Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wspomaganie kierownicy - typowe problemy i usterki


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
196 odpowiedzi w tym temacie

#1
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Witam Państwa,
Od niedawna jeżdżę rx8. Dziwne, a zarazem fascynujące jest zachowanie wspomagania kierownicy. Generalnie jest dosyć twarde. Czasami jej nie czuć. Chwilami mam wrażenie "walki" z kierownicą. Szczególnie podczas wykonywania manewru skrętu. Stąd moje pytanie. Czy takie zachowanie jest normalne. Czytałem gdzieś, że samochód "uczy" się zachowań poprzedniego kierowcy. Może więc wystarczy zresetować komputer. Może jest to typowe dla wspomagania "inteligentnego" typowego dla samochodów sportowych.

#2
Szorstki

Szorstki

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 272 postów
  • SkądŻywiec
Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie chodzi delikatnie i zdecydowanie wspomaganie jest odczuwalne, sprobuj z resetem, jesli nie pomoze to cos musisz miec nie tak

#3
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
przy klemie plusowej masz czarną wtyczkę a przy minusowej białą. odepnij je, wyczyść, psiknij jakimś elektrosolem. pomaga czasem. jak nie to mogą się szczotki w maglu kończyć (ostatnio to sie modne zrobiło). A wogóle zaryzykuj zbieżność sprawdzić
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#4
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 408 postów
  • SkądSłomniki - okolice
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
Sprawdziłbym i wyczyścił jeszcze styki/kostki biegnące od czujnika przy przekładni

sig2.jpg


#5
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Witam Panstwa.
Moja wypowiedz dotyczaca problematyki okreslonej w temacie nie byla precyzyjna. Wspomaganie kierownicy w moim samochodzie dziala caly czas. Chwilami mam po prostu wrazenie, ze dziala za mocno. Przy lekkim skrecaniu poczas wolnej jazdy (np. Na parkingu) musze lekko kontrowac kierownice w druga strone. Posluze sie jeszcze przykladem ostatnim. Wjechalem w droge uslana koleinami. Wtedy dopiero kierownica zwariowala. Mialem wrazenie, ze lewe kolo wybralo inna droge niz prawe. Po wjechaniu na rowna droge znowu bylo dobrze. Moze to jest charakterystyczne dla samochodow z tylnym napedem. Mialem juz chyba dziesiec samochodow, ale zawsze z przednim napedem, stad maja watpliwosc. Dodam, ze samochod dopiero po przegladzie technicznym.
Za dotychczasowe odpowiedzi serdecznie dziekuje. Z pewnoscia powiekszaja wiedze niniejszego forum na temat naszych rx.

#6
anubis88

anubis88

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 169 postów
  • SkądŚląsk
  • Samochód:Rx-8 231hp+LPG+Porting+Sohn Adapter
miałem dokładnie jak ty to opisujesz że po wjechaniu na koleine nagle chciało auto samoskręcać i chciało wyrwać kierownice
po zmianie opon zero problemu :) może ci się gdzieś uszkodziły ? U mnie podczac ostrego hamowania i najechaniu na ostre części z wypadku uszkodziła się warstwa zew. opony

#7
lukx

lukx

    Amator

  • Użytkownicy
  • 47 postów
  • SkądPL > UK
uwarzam ze powinienes przejechac sie na zbierznosc bo tego nie sprawdzaja na przegladach. moze byc tez ze pan od przegladow mogl niedopatrzec sie jakiegos luzu na wachaczach lub drazkach kierowniczych

#8
seba185

seba185

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 591 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8, Lexus GS300, Toyota Celica
Jedź na zbieżność

#9
boletz

boletz

    Władca slotów

  • Administrator
  • 1 278 postów
  • SkądRzeszów
  • Samochód:pomarańczka
trywialnie zapytam:
- opony o jakiej szerokości posiadasz ?
- jakie ciśnienie w oponach ?

opis wskazuje na normalne zachowanie się samochodu na naszych drogach...

#10
sasiad

sasiad

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 665 postów
  • SkądGdańsk
Na wspanialych trojmiejskich drogach, wyposazonych w liczne "tory" czyt. koleiny na 225/40 18 (cisnienie 2-2.6) moja sama chce latac od lewej do prawej. Problem pewnie by zniknal na dojazdowkach ;)

#11
Skip

Skip

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 100 postów
  • SkądLublin
Potwierdzam, na koleinach (szczególnie tych po TIR'ach) z samochodem niekiedy trzeba walczyć :)

#12
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Witam Panstwa.
Wydaje sie, ze zasygnalizowany przeze mnie "problem" zostal wyjasniony. Rozmawialem z uzytkownikami innych samochodow z tylnym napedem. Wszyscy maja podobne spostrzezenia. Samochody z przednim napedem mają naturalną tendencję (podczas manewru skręcania) do prostowania kierownicy i kół. RWD tego nie mają i poczas skręcania wykazują chęć do pogłębienia tego skrętu. Koleiny drogowe są problemem dla wszystkich kierowców samochodów z tylnym napędem. Swoją drogą to prowadząc rx naprawdę trzeba wykazywać się czujnością. Dzieki dla wszystkich, ktorzy udzielili wyjaśnień.

#13
anubis88

anubis88

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 169 postów
  • SkądŚląsk
  • Samochód:Rx-8 231hp+LPG+Porting+Sohn Adapter
adamsud, chciałbym dodać może i istotny fakt że ten problem/normalka zależy od rodzaju opon jaki masz (chodzi o rodzaj bieżnika) na moich zimówkach nie mam żadnego problemu z wyżej tu opisywanych czy koleiny czy nie nic się nie dzieje

#14
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Dzięki za zainteresowanie. Sprawdzę te wszystkie sugestie łącznie ze zbieżnością. RX mam dopiero od 2 tygodni. Zimą nie będę nim dużo jeźdzł. Jednak pewniej czuję sie w samochodzie z FWD. Przynajmniej na razie. Opony, które posiadam, to prawie nowe 225/45/18 michelin (letnie).

#15
anubis88

anubis88

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 169 postów
  • SkądŚląsk
  • Samochód:Rx-8 231hp+LPG+Porting+Sohn Adapter
na zime służą zimowe opony a nie letnie ;)

#16
sasiad

sasiad

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 665 postów
  • SkądGdańsk
anubis88,


Zima to jest kalendarzowa... Jezdze na LETNICH do momentu kiedy nie spadnie snieg, czemu mam zakladac wczesniej?

Co ma bieznik do kolein (zakladam, ze nie mowimy o nalewanych offroadowych walcach)?

#17
anubis88

anubis88

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 169 postów
  • SkądŚląsk
  • Samochód:Rx-8 231hp+LPG+Porting+Sohn Adapter
no musi być coś z tym wspólnego bo skoro ja odczuwam różnice lato-zima ogromnie to coś w tym jest nie wiem nie znam się na oponach pisze to co widzę/czuje. może wpływ na to ma specialny kształ bieżnika?

z tego co pamiętam zimowe chyba zakłąda się od 6C w dół gdyż mieszanka gumowa traci elastyczność i staje się prosto mówiąc twarda ;) :)

śnieg już spadł ;)

#18
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
Letnie opony – zbudowane ze specjalnej mieszanki (syntetyczny kauczuk i sadza), która swoimi właściwościami daje lepszą przyczepność opony w temperaturze dodatniej. Kiedy temperatura spada od 7 st. C w dół, letnia opona twardnieje. A co za tym idzie?! Letnia opona ma mniejszą przyczepność, elastyczność, a także wydłuża się droga hamowania.

Zimowe opony – zbudowane są z syntetycznego kauczuku z dodatkiem krzemu. Taka mieszanka gumowa powoduje, że opona jest elastyczniejsza, co gwarantuje nam lepsza przyczepność do podłoża w niskich temperaturach. Należy wspomnieć też o tym, że samochód wyposażony w zimowe opony w zimie dwukrotnie szybciej się zatrzyma niż samochód na letnich oponach.

Jeszcze jedną ważną cechą zimówek jest ich konstrukcja i budowa bieżnika. Bieżnik zimowej opony ma szerokie rowki, duże kostki. Dzięki takiej budowie opona lepiej dostosowuje się do warunków drogowych, odprowadza większą ilość wody, śniegu czy błota pośniegowego.

ukradłem z jakiegoś forum nie chciało mi się pisać własnymi słowami, co do tematu, raczej wątpię ze rodzaj bieżnika wpływa na "komfort" jazdy w koleinach no ale mogę się mylić, szerokość opony, wielkość koła tak, ale bieżnik? kolejna sprawa, jak masz głęboką koleinę to auto bez względu na jakich oponach i kołach się porusza jedzie jak po szynach, czasami aż trzeba szarpnąć kierownicą żeby wyskoczyło, mi kiedyś przed maską wyłożył się chłop na motorze który próbował wyjeżdżać z koleiny, tył wyjechał a przód nie i o mało nie wylądował mi pod kołami, a zbyt szerokich laćków w CBR'ce nie miał, chyba że faktycznie bieżnik się tak wgryzł :D chcesz, sprawdzić co się dzieje w aucie jadącym po koleinie, puść kierownicę przy małej prędkości, zobaczysz jak kiera zacznie tańczyć (oczywiście na sekundę, góra dwie ;))

#19
sasiad

sasiad

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 665 postów
  • SkądGdańsk
anubis88, co bede opowiadal... zhamuj sie na SUCHYM, na letnich, potem zimowych, ponizej tych 6*C. Zmierz droge, zmienisz zdanie. Mieszanka zimowa sama w sobie jest twardsza od letniej.


W weekend, w Trojmiescie pierwszy snieg tej "zimy" nie dolatywal w swojej formie do ziemi ;) Nie ma sniegu, nie zakladam zimowek. Swoja droga kupilem do dupowozu goodyeary ultra gripy 8, nad ktorymi mnostwo ludzi sie brandzluje. Od miesiaca czekam na sprawdzenie ile prawdy jest w opisie tego "cuda nowoczesniej wulkanizacji". Czarne drogi, w przeciwienstwie do zeszlego roku, gdzie w polowie listopada organizowano akcje poszukiwawcze ludzi zgubionych na parkingu :)


Sorry za oponiarski OT

#20
anubis88

anubis88

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 169 postów
  • SkądŚląsk
  • Samochód:Rx-8 231hp+LPG+Porting+Sohn Adapter
nie tyle co w koleinach ale na nierównościach np wyfrezowana droga ect
u mnie spadł śnieg :) i troszke max 2-5cm gdzieś go było ;p




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy