Skocz do zawartości

Zdjęcie

ściąganie samochodu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
21 odpowiedzi w tym temacie

#1
wilczek

wilczek

    Amator

  • Użytkownicy
  • 30 postów
  • SkądRzeszów
cześć wszystkim mam takie pytanie, o czym może świadczyć ściąganie samochodu podczas jazdy na lewo? i właśnie przeczytałem że może być zła zbieżność kół (http://www.iparts.pl...ustawic,59.html), ale sam nie wiem, może jakieś inne przyczyny?

#2
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
zła zbieżność/geometria zawieszenia lub coś z układem kierowniczym lub zawias coś do wymiany , trzeba sprawdzić czy nie masz gdzieś luzów... jest tego trochę do mechanika i na podnośnik :)
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#3
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback
jest jeszcze możliwość nierówno zużytych opon (albo po prostu kiepskich kapci), wiąże się to głównie ze źle ustawioną geometrią.

Jeśli masz za szerokie opony to na koleinach też będzie Cię mocniej sciągać.

#4
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8
Może za mało powietrza w kole? Może sprężyna pekła?
Najpierw bym zrobił to co koledzy piszą wcześniej.

Napisz czy wcześniej było OK ? Może wjechałeś na dziurę i coś mogło się przestawić.

#5
wilczek

wilczek

    Amator

  • Użytkownicy
  • 30 postów
  • SkądRzeszów
właśnie nie przypominam sobie żebym gdzieś wjechał w jakąś dziure czy coś. No nic podjadę sprawdzić i dam znać czego to wina.

[ Dodano: 2014-07-21, 09:18 ]
temat rozwiązany :) i faktycznie winna była niewłaściwa geometria.. także jeszcze raz dzięki za pomoc! :)

#6
ra-v

ra-v

    Amator

  • Validating
  • 42 postów
  • SkądOlsztyn
Panowie, sorry za odgrzewanie starego jak kapeć kotleta, ale nie chciałem zaśmiecać forum nowym tematem...

Mianowicie mam pytanko - jak Wasze rexy zachowują się na nierównych, koleistych drogach?
Bo wiadomo, że jak asfalcik równy to rex wymiata, ale ja na przykład mam taki problem, że mam wokół miasta nierówne dość asfalty, dużo kolein i rzuca mną w lewo i prawo nieziemsko...

Byłem nawet na geometrii bo myślałem że coś nie halo, ale wszystko jest ustawione jak ta lala, luzów niby też nie widać żadnych, a męczy mnie to strasznie...

Dodam, że oponki to 225/40/r18 więc z tego co wiem wszystkie rexy śmigają na takich lub nawet szerszych...

I przy okazji - niecodzienne myślę pytanie - jakie mniejsze fele pasowałyby do rexa? Weszły by 17stki? Albo nawet 16tki? I tak, wiem że to pytanie bez sensu i zabija ducha rexów itd itp, ale chciałbym wiedzieć :-P

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi


PEACE \/

#7
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8
U mnie dokładnie tak samo na koleinach trzeba mocno trzymać kierownicy.
Zauwaź że nasze opony mają niski profil i są szerokie, przez co takie zachowania.
Normalnie w samochodach są węższe te opony i profil zdecydowanie wyższy.

#8
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B
RX i każdy samochód który ma szerokie opony będzie prowadzać, niestety, taki klimat :(

w corsie jak założyłem 205x45x17 to niewiele brakowało a bym wypadł z drogi przy szybszej jeździe, miotało mną jak przyczepką Muska :P
jak chcesz żeby dużo mniej prowadzało to zakładaj jakieś 205x55(takie mam w astrze i się jedzie, ale mimo wszystko delikatnie czuć jazdę, lepiej było na zimowych 195x65) z drugiej strony po co takie wąskie opony w RX? to nie ma 90KM ;) tylko 190 :P

#9
pawelc

pawelc

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 409 postów
  • SkądDrawno
  • Samochód:Mazda rx8 z32se
Miałem podobny problem i pełna geometria (nie tylko zbieżność)znacznie polepszyła zachowanie auta na nierównych drogach. Na koleiny w sumie nie ma rady będzie mniej lub bardziej rzucać ,ale nie ma tragedii da się bez problemu utrzymać tor jazdy

#10
Dexell

Dexell

    Mistrz ciężkiej metafory

  • Użytkownicy
  • 1193 postów
  • SkądLDZ
  • Samochód:Pienkny HP
ra-v, też jak inni mam tak samo. Spójrz na to z innej strony, oprócz bicepsu w łydce będzie biceps w łapce :mrgreen: Jak kable z wysiłku nie wychodzą to da się powozić :-P

Wczoraj odwiedzili mnie koledzy z RXklubu !!! ....  dzisiaj tylko pamiętam, ... że otworzyłem im drzwi


#11
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX

Mianowicie mam pytanko - jak Wasze rexy zachowują się na nierównych, koleistych drogach?

Buja oczywiście. 225/40/18 wbrew pozorom to nie jest jeszcze standardowy rozmiar na naszych drgoach.

I przy okazji - niecodzienne myślę pytanie - jakie mniejsze fele pasowałyby do rexa? Weszły by 17stki? Albo nawet 16tki?

17 pasują do High Power i Low Power.
16 pasują tylko do jednego modelu Low Power, który nie powinien nigdy powstać, i którego nie powinno się nigdy kupować.

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#12
RobertoX-8

RobertoX-8

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1411 postów
  • SkądStąd
Jakie masz ciśnienie w oponach? Masz kapcie wzmacniane na rantach?
Sprawdzałeś amory jaka mają sprawność?
マツダ
ズーム - ズーム

#13
ra-v

ra-v

    Amator

  • Validating
  • 42 postów
  • SkądOlsztyn

17 pasują do High Power i Low Power.
16 pasują tylko do jednego modelu Low Power, który nie powinien nigdy powstać, i którego nie powinno się nigdy kupować.

A jak to możliwe, że pasują tylko do jednego modelu? To jeden zrobili inny niż wszystkie? :roll:

Jakie masz ciśnienie w oponach? Masz kapcie wzmacniane na rantach?
Sprawdzałeś amory jaka mają sprawność?

1 - Jestem świeżo po wymianie opon, ale w sumie to nie wiem. A jakie powinno być to sprawdzę przy najbliższej stacji...
2 - nic mi o tym nie wiadomo, można to jakoś okiem sprawdzić??
3 - amory wymieniane na nowe w zeszłym roku więc chyba są ok

P.S. Ale ze mnie świeżak :lol:


PEACE \/

#14
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
No jest wersja RX-8 Low Power na 16" felgach.

High Power ma większe hamulce i 16" felga jest za mała, żeby weszła na tarczę hamulcową.
Low Power ma mniejsze hamulce niż High Power ale CHYBA większe niż te na 16".

Nie jestem pewien na 100% ostatniego ale coś mi tak świta, że hamulce z 16" są jeszcze mniejsze.
Być może jestem w błędzie i są takie jak w każdym Low Power.

Może Kojot albo Gronek potwierdzą / zaprzeczą. Pewnie jakaś na 16" się u nich przewinęła ale ogólnie nie jest ich za dużo.

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#15
RobertoX-8

RobertoX-8

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1411 postów
  • SkądStąd
Powinno być ok. 2,2-2,4 Jak będziesz miał zbyt dużo to koła będą jak walce, opona w mniejszym stopniu będzie się dostosywała się do podłoża.
Poza tym, choć opinie są różne, to ja pompowałem opony azotem, bo ponoć utrzymije w oponie stałe ciśnienie niezależnie od warunków atmosferycznych, co też istotnie wpływa na 'osiągi' opony.
Wzmacniany rant- Zobacz jakie masz opony i sprawdź np. w necie specyfikację.
マツダ
ズーム - ズーム

#16
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
Ja też pompuje azotem. 2,2 przód i tył

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#17
Plomienio

Plomienio

    Amator

  • Użytkownicy
  • 59 postów
  • SkądWarszawa
A to nie było tak że 16 tylko LP i automat?

ja mam 17 na zimę.

A co do kolein to ściąga nie ważne czy 17 czy 18 ;)

#18
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

High Power ma większe hamulce i 16" felga jest za mała, żeby weszła na tarczę hamulcową.
Low Power ma mniejsze hamulce niż High Power ale CHYBA większe niż te na 16".

Nie jestem pewien na 100% ostatniego ale coś mi tak świta, że hamulce z 16" są jeszcze mniejsze.

16" były w low power i normalnym zawieszeniu w 2003 roku (mniejsze tarcze hamulcowe - głownie USDM), w EU wszystkie był sprzedawane z zawieszeniem sportowym - czyli koła 18 i większe tarcze (takie same jak w HP)

sig2.jpg


#19
ra-v

ra-v

    Amator

  • Validating
  • 42 postów
  • SkądOlsztyn

A co do kolein to ściąga nie ważne czy 17 czy 18 ;)


Miałem nadzieję, że jednak na 17 było by lepiej... Na jakichś 215 czy nawet 205... No ale nic...

A powiedzcie, gdzie kapcie można azotem napompować? Kto takie rzeczy robi?



PEACE \/

#20
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice
każdy kompresor na stacji pompuje azotem ;D a nawet lepiej bo mieszanką 78% azotu 21% tlenu i 1% super argonu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy