Witam forumowicze, ostatnio skapnąłem się ze mam płynu hamulcowego jakies 3 mm od minimalnego poziomu. Mam teraz normalnie dolać jakiegoś płynu hamulcowego do zbiornika? czy ten wypompować czyms i nalać pełno świeżego ?
Jak uzupełnić płyn hamulcowy
#6
Napisano 02 październik 2014 - 00:55
Po pierwsze jaki rodzaj płynu to masz napisane na korku. Pewnie jest tam zalecenie dotyczące klasy dot 4.
Jak lubisz ostrą jazdę to pokusił bym się nawet o jakiś dot5.1 (ja mam motula) lub jakiś naprawdę dobry dot 4.
Generalnie im wyższy punkt wrzenia tym lepiej.
A wymiana prosta, wyciągasz strzykawką wszystko ze zbiornika i zalewasz nowe, następnie (zaczynając od najdalszego koła od pompy)
odkręcasz odpowietrznik w zacisku i leci płyn.
Dalej możesz zrobić to na 3 sposoby:
1. procedura identyczna jak przy odpowietrzaniu- pompowanie pedałem, odkręcanie, pompowanie odkręcanie itd;
2. użycie specjalnego urządzenia które pozwoli wprowadzić ciśnienie do zbiornoczka i wypchnąć stary płyn.
3. odkręcenie odpowietrznika i czekanie aż wyleci stary płyn i będzie leciał czysty, nowy. Przy 4 kołach jakieś 3 godziny czasu.
wszystkie metody tak samo skuteczne przy poprawnym wykonaniu.
Nie dopuść żeby do układu dostało się powietrze bo wtedy mogą być problemy, zawsze trzymaj poziom płynu który zakrywa otwory zasilające pompę hamulcową.
- Sqad lubi to
#8
Napisano 02 październik 2014 - 07:13
Jak zmieniasz to na jakiś lepszy ... ja normalnie leje Motula 5.1 albo dla bardziej upalających motula 600 lub wyżej. Różnica w cenie jest na prawdę malutka
#12
Napisano 05 luty 2018 - 22:49
odgrzebuję temat
ile płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie ?
2 butelki po 500ml czy trzeba więcej ?
edit:
OK już doczytałem - potrzebne 3 butelki - post można usunąć
Użytkownik pezele edytował ten post 05 luty 2018 - 23:00
#13
Napisano 06 luty 2018 - 01:42
dodam że jakość płynu można sprawdzić za pomocą specjalnych testerów
Co najwyżej ilość wody w płynie, te testery nie powiedzą ci czy masz wlanego motula czy dota 3 ze stacji cpn (ale to tylko taki dygres)
Tak sobie myślę że też bym wymienił ten płyn ale o ile pamiętam zbiornik jest razem ze płynem co idzie do sprzęgła? nic nie będzie siłownikowi?
#14
Napisano 06 luty 2018 - 04:16
A wymiana prosta, wyciągasz strzykawką wszystko ze zbiornika i zalewasz nowe, następnie (zaczynając od najdalszego koła od pompy)
odkręcasz odpowietrznik w zacisku i leci płyn.
Dalej możesz zrobić to na 3 sposoby:
1. procedura identyczna jak przy odpowietrzaniu- pompowanie pedałem, odkręcanie, pompowanie odkręcanie itd;
Temat został odkopany to pozwolę sobię coś dodać.
W "101 napraw" jak i w poradniku Auto Świata usłyszałem/przeczytałem, że w przypadku aut z ABS zaczyna się odpowietrzanie od koła najbliżej pompy, a nie najdalej, jak kiedyś...
Dlaczego tak się robi?
Pozdrawiam
yasko
wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia
#15
Napisano 06 luty 2018 - 06:17
#16
Napisano 06 luty 2018 - 23:04
obraz wart więcej niz sto postów a wideo to już całkiem ;D, Yasko to zależy od typu systemu ja np w accordzie mam abs ale system jest krzyżowy i odpowietrzam najpierw lewy tył prawy przód, prawy tył, lewy przód (albo jakoś tak, na dole dam obrazek co pokazuje rożne systemy)
https://www.youtube....h?v=WdtuoA12uOM
- Retro i Darko lubią to
#17
Napisano 08 luty 2018 - 18:44
Z tego co wiem, nie zawsze stosuje się dot 4 i wyższą klasę (ale skoro idzie do rex dot4 to spoko). Może ktoś odpowiedzieć dla czego?
Podobno ze względu na możliwość, poprzedni właściciel mógł wymieniać przewody na miedziane. I teraz jak to rozpoznać, i czy to ma znaczenie i co jeszcze może mieć wpływ?
Jakoś już jak samochód spala 1zł/1km to różnica cen mnie nie razi, zwłaszcza że większość płynów nie wymienia się co roku
#19
Napisano 08 luty 2018 - 20:47
Kosztuje podobnie a trudniej go zagotować na track dayu albo upalaniu
Jedyna wada że trzeba go częściej wymieniać bo łatwiej wiąże wodę
- yasko lubi to
#20
Napisano 08 luty 2018 - 21:05
Reaper
Nie chcę. I się cieszę się, że nie musiałem nic robić przy hamulcach bo bym głupi zalał bez czytania.
Tylko chcę wiedzieć czy mogę zalać ten motul 5.1 o którym piszecie. Czy najpierw muszę się upewnić czy ktoś przede mną czegoś nie zmieniał.
Miedz jest bardziej elastyczna, tylko czy przy ciągłym nakładaniu ciśnienia (załóżmy trackday na małym torze gdzie co chwila będzie wciskany hamulec) miedz będzie się ciągle rozszerzać i pęknie. Czy w tych chwilkach przerwy wróci do swojego wymiaru. (Wątpię przy takich katuszach, ale skoro nie widziałem na żywo to się pytam)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych