Gronkowe Volvo S40 T4 za czapkę gruszek :)
Rozpoczęty przez
Gronek
, 30 kwi 2015 08:47
#1
Napisano 30 kwiecień 2015 - 08:47
Volvo S40
1998 rok
silnik .. 1.9 T4 o mocy (na razie) 200 km.
Ogólnie historia ciekawa bo wóz w zasadzie został kupiony w celu swapowania tej jednostki do rx8 ale plany panu się zmieniły, wsadził 1.9 diesla z VW i tego potworka oddał mi praktycznie po cenie złomu ...
Jakieś tam ryzyko było bo świeciła sie po rozgrzaniu kontrolka oleju ale wymiana czujnika za 20 złotych załatwiła sprawę. Odwszawianie wnętrza i wypędzenie smrodu (chyba się ktoś zesrał do nawiewu albo umarło tam stado żuli) zajęło mi 2 dni
W aucie jest sporo do zrobienia ale najważniejsze czyli serce jest jak dzwon.
Lista planowanych napraw jest spora
-progi ... generalnie auto będzie pomalowane od nowa całe do okoła do wysokości szyb
-wydech
-przewody hamulcowe
-przegub
-sworzeń
i jeszcze kilka pierdów .... nie drogich ale trzeba to zrobić...
Jaki jest mój pomysł na ten wóz ?? A no cichy daily z pazurkiem, którym sporadycznie polecę na tor więc plany .. doprowadzić auto najpierw do stanu BDB a potem ...
-wydech przelot ale dyskretny ( 2,5 cala)
-regeneracja turbiny wraz modyfikacją wirnika kompresii (ogólnie suszarka jest zdrowa ale niech ma)
-Większy intercooler oraz sztywne orurowanie dolotu .... puszka i filtr zostaje seria bo wydaje do 300 koni więc nie będę zmieniał tylko po to żeby mordę darł.
-Ecumaster DET3 (taki akurat mam na półce ) i strojenie ... Silnik zostawiam seryjny więc nie będzie fontanny koni mechanicznych ... jak będzie 250 - 270 to świat i ludzie.
-jakiś zawiasik ... na tym myślę czy sprężyna niższa czy gwint .. na pewno nie chcę tracić komfortu.
-jakaś dobra opona bo już do 2-go biegu są problemy z trakcją... na mokrym to i do 3-go
-oliwka 5W50 ..
- moooże jak upoluje to szpera
Wygląd..
-jak już pisałem blacharka i uzupełnienie listew, halogenów itd... jak bym dorwał zderzak z wycieraczkami i halogenami to bym był happy Żadnych tuningów ma być seria ładna
-felga 16 - 17 cali .. zobaczymy co się trafi ale generalnie poluje na coś w stylu OZ Superturismo
-ciemna szyba
-audio ... jakieś tam wsadziłem 1 din zamiast ori 2 din żeby było miejsce na gajgery od boostu i ciśnienia oleju.... ma coś grać do tego akurat najmniejszą wagę przywiązuje.
To chwilowo tyle ..
1998 rok
silnik .. 1.9 T4 o mocy (na razie) 200 km.
Ogólnie historia ciekawa bo wóz w zasadzie został kupiony w celu swapowania tej jednostki do rx8 ale plany panu się zmieniły, wsadził 1.9 diesla z VW i tego potworka oddał mi praktycznie po cenie złomu ...
Jakieś tam ryzyko było bo świeciła sie po rozgrzaniu kontrolka oleju ale wymiana czujnika za 20 złotych załatwiła sprawę. Odwszawianie wnętrza i wypędzenie smrodu (chyba się ktoś zesrał do nawiewu albo umarło tam stado żuli) zajęło mi 2 dni
W aucie jest sporo do zrobienia ale najważniejsze czyli serce jest jak dzwon.
Lista planowanych napraw jest spora
-progi ... generalnie auto będzie pomalowane od nowa całe do okoła do wysokości szyb
-wydech
-przewody hamulcowe
-przegub
-sworzeń
i jeszcze kilka pierdów .... nie drogich ale trzeba to zrobić...
Jaki jest mój pomysł na ten wóz ?? A no cichy daily z pazurkiem, którym sporadycznie polecę na tor więc plany .. doprowadzić auto najpierw do stanu BDB a potem ...
-wydech przelot ale dyskretny ( 2,5 cala)
-regeneracja turbiny wraz modyfikacją wirnika kompresii (ogólnie suszarka jest zdrowa ale niech ma)
-Większy intercooler oraz sztywne orurowanie dolotu .... puszka i filtr zostaje seria bo wydaje do 300 koni więc nie będę zmieniał tylko po to żeby mordę darł.
-Ecumaster DET3 (taki akurat mam na półce ) i strojenie ... Silnik zostawiam seryjny więc nie będzie fontanny koni mechanicznych ... jak będzie 250 - 270 to świat i ludzie.
-jakiś zawiasik ... na tym myślę czy sprężyna niższa czy gwint .. na pewno nie chcę tracić komfortu.
-jakaś dobra opona bo już do 2-go biegu są problemy z trakcją... na mokrym to i do 3-go
-oliwka 5W50 ..
- moooże jak upoluje to szpera
Wygląd..
-jak już pisałem blacharka i uzupełnienie listew, halogenów itd... jak bym dorwał zderzak z wycieraczkami i halogenami to bym był happy Żadnych tuningów ma być seria ładna
-felga 16 - 17 cali .. zobaczymy co się trafi ale generalnie poluje na coś w stylu OZ Superturismo
-ciemna szyba
-audio ... jakieś tam wsadziłem 1 din zamiast ori 2 din żeby było miejsce na gajgery od boostu i ciśnienia oleju.... ma coś grać do tego akurat najmniejszą wagę przywiązuje.
To chwilowo tyle ..
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl
#4
Napisano 02 maj 2015 - 05:10
Też mi się tak wydawało ale właśnie to jest fajne, że jest niepozorne i się można zdziwić Po dwóch Saabach mam przekonanie do Szwedów choć zdaję sobie sprawę, że to Carisma/Lancer z silnikiem Renault.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl
#12
Napisano 17 listopad 2015 - 06:14
W czerwcu kupiłem astrę
Wysłane z mojego C6903
To teraz jest Listopad i czas sprzedać astrę i kupić Volvo
Wysłane z mojej łazienki siedząc na kiblu marki "Koło"
- MATi, Zapol, seba185 i 1 inna osoba lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych