Skocz do zawartości

Zdjęcie

Opony - (opinie, komentarze, pomoc w wyborze)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
952 odpowiedzi w tym temacie

#21
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

te yokohamy są rewelacyjne, na trackdayu miażdżą drogową oponę na każdym winklu po parę km/h



#22
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Ale cena zajebista  :ph34r:  :wub:



#23
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Mało kto ma 19 w samochodach, więc cena ciekawa.



#24
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej

Niestety te Yoko są stare rocznikowo i jednak zdecydowałem się że do kupie sobie po prostu dwie sztuki tych Bridgestoneów S001 , trochę potaniały od wakacji dla mnie na plus http://www.oponeo.pl...7-y-fr#82456196 , miałem wahanie co do Uniroyala RainSport3 bo również są w świetnej cenie teraz ale musiałbym się bujać ze sprzedażą tych co mam. 


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#25
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 819 postów
  • SkądNiemcy

Panowie szukam "kapci" na sezon letni standardowa felga do jazdy na co dzień. Co polecacie?



#26
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Jaki budżet, bo jak nie duży to ja się nad Syronem zastanawiałem długo, fajny bieżnik i dobre opinie, teraz jest jeszcze sporo promocji ja tak swoje Bridgestone s001 kupiłem teraz
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#27
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

Ja bym przede wszystkim szukał w rozmiarze 225/40/18 a nie standardowym 225/45/18 różnica niewielka na prędkościomierzu, a opona o 100 tańsza, bo bardziej popularna.



#28
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 819 postów
  • SkądNiemcy

Budżet do 2 tyś. jak będzie mniej to też fajnie :P

 

Opony



#29
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

to na bridgestonach widać idealnie 225/45/18 ceny od 660 do 880 zł  :blink:

 

firestony są niezłe, pierwsza opinia na stronie jest mojego kumpla Cinka i jest jak najbardziej prawdziwa

http://www.oponeo.pl...2-y-xl#84843639



#30
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej

ja za swoje Bridgestony dałem po 550zł na 19stke :) :P :) :P


  • zdu lubi to
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#31
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 819 postów
  • SkądNiemcy

Dzięki Zdu rzeczywiście masa pozytywów i cena przystępna :) co ważne dobrze trzyma na mokrej nawierzchni ;)



#32
PaniczAdam

PaniczAdam

    Amator

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • SkądWarszawa

Witajcie.

Moje opony dogorywają, a po wczorajszych zabawach z kojotem na cargo już pewnie nie żyją.

Muszę kupić nowe opony, a wiemy ile takie kosztują.
Dlatego chciałbym dokonać dobrego wyboru.

Zastanawiam się przede wszystkim nad Yoko Advan Sport albo Pirelli PZero Rosso.
Z kolei mam znajomego w GoodYear Polska i mógłby mi za świetną cenę załatwić GoodYear Eagle F1 Asim., ale nie przekonują mnie te opony.

A Wy co polecacie?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z w/w oponami?

Chciałbym, aby oprócz super trzymania na suchej nawierzchni, nie czuł że ryzykuje życie na koleinach gdy spadnie deszcz ;)

Pozdrawiam,
A.



#33
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
Hmm... ja mam BF Goodrich G-Force 245/45/18 na przód i 255/45/18 tył http://www.bfgoodric...t-a-kdw/22.html i tak... do wczoraj to były zajebiste opony :P

Na suchej nawierzchni i równej dodze był po prostu boskie, prawie jakbym jeździł na slickach, ani razu nie straciłem przyczepności.

Na mokrym nie spisywały się najgorzej ale przyznam, że miałem momenty, że się bałem. W specyfikacji mają, że są i na sucho i na mokro ale nie ryzykował bym na nich chyba dużych prędkości przy złej pgodzie.

Ze względu na rozmiar jeździ się na nich tragicnzie w koleinach... czasami się nawet w nie nie mieszcze, rzuca samochodem na lewo i prawo, dość często mnie ściąga lewo przy hamowaniu.

Tych opon co podałeś nie testowałem ale z opini słyszałem że PZero Rosso i GY F1 to bardzo dobre oponki ;)

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#34
PaniczAdam

PaniczAdam

    Amator

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • SkądWarszawa
Do wczoraj? ;]
Co masz na myśli? :)

#35
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
http://www.rxklub.pl...php?p=1491#1491

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#36
Gentoo

Gentoo

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 146 postów
  • SkądWarszawa
Też będę kupował własnie opony bo wczoraj zabiłem stare.

Wcześniej już zamawiałem na lato Toyo R1R do rexa (jeszcze ich nie mam), ale jednak kupię chyba Toyo T1R do normalnej jazdy, i do tego komplet R1R bądź R888 na zabawy na torze takie jak wczoraj...

na T1R już dużo kilometrów zrobiłem innymi autami i jestem z nich zadowolony. Chociaz nigdy w takim rozmiarze (235/40/18) na nich nie jeździłem, w mocniejszych autach słyszałem ze słabo się kleją przy ruszaniu, ale w zakrętach są świetne, co mogę potwierdzić.

Jeśli ktoś ma inne propozycje to chętnie poczytam.

[ Dodano: 2009-04-21, 15:22 ]
Przestudiowałem dokładnie materiały z rx8club.com i róznych innych serwisów i oto moje wnioski/podusmowanie (totalny skrót) może komuś coś pomoże:

Szerokość

Na seryjne felgi najlepiej szerokość 225 (jak seria) bądź 235. Wejdzie też 245, ale na zakrętach mogą być trochę za miękkie na bokach przez to że minimanie wystają, za to świetnie chronią felgę.

Profil

225/45 to seria.
Ja jeżdże na 235/40 (2,2% różnicy średnicy koła (mniejsze) ).
245/40 jest bardzo zbliżone do serii.

Szersze opony z tyłu?

Dużo na ten temat się naczytałem.
Jeśli na prostą (drag) to ok.
Jeśli na zakręty to nie, zaburza neutralność w prowadzeniu się.

Podsumowując powyższe

Ja idę w 235/40, (choć 235/45 są bliższe średnicą seryjnemu ogumieniu).

Jaka marka?

Dotąd jeździłem na oponkach Firenza (235/40ZR18).
Teraz szukając opon biorę pod uwagę:

Kumho ECSTA SPT KU31 (wiele osób zachwala)
Toyo T1R (mam w drugim aucie i jestem zadowolony)

Chyba zamówię kumho tym razem, trzeba sprawdzić coś nowego :-)

Z droższych opon polecane są też:

Michelin Pilot SPORT PS2
Bridgestone Potenza RE 050 A ( jedna z opon montowanych seryjnie w rx8)
Dunlop 8090 (druga z opon montowanych seryjnie z tego co czytałem lepsza)

Dużą piszą też o Falkenach, niestety nie znalazłem w Polsce modelu o którym mowa,
podobnie z innymi oponami (np invos) których w Polsce też nie udało mi się odnaleźć.

Dajcie znać na czym jeździcie i jakie opinie?

[ Dodano: 2009-04-21, 15:25 ]
I chętnie też wymienie opinie o oponach bardziej torowych.
Bo komplet takich dodatkowo też mama zamiar kupić.

Wcześniej (jak już pisałem) zakłądałem że kupię Toyo R1R na tor i na codzień, ale jednak doszedłem do wniosku, że nie interesuje mnie taki kompromis i chce cywilne opony, które jeżdżą też po mokrym na codzień. A na tor kupie drugi zestaw.

Chce kupić na tor Toyo R888, jako że nie zdzieraja się tak jak slicki a zapewniają w zupełności wystarczającą przyczepność jak dla mnie.

Ktoś ma jakieś inne propozycje w podobnych cenach ?

#37
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
Ziomek... ja nie wiem... masz tak samo na imie, taki sam wóz i takie same opony :D
Jak się nazywa Twój ojciec ?:P

Wracając do tematu to mam taki sam plan jak Ty...
Na tor chce kupić Toyo R888 a na drogę T1R albo R1R lub ew te BF Goodrich, na których teraz jeżdżę.
Zastanawiam się tylko nad rozmiarami.

Mam 2 komplety felg więc mógłbym na 1 mieć opony torowe a na 2 drogowe.
Na seryjnych felgach od Mazdy mam Continetal Conti Extreme Contact w rozmiarze 255/45/18 - tył i przód.

Na czarno/czerwonych mam 245/45/18 - przód i 255/45/18 tył.

No i teraz dylemat.
Jaki rozmiar kupić na tor a jaki na drogę ?
Skłaniałem się ku 225 na drogę a 245/255 na tor z uwagi na to, że na szerszych oponach nie mieszczę się w koleinach i bardzo rzuca autem a do tego czasami się policja czepia, że z tyłu opona mi wystaje za obrys auta.

Z 2 strony jednak szersza opona na drodze to większe bezpieczeństwo a Ty napisałeś, że na tor lepsze są cieńsze ? Mi osobiście Madzia lepiej się i trzyma i prowadzi na tych szerszych... może dla tego, że są letnie i mają miej rowków niż Continentale, które są notabene uniwersalne.

Co myślisz ... ?

Edit:
Aha... i co myślisz o 225/40 ?
Bo np. R888 nie ma w rozmiarze 225/45 jest tylko:
225/40
235/40
245/40
255/35

Więc trochę lipa...;/ Nie ma profilu 45 a mnie by interesowały właśnie 225/245/255 na 45
Mowa oczywiście o fledze 18. Akurat do inncyh felg są 45 ;/

Proxes T1R za to wystepują w rozmiarach:
225/40
225/45
235/40
245/40
245/45
255/35
255/40
255/45

Czyli już lepszy wybór :)
Mógłbym kupić tak jak mam teraz, 245/45 przód i 255/45 tył ale R888 tak nie kupie ;/

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#38
Gentoo

Gentoo

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 146 postów
  • SkądWarszawa
Tak na szybko (wieczorem dodam więcej):

jeśli masz szersze niż seryjne felgi to 245/255 będzie lepsze.

jesli masz seryjne felgi to przy takiej szerokości opony będą bardzo naciągnietę na felge i przez to 'miękksze' na bokach (bo będę lekko wystawać), co się może przekładać na nieodpowiednią pracę opony w zakręcie.

Tak jak pisałem też wcześniej lepiej zakładać taki sam rozmiar na przód i na tył żeby zachować neutralność prowadzenia się samochodu.

pozostaje jeszcze kwestia ustawień zawieszenia, ale to inny temat.

[ Dodano: 2009-05-20, 21:44 ]

Wracając do tematu to mam taki sam plan jak Ty...
Na tor chce kupić Toyo R888 a na drogę T1R albo R1R lub ew te BF Goodrich, na których teraz jeżdżę.
Zastanawiam się tylko nad rozmiarami.


T1R to świetne opony :-), myslałem nad R1R gdy chciałem kupić opony i na tor i na drogę.
Zależy ile jeździsz... bo R1R napewno będą dość nerwowe na mokrej nawierzchni.

Mam 2 komplety felg więc mógłbym na 1 mieć opony torowe a na 2 drogowe.
Na seryjnych felgach od Mazdy mam Continetal Conti Extreme Contact w rozmiarze 255/45/18 - tył i przód.


A jaki mas rozmiar czarno-czerwonych, tj szerokość felg?

Na czarno/czerwonych mam 245/45/18 - przód i 255/45/18 tył.


Z tego co wiem to trochę psuję neutralne prowadzenie się madzi.. ale mozę to bardziej odpowiada Twojemu stylowi jazdy...

No i teraz dylemat.
Jaki rozmiar kupić na tor a jaki na drogę ?
Skłaniałem się ku 225 na drogę a 245/255 na tor z uwagi na to, że na szerszych oponach nie mieszczę się w koleinach i bardzo rzuca autem a do tego czasami się policja czepia, że z tyłu opona mi wystaje za obrys auta.

Z 2 strony jednak szersza opona na drodze to większe bezpieczeństwo a Ty napisałeś, że na tor lepsze są cieńsze ? Mi osobiście Madzia lepiej się i trzyma i prowadzi na tych szerszych... może dla tego, że są letnie i mają miej rowków niż Continentale, które są notabene uniwersalne.

Co myślisz ... ?


Myślę, że 225 do 245 to wystarczająco jak na naszą ilość koników... szersze opony też trochę 'zmulają' auto ;-)

Edit:
Aha... i co myślisz o 225/40 ?
Bo np. R888 nie ma w rozmiarze 225/45 jest tylko:
225/40
235/40
245/40
255/35

Więc trochę lipa...;/ Nie ma profilu 45 a mnie by interesowały właśnie 225/245/255 na 45
Mowa oczywiście o fledze 18. Akurat do inncyh felg są 45 ;/

Proxes T1R za to wystepują w rozmiarach:
225/40
225/45
235/40
245/40
245/45
255/35
255/40
255/45

Czyli już lepszy wybór :)
Mógłbym kupić tak jak mam teraz, 245/45 przód i 255/45 tył ale R888 tak nie kupie ;/


Zobacz sobie na jakiś kalkulator np http://www.opony.com..._zamienniki.asp
i sprawdź różnice w rozmiarze.

Ja się lepiej czuję (auto lepiej czuję) na niższym profilu, niby komfort mniejszy ale jakoś nigdy nie było to dla mnie ważne.

Więc tutaj znów co wolisz?

Ja jak pisałem wyżej stawiam na 235 i uważam to za dobry kompromis.
Auto dobrze trzyma się drogi. I ta szerokość dobrze pasuje na seryjne felgi.

Niższy profil na opony na tor to same plusy przecież :-) (poza ceną)
tam nie ma kolein, nie liczy się komfort.

#39
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2278 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX

T1R to świetne opony , myslałem nad R1R gdy chciałem kupić opony i na tor i na drogę.
Zależy ile jeździsz... bo R1R napewno będą dość nerwowe na mokrej nawierzchni

Hmm... no a mi się właśnie wydaję, że ten bierznik na R1R jest na tyle egoztyczny, że będzie lepiej odprowadzał deszcz niż ten na T1R.
Zobacz że na T1R idzie rowek wzdłuż opony, te w środku w kształcie litery V są jakby zamknięte przez co wg mnie nie odpowadzają wody za dobrze.
Natomiast R1R są tak nacinane, że woda rowkami jest wyrzucana z opony.
Bardzo podobnie nacinane są opony deszczowe w F1 ;P

A jaki mas rozmiar czarno-czerwonych, tj szerokość felg?

No właśnie nie do końca wiem, jakoś nigdy nie wnikałem.
Przednia jest ciut szersza lub taka sama jak seryjna, z tyłu to już mam wielkie bydle.
Będę miał chwilkę to sprawdzę dokładnie jakie to są rozmiary.

Ja się lepiej czuję (auto lepiej czuję) na niższym profilu, niby komfort mniejszy ale jakoś nigdy nie było to dla mnie ważne.

Więc tutaj znów co wolisz?

No wiadomo, że na torze komfort nie ma znaczenia.
Na dordze to hmm... zależy mi też, żeby auto się dobrze prezentowało.
Komfort nie jest na 1 miejscu ale ja jestem dośc nerwowy i jak słysze stuki puki zawieszenia na dzirach albo nie moge utrzymać auta, żeby jechało prosto mimo, że dorga prowadzi prosto to się lekko mówiąc - irytuję.

Niższy profil na opony na tor to same plusy przecież (poza ceną)

No chyba nie do końca :P
Trzeba znaleśc kompromis ;P Niższy profil = mniejsze koło = na pokonanie tej samej trasy co większe koło potrzebuje więcej czasu co przy takiej samej mocy silnika przekłada się na wolniejszy sprint.
Takie moje zdanie :P

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#40
Pit

Pit

    RotaryXperimental

  • Administrator
  • 656 postów
  • SkądNiemcz
  • Samochód:FD3S

Niższy profil = mniejsze koło (...) przekłada się na wolniejszy sprint.

Jako stary ćwiartkowiec powiem Ci, że jest dokładnie odwrotnie :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy