Skocz do zawartości

Zdjęcie

FAQ Mazda RX8 dla zielonych - przeczytaj, zanim napiszesz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
170 odpowiedzi w tym temacie

#21
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7078 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Nowy silnik spoko ale mimo wszystko na dzisiaj to minimum 17-18 klocków + wymiana i płyny .... Za tyle to robimy full bridgeport, zmiane ciśnienia oleju, zapłon LS, sprzęgło, nowe chłodnice oleju, strojenie i jeszcze zostanie kupa siana z tego.....
  • MATi lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#22
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 831 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Szukaj polifta. Lista rzeczy, które poprawili jest spora, a najważniejsze to zmiany związane z silnikiem. Nie musi to być koniecznie wersja R3, ale taka podstawowa to za 25-30k się pojawiała na olx. Z realnym przebiegiem w granicach 50k-60k to nic nie będziesz musiał robić, no może świece, a reszta to groszowe sprawy.



#23
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3132 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Do przedlifta można wgrać oprogramowanie, które robi zmiany w silniku, więc żywotność powinna być podobna.

 

 

nic nie będziesz musiał robić

Wiesz wszystko zależy jak kto użytkował. Znam osobiście jedną przed liftową, która ma już 160tyś bez remontu.



#24
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7078 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Który to taki kozak?
Zmiany są też mrchaniczne ale to też da się zrobić
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#25
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3132 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Na japfeście będzie ;)



#26
Glodzil

Glodzil

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 8 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Kiedyś Hyundai Coupé 2.0/ KIA Ceed 1.4 Kombi

PRZYKŁADOWE PYTANIE: "Nowy na forum z pytaniami"

 

Witam wszystkich jeszcze raz.

Od dłuższego czasu kiełkuje we mnie myśl zakupu Rexa ale dopiero teraz staje się to powoli możliwe. Auto chciałbym zakupić jakoś na przełomie Kwietnia i Maja choć mam pewne wymagania i jeśli będzie trzeba to mogę czekać dużo dłużej. Czytałem gdzieś na forum iż Ktoś szukał swojej sztuki dwa lata :P

Samochód ma być moim Daily Car'em tak więc stety lub niestety jestem zmuszony do założenia gazu w tym aucie- wiem jak to działa na sporą część użytkowników- taka jest moja decyzja i jest ona nieodwołalna. 

 

W chwili obecnej do pracy mam około 14 kilometrów w dużym mieście choć moja praca jest na tyle zmienna iż za dwa tygodnie mogę mieć około 20 km. albo tylko 5 km. Swoim poprzednim autem w dwa lata zrobiłem około 13 tys. km. Tak więc to tyle co nic.

Czytałem iż część z Was jeździ Rexem na takie małe dystanse. Że tak się wyrażę, będzie to miało w ogóle sens? 

W lato zapewne będę jeździł mniej gdyż pasjonuje się kolarstwem i w ciepłe miesiące lub gdy po prostu pogoda pozwala do pracy jeżdżę rowerem ale na pewno Rex nie pójdzie w odstawkę- to nie możliwe :) .

 

Prosiłbym o odpowiedź na parę pytań:

 

1. Jak już pisałem w poście powitalnym pochodzę z Warszawy tak więc w okolicach stolicy są minimum dwie osoby które bardzo dobrze znają się na Rexach mowa o Gronku i Kojocie. Pytanie moje brzmi następująco: Czy jeśli wypatrzę parę sztuk godnych obejrzenia i po waszych wstępnych oględzinach rzeczywiście będzie po co jechać to czy któryś z wyżej wymienionych panów może ze mną pojechać w charakterze osoby która się zna i doradzi? Oczywiście szanuje Wasz czas i wiem że tym się zajmujecie na co dzień więc nie za darmo :) .

 

2. Czy na terenie Warszawy i okolic ktoś zajmuje się zagazowanym Rexami? Z tego co widziałem to chyba Gronek takie przyjmuje.

 

3. Jedyne moje wymagania co do Rexa to:

- 231 km.

- Jak najmniej korozji

- Fajnie by było mieć nawigację jak i szyberdach

- Fotochromy jeszcze lepiej ale to nie jest konieczne

- Bluetooth ( tu mamy w sumie osobny punkt :)

 

4.Miałem w poprzednim aucie BT oraz w tym którego używam teraz. Z tego co wiem to chyba tylko polifty miały BT a na polift raczej mnie stać nie będzie. Są jakieś dokładki które mają sens w Rexach? Czy trzeba wymieniać radio? Jeśli trzeba to czy coś polecacie oraz czy ma to w ogóle ręce i nogi? 

 

 

5. Kompresja, czytałem iż auta z kompresją 7.5 można uznać za godne uwagi. Na ile km/ czasu wystarcza taka kompresja? Jaka jest maxymalna i jaki jest pułap który lepiej omijać szerokim łukiem?

 

6. Finanse.

Ile kosztuje założenie LPG do Rexa? Oraz czy na dzień dzisiejszy idzie kupić Rexa w granicach MAX 22-25 tyś. zł?

Muszę mieć jakaś rezerwę na:

gaz,

wymianę podstawowych płynów, świec, kabli i wszystkiego co trzeba w razie co wymienić przy Wanklu,

opony gdyby nie było kompletu na lato/ zima 

O/C

Tak więc na auto mogę wydać max 25 tyś. choć wolałbym mniej, wiadomo :)

 

7. O/C

Z tego co słyszałem to przy tych autach jest śmiesznie małe gdyż ubezpieczalnie liczą z pojemności a nie od mocy. Prawda :)

 

8. Auto nie może długo stać. Czytałem iż najlepiej jeździć nim codziennie jednak mam pytanie czy minimalna ilość "przepaleń" w razie co może ograniczać się do jednego tygodniowo? Zachowując zasady rozgrzania, pociśnięcia do czerwonego pola oraz zakładając iż to będzie dystans większy niż 10- 15 km. ? 

 

9. W sumie to o co zapytałem na samym początku: Czy to auto w moim przypadku ma sens? Biorąc pod uwagę najczęstsze odcinki średnio 15 km. (choć przecież można gdzieś zboczyć wracając z pracy :P) średni roczny przebieg, gaz itd. ? 

 

Jeśli mi się coś przypomni to będę od razu pisał.

W temacie Rexów jestem chłonny jak gąbka i staram się czytać prawie wszystko z forum :)

Z góry bardzo dziękuję za rady i pomoc. Pozdrawiam jeszcze raz całe forum.

Kamil.



#27
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5800 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
25k to trochę krótko na zadbane auto ze sprawny silnikiem plus gaz.

1) Ja polecam Gronka fachowo szybko i w miarę nie doji z kasy

3) Do miasta lepsza słabsza
Nawigacja seryjna pokazuje pogodę
5) Kompresja poniżej 7 to już nie długo i trzeba robić powyżej jest ok optymalna to około 8.

7) oc płaciłem około 400 na rok

8) może jeździć może stać bez różnicy jak każde inne auto

9) ma sens ja ponad 2.5 roku jeździłem 7 km do pracy na wakacje na tor itd tylko czy jak mało jeździsz to zakładanie gazu może się nie opłacać
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#28
Glodzil

Glodzil

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 8 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Kiedyś Hyundai Coupé 2.0/ KIA Ceed 1.4 Kombi

25k to trochę krótko na zadbane auto ze sprawny silnikiem plus gaz.

1) Ja polecam Gronka fachowo szybko i w miarę nie doji z kasy

3) Do miasta lepsza słabsza
Nawigacja seryjna pokazuje pogodę
5) Kompresja poniżej 7 to już nie długo i trzeba robić powyżej jest ok optymalna to około 8.

7) oc płaciłem około 400 na rok

8) może jeździć może stać bez różnicy jak każde inne auto

9) ma sens ja ponad 2.5 roku jeździłem 7 km do pracy na wakacje na tor itd tylko czy jak mało jeździsz to zakładanie gazu może się nie opłacać

Nie zrozumieliśmy się- Na same auto mogę wydać absolutny MAX 25 tys. Gaz i cała reszta to osobny wydatek.
Właśnie tak myślałem o Gronku gdyż jak poczytałem posty to wydaje się być osobą z ogromną wiedza i ogólnie jakoś takie dobre wrażenie na mnie wywarło to co czytałem. Tylko sporo dalej, ale to nie problem.

 

Rozumiem że seryjna nawigacja jest zbędnym bajerem? 

Nie orientujesz się na ile starcza mniej więcej kompresja około 7,5?

Lepsza słabsza przez nieco wyższy moment obrotowy? Czy w jakim kontekście? 

 

Czyli jeśli auto stroi ponad tydzień to nic się nie dzieje? 

Dziękuję za szybką odpowiedź i czekam na więcej ;)



#29
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 818 postów
  • SkądWarszawa
Za 25k to kupisz spokojnie po remoncie albo z nowym piecem. Zakładam, ze nie szukasz dodatków jak felgi z r3 czy bodykitu mazdaspeed, jeśli tak to pewnie cos tam więcej ale niewiele. Rexy sa tanie jak barszcz i jest dobry czas dla kupujących.
Serwis, to w Warszawie i okolicach masz gronka i kojota i chyba jeszcze kaliego. Ja korzystałem z gronka, jak większość tutaj i byłem mega zadowolony. Kojot jakos sie nie udziela w necie. Musisz sam zdecydować.
Nie ma tak niestety, ze masz kompre 7,5 i do końca pieca zostało x km. Im wyższa tym rokowania lepsze ale najważniejszy jest sposób eksploatacji.
Gaz to ryzykowny temat. Podobno sa gdzieś ludzie którzy jeżdżą długo ale no cóż, jakos ich nie widać :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#30
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5800 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Lepsza słabsza bo ma moment większy i jest niżej a dwa raczej można ciut więcej na silniku zrobić. Ile można przejechać tego nikt nie powie ja miałem 8 i auto zrobiło około 30 tysięcy od pomiaru, przy 130 paru zdechło
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#31
yasko

yasko

    Zapaleniec

  • Moderators
  • 1435 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP, jest R3

1. Jak już pisałem w poście powitalnym pochodzę z Warszawy tak więc w okolicach stolicy są minimum dwie osoby które bardzo dobrze znają się na Rexach mowa o Gronku i Kojocie. Pytanie moje brzmi następująco: Czy jeśli wypatrzę parę sztuk godnych obejrzenia i po waszych wstępnych oględzinach rzeczywiście będzie po co jechać to czy któryś z wyżej wymienionych panów może ze mną pojechać w charakterze osoby która się zna i doradzi? Oczywiście szanuje Wasz czas i wiem że tym się zajmujecie na co dzień więc nie za darmo :) .

 

Zadzwoń/ podjedź. Coś na placu zawsze maja, może coś Ci podpasuje.

 

2. Czy na terenie Warszawy i okolic ktoś zajmuje się zagazowanym Rexami? Z tego co widziałem to chyba Gronek takie przyjmuje.

 

Wankiel z LPG to proszenie się o problemy.

 

3. Jedyne moje wymagania co do Rexa to:

- 231 km.

- Jak najmniej korozji

- Fajnie by było mieć nawigację jak i szyberdach

- Fotochromy jeszcze lepiej ale to nie jest konieczne

- Bluetooth ( tu mamy w sumie osobny punkt :)

 

Miałem ostatnio jeździć dwoma LP i bardzo fajknie to jeździ. Do normalnej jazdy dużo fajniejsza charakterystyka pracy silnika. Do LP dorzucasz program i masz HP. 

 

4.Miałem w poprzednim aucie BT oraz w tym którego używam teraz. Z tego co wiem to chyba tylko polifty miały BT a na polift raczej mnie stać nie będzie. Są jakieś dokładki które mają sens w Rexach? Czy trzeba wymieniać radio? Jeśli trzeba to czy coś polecacie oraz czy ma to w ogóle ręce i nogi? 

 

Yatour i nova. Znajdziesz na forum.

 

5. Kompresja, czytałem iż auta z kompresją 7.5 można uznać za godne uwagi. Na ile km/ czasu wystarcza taka kompresja? Jaka jest maxymalna i jaki jest pułap który lepiej omijać szerokim łukiem?

 

Sama wartość nic nie mówi. Na forum znajdziesz wykres z zależnością stanu silnika od kompresji i RPM.

 

6. Finanse.

Ile kosztuje założenie LPG do Rexa? Oraz czy na dzień dzisiejszy idzie kupić Rexa w granicach MAX 22-25 tyś. zł?

Muszę mieć jakaś rezerwę na:

gaz,

wymianę podstawowych płynów, świec, kabli i wszystkiego co trzeba w razie co wymienić przy Wanklu,

opony gdyby nie było kompletu na lato/ zima 

O/C

Tak więc na auto mogę wydać max 25 tyś. choć wolałbym mniej, wiadomo :)

 

Idzie, ale po 1. nie ma dużo RXów na rynku wtórnym, po 2. ich stan pozostawia wiele do życzenia. Tydzień temu oglądałem 3 sztuki z jednym z kolegów z forum.

O jednej nawet coś tam napisałem w odpowiednim dziale.

 

7. O/C

Z tego co słyszałem to przy tych autach jest śmiesznie małe gdyż ubezpieczalnie liczą z pojemności a nie od mocy. Prawda :)

 

Jeżeli auo jest ze Szwajcarii lub Luksembura to bedzie miało w dowodzie 2.6 l. Ja tak mam, mam też sporo zniżek i za OC+AC zapłaciłem w lipcu 800 zł, z bardzo małym udziałem własnym.

 

8. Auto nie może długo stać. Czytałem iż najlepiej jeździć nim codziennie jednak mam pytanie czy minimalna ilość "przepaleń" w razie co może ograniczać się do jednego tygodniowo? Zachowując zasady rozgrzania, pociśnięcia do czerwonego pola oraz zakładając iż to będzie dystans większy niż 10- 15 km. ? 

 

Najlepsze są długie trasy i to niezależnie od rodzaju silnika. Są użytkownicy jeżdżący kilka km do pracy i wankle żyją. Dokładny wpływ na żywotność nieznany. Ważne żebyś przegonił auto od czasu do czasu.

 

9. W sumie to o co zapytałem na samym początku: Czy to auto w moim przypadku ma sens? Biorąc pod uwagę najczęstsze odcinki średnio 15 km. (choć przecież można gdzieś zboczyć wracając z pracy :P) średni roczny przebieg, gaz itd. ? 

 

Gaz nie, auto tak. Jak koniecznie LPG to proponuje kupić swapa (o jego wadach i zaletach tomy tutaj napisano). Przy niskim rocznym przebiegu kup zdrowego wankla.

 

Jeśli mi się coś przypomni to będę od razu pisał.

 

Najpierw czytaj. Jest tutaj cała masa wiedzy.

 

 

Moje komentarze pogrubioną czcionką.

 

 

Do tego zgadzam się z przedmówcami.


Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#32
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 737 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema

1. jak już koledzy pisali dzwoń ;)

 

5. odpowiednia kompresja przy odpowiednich obrotach to podstawa, ale to nie tak że 7 barów i silnik padnie po 1000km. z takimi przebiegami takie auto może spokojnie jeszcze rok polatać a nawet dłużej ;) osobiście wolałem kupić coś z jeszcze dającym rade silnikiem, niż po remoncie. po prostu lubie komfort wiedzy co się ma, a jak przyjdzie pora to zrobię remont.

 

6. 25k wystarczy.

 

7. no niestety nie, jest kiepski rok w ubezpieczalniach, ale aktualnie stawki oblicza się według ponad 30 kryteriów. w skład wchodzi też pojemność, ale przede wszystkim statystki marki i modelu, moc, i wiek kierowcy. ja (24lat) z 6 letnią bezszkodową historią zapłaciłem więcej za rexa z wbitym 1,3 niż płaciłem za prelude 2.2. 

 

8. bzdury, może stać, może jeździć. mocnym obciążeniem dla silnika jest ciągłe gaszenie i odpalanie, ale to nie tragedia.

 

9. auto ma ogromny sens, korek wstydu nie ;)



#33
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5800 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Dikej ciągłe gaszenie i odpalanie jest tak samo obciążające dla tłoków...
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#34
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 737 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
tak w mniejszym czy wiekszym stopniu kazdy silnik tego nie lubi :)

#35
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 831 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Ja mam Rx8 z LPG i używam jej dokładnie tak jak Ty zamierzasz+ długie trasy (500km) średnio raz na miesiąc. obecnie zrobione 13k w miesięcy

 

Musisz sobie policzyć co Ci się opłaca.

Koszt LPG  około 4,5k. Żeby Ci się zwrócił w Rx8 to musisz przelatać min 25K.

Jeśli gazownik coś spierdzieli to remont wankla jakieś 5K minimum, ale w sumie  przy niskiej kompresji i tak cię czeka remont, więc teraz myśl.

LP jest łatwiejszy do LPG bo ma 4 wtryski a nie 6, i niżej się kręci. Dodatkowo ma długi 5 bieg, więc kolejny aspekt ekonomiczny (kurde a ja głupi uparłem się na HP :))

 

Swap hmm to tylko jeśli chcesz przynajmniej 250-300km dla mniejszej mocy szkoda wywalać kasę.

 

Zamiast navi wrzucasz tablet i yatour i wcale nie musisz mieć ori daszka

 

OC obecnie to koszt około 700zł w dużym mieście.

 

Za 25k to zamkniesz się z całym budżetem.

Biorąc pod uwagę to co daje rynek lepiej poszukać rx do dopieszczenia taniej niż dać nabić się w butelkę kupując coś ładnie opakowanego.



#36
Glodzil

Glodzil

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 8 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Kiedyś Hyundai Coupé 2.0/ KIA Ceed 1.4 Kombi

Macie jakiś ogarniętych gazowników na terenie Warszawy? Ktoś już zakładał u kogoś gaz i może spokojnie polecić?

 

LP to 192 km. a HP to 231 km. ?

 

Czyli lepiej kupić Rexa za mniejsza kasę i go porobić? Tak np około 17 tyś?  

 

Co do navi/ tablet to wrócę do tego zagadnienia tuż przed kupnem lub po w kwestii założenia :P .

 

Czy jest jakaś konkretna wersja której najlepiej szukać?

Co jest zbędnym bajerem/ lub co omijać?
Z tego co zrozumiałem to fabryczna nawigacja jest ozdobą, tak?  

 

Tak jak napisałem wyżej założenie gazu jest decyzją nieodwracalną. 

Miirage ile jeździsz swoją Mazdą oraz od ilu masz gaz? Jakieś problemy?

Gaz to koszt około 4,5 tyś. zł? Z tego co czytałem to nie zakładamy sekwencji?

To trochę głupie ale na gaz mam osobny budżet. Przy mojej jeździe zwróci się po około 4 latach jazdy ale mam jakiś taki komfort psychiczny gdy wydaję mniej na paliwo (wiem że oszukany).

 

Myślałem kiedyś o kupnie i ewentualnym swapie ale jakoś większość waszych komentarzy mnie przekonało iż Wankel to Wankel i ten samochód przestaje być wtedy Rexem. Tak jakby zabrać duszę :) .

 

Uspokoiliście mnie stwierdzeniem iż auto w moim przypadku ma sens :)



#37
nastepny

nastepny

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 236 postów
  • Samochód:RX-8 40th

LP to 192 km. a HP to 231 km. ?

 

Czyli lepiej kupić Rexa za mniejsza kasę i go porobić? Tak np około 17 tyś?  

 

To trochę głupie ale na gaz mam osobny budżet. Przy mojej jeździe zwróci się po około 4 latach jazdy ale mam jakiś taki komfort psychiczny gdy wydaję mniej na paliwo (wiem że oszukany).

Poczytaj proszę trochę forum, pytając o różnicę LP a HP wynika, że mało czytałeś. (BTW dobrze byłoby dodać ta informację do FAQ przy Silniku, niby oczywista ale nie dla poczatkujących).

Nie mam jeszcze RX-8, oraz wiem, że podchodzę pewnie do tego zbyt pedantycznie, ale nawet przeczytałbyś ostatni temat 'Zakup RX-8' to wiedziałbyś dużo o gazie i zakupie tego auta.  

Pamiętaj, że pchając się w gaz, zwiększasz ryzyko przyspieszonego remontu silnika (a także droższego), do Ciebie należy decyzja, czy opłaca się takie ryzyko za obietnicę możliwości oszczędności po 4 latach. Jest to szmat czasu, ktoś Ci wjedzie w tyłek i po sprawie. 

Ci sami ludzie mówiący 'Wankiel to Wankiel' powiedzą, że z gazem do pieca.

Szukasz oszczędności - swap i to nie 300 koni tylko pewnie klasyk 1.8T. Wsadzisz gaz, serwis dużo tańszy. 

Rex nie jest tańszy bez powodu. 

Żeby wnieść coś treściwego, nawigacja działa na lewo od granicy Polski. Tak wyczytałem na forum. Ale zobacz jakie są problemy z nowszymi radiami przy podłączaniu modułów bluetooth. 

Koszty remontu, Gronek podawał w miarę dokładnie co dostaniesz w najgorszym wypadku. ie ma tego opisanego dokładnie bo jest to bardzo indywidualne. Pare tys zawsze, jakieś min 5k otwarcie i podstawa, nie wiadomo prawie nic póki nie otworzysz silnika.



#38
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Troszkę zaczynasz być męczący tymi pytaniami kolego Glodzil  :). Na wszystkie Twoje pytania znajdziesz odpowiedzi na forum. Wiem jednak, że wobec ewentualności zakupu rex-a ludzie są niecierpliwi. Dlatego podzielę się z Tobą odrobiną wiedzy.

... LP to 192 km. a HP to 231 km. ?...

Tak.

 

.... Czyli lepiej kupić Rexa za mniejsza kasę i go porobić? Tak np około 17 tyś?   

 

Zależy co Ci się zdarzy kupić. Za chwilę bowiem do 17 tys. możesz dołożyć nawet 14 tys. za remont. Możesz też tym samochodem cieszyć się kilka lat. Poproś kogoś kompetentnego o pomoc. Za niewielką kwotę możesz oszczędzić grube tysiące złotych.

 

.... Czy jest jakaś konkretna wersja której najlepiej szukać?

Co jest zbędnym bajerem/ lub co omijać?
Z tego co zrozumiałem to fabryczna nawigacja jest ozdobą, tak?   

 

 

Wersje kuro lub anniversary są szczególnie poszukiwane.

Nawigacja to faktycznie ozdoba ale jej daszek może być przydatny do montażu tableta.

 

... Tak jak napisałem wyżej założenie gazu jest decyzją nieodwracalną. ....

To trochę głupie ale na gaz mam osobny budżet. 

 

Trudno się nie zgodzić - to trochę głupie założenie. Nie zaoszczędzisz na tym.

 

 

...Myślałem kiedyś o kupnie i ewentualnym swapie ale jakoś większość waszych komentarzy mnie przekonało iż Wankel to Wankel i ten samochód przestaje być wtedy Rexem. Tak jakby zabrać duszę  :) .

Jest dużo racji w tym ostatnim wniosku. Wszystko jednak zależy od tego czego oczekujesz od samochodu. Rex z wanklem to poezja prowadzenia samochodu. Idealny wóz do pojeżdżawek raz na jakiś czas. Jeżeli jednak ważniejsza dla Ciebie jest jazda dzień w dzień przez 50 tys. km rocznie lub oczekujesz mocy większych niż 250 PS - pomyśl o swap-ie. Tylko dokonaj w tym zakresie odpowiedzialnego wyboru. 

 

...Uspokoiliście mnie stwierdzeniem iż auto w moim przypadku ma sens  :) . 

Wydajesz się dobrym materiałem na pasjonata więc myślę, że ma to sens. Powodzenia.



#39
Glodzil

Glodzil

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 8 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Kiedyś Hyundai Coupé 2.0/ KIA Ceed 1.4 Kombi

Nie chciałbym być nie miły lub źle odebrany aczkolwiek wolałbym by wypowiadały się osoby które miały styczność z Rexami bądź wiedzą coś z autopsji- ja na przykład z autopsji wiem iż gaz który jest dobrze założony i serwisowany działa na prawdę dobrze w aucie- wiem gdyż w poprzednim swoim aucie miałem gaz. Ludzie którzy piszą i twierdzą iż gaz jest do zapalniczek nie popierając tego żadnymi konkretnymi argumentami nie są dla mnie wartościowym źródłem wiedzy. Opinia o tym iż gaz jest słabym źródłem zasilania aut wyszła z instalacji które były pierwszymi na rynku. Wiadomo też iż prawdziwym źródłem zasilania jest benzyna i długo jeszcze tak pozostanie, lecz są źródła alternatywne. Chciałbym aby na temat gazu wypowiedziały się osoby które jeździły zagazowanymi Rexami bądź ktoś z ich znajomych jeździł i polecają bądź im wybuchł. Każda opinia jest dla mnie ważna ale przydatne są te które są czymś poparte. Kwestie opłacalności pomińmy jeśli idzie po ilu mi się zwróci. Chodzi mi o jeżdżenie na gazie, samą eksploatacje auta.

Nie chce się spierać o to iż gaz jest najlepszy itp. gdyż wcale nie jest i zakończmy temat czy gaz ma sens czy też nie w aucie bo to może doprowadzić do niepotrzebnych sporów :)

 

Co do BT- jakie problemy? W sensie przy montowaniu modułu czy nowego radia z owym modułem?

 

Co do SWAP'a to dla ludzi którzy chcą jeździć tym autem na co dzień za małą kasę wydaje się idealnym pomysłem i początkowo myślałem o czymś takim ale jednak odrzuca mnie ilość problemów i zabieranie autu duszy. SWAP na 1.8 by mnie nie interesował :)

 

Temat założony prze Gronka czytałem i nie wynika tam jasno że LP to 192 km. a HP to 231 Km. choć teraz po ponownym przeczytaniu mogę powiedzieć iż da się domyślić gdyż piszecie o większej mocy, sześciobiegowej skrzyni i zakresie obrotów do 10 tyś. :) . Dodatkowo skróty można rozwinąć LP- Low Power, HP- High Power. 

 

Tak jak pisałem autem będą robione małe przebiegi i nie przekroczę raczej 10 tyś na rok.

Odnośnie sprawdzenia auta przed zakupem jeden z forumowiczów wyciągnął do mnie już pomocną dłoń za co bardzo dziękuję ;)

Powiem tak, jeśli chce Wam się pisać to piszcie- jeśli nie to możecie zawsze wkleić linki z tematem gdzie znajdę odpowiedź na swoje pytanie :)

Na pewne pytania już znam odpowiedzi. Do kupna auta jeszcze mam trochę czasu więc powertuje forum i wrócę do tematu gdy narodzą się jeszcze jakieś pytania lub zakup auta będzie bliższy. 

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe argumenty za lub przeciw założeniem gazu lub po prostu chce się podzielić jakaś opinią w owym temacie z chęcią przeczytam jego wypociny a tymczasem dziękuję za napisane już odpowiedzi :)



#40
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 818 postów
  • SkądWarszawa
Źle z tym gazem chyba trochę zrozumiałeś. Nikt nie pisze, ze gaz jest zły jako taki. Sam uważam, ze to genialne rozwiązanie - jeździć za polowe ceny benzyny. Czemu nie. Problem jest taki, ze w rexach gaz jest trochę tematem nie do końca ogarniętym. Popatrz na niektóre wątki, niektórzy zrobił po 10 tys a niektórym pierdyklo po 24h.. nie instalacja jest problem a ogarnięty gazowownik oraz specyfika silnika. Jeśli Ci sie uda to pewnie,, rób i opisuj jakie sa wrażenia i jaki kilometraż ufało Ci sie zdobyć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy