Krzyżak dostałem bez problemu ale sam nie wyprasowałem go tylko dałem gościowi co się zajmuje wałami napędowymi, maglownica i krzyżakami
Wspomaganie kierownicy - typowe problemy i usterki
#162
Napisano 04 maja 2019 - 18:12
#164
Napisano 04 maja 2019 - 19:19
Sprawdź wtyczki przy wejściu do sterownika wspomagania . Znajduje się on pod sterownikiem głównym . ( ta skrzynia obok aku)
Psiknij czymś do połączeń elektrycznych
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik arkadzik edytował ten post 04 maja 2019 - 19:19
#166
Napisano 05 maja 2019 - 08:17
Krzyżak nie będzie mieć nic wspólnego ze wspoma
Sprawdź wtyczki przy wejściu do sterownika wspomagania . Znajduje się on pod sterownikiem głównym . ( ta skrzynia obok aku)
Psiknij czymś do połączeń elektrycznych
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Sprawdzałem wtyczki i wszystko jest ok
#168
Napisano 06 maja 2019 - 06:51
Z wtyczkami tymi na chłodnicy można być pewnym tylko kiedy ich nie ma i są kable zlutowane na stałę. Uwierzcie mi. Na codzień z tym walczę w co drugiej RX8, w której robie silnik . A troche tego robie
#169
Napisano 07 maja 2019 - 23:07
potwierdzam - potrafiły mi się kable z wtyczki wysunąć ale od 8 lat (po zlutowaniu) ani razu nie było problemu ze wspomaganiemZ wtyczkami tymi na chłodnicy można być pewnym tylko kiedy ich nie ma i są kable zlutowane na stałę. Uwierzcie mi. Na codzień z tym walczę w co drugiej RX8, w której robie silnik . A troche tego robie
#170
Napisano 25 lipca 2019 - 06:06
Z wtyczkami tymi na chłodnicy można być pewnym tylko kiedy ich nie ma i są kable zlutowane na stałę. Uwierzcie mi. Na codzień z tym walczę w co drugiej RX8, w której robie silnik . A troche tego robie
Kable mam zalutowane, krzyżak wymieniony. Problem się trochę zmienił. Luzów na kierownicy brak, ale sprawa wyglada tak że kierownica SAMA na prostej drodze potrafi mi szarpnąć w lewo przy czym wtedy (nie zawsze) wyłącza się wspomaganie i swieci kontrolka. Nie za każdym razem tak jest, czasami przejadę 20/40km i nic się nie dzieje, a nieraz 5 i jest lipa.. wtedy pomaga zgaszenie i odpalenie auta.
#171
Napisano 22 września 2019 - 16:27
po polecanym sprawdzeniu multimetrem 3 pinowej kostki przy module wspomagania wyszło 13.8 i 17,5ohm.
Sprawdziłem schemat
https://www.rx8club....eeded-photo.jpg
Na samej wiązce pin 3c - pin C opór 6ohm.
Rozłożyłem obie kostki i wyczysciłem dokładniej, wyglądały w porządku.
Teraz 16.5, 3, naturalnie wspomaganie dalej nie współpracuje.
Czy coś źle rozumiem albo pominąłem czy zostaje mi jedynie wymiana wiązki?
#172
Napisano 22 września 2019 - 17:14
Edit wg instrukcji serwisowej 12-15ohm dopuszczalne
Screenshot_20190922-181401.jpg 88,17 KB 14 Ilość pobrań
Użytkownik Raptor edytował ten post 22 września 2019 - 17:16
#173
Napisano 22 września 2019 - 19:55
Jak śledziłem te kable od modułu do magla, to nie widziałem żadnej kostki, co też mnie zdziwiło.Masz kostkę na chłodnicy ?? Wywal ja i zlutuj kabelki - jest jeszcze alternatywne rozwiązanie - puszczenie nowych kabelków od czujnika do kompa - wydaje mi się że 16.5 to trochę za dużo
Edit wg instrukcji serwisowej 12-15ohm dopuszczalne
Screenshot_20190922-181401.jpg
Jutro sprawdzę czy nie trafiła mnie pomroczność jakaś.
Ta kostka zawsze była w oryginale? Jak jej nie ma to możliwe że została wywalona a przewody zlutowane. W takim przypadku może być problem na tym połączeniu...
Raczej i tak nowa wiązka by była najpewniejsza.
#174
Napisano 22 września 2019 - 21:01
nawet dwie pod filtrem powietrza
post-14-0-44280100-1475705448.jpg 157,8 KB 13 Ilość pobrań
jedna od zasilania, druga sygnałowa (3 przewody)
#175
Napisano 24 września 2019 - 19:26
nawet dwie pod filtrem powietrza
post-14-0-44280100-1475705448.jpg
jedna od zasilania, druga sygnałowa (3 przewody)
Prześledziłem cała wiązke dokładnie, jedyne miejsce gdzie mogą być te kostki / połączenie to między chłodnicą a IC. Niestety w dostępnych mi teraz warunkach(zew. bez oświetlenia) tam nie dojdę.
Najszybciej to druciarsko bym mógł puścić osobno bokiem jeden przewód i wpiać go w kostki przy maglu i module wspomagania. Wygląda na to że będę musiał komuś dać to do zrobienia.
#177
Napisano 26 września 2019 - 14:59
zdemontuj IC (tak chyba najszybciej), jak są kostki to je wywal i powinno wszystko działać
Też mi się przydarzyło... Wymieniałem sobie wczoraj sprzęgło przy wyciągniętym silniku (Dla mnie tak łatwiej ) Po wpakowaniu wszystkiego na miejsce zdziwienie... Brak wspomagania, kontrolka na desce rozdzielczej oraz zero błędów po skanowaniu (Kontrolka zapaliła się dopiero po ruszeniu kierownicy). Posiłkując się waszymi radami trochę podłubałem, naładowałem aku i zaczęło działać. Porozpinałem wszystkie kostki, oczyściłem styki, popryskałem i osuszyłem suszarką do włosów. Przejechałem 200 km i jest ok... Zobaczymy, może czeka mnie lutowanie ? Do tej pory wyciągałem wszystko już kilka razy z mojego RX'a, więc raczej nie ma mowy o jakimś błędzie w składani klamotów... Pod wiatą było wilgotno w nocy, więc może coś się skropliło na kostkach... Pozdr!
#178
Napisano 23 czerwca 2020 - 12:04
Czy spotkaliście się z działaniem wspomagania w prawo ale w lewo już nie?
A po jakimś czasie wyłącza się w ogóle.
Lub też jeżdżę parę dni na działającym wspomaganiu albo parę na nie działającym.
I ile to czy działa czy nie zależy od humoru kości.
To zastanawia mnie działanie wspomagania w jedną stronę. Nowość? Czy obcykany temat?
A może kostki w porządku tylko się szczotki kończą? (Ok.230k ma nalatane buda)
Wysłane z mojego Mi A3 przy użyciu Tapatalka
#180
Napisano 23 czerwca 2020 - 12:13
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych