Wiem, że pytanie może wydawać się pozornie bez sensu, ale zauważyłem znaczne różnice w prowadzeniu rex-a w zależności od ciśnienia w oponach. Na razie testowałem ciśnienie 2,0 i 2,2. Przyznam, że lepiej jechało mi się przy niższym ciśnieniu. Niektórzy koledzy stosują jednak ciśnienie w granicach 2,5. Jakie ciśnienie w oponach Wy stosujecie? Może ktoś ma ciekawe doświadczenia związana z tym zagadnieniem.
Opony - (opinie, komentarze, pomoc w wyborze)
#2
Napisano 14 sierpień 2014 - 18:40
Dla mnie idealne ciśnienie jest w przedziale 2.3-2.4 - wtedy najlepiej prowadzi mi się Rexa. Jest kilka czynników, które powodują takie, a nie inne upodobania: typ drogi/asfaltu, prosta/kręta droga, wolna/szybka jazda. Ja przy wyższych ciśnieniach mam takie odczucie, jak w rowerze: szybciej mi się jedzie i lepiej się uślizguje tyłem
#4
Napisano 14 sierpień 2014 - 19:00
#5
Napisano 14 sierpień 2014 - 20:22
#6
Napisano 14 sierpień 2014 - 20:36
#7
Napisano 15 sierpień 2014 - 13:59
Wszystko zależy o chcemy uzyskać , wyższe ciśnienie to opona sztywniejsza twardsza , ale lepiej się ścierająca na miasto i autostrady gitara moim zdaniem , sam mam 2,4 przód i 2,5 tył , natomiast mniejsze ciśnienie podobno lepsze jest na tor i zakręty z tego co mi pare osób katujących auta po trakdayach mówiło , że guma w okolicy 1,8-2,0 bara lepiej klei ale szybciej i nierównomiernie się zużywa
~Paul Walker
#8
Napisano 15 sierpień 2014 - 14:18
mi na 2.2-2.4 nie dobrze się hamuje, zaś tył strasznie myszkuje, na tor można kapke obniżyć ale nie z powodu lepszego klejenia tylko na torze dogrzewasz opone dość mocno i siłą rzeczy ciśnienie wzrasta.
#9
Napisano 14 grudzień 2014 - 14:09
Powoli zaczynam rozglądać się za gumami na sezon wiosenny-letni.
Opcji jest kilka mogę dokupić dwa Bridgestone'y Potenza S001 tylko 235/35/R19 , minus trzeba rolować błotniki (już wiem gdzie ) albo wywalić dystans na mniejszy (bez jest lipa) no i dostępne są tylko nowe za kupę siana ,używek praktycznie nie ma na rynku
Opcja druga to kupno nowych opon i potrzebuję opinii czy ktoś ich używał i może coś o nich powiedzieć. O hałasach mi nie chodzi tylko o trakcję na mokrym i trzymanie boczne
Syron Race 1 Plus
http://www.opony.pl/nazwa-opony/syron-race-1-plus-225-35-r19-88-w-xl#75613426
różne opinie są o nich w sieci,ale w opisie czytałem że na mokrym podobno dają radę co w RWD jest ważne
o tych już czytałem opinie i podobno to spoko opona na co dzień i okazjonalnie track day
http://www.opony.pl/nazwa-opony/federal-595evo-225-35-r19-88-y-xl#77008428
kusi mnie w nich cena i wygląd bieżnika
Opcja ostatnia to szukanie kompletu markowych używek po sezonie górach dwóch.
Od siebie mogę dodać że nie polecam opon GoodYear Eagle F1 , mimo dobrej trakcji na suchym i fajnego bieżnika to na deszczu przy małych prędkościach dramat z trakcją boczne ścianki tam nie istnieją praktycznie no i przebijają się z byle powodu
~Paul Walker
#10
Napisano 14 grudzień 2014 - 15:08
Federal jest spoko, ale ten co podałeś średnio się nadaje na track day. Dobra klasa nie na tor.
Syron to dobra guma w klasie eko. Na tor to tak jak federal średnio się nada, na codzień jest znośna. 1bizkit chyba ma je (tak mi się wydaje)
A nie chcesz czegoś bardzie semi slick ??
#13
Napisano 14 grudzień 2014 - 17:42
federale, to był jakiś model semi slick z przydomkiem RS w nazwie, bo te co dałeś to są takie zwykłe
#16
Napisano 14 grudzień 2014 - 18:08
ja mam toyo r888 na trtackday, ale nie przetestowałem niestety Szukaj Mati, jak będą mieli 19" w https://www.facebook...8313776?fref=ts ja za komplet 18" dałem 1300 z fakturą, stan opon 70%-90%
#17
Napisano 14 grudzień 2014 - 18:51
#19
Napisano 15 grudzień 2014 - 09:39
#20
Napisano 15 grudzień 2014 - 09:48
Chyba znalazłem
http://allegro.pl/sh...item=4887198537
cena pasztetowa
ktoś nie chce może czasem 2 sztuk Potenza S001
~Paul Walker
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych