, no ale taki już jest torsen, za to go ludzie kochają.

Także torsen nie spina mocniej im więcej momentu. "spina" zawsze tak samo, odczuwalny uślizg np. obu kół (nie osi) jest po prostu tym większym im szybciej się kręci, także może to nazywane tutaj zostało "spinaniem mocniej". Ale to jest funkcja liniowa. torsen 50/50? nie spotkałem się.

Wiskoza to dyfr w pełni regulowany, od 0 do.. niemal całkowitego spięcia. Ale tylko w teorii, w rzeczywistość rzadko tak działa. Mamy tarczki na które napiera olej temp/ciśnienie bezpośrednio wpływu na spięcie -> czyli w jakim stopniu dzilony jest moment podawany do szpery, czy to 10/90, czy 50/50 (całkowite spięcie).

jeszcze pozostaje z popularnych, szpera płytkowa, bardzo popularna, regulowana z punktu mechanika, -> napięcie wstępne i wynikowe jest w pełni sprawdzalne.. za pomocą dynamometru. Mamy tam po prostu zestaw sprzęgiełek, jak w wiskozie w sumie, tylko brak cieczy która decyduje o wyniku jej działania. Tutaj wszystko z góry jest ustalone przez nas.. ale w pewnym zakresie, tzn. że tutaj moment ma wpływ na wynik, to dlatego że występuje pewna zależność pomiędzy "koszykami" i krzyżakiem, im większy moment działa na krzyżak, tym bardziej rozpycha on kosze, przez co płytki (sprzęgła) są mocniej ściskane -> czyli spięcie jest tym mocniejsze -> wynik.. jeżeli będzie wstępnie odpowiednio napięta, moment odpowiedni dochodzimy nawet 49/51. Napięcie wstępne można regulować na kilka sposobów.. ale myślę wystarczy.


a teraz sprzera w RX8: to.. tzn. "fuji lsd" jeżeli się nie mylę. (mój wywód jest prawdziwy O ILE szpera z mx5 o tej samej nazwie, jest taka sama budową do tej z rx8, nigdy nie rozbierałem dyfra rx8, dlatego mogę się mylić ale:)
Kiedyś taką rozbierałem do naprawy z mx5. To szpera płytkowa, ale dosyć banalnej budowy, napinana wstępnie za pomocą sprężyn.. nie posiada jednak podstawowych elementów tradycyjnego lsd, co z tego wynika? że wstępnie jest napięta, generuje pewne "spięcie" w minimalnym stopniu zależne od płytki jaka jest zastosowana... ale na tym koniec. Nie posiada ona możliwości "dopinania mocniej" w raz z wzrostem momentu obrotowego, z prostej przyczyny, kwestia krzyżaka/koszyka z satelitami została z niej wyeleminowana. Tak jest w mx5 nowszych generacji, sądzę że w rx8 jest to samo, będę miał chwilę poszperać to się upewnię.

[quote]Mike szpera działa cały czas [/quote]
tutaj jest bardzo ale to bardzo mały wyjątek, chyba nie działa cały czas, ale moment potrzebny żeby "zaczeła spinać" potrzebny jest bardzo mały, więc na ślizkiej nawierzchni od razu ją odczuwamy. Jednak, im więcej tego momentu podajemy, tym mocniejsze spięcie nie następuje, ona jest wbrew pozorą bardzo słaba, nie pamiętam ile kg tam jest, ale malutko. Oczywiście wystarczjąca żeby z frajdą i opanowaniem śmigać.

a na koniec wpływ guziczka dsc na działanie mechanizmu:
guziczek nie może i nie ma bezpośredniego wpływu na działanie lsd, bo i jak by to miał robić.[[/quote]

#22
przema72

przema72

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 508 postów
ja spotkałem sie z tekstem ze w rx8 jest tak zwana cone lsd

zamiast pytek zastosowano stożki rozparte sprezyną

ale nikt nigdzie tego nie potwierdzil , jak kiedys bede mial czas to moze sie pokusze o sprawdzenie

#23
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
czemu nie mogę Niemcowi dać pomoga??

#24
Szorstki

Szorstki

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 272 postów
  • SkądŻywiec
bo nie jestes autorem topicu

#25
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

tutaj jest bardzo ale to bardzo mały wyjątek, chyba nie działa cały czas, ale moment potrzebny żeby "zaczeła spinać" potrzebny jest bardzo mały, więc na ślizkiej nawierzchni od razu ją odczuwamy. Jednak, im więcej tego momentu podajemy, tym mocniejsze spięcie nie następuje, ona jest wbrew pozorą bardzo słaba, nie pamiętam ile kg tam jest, ale malutko. Oczywiście wystarczjąca żeby z frajdą i opanowaniem śmigać.


Pewnie jest jak piszesz ja to znacznie uprościłem. Ruszając już z niedużych obrotów na szutrze można to zaobserwować.

#26
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
przepraszam was za to że jestem GUPI i nie dedukowany :P ale nadrabiam :P

#27
niemiec

niemiec

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 95 postów
  • SkądRuda Śląska
  • Samochód:Rx8 R3, mx5 NB Mazdaspeed 300HP+, 3 BL 2.2 500Nm, 3 BM skyactive Nakama '16
cholernie długo szukałem, już zrezygnowałem, aż znalazłem.

chyba najlepszy filmik który kiedykolwiek widziałem w tym temacie;) powinien wiele rozjaśnić bo niestety jestem "w akcji" i nic dobitniej nie pokaże nic po prostu przykład, pisać można bez końca!

http://archive.org/d...ls/Aroundth1937

podstawowy krok do sęsu zrozumienia szpery, to zrozumienie potrzebny istnienia dyfra samego w sobie -> otwartego.

#28
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N

ja spotkałem sie z tekstem ze w rx8 jest tak zwana cone lsd

zamiast pytek zastosowano stożki rozparte sprezyną

ale nikt nigdzie tego nie potwierdzil , jak kiedys bede mial czas to moze sie pokusze o sprawdzenie

 

odgrzebałem i mam pytanie

 

wiadomo już co tam siedzi w dyfrze HP ? 

Szpera płytkowa, torsen czy inne cudo

Jaki jest ew. podział (spięcie) ?

 

Zastanawiam się nad rozwiązaniem które ułatwi stawianie auta bokiem bardziej niż OEM szpera (może moja jest zużyta - czy się je regeneruje ?)

Zaspawany dyfer sprawdza się najlepiej ale auta używam również na co dzień więc odpada



#29
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Hamburgery na forach piszą że super lsd podobny do działania torsena.
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#30
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N

ciekawi mnie co tam faktycznie siedzi w środku

znalazłem jeszcze http://forum.rxklub....pery/?hl=szpera

z tego wynika że chyba nie torsen (torsen się nie kończy)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy