Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak uzupełnić płyn hamulcowy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
23 odpowiedzi w tym temacie

#1
Kuba Rozpruwacz

Kuba Rozpruwacz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 447 postów
  • SkądGliwice

Witam forumowicze, ostatnio skapnąłem się ze mam płynu hamulcowego jakies 3 mm od minimalnego poziomu. Mam teraz normalnie dolać jakiegoś płynu hamulcowego do zbiornika? czy ten wypompować czyms i nalać pełno świeżego ?



#2
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Jeżeli nie wiesz kiedy ostatnio miałeś wymieniany płyn hamulcowy to dobrze wymienić cały. Dla Twojego (i innych użytkowników dróg) bezpieczeństwa.



#3
Kuba Rozpruwacz

Kuba Rozpruwacz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 447 postów
  • SkądGliwice

W takim razie na jaki ? i można to zrobić tak ze strzykawką wybiorę plyn ze zbiornika tyle ile dam rade i zaleje nowym płynem ?



#4
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Ale to nic nie da, bo stary płyn zostanie w przewodach. Wymień cały płyn hamulcowy i po kłopocie.



#5
Kuba Rozpruwacz

Kuba Rozpruwacz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 447 postów
  • SkądGliwice

No to jak to zrobić mistrzu ?



#6
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 851 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33

Po pierwsze jaki rodzaj płynu to masz napisane na korku. Pewnie jest tam zalecenie dotyczące klasy dot 4.

Jak lubisz ostrą jazdę to pokusił bym się nawet o jakiś dot5.1 (ja mam motula) lub jakiś naprawdę dobry dot 4. 

Generalnie im wyższy punkt wrzenia tym lepiej.

A wymiana prosta, wyciągasz strzykawką wszystko ze zbiornika i zalewasz nowe, następnie (zaczynając od najdalszego koła od pompy)

odkręcasz odpowietrznik w zacisku i leci płyn.

 Dalej możesz zrobić to na 3 sposoby:

1. procedura identyczna jak przy odpowietrzaniu- pompowanie pedałem, odkręcanie, pompowanie odkręcanie itd;

2. użycie specjalnego urządzenia które pozwoli wprowadzić ciśnienie do zbiornoczka i wypchnąć stary płyn.

3. odkręcenie odpowietrznika i czekanie aż wyleci stary płyn i będzie leciał czysty, nowy. Przy 4 kołach jakieś 3 godziny czasu. 

wszystkie metody tak samo skuteczne przy poprawnym wykonaniu.

Nie dopuść żeby do układu dostało się powietrze bo wtedy mogą być problemy, zawsze trzymaj poziom płynu który zakrywa otwory zasilające pompę hamulcową.


  • Sqad lubi to

#7
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 851 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33

A, zapomniałem dodać że aby płyn został wymieniony w całości musisz przez układ przetoczyć około 1,5l płynu czyli około 350ml z każdego z odpowietrzników musisz uzyskać.



#8
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Jak zmieniasz to na jakiś lepszy ...  ja normalnie leje Motula 5.1 albo dla bardziej upalających motula 600 lub wyżej. Różnica w cenie jest na prawdę malutka


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#9
konrad278

konrad278

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądRawicz
Także mam motula rbf 600

#10
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
EBC 307+ tani i daje radę albo Millers Race Brake Fluid 300 + pedał nie wpada w podłogę dzięki nim
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#11
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B

dodam że jakość płynu można sprawdzić za pomocą specjalnych testerów ;) 



#12
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N

odgrzebuję temat

ile płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie ?

2 butelki po 500ml czy trzeba więcej ?

 

edit:

OK już doczytałem - potrzebne 3 butelki - post można usunąć


Użytkownik pezele edytował ten post 05 luty 2018 - 23:00


#13
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

dodam że jakość płynu można sprawdzić za pomocą specjalnych testerów ;)

 

Co najwyżej ilość wody w płynie, te testery nie powiedzą ci czy masz wlanego motula czy dota 3 ze stacji cpn ;) (ale to tylko taki dygres)

 

Tak sobie myślę że też bym wymienił ten płyn ale o ile pamiętam zbiornik jest razem ze płynem co idzie do sprzęgła? nic nie będzie siłownikowi?



#14
yasko

yasko

    Nałogowiec

  • Moderators
  • 1571 postów
  • SkądGTC
  • Samochód:było RX-8 HP i R3

A wymiana prosta, wyciągasz strzykawką wszystko ze zbiornika i zalewasz nowe, następnie (zaczynając od najdalszego koła od pompy)

odkręcasz odpowietrznik w zacisku i leci płyn.

 Dalej możesz zrobić to na 3 sposoby:

1. procedura identyczna jak przy odpowietrzaniu- pompowanie pedałem, odkręcanie, pompowanie odkręcanie itd;

Temat został odkopany to pozwolę sobię coś dodać.

W "101 napraw" jak i w poradniku Auto Świata usłyszałem/przeczytałem, że w przypadku aut z ABS zaczyna się odpowietrzanie od koła najbliżej pompy, a nie najdalej, jak kiedyś...

Dlaczego tak się robi?


Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#15
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Bo każde koło ma oddzielny przewód z pompy a najszybciej wtedy przelejesz płyn przez pompę żeby w niej był już nowy. Potem jak odpowietrzasz dalsze sekcje to odrazu w przewód wchodzi świeży płyn. W zasadzie mówisz o odpowietrzaniu czyli o pozbyciu się powietrza . Odpowietrzenie pompy abs nastąpi najsprawniej przez najbliższe jej koło . W zasadzie przy wymianie płynu nie zapowietrzasz układu.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#16
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

obraz wart więcej niz sto postów a wideo to już całkiem ;D,   Yasko to zależy od typu systemu ja np w accordzie mam abs ale system jest krzyżowy i odpowietrzam najpierw lewy tył prawy przód, prawy tył, lewy przód ;) (albo jakoś tak, na dole dam obrazek co pokazuje rożne systemy)

 

https://www.youtube....h?v=WdtuoA12uOM

 

 

bleedseq.gif


  • Retro i Darko lubią to

#17
Kacpes

Kacpes

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 225 postów
  • SkądBiałystok
  • Samochód:RX8 lp 2006

Z tego co wiem, nie zawsze stosuje się dot 4 i wyższą klasę (ale skoro idzie do rex dot4 to spoko). Może ktoś odpowiedzieć dla czego? 
Podobno ze względu na możliwość, poprzedni właściciel mógł wymieniać przewody na miedziane. I teraz jak to rozpoznać, i czy to ma znaczenie i co jeszcze może mieć wpływ?
Jakoś już jak samochód spala 1zł/1km to różnica cen mnie nie razi, zwłaszcza że większość płynów nie wymienia się co roku



#18
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8

Najlepiej stosować taki jak zaleca producent lub klasowo lepszy. Znaczy się że chciałbyś zalać dot 3 ?

Miedz lub stal, zazwyczaj miedz, bardziej trwała, bardziej elastyczna.



#19
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N
Ja leje DOT 5.1

Kosztuje podobnie a trudniej go zagotować na track dayu albo upalaniu

Jedyna wada że trzeba go częściej wymieniać bo łatwiej wiąże wodę
  • yasko lubi to

#20
Kacpes

Kacpes

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 225 postów
  • SkądBiałystok
  • Samochód:RX8 lp 2006

Reaper
Nie chcę. I się cieszę się, że nie musiałem nic robić przy hamulcach bo bym głupi zalał bez czytania.
Tylko chcę wiedzieć czy mogę zalać ten motul 5.1 o którym piszecie. Czy najpierw muszę się upewnić czy ktoś przede mną czegoś nie zmieniał.
Miedz jest bardziej elastyczna, tylko czy przy ciągłym nakładaniu ciśnienia (załóżmy trackday na małym torze gdzie co chwila będzie wciskany hamulec) miedz będzie się ciągle rozszerzać i pęknie. Czy w tych chwilkach przerwy wróci do swojego wymiaru. (Wątpię przy takich katuszach, ale skoro nie widziałem na żywo to się pytam)

 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy