Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wydłużenie żywotności 13b


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
37 odpowiedzi w tym temacie

#21
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5752 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

Czyli reasumując po 90 k przebiegu na drogę jaki powinno się lać olej? ; )

Ja osobiście zamówię do mojego MOTUL 300V CHRONO 10W40. Gronek w każdym razie go poleca :)


Też upalam to, niedługo wpada znowu, plus dolewam mniej jak Dexeli
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#22
Karol

Karol

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1485 postów
  • SkądTORUŃ
  • Samochód:RX8 GRAND TURING
Ja też na tym jeżdżę a jak efekty to przekonamy się za jakieś 70k km jak silnik będzie otwarty ;-)

#23
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1626 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD & FC, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i

Też upalam to, niedługo wpada znowu, plus dolewam mniej jak Dexeli

To akurat zły objaw, bo oznacza że smarowniczki leją go mniej. Wypadało by się w takim razie wspierać premixem.
  • J@C0B lubi to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#24
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Smarowniczki leją jak trzeba. W zdrowym silniku nie puszczają boczne uszczelki i ubytki oleju są na poziomie setki na 1000 km. Jak znika wiecej to najczęściej oringi w rotorach są przegrzane. Gęstszy olej mniej wtety się przedostaje niż rzadziutki 5w30
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#25
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

*
Popularny

Warto by odkopać temat bo jednak jest trochę do zrobienia przy silniku żeby poprawić mu kondycję. 

- katalizatora warto się pozbyć. Silnik wtedy łatwiej się opróżnia. O ile sprawny nie zagraża silnikowi to uszkodzony jest wręcz morderczy ponieważ spaliny nie wydostają się jak należy i silnik się "dusi" własnymi spalinami. Niestety coraz bardziej jest on egzekwowane przez prawo więc jak ma zostać to często należy zaglądać w kata. 

 

-podniesienie ciśnienia oleju.  Seryjnie RX-8 S1 ma 5,5 Bara. To bardzo malutko i łatwo jest doprowadzić do sytuacji kiedy film olejowy zostanie wyciśnięty i wał dotknie panewki. To bolączka większa tych aut niż uszczelniacze. Jak na to zaradzić. Wszystkie poprzednie RX7 miały prawie 8 barów podobnie jak i wersja poliftowa S2 i R3 gdzie mazda już zmądrzała i poprawiła wtopę.Aby to zmodyfikować można zakupić elementy np. Racingbeat i zrobić to samemu lub udać się do warsztatu, który to zamontuje. Ja osobiście przerabiam układ bez użycia tych elementów :)  

 

-płukanki komór spalania i częsta wymiana oleju. Olej i jego czystość ma tu kluczową rolę w utrzymaniu stanu uszczelnień. Oliwiarki pobierają olej z miski więc jeżeli będzie brudny i przepracowany to zasyfi nagarem gniazda uszczelniaczy. Płukanka regularnie stosowana może w znacznym stopniu przedłużyć życie usuwając nagar. Co do SOHN adaptera to jestem bardzo ale to bardzo sceptyczny ponieważ widziałem jak wygląda silnik po 30 tyś jeżdżony od nowości na tym . No powiem, ze housingi prawie agonia. Czemu ?  Seryjna omp wyprowadza olej pod ciśnieniem a sohn doprowadza olej grawitacyjnie. Jaki by ten olej nalany do zbiorniczka nie był to jednak będzie on gorzej wymieszany z powietrzem niż z normalnego układu. 

 

-Poprawki w ECU. W ecu możemy wbrew pozorom bardzo wiele . m.innymi podnosimy dawki oleju. Olej w RX8 podawany jest do komory spalania inaczej niż w rx7. Kiedyś było cięgiełko i lało sie tyle ile dało sie gazu. Teraz za dawki odpowiedzialny jest komputer.Mamy tam mapę podobną do mapy paliwa gdzie korekta jest po obrotach i obciążeniu. Dawki oleju na postoju seryjnie uwaga .....  zero. To daje obraz czemu prawdą jest, ze ostrzej jeżdżone silniki chodzą dłużej niż takie ciupane w korkach do 3 tyś obr. Po tej korekcie już nie musimy zastanawiać się czy lać "miksol" do baku bo dodatkowe smarowanie spełnia za nas komp.  Dalej możemy sterować zakresem pracy wentylatorów i tutaj włączamy je wcześniej. Silniki Wankla mają tendencje do wysokich temperatur więc im wcześniej będzie dmuchało tym lepiej szczególnie w korkach. Jest też możliwość usunięcia problemu wchodzenia na wysokie obroty po odpaleniu w zimne dni. To bardzo nie zdrowe kiedy auto wkręca się na ponad 2 tyś obr. a olej jeszcze nie wypełnił całego układu. 

 

 

Tym czasem lecę do pracy ale to nie koniec. Jeszcze tu sporo dopiszę w wolnej chwili (tych ostatnio mało :)   )

 

 

-


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#26
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5752 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Super się czyta. Robisz Gronek mega robotę :)
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#27
yasko

yasko

    Zapaleniec

  • Moderators
  • 1308 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP, jest R3

2 rzeczy z listy do zrobienia w 2017 zmieniły status z "jak będę miał kasę" na "zbieraj kasę bo trzeba robić". Jak się cieszę, że świece już kupione....


Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#28
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 815 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

to z tym odpalaniem rzeczywiście irytujące było, to też kwestia tylko zmian w kompie?



#29
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

to z tym odpalaniem rzeczywiście irytujące było, to też kwestia tylko zmian w kompie?

Tak. Niestety wygląda jak by zapomnieli o tym, że na tej planecie jest czasami zimno :)


  • Junior111 lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#30
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2277 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX

Zacny post Gronku. Widzę, że coraz więcej rzeczy można jednak zmienić w OEM ECU ?
Co z powszechnie panującą dotąd opinią iż seryjny ECU w RX-8 nadpisuje wszystko co mu się ustawi?


Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#31
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Też słyszałem ale to chyba kolejny farmazon.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#32
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2277 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX

W sensie nie napisuje nic?;) Czy to twierdzenie dotyczy tylko mapy sterowania zapłonem?

Chociaż w innym temacie widzę, że chyba i to zmieniliście?


Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#33
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Już wiem o co Ci chodzi. Fakt że jak ktoś nie wie jak to wprowadzi zmiany, które nic nie dadzą . Komp ma wiele map i jak zmienisz tylko w jednej to nic się nie zadzieje. Z tąd takie teksty. Czasami ludzie swoją niewiedzę tłumaczą bardzo barwnymi fantazjami :)
  • MATi lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#34
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 332 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
Odkopuje troszkę temat (bo nie chce zakładać nowego gdy temat pasuję).

Co do wydłużenia żywotności. Wiadomo że 13b to taki mały zgrabny piec który grzeje niesamowicie. Poniekąd ta temperatura wpływa na żywotność auta.
A co gdyby zastosować zimną mgiełkę wodną do dolotu aby obniżyć temperaturę w środku?
Czy temat był już przerabiany? (Nie znalazłem takiego ale może źle szukałem)
Może ktoś już próbował?
Jeśli nie to byłoby trzeba to sprawdzić ale tu bym potrzebował pomocy ludzi doświadczonych. Głównie chodzi o to co sprawdzić przed i po zastosowaniu aby zobaczyć różnice. Np. temperatury na kolektorze wylotowym itp.

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#35
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1465 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Woda/metanol i do celu turbo.

#36
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Ale temperatura w zwykłym wolnossaku nie wpływa na żywotność. Prawidłowo działający układ chłodzenia działa bez zarzutu o utrzymuje temperaturę jak trzeba. Elementy oraz gumy w rotorach nie zdychają od temperatury tylko od tarcia. Są awarie na skutek przegrzania ale to nie wina silnika tylko kierowcy który pałuje , gotuje olej itd. Na głupotę jeszcze nie wymyślono sposobu. Dla tego największy wpływ ma dobór oleju. Podanie wody w dolot stosuje się przy wysokim doładowaniu aby obniżyć temperaturę spalin. To nie zwiększa żywotności a wytrzymałość. Totalnie bez wpływu na wolnossaku
  • Byniu i artur66624 lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#37
artur66624

artur66624

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 11 postów
  • Samochód:mazda rx 8

Gronek a możesz mi powiedzieć, od czego jest wolna wtyczka w sterowniku silnika ?

Załączony plik  20200127_032426.jpg   233,28 KB   13 Ilość pobrań


Użytkownik artur66624 edytował ten post 27 styczeń 2020 - 03:57


#38
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
W wersji 231 jest piątą wtyczka. Nie rób offtopu , to nie jest temat od tego.
  • artur66624 lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy