Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wspomaganie kierownicy - typowe problemy i usterki


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
176 odpowiedzi w tym temacie

#41
kazik1

kazik1

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 99 postów
  • Skądpolska/moskwa
lukx, nie widsze potzreby abys najezdzal na chlopaka
moze anubis88, dalbys fotke opon albo chodziciaz ich nazwe to bylo by lepiej rozkminic czemu ty masz inaxczej
powiem jescze ze szybko sie jediena marsa w takim razie heheh i calkiem podbnie jets jak na ziemo tam u ciebie ;d
sasiad, ale cos w tym musi byc wiec dajmy mu sie wypoiwedzuec do konca we wszytskim jest chodz czesc prawdy i sensu pamietaj o tym

#42
anubis88

anubis88

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1169 postów
  • SkądŚląsk
  • Samochód:Rx-8 231hp+LPG+Porting+Sohn Adapter
Dołączona grafika
225/45/R17

#43
sasiad

sasiad

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 665 postów
  • SkądGdańsk
Wypowiedzieć może się każdy, w każdej chwili, ale błagam nie piszmy bzdur pt. chęć wyskakiwania kół z kolein zależy od bieżnika!

Każdemu który tak twierdzi sugeruję popatrzeć na palec wskazujący np. prawej dłoni. Zbliżyć go na odległość 20 cm od twarzy i...



puknąć się w czoło!


Jeśli to nie pomoże sugeruję test organoleptyczny: zapiąć wąską oponę <195 przejechać się koleinami, kolejno przeskoczyć na walce >255 i powtórzyć czynność.

Jeśli ktoś nadal zostanie przy w/w twierdzeniu... ja pasuje :-> :-|



MOŻE anubis88, ma coś innego na myśli, czego nie potrafił wytłumaczyć tak abyśmy zrozumieli...



Temat był już poruszany, była możliwość przemyślenia, rozwinięcia/sprostowania. Nic mądrego z niego nie wynikło :-?

#44
kazik1

kazik1

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 99 postów
  • Skądpolska/moskwa
sasiad, bylem u anubis88, jezdzilem jego mazda i lepiej sie prowadzila niz moja! ale nie zwrocilem uwagi na to jakei ma opony i jak zachowuje sie na koleinach w tym miesiacu bede jeszcze w polsce jade na urodziny ojca to wpadne do niego i pzretestuje i bedzie szystko jasne nie wydaje mi sie aby chlopak sciemnial
temat ten nadaje sie do programu pogromcy mitow hehe oni by to rozwiazali szybko ;d
chodz nie o to mu chyba chodzi piszesz koleiny a oni pisza wyrywanie kierownicy z reki co porawda jest t dosc dziwne w naszych autach i nie tylko.
bede w poslce to podjade do neigo przejade sie jeszcze raz pojedziemy na jakies nierownosci koleiny i zobaczymy efekty tego

nie mozemy pisac tutaj ze kazdy jak napsisze cos odmiennego od innych ze jest debilem lub sie nie zna

byc moze jest tak jak piszesz ze chce nam cos przedstawic ale nei ma pojecia jak lub zle to tlumczy

#45
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
głównie to zależy od głębokości koleiny, jak masz głęboką koleinę i wjedziesz w nią rexem na oponach o oryginalnym rozmiarze, auto jedzie jak po torach, możesz puścić kierownicę i to sprawdzić.. czasami żeby wyjechać trzeba szarpnąć kierownicą, albo poprostu ją przytrzymać, według mnie nie wymaga to niewiadomo jakiej siły, a jeśli komuś wyrywa kierownicę z rąk podczas jazdy po koleinach to albo bym szukał winy w układzie wspomagania, albo odstawił WoWa i zapisał się na siłownię ;)

#46
smok_adi

smok_adi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 141 postów
  • SkądW-wa
ja dlatego musialem zrobic 20kg masy, bo mna na zakretach kierownica machala jak dzieckiem!

#47
lukx

lukx

    Amator

  • Użytkownicy
  • 47 postów
  • SkądPL &gt; UK

lukx, nie widsze potzreby abys najezdzal na chlopaka


a ja niestety czytam i widze

nie mozemy pisac tutaj ze kazdy jak napsisze cos odmiennego od innych ze jest debilem lub sie nie zna


pisac zawsze mozna ale z sensem i ma to pomagac a nie szkodzic

chodzi o to ze mamy temat juz na 4 strony i co z tego pozytycznego otoz niewiele

#48
kazik1

kazik1

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 99 postów
  • Skądpolska/moskwa
lukx, co widzisz??? opisuje cos ale chyab nei umie tego opis tak jak psialem bede w pl podjad pzrejade sie i napisze co i gdzie piszczy
jesli sie znasz na ukladzie jezdnym rexa o podziel sie z nami chetnie sie czegos dowiem
ni wiem co tu szkodzi

ZAMRAZAM TEMAT DO MOMENTU PRZETESTOWANIA AUTA

#49
michnik5

michnik5

    Amator

  • Użytkownicy
  • 31 postów
  • Skądaugustów/uk
Witam wszystkich.
Dzis dopadl mnie podobny problem. Kierownica ciezko obraca sie nawet na postoju. Podczas postoju, gdy probuje skrecich czuc jest jakby jakies bicie. Podczas jazdy jest podobnie, ciezko chodzi. Na skrzyzowaniu podczas skretu nie odbija do swojej poczatkowej pozycji. Opony mam wporzadku. Maglownice wymienialem rok temu. Ma ktos jakies pomysly?

#50
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki
Spróbuj tego:
http://www.rx8club.c...=power steering
Ja miałem tak, że działało sinusoidalnie podczas kręcenia kierownicą, czyli lekko, opór, lekko, opór. To samo na postoju czy podczas jazdy. Nie wszystkie wtyczki z diajłaja udało mi się rozpiąć, ale wszystkimi choć poruszałem. No i pomogło.

www.studiodrugiplan.pl - fotografia produktowa


#51
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

pisałem na mazdaspeed o wspomaganiu:
 

Na początek dostań się do kompa wspomagania (z lewej strony obok akumulatora pod kompem od silnika). Odepnij wtyczke z 3ma przewodami i sprawdź oporność między środkowym a lewym i środkowym a prawym stykiem. Powinny być w granicach 13-15ohm. Jeżeli będzie wiecej trzeba sprawdzić i wyczyścić wtyczkę pod filtrem powietrza oraz przy przekładni. Jeżeli koła ustawione są na wprost to wyniki powinny być takie same.

Jeżeli z opornościami jest ok to demontuj filtr powietrza, plastik pod nim i sprawdź multimetrem czy jest połączenie od kompa do przekładni na kablach zasilających.

Jeżeli to jest ok to zostaje do sprawdzenia filtr miedzy kompem a przekładnią - czarne małe pudełko obok kompa i sam komp. Najlepiej sie z kimś umówić i podmienić na chwile.

Awarie wspomagania u mnie: złącze pod filtrem zalane - najpierw wspomaganie działało z różną siłą przy skręcaniu w lewo/prawo, potem wyłączanie sie podczas jazdy. Naprawiłem. Za jakiś czas zdechło totalnie ot tak. Okazało się że zasilanie pod filtrem - wywaliłem kostke od zasilania pod filtrem i był spokój 2 miesiące. Potem znowu raz działało raz nie juz prawie kompa wymieniłem ale coś mnie tkneło i pomierzyłem kable od czujnika i wtedy znalazłem jeden na 14ohm i drugi 17ohm - to właśnie powodowało że w ogóle wspomaganie się nie włączało ostatnio. Wyczyściłem złącze pod filtrem kolejny raz (chyba 3-4 w ciągu 2och dni) pomierzyłem (13.9 i 14 ohm) i o dziwo odrazu zadziałało. Teraz musze znaleśc chwile czasu i wywalić kostke pod filtrem od czujnika na przekładni.


^^ potem znalazłem chwile czasu i wywaliłem 2gą kostkę - wszystko zajęło mi 30min (demontaż, lutowanie, montaż) - od tamtego momentu ani jednego problemu ze wspomaganiem - czyli od 20 listopada :)

w dużym skrócie ja proponuje te dwie złączki pod filtrem powietrza

Załączony plik  zlaczki.jpg   157,8 KB   9 Ilość pobrań

wywalić i zlutować na sztywno, prysnąć środkiem wypierającym wilgoć na złącza na przekładni (zasilanie i czujnik) oraz przy kompie od wspomagania.

 

edit

dodałem jeszcze raz zdjęcie bo zgineło przy przenosinach, od tamtego czasu do dzisiaj (czyli prawie 4 lata) ani jednego problemu ze wspomaganiem :D


  • Tomas lubi to

#52
michnik5

michnik5

    Amator

  • Użytkownicy
  • 31 postów
  • Skądaugustów/uk
Wlasnie podpialem kompa i pokazal mi sie blad P0336. Niby czujnik polozenia walu.

#53
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

pisałem na mazdaspeed o wspomaganiu:

Na początek dostań się do kompa wspomagania (z lewej strony obok akumulatora pod kompem od silnika). Odepnij wtyczke z 3ma przewodami i sprawdź oporność między środkowym a lewym i środkowym a prawym stykiem. Powinny być w granicach 13-15ohm. Jeżeli będzie wiecej trzeba sprawdzić i wyczyścić wtyczkę pod filtrem powietrza oraz przy przekładni. Jeżeli koła ustawione są na wprost to wyniki powinny być takie same.

Jeżeli z opornościami jest ok to demontuj filtr powietrza, plastik pod nim i sprawdź multimetrem czy jest połączenie od kompa do przekładni na kablach zasilających.

Jeżeli to jest ok to zostaje do sprawdzenia filtr miedzy kompem a przekładnią - czarne małe pudełko obok kompa i sam komp. Najlepiej sie z kimś umówić i podmienić na chwile.

Awarie wspomagania u mnie: złącze pod filtrem zalane - najpierw wspomaganie działało z różną siłą przy skręcaniu w lewo/prawo, potem wyłączanie sie podczas jazdy. Naprawiłem. Za jakiś czas zdechło totalnie ot tak. Okazało się że zasilanie pod filtrem - wywaliłem kostke od zasilania pod filtrem i był spokój 2 miesiące. Potem znowu raz działało raz nie juz prawie kompa wymieniłem ale coś mnie tkneło i pomierzyłem kable od czujnika i wtedy znalazłem jeden na 14ohm i drugi 17ohm - to właśnie powodowało że w ogóle wspomaganie się nie włączało ostatnio. Wyczyściłem złącze pod filtrem kolejny raz (chyba 3-4 w ciągu 2och dni) pomierzyłem (13.9 i 14 ohm) i o dziwo odrazu zadziałało. Teraz musze znaleśc chwile czasu i wywalić kostke pod filtrem od czujnika na przekładni.


^^ potem znalazłem chwile czasu i wywaliłem 2gą kostkę - wszystko zajęło mi 30min (demontaż, lutowanie, montaż) - od tamtego momentu ani jednego problemu ze wspomaganiem - czyli od 20 listopada :)

w dużym skrócie ja proponuje te dwie złączki pod filtrem powietrza

wywalić i zlutować na sztywno, prysnąć środkiem wypierającym wilgoć na złącza na przekładni (zasilanie i czujnik) oraz przy kompie od wspomagania.

Piękne opracowanieRaptor. Po to właśnie jest - moim zdaniem - to forum. Pozwól, że (jako całkowity laik) zapytam czy pomiaru kabli dokonywałeś przy wyłączonym zapłonie? Chcę wiedzieć, gdyż mój mechanik chyba nie miał do czynienia z elektrycznym wspomaganiem.

#54
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
pod koniec to podpinałem i odpinałem przy włączonym zapłonie - mówie o wtyczce z 3ma kablami idącej od czujnika :D

tutaj -> http://rx8.in/SeRvIcE/manual/ wrzuciłem serwisówkę do RX8 znajdziesz wszystko o wspomaganiu i nie tylko

sig2.jpg


#55
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki
Skoro taka cisza, to troche odkopię temat.
W lutym, kiedy pulsacyjnie działało wspomaganie, poprawiło mi się po tym jak poruszałem kostkami, potem usunąłem kostkę spod filtra (jakoś marzec) tą od czujnika (cieńkie przewody), ta od zasilania póki co została.
Ale ostatnio pokazał mi się taki objaw: jadę sobie i w jedną stronę wspomaganie działa słabiej niż w drugą a jak się nagrzeje pod maską, po dłuższej jeździe, to podczas skręcania odczuwam delikatne szarpnięcie i się wyłącza wspomaganie, zapala się wtedy lampeczka od wspomagania. I wspomaganie kaput, trzeba się namachać, żeby skręcić.
Ostatnio to nawet po 4 km się tak zrobiło... Co mnie zaskoczyło, bo wcześniej tylko po długiej (min. 2h) jeździe się tak działo. Myślałem początkowo, że to przez ciepło pod maską, bo było 30 stopni i chodziła klima, więc dodatkowo sprężarka nagrzewała. Ale ostatnio było 11 stopni i się wyłączyło po tym jak zrobiłem 130 km w trasie i 10 przez miasto z umiarkowanym ruchem - trochę stałem, ale może z 10 minut wszystkiego.
Nie miałem jeszcze teraz czasu, ale zajrzę najpierw do tego co sam zlutowałem, bo może coś mi nie wyszło. A potem podążę procedurą Raptora.
Prawdopodobnie jutro się tym zajmę.
Ale może macie jakieś spostrzeżenia?
Bo obawiam się, że to komp od wspomagania. Jak nie podołam, to elektryk...

#56
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
na 100% masz problem z 3ma przewodami biegnącymi od czujnika położenia kierownicy - też tak miałem i po przeczyszczeniu styków przeszło.

Natomiast teraz po tym jak auto postoi z tydzień i jest mokro to działa pulsacyjnie zanim się wszystko rozgrzeje - jak znajde chwilę to chyba wymienie przewody na nowe (te od czujnika)

sig2.jpg


#57
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki
Raptor, masz na myśli te trzy przewody, z których już usunąłem wtyczkę? Te pod filtrem powietrza, obok kabli od zasilania (co to druga wtyczka tam jest)? Zaraz sobie odpalę serwisówkę i pooglądam, bo dobrze się temu nie przyjrzałem - o ile zakumam o co kaman.

www.studiodrugiplan.pl - fotografia produktowa


#58
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
Tak te 3 przewody. Jak maja różna odporność to wspomaganie nie dziala symetrycznie. A jeżeli odporność wzrośnie powyżej chyba 17 ohm to się wylacza.

sig2.jpg


#59
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki
OK, wielkie dzięki.
No teraz jak zaczaiłem, że oporność się liczy, to jak tak, to liczy się stan przewodów i styków, racja.
Ale jak uważacie, czy jest jeszcze możliwość, że może czujnik w przekładni się skończył?

www.studiodrugiplan.pl - fotografia produktowa


#60
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

OK, wielkie dzięki.
No teraz jak zaczaiłem, że oporność się liczy, to jak tak, to liczy się stan przewodów i styków, racja.
Ale jak uważacie, czy jest jeszcze możliwość, że może czujnik w przekładni się skończył?

nie

Ja juz prawie kompa od wspomagania kupilem ale pomierzylem wszystko na spokojnie iokazalo sie ze mialem 17 na jednym styku i sie wspomaganie nie wlaczalo.

sig2.jpg





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy