Skocz do zawartości

Zdjęcie

Opinie a amortyzatorach do rx-8

rx8 amory amortyzatory opinie

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
30 odpowiedzi w tym temacie

#21
Tomas

Tomas

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1865 postów
  • SkądPodkarpacie RZ
  • Samochód:MAZDA RX8 RB25 NEO + T (GT3071R)

Auto nic sie nie obniżyło, no ale może to złudzenie optyczne gdyż teraz mam 17i nny profil opony oraz bardizej schowana felga... No ale mniejsza o to, teraz zima więc zostawię taki set do wiosny i na wiosnę wsadze eibacha.

Jedno co mnie zastanawia to fakt, że od samego początku lewa storna była jakieś 1,5cm niżej od prawej storny

tj. jak kupiłem auto to na oem amorach i sprężynach lewy tył był niżej od prawy tył.

Później wsadziłem sprężyny Tein S i auto siadło, ale nadal lewa strona była tyle samo niżej w stosunku do prawej.

Pomyślałem ok pewno amor jest zużyty (siadnięty), ale teraz jak wsadziłem inne amory bilsteina i nadal lewa strona jest jakieś 1,5cm niżej w stosunku do prawej strony to coś jest nie tak

Tylko co, nie widzę aby była tam jakaś regulacja, a nawet jakby była to jedynie kąt koła a nei wysokość...

MA KTOŚ JAKIEŚ POMYSŁY



#22
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Jak doszedłeś do wniosku, że jedna strona jest niżej niż druga? Chodzi mi o to w którym miejscu dokonywałeś pomiaru (tylko nie pisz, że pod domem lub w np. Kaliszu  :)). Widać to nad oponami, czy też różna jest wysokość od gruntu do karoserii? Wydaje mi się, że to ważne pytanie aby ktoś na forum podjął próbę określenia przyczyny.



#23
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Porównywałeś długość starych sprężyn po wyjęciu? Sam amor na wysokość nie ma wpłwu?

 

Nie jestem pewien czy to ma znaczenie ale w jakim stanie są gumy które łączą tylne "sanki" z karoserią? Może któraś sparciała i pękła, wózek usiadł jedną stroną.

 

Załączony plik  1979695_702216379821857_2915749218773555376_n.jpg   91,83 KB   6 Ilość pobrań

 

Chyba już wiesz o które chodzi? 

 

Z ta wysokością to ja bym już problemu nie szukał w sprężynach czy amortyzatorach.



#24
Tomas

Tomas

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1865 postów
  • SkądPodkarpacie RZ
  • Samochód:MAZDA RX8 RB25 NEO + T (GT3071R)

Jak doszedłeś do wniosku, że jedna strona jest niżej niż druga? Chodzi mi o to w którym miejscu dokonywałeś pomiaru. Widać to nad oponami, czy też różna jest wysokość od gruntu do karoserii?

A wiec tak auto stało w garażu gdzie 2 lata temu była robiona wylewka samopoziomująca i później jak było mierzone to na szerokości jakiś +/-4metrów  jest różnica 2mm.

Obydwa pomiary do krawędzi błotnika

1. Od podłoża do krawędzi błotnika

2. Od krawędzi otworu centrującego felgi (dekielek), wiec tutaj eliminujemy ew.różnice bieżnika

Nie jestem pewien czy to ma znaczenie ale w jakim stanie są gumy które łączą tylne "sanki" z karoserią? Może któraś sparciała i pękła, wózek usiadł jedną stroną.

Mierzyłem również te gumy/odboje na sankach -od jej dolnej części do karoserii i po obydwóch stronach jest tak samo.

Porównywałeś długość starych sprężyn po wyjęciu? Sam amor na wysokość nie ma wpłwu?

Podczas wymiany robiłem najpierw jedną, później druga stronę, więc nie sprawdziłem czy sprężyny, amortyzatory są równe.

Co nie zmienia faktu że: jak kupiłem auto i lewa była niżej, zmieniłem sprężyny na nowe i nadal jest niżej.

Myślę pewno amortyzator, wiec zmieniłem amortyzatory, ale dalej jest niżej.



#25
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B

tak mnie ciekawi, nie była klepnięta w tył? nic nie jest krzywe?



#26
Tomas

Tomas

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1865 postów
  • SkądPodkarpacie RZ
  • Samochód:MAZDA RX8 RB25 NEO + T (GT3071R)

prawy bok i tył był coś tam malowany, ale to kosmetyka a nie walone auto.



#27
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Dziwne Tomek. Kilka milimetrów różnicy to może sprawić krzywe pasowanie karoserii, ale 1,5 cm to dosyć dużo. Z opisu wynika, że masz jakiś problem z konstrukcją samochodu. Może jakiś element do którego przykręcane są amortyzatory jest z jednej strony wykrzywiony lub osadzony inaczej niż z drugiej strony.



#28
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
No ja miałem tak winnym aucie z przodem krzywo stało, jedynie gwintem dało sie to ustawić, auto sie okazało miało robiona podłużnice jedna, i coś panom nie wyszło. A sanki sa proste?

#29
Tomas

Tomas

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1865 postów
  • SkądPodkarpacie RZ
  • Samochód:MAZDA RX8 RB25 NEO + T (GT3071R)

no i chyba znalazłem przyczynę

Dziś pojechałem na diagnostykę bo pomimo wymiany amorów auto nadal mi jakoś tak dziwnie pływało. Wcześniej myślałem, że wina amora ale teraz po wymianie dalej to samo, więc stwierdziłem że może sprawdzę zawieszenie i kąty.

No i właśnie teraz wszystko zaczyna mieć ręce i nogi, gdyż okazało się że jest rozregulowana zbieżność/kąty. Sprawdzali pod podwoziem ale ja wisiałem na tel i już nie pamiętam czy trzeba coś wymienić czy przestawić. A skoro jedno koło jest do środka(-), a drugie na zewnątrz(+), to suma sumarą może zrobić sporą różnicę w pomiarach jakie robiłem.

aha, jak będzie najlepiej ustawić zero wszędzie?



#30
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5721 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

w większości warsztatów mają dane oem kątów danego auta , najlepiej do jazdy na co dzień chyba jest ustawiać na "0" 

 

http://rx-klub.pl/in...-kit-zbieżność/

 

nie miałeś efektu ściągania auta ? skoro jest brak zbieżności 


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#31
Tomas

Tomas

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1865 postów
  • SkądPodkarpacie RZ
  • Samochód:MAZDA RX8 RB25 NEO + T (GT3071R)

MATi tak ściągało i tył pływaj

teraz ustawione i wszystko jest ok, aczkolwiek nie wiedziałem jakie maja być kąty, więc dałem optymalnie pomiędzy danymi manuala oem oraz danymi do manuala obniżanego zawieszenia.

Aczkolwiek teraz zrobiłbym to inaczej, tutaj tabelki  http://rx-klub.pl/in...ieżność/?p=7775







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rx8, amory, amortyzatory, opinie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy