Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co dziś zrobiłem w swoim rexie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1432 odpowiedzi w tym temacie

#1421
kamilg123

kamilg123

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 349 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Dlaczego nie powinno się przetaczać? Ja już toczyłem z 20 kompletów i nigdy nie było problemu.

#1422
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 827 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Dlaczego nie powinno się przetaczać? Ja już toczyłem z 20 kompletów i nigdy nie było problemu.

Ogólnie to zmniejszasz ich pojemność cieplną - ale i sam proces toczenia może chyba źle wpłynąć na jej powierzchnie? 



#1423
Ravi

Ravi

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 594 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP
Toczenie tak se ale ujdzie, skrawanie spoko. Ale jak widzę patenty że wsadzają krzywą tarczę w zacisk gdzieś luzem przykrecony i „szlifują” aż bedzie równo to...

Generalnie chodzi o to że można ją „rozhartować” czy jak to tam. :) Przegrzać.
No i jak się to robi bez znajomości tarczy to też można kuku zrobić. Za wąska i tłoczek powie dość albo pęknie albo się przegrzeje podczas zwykłego użytkowania i znowu bedzie trzeba toczyć czy cuś.

#1424
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1035 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP
Tak głównie chodzi o rozhartowanie. Druga sprawa, ze tarcza jest utwardzana do konkretnej grubości dlatego nie używa się tarcz aż będą żyletkami tylko do grubości wskazanej przez producenta. Na szkoleniu dokładnie nam tłumaczono jakich tarcz bezwzględnie nie wolno przetaczać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • MATi, THX911 i Ravi lubią to

#1425
yasko

yasko

    Zapaleniec

  • Moderators
  • 1435 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP, jest R3
Każda tarcza ma swoją grubość minimalna i to musi być spełnione. Nie rozumiem jak przetoczenie tarczy nożem, który działa na małej powierzchni może ja rozhartować, a rozgrzanie na torze nie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#1426
Ravi

Ravi

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 594 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Każda tarcza ma swoją grubość minimalna i to musi być spełnione. Nie rozumiem jak przetoczenie tarczy nożem, który działa na małej powierzchni może ja rozhartować, a rozgrzanie na torze nie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

Yasko, zależy od tego jak ktoś to zrobi, jakich narzędzi użyje i czy jest doświadczony czy nie ale z założenia na tokarce wytworzysz więcej ciepła niż przy przejeździe wiertłem albo innym cudem. Do tego jak ktoś poleci grubo to zjedzie za dużo materiału i tarcza będzie za chuda. 

 

Generalnie....to by była najlepsza opcja:

Załączony plik  skrawarka.JPG   40,78 KB   13 Ilość pobrań

ale trochę o kant tyłka...

 

To jest lepsza opcja:

Załączony plik  mill.JPG   29,43 KB   13 Ilość pobrań

 

A to jak nie umisz to nie ruszaj:

Załączony plik  tok.JPG   47,25 KB   13 Ilość pobrań

 

 

Wszystko rozbija się o to w jaki sposób zabierasz materiał z obrabianego elementu.

Zdjęcia poglądowe :)

 

 

 

Co do toru - łatwiej rozwalić tarczę na torze niż przy maszynie. Rozgrzejesz, stajesz w depo, zaciągasz ręczny i masz po tarczy. Problem lub szczęście jest w tym, że na torze grzejesz całą tarczę i pracuje równomiernie więc nie pokrzywisz, a pracując na małej powierzchni przegrzejesz ją w tym jednym miejscu i będzie bicie bo materiał inaczej zapracował.


Użytkownik Ravi edytował ten post 15 czerwiec 2020 - 01:24


#1427
yasko

yasko

    Zapaleniec

  • Moderators
  • 1435 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP, jest R3

OK. Dziękuję za wytłumaczenie, bo o toczeniu to nic nie wiem (nie liczę jednej laborki...).

Toczę od klikunastu lat, ale tylko jeżeli grubość jest większa niż połowa roboczej: max 24, min 22, toczę jak ma więcej niż 23 mm.

Tokarz u którego zawsze to robiłem ma ogromny park maszynowy i zawsze odbierałem już zrobione. Przy okazji też wyrównuje miejsce styku tarczy  z piastą.

Toczyłem w wielu autach, także w S1 przed Poznaniem i bylo ok.

 

Nie pomyślałem nawet, że można tak cebulić, aby toczyć poniżej minimalnej...


Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#1428
Maalus

Maalus

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 10 postów
  • Samochód:RX-8 2008
Dzisiaj przykatowalem RXa odrobine na laczce w rodzimym miescie - pierwsze poslizgi, oczywiscie po uprzednim rozgrzaniu auta przy jezdzie po obwodnicy. Wizyta na myjni, potem wymienilem dexelie na motula 300v, 10w40. Spuscilem olej z miski, odkrecilem plastikowe oslonki i je odgialem zeby dostac sie do chlodnic. Spuscilem olej z chlodnic odkrecajac termostaty, lewy byl jakos dziwnie przykrecony, jakby lekko krzywo, charczal przy odkrecaniu, balem sie ze uwalony gwint. Wymienilem filtr na poliftowy, pozakrecalem wszystko (wymieniajac washer pod korkiem oleju), lewy termostat strasznie kijowo sie wkrecalo, co mnie jeszcze bardziej zaniepokoilo. Nie dalo sie reka, ale pod kluczem szlo bardzo lekko - specjalnie uwazajac zeby bylo prosto i rowniutko, zaczalem delikatnie wkrecac. Niestety, zgubilem klucz dynamo, wiec jest dokrecone na oko, z zasada "lepiej mniej niz za duzo". Na chwile obecna wyglada ze nie cieknie, jeszcze zobacze jak postoi, czy bedzie plama, ale na 99% w nastepnym miesiacu idzie na sprawdzenie wszystkiego, poprosze mechanika o zerkniecie na to kluczem. Podolewalem olej kilka razy patrzac na bagnet. Jak przestalo spadac zbytnio, to pojechalismy na ekspresowke, najpierw rozgrzac, potem rozkulac zeby miec pewnosc ze olej wplynie do chlodnic. Wrocilismy nie przesadzajac z obrotami i samochod czeka do jutra na sprawdzenie bagnetu i wlewke.

Ogolem duzo bledow po drodze, plus mozliwe ze rozjeb.. lekko sprzeglo na laczce. Na luzie slychac cichy terkot, po wcisnieciu sprzegla nic nie slychac. Ciezkie poczatki kompletnej sieroty, zobaczymy czy auto pojezdzi

#1429
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3132 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8
Co do sprzęgła to ten typ tak ma ;)

#1430
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 398 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
Zrobiona geometria w ASO w ramach wymiany wahaczy (rok temu)

Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka

#1431
Fandorin

Fandorin

    Amator

  • Użytkownicy
  • 62 postów
  • Samochód:mazda rx8
Dziś wymienione poduchy od @Tomma dzięki wielkie za szybką przesyłkę no i auto chodzi jak nowe kto by pomyślał że taka niby pierdoła a odpowiada za wiele wkurzających rzeczy ( drganie drążka).

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

#1432
yasko

yasko

    Zapaleniec

  • Moderators
  • 1435 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP, jest R3

Nakleiłem klubową naklejkę na swoim aucie (zdjęcie poźniej w moim wątku) i pomogłem nakleić na innym aucie (niech właściciel się pochwali).


Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#1433
masc

masc

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • SkądUstroń
  • Samochód:RX-8 Revolution

Wymiana sprężyn z tyłu na KYB RA5771 .

d332a2b5d1c281b1med.jpg

czyszczenie i malowani , wymiana osłony termicznej tłumika 

78811f83652d44c2med.jpg

715088d5eb9d5655med.jpg


Użytkownik masc edytował ten post 31 lipiec 2020 - 15:17





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy