Skocz do zawartości

Zdjęcie

Porting - Bridgeport


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
74 odpowiedzi w tym temacie

#1
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Mam chwilę czasu więc zacząłem poszerzać horyzonty :P żeby nie było że jestem jakiś niedokształcony.

 

Porting to chyba każdy wie z czym to się je więc na razie ten temat ominę.

 

Zawsze mnie intrygował termin bridgeport. Nie wiem czy dobrze go rozkminiłem, ale znalazłem ciekawy temat na AusRotary.com

 

Jak rozumiem bridgeport to dodatkowy kanał dolotowy nad głównym ? dobrze kminie?

Mamy dwa rodzaje half bridge i full. Czyli full to połączenie tego małego dolotu z tym dużym jeśli tak to chyba trzeba stosować jakieś specjalne jednoczęściowe apexy.

 

Kilka rysunków poglądowych.

 

Załączony plik  Draw1.jpg   94,06 KB   80 Ilość pobrań

Załączony plik  Draw2.jpg   79,39 KB   72 Ilość pobrań

Załączony plik  002.jpg   239,8 KB   73 Ilość pobrań

Załączony plik  0001.jpg   230,05 KB   70 Ilość pobrań



#2
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

halo halo? nikt nic nie wie?



#3
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

Sqad a J-Port i P-Port ? 

 

full to bez tej przegródki i trzeba inne apexy. http://www.rx8club.c...renesis-174588/

 

dobrze że mam USDM bo znalazłem takie info na RB -> http://www.racingbea...s/11309Dyno.pdf -> porting + flash ren.v3


sig2.jpg


#4
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
A czym sie różnią J i P?

#5
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1605 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

Bridgeporting jest możliwy tylko w 13b-re i 13b-rew, bo wycina się mostek między kanałami, w renesisie trzeba wyciąć dodatkowy port, żeby taki mostek imitował. Przynajmniej tak mi tłumaczył to Kali, ale najlepiej będzie jak wypowie się sam na ten temat. Z tego co wiem to ja mam w swoim streetporting i dlatego w kreskach nie dorównam miacie na pełnym bridgeporcie.



#6
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
P-port -> http://www.rotaryeng...RX8-p-port.html


ciekawe czy ktoś u nas coś takiego zmontuje -> http://www.motoiq.co...MSP-Hybrid.aspx

sig2.jpg


#7
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Ogarniam angielski ale tego p porta nie czaje mimo że przeczytałem to 4 razy



#8
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

Sqad P-port możesz mieć na wlocie, na wydechu i na obu naraz

looknuj 3:49 - masz P-port na dolot i wydech

 


sig2.jpg


#9
KALI

KALI

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 345 postów
  • Samochód:FD/MX/13B/20B/2JZ GTE VVTI 600hp

Posłuchajcie bridgeportingu w realu porting by KMS to chyba największy jaki zrobilismy do tej pory .

Przejechałem się jeszcze bez strojenia i jak ktoś mi powie ,że wankiel nie ma dołu a to turbo t88 więc moze go nie być zapraszam niedługo na prawy.  :-P
Fura jeszcze nie ogarnęta wizualnie w trakcie budowy.

428736c79cc1a90fm.jpg


  • zdu i MATi lubią to

KMS engine max power rotary.

https://www.facebook...e?ref=bookmarks

Tel.509013277  Zapraszamy 

4107d8b9f4bd30eamed.jpg


#10
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B

dźwięk marzenie, ahh na żywo to musi brzmieć o wiele lepiej :D

jaką moc przewidujesz po strojeniu?



#11
KALI

KALI

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 345 postów
  • Samochód:FD/MX/13B/20B/2JZ GTE VVTI 600hp

dźwięk marzenie, ahh na żywo to musi brzmieć o wiele lepiej :D

jaką moc przewidujesz po strojeniu?

Wyjściowo na początek 550 560hp :)


KMS engine max power rotary.

https://www.facebook...e?ref=bookmarks

Tel.509013277  Zapraszamy 

4107d8b9f4bd30eamed.jpg


#12
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7155 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Odkopując lekko temat 

słowo port w wolnym tłumaczeniu wanklowym (nie tylko ) to wlot lub wylot w silniku ...   temu mamy w rx8 four port  (wersja 192 konie -  ma w sumie 4 otwory dolotowe) i six port (6 otworów )

Side port to otwory umiejscowione z boku, czyli w grodzi silnika, którą tu na forum potocznie zwiemy plejtem, który oryginalnie nazywa :

Front lub rear side housing (przednia/tylna obudowa) albo intermediate housing (środkowa obudowa)

We wszystkich silnikach mamy fabrycznie Side intake ports czyli doloty umiejscowione w grodzi (plejcie). W generacjach mazdy Rx7 występuje pheriperal exhaust port czyli otwór wydechowy umieszczony w Housingu (karterze)

 

Pheriperal intake port czyli czołowy dolot w housingu...  (oryginalnie rotor housing czyli obudowa rotora)  wykonuje się już samemu i seryjnie go nie ma ...  jest to można powiedzieć górna półka tuningu tych silników ...

Słowo porting pryjmijmy jako powiększanie lub wykonanie dodatkowych otworów (portów)

 

Dalej Bridge porting możemy wykonać praktycznie w każdym silniku ...   Bridge = mostek, który powstaje po wycięciu dodatkowego dolotu ...

 

beater-bridge.jpg

 

P-port czyli Pheripheral port to wlot od czoła umiejscowiony w housingu (karterze mówiąc bardziej po naszemu) 

135910d1238080198-seriously-cool-rotary-

J-Port zwany także  jako monster port to już wogóle hardkor i wcięcie się praktycznie w płaszcz wodny ....  stosowany w silnikach do dragu, który ma wytrzymać dosłownie kilka godzin ...   

111123_8lo.jpg

Napisałem bardzo ogólnikowo i może technicznym forumowiczom wyda się to dość niefachowe ale chciałbym żeby pojeli pewne tematy osoby, które nie bardzo kumają o czym czasami rozmawiają ciesząc się wynalezionymi w sieci autami, które w opisie mają to magiczne słowo "porting"

Zasada jaest bardzo prosta ....  jeżeli dostarczymy silnikowi więcej powietrza to będzie można spalić więcej paliwa i z tego uzyskać więcej mocy ....   magia silnika wankla polega na tym, że jest on w stanie przepompować przez siebie niesamowitą ilość mieszanki ...   cała sztuka polega na tym żeby miał on czym to zassać i czym z siebie wypchnąć po spaleniu ...   w tłokowcach jest podobnie ale rotacyjne jednostki są bardzo wdzięczne jeżeli chodzi o te zabiegi ...


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#13
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Gronek na reszcie zrozumiałem jak na lekcji J. Polskiego :)

#14
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1605 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback
Co do portowania silników wankla obejrzałem wczoraj filmik, który to pięknie pokazuje. How to rebuild a Rotary Bridge Port engine ~ full…:
  • MATi lubi to

#15
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7155 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Hehe tylko jak znowu ktoś do mnie zadzwoni, że nie wie czemu nie odpala a przecież naprawił tak jak na youtube pokazali to już będę wiedział co oglądał :) 

Tak to z grubsza wygląda. Poza samym wierceniem kluczowe znaczenie ma dobór komponentów oraz ich spasowanie ..  Nie można od tak sobie złapać wiertarki i z ułańskim okrzykiem borować dziury z nadzieją, że będzie robiło brap brap i będzie wóz stawał na 2 koła :)

Wielkość i kształt otworów to właśnie cała tajemnica sukcesu ... można to porównać do powiększenia zaworów wydłużenia czasu ich otwarcia... czyli tak po chłopsku np do założenia ostrych wałków ..  Są standardowe szablony różnych firm (racingbeat, pineapple, mazdatix itd ..) są one bardzo podobne, zachowawcze ... w sumie praktycznie takie same ...   Wiedząc dokładnie jak to działa i co powoduje można portować silniki pod siebie i pod to co oczekujemy. Nie jest to tak, że kończy się na prostym wybobrowaniu większej dziury ... żeby to przyniosło efekt jest jeszcze pare pierdół do zrobienia poza samym słupkiem silnika .. 

Porting sam w sobie nie daje strasznie dużo (streetport racingbeat dodał ok13 koni) ...  Portowany silnik dużo lepiej odpowie na wszelkie strojenia. 


  • Sqad lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#16
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5812 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

A ten porting można też bez problemu stosować w tej słabszej wersji czy tylko w tej mocniejsze daje jakieś pozytywne rezultaty ?


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#17
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7155 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

W każdej wersji i generacji ...  naturalnie że daje rezultaty ... 


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#18
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Jak porting wpływa na żywotność jednostki wankla?



#19
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7155 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

To zależy jaki i jaki przyrost mocy ...  zwykły streetport nie będzie miał jako takiego odczuwalnego wpływu ponieważ pozwalamy tylko silnikowi zassać więcej i wypluć więcej w takich granicach, ze seryjny nkomputer na seryjnych mapach spokojnie to ogarnia.  ...  oczywiście wygenerowanie większej mocy i momentu spowoduje większe siły działające na elementy silnika .... ciężko to obliczyć bo kierowca kiedy ma do dyspozycji więcej mocy to ją wykorzystuje ..  Coś jak z chip tuningiem ...  auto przeważnie mniej pali i ma więcej mocy ...  w rezultacie ludzie płaczą, że ojoj pali tyle samo albo więcej ale nie spojrzą, że cisną jednak mocniej ten prawy pedał :)

Reasumując ..   modyfikując cokolwiek w aucie nie możemy zastanawiać się czy ma wpływ na żywtność tylko jak duży ...  i czy ma to przełożenie na moc/moment czyli radfość z jazdy.  Jeżeli szukasz modów wydłużających życie lub mających wpływ na ekonomię to trzeba więcej rozwijać temat LPG ...  i tu mówię z całą powagą. 

Jeżeli chcesz wydłużyć życie to stosuj lubryfikanty do paliwa, regularne płukanie komór, regularnie wymieniaj zapłon, stosuj odpowiedni i wysokiej klasy olej, nie pałuj na zimnym, nie katuj bez sensu i nie olewaj drobnych niedomagań osprzętu ... załóż sobie thermall pellet i końcówkę zwiększającą ciśnienie oleju, dbaj o filtr powietrza, tankuj sprawdzone paliwo, wywal katalizator .......    i jeszcze pare :) :)

To są zalecenia, które skutecznie zniwelują szkodliwe działanie modyfikacji .   a przede wszystkim szkodliwy wpływ kierowcy :) :) :)


  • zdu i cysio102 lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#20
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1605 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

Tomek, filmik wrzuciłem jako ciekawostka z cyklu jak to jest zrobione, ale wiem, że będą tacy co po obejrzeniu materiału, będą robili swoje pierwsze domowe portingi ;)

Mi on uświadomił jak bardzo precyzyjnie trzeba się z tym obchodzić, widać że fullboost ma wprawę i łapa nie lata po całym plejcie jak boruje dziurę :D






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy