Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przygotowanie samochodu na tor


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#1
Kacper3D

Kacper3D

    Amator

  • Użytkownicy
  • 70 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8

Siemano szukałem ale podobnego tematu też nie znalazłem. W związku z tym, że możę wybiorę się w czerwcu na tor zastanawiam się czy poza filtrami i olejem i rozgrzaniem przed jazdą można jeszcze jakoś przygotować samochód tako żeby dostało chodź odrobine mniej po dupie ; D

Czy ktoś kto ma w tym doświadzcenie podzieli się jakąś specjalistyczną wiedzą?



#2
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6854 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

*
Popularny

Co zabieramy
Plyn chlodniczy
Olej
Kompresor do kół
Reczniki pqpierowe
Rękawiczki
Ucha do holowania (na torze mają byc wkrecone... choć jedno)
Cos do mierzenia czasu... może być stoper zwykły
Gaśnica
Jeżeli bierzemy narzedzia to można zapakować np w kastę z budowlanego. Łatwiej wyjąć wszystko na raz z bagaja
Usuwamy z auta wszystro zbedne co bedzie latać po kabinie schowkach czy bagażniku a to co zostaje umocowujemy porządnie. Nikt nie chce sie przekonać co znaczy wpadający z pod fotela obiekt pod pedal hamulca.....

Trackday
Zawsze są iluś minutowe sesje a na początku zapoznanie z torem.
Zapoznanie z torem traktujemy jako zapoznanie i nie nak..rwiamy popisówy. Skupiamy sie na poznaniu nawierzchni bo potem na to czasu nie będzie.
Pomiedzy sesjami przed zawsze ale to zawsze sprawdzamy poziom oleju, płynów, stan opon (szczególnie od wewnątrz. Kontrolujemy czy tarcze dziwnie nie zmienily koloru. Dokrecamy koła przed kazda sesją. Jak coś jest nie tak to nie przyjmujemy, że. .. aaaa ch.j tam jakoś to będzie.
Każdy rodzaj opon nagrzewa się inaczej więc ciśnienie na starcie musimy wyczuć. Na zimnej oponie o ile nie mamy w kolach azotu proponuje zacząć or 1.5 bara. Jak się rozgrzeja moze pojawic sie nawet 2.5 3.0
Min 5 minut przed sesją odpalamy i grzejemy wóz. Przed pierwszą nawet wczesniej.
Poczatek sesji jedziemy spokojnie. 1 do 1.5 okrążenia . W ten sposob spokojnie doprowadzamy wszystkie podzespoły płyny i oleje do temperatury pracy. Pamietajcie że olej w skrzyni i dyfrze nie rozgrzewa sie na postoju.
W trakcie sesji nie pytujemy caly czs na pelnym ogniu. Przegrzejemy olej, opony, płyny klocki itd. Ogniem 2 - 4 okrążenia i robimy jedno na spokojnie. Tak zwane wychladzające.
Mamy stoper wiec monitorujemy czas sesji. Pod koniec zawsze jest okrążenie wychladzajace z urzedu ale warto zacząć wychladzac wóz wcześniej.
WAŻNE. Auto musi wychłodzić podzespoły i płyny w czasie jazdy. Tak jest zaprojektowane że. Chłodnice, tarcze, opony ... to wszystko wychłodzi pęd powietrza. Na postoju jest dupa. Tak gną sie tarcze i odksztalcają opony.
Monitorujemy temperature silnika i w razie skoku temperatury lub smrodu klocków nie zatrzymujemy sie w panice i nie gasimy. Zwalniamy i jedziemy spokojnie obserwujac temperature. Jak zgasimy przegrzany wóz to po pierwsze .... plyn nie krąży a tarcze nie wentyluja cie na postoju. Jak zobaczymy, że temperatura ciagle rosnie to wtedy zatrzymujemy i ewntualnie jak dalej nic to gasimy bo jest jakas buba. Przewaznie turlanie na luzie z włączonym silnikiem pomaga ale poza radami trzeba mieć uszy oczy i nosdrza otwarte bo to nie żarty.
Dziwne wibracje i stuki nie sa normalne.
To chwilowo tyle. Dosiąd
e to uzupelnie jeszcze.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#3
sybreeder

sybreeder

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 309 postów
  • SkądGrodzisk Maz.
  • Samochód:RX8 HP AT White Pearl

Edyta:
Gronek opisał to na tyle perfekcyjne, tak więc nie ma w sumie co więcej dodawać :)

Ja od siebie powiem tylko tyle, że zawsze zalewam olej Motul 10W40 chrono i staram się na tyle nie szaleć by móc wrócić cało i zdrowo na kołach do domu :P

I zdecydowanie warto słuchać instruktora. Robi 2 szkolenie bardziej szczegółowe troch później tak koło 11:30-12 zwykle. 



#4
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5741 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

Dodałbym jeszcze żeby zakupić GoPro czy coś w ten deseń ,paczkę fajek i RedBulla :P , a tak jak napisał Gronek + zaopatrzyć się w jakieś rękawiczki, dają sporo , jak się łapa spoci od adrenaliny to nam kiera nie poleci w zakręcie etc. 


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#5
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 811 postów
  • SkądWarszawa

A odnośnie samego samochodu, to spokojnie na początek wystarczy seria która oferuje i tak bardzo dużo. Lepsze opony, klocki, zawias to w momencie jak już się się wyrobi trochę godzin na torze :) A i semi slick nie jest dobry na początek - mało edukacyjny, bo wybacza za dużo :)



#6
Dexell

Dexell

    Mistrz ciężkiej metafory

  • Użytkownicy
  • 1148 postów
  • SkądLDZ
  • Samochód:Pienkny HP
Brawo Kacper za pomysł wątku.
 
No nareszcie zaczynamy przypominać klub z autami o zacięciu sportowym. Spotkania na torze to chyba najlepsza integracja, a jak widać zainteresowanie zaczyna wzrastać. Zabawa RXem w zakrętach na torze to zajebista sprawa i nic jej nie zastąpi w bujaniu ulicznym. Zwłaszcza że na ulicy można wyłapać teraz szybko mandat od cichociemnych, że o straceniu prawka już nie wspomnę. 
 

 i staram się na tyle nie szaleć by móc wrócić cało i zdrowo na kołach do domu :P

 

To jest podstawa, bo już widzieliśmy ambitnych na torze co wracali na lawecie. Na szczęście to nie były Rexy.

 

 

Dodałbym jeszcze żeby zakupić GoPro czy coś w ten deseń ,paczkę fajek i RedBulla :P ,

 

Za te fajki to oddałem lewą nerkę :angry: , nie polecam !!!

 

zaopatrzyć się w jakieś rękawiczki, dają sporo , jak się łapa spoci od adrenaliny to nam kiera nie poleci w zakręcie etc. 

 

Zabrałem raz zimowe jednopalczaste ale podczas jazdy ciężko mi było szukać mojej ulubionej stacje w radiu. Moja ulubiona piosenka w radio Maryja to "Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń - na cewce mej "

  • cysio102 lubi to
Wczoraj odwiedzili mnie koledzy z RXklubu !!! .....dzisiaj pamiętam tylko, ...że otworzyłem im drzwi

#7
cysio102

cysio102

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 597 postów
  • SkądW-wa
  • Samochód:RX-8 40th Anniversary
Temat i posty mega użyteczne.
Przed wyjazdem na tor warto oglądnąć hamulce ( grubość klocków) spr płyny, przetrzeć szyby, spr czy elementy plastikowe jak zderzaki i osłony w nadkolach i ta pod kanałem dolotowym do chłodnicy dobrze się trzymają.
stej rotary :)

#8
Dexell

Dexell

    Mistrz ciężkiej metafory

  • Użytkownicy
  • 1148 postów
  • SkądLDZ
  • Samochód:Pienkny HP

Czasami też warto zabrać jakąś pastę lekko ścierną do lakieru typu Tempo. W tamtym sezonie na Jastrzębiu, pachołek rzucił mi się pod koła  :P Koniec końców ślad jaki pozostawił wyglądał jak mocne otarcie/zdarcie lakieru ale to na szczęście była jego farba. Mycie takiego mankamentu nie usunie i może się zdarzyć że nasza kobieta się na nas znerwuje :angry: jak to zobaczy. Jednak 5 minut pracy przy udziale pasty i wszystko powinno wrócić do normy. 


  • oxygen lubi to
Wczoraj odwiedzili mnie koledzy z RXklubu !!! .....dzisiaj pamiętam tylko, ...że otworzyłem im drzwi

#9
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6854 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
No Dexell sluszna uwaga. ... tu jeszcze poza przygotowaniem auta nalezy pogodzić sie duchowo z tym, że mozemy wrócić z tarczą lub na tarczy.
Eksploatujac auto na torze nie możemy byc zdziwieni jak coś odda. Nawet najbardziej zadbane egzemplarze i najdokladniej przejrzane mają niekiedy 12 lat i nie wszystko mozemy przewidzieć. Zmeczenie materiału, korozja, naprawy poprzednuch właścicieli a nawet nasza fantazja mogą nieźle dokuczyć.
Reasumując. .. Kto grubo idzie ... ten grubo pier..olnie :)

W pierwszym moim poscie dopisalem czemu warto zadbać o pozbycie sie zbednych dupereli z auta .. reszte umocować.
Osobiście wsadziłem GoPro z obudową w boczek drzwi. Wypadło mi i poszło pod pedały. ... no powiem że zrobilo sie ciepło. ... Jazda torowe lekko mówiąc generuje wieksze przeciążenia niż jazda do marketu :)
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#10
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5741 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

Reasumując. .. Kto grubo idzie ... ten grubo pier..olnie  :)

No ty już coś o tym wiesz :P


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#11
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 821 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

A jeśli o płyny ustrojowe chodzi to jakie konkretnie polecacie?

Olej wiadomo Mazdowski

Dyfer i skrzynia to raz wymienić i z głowy

ale mam też do wymiany chłodniczy i myślałem o bezwodnym Evans Power Sport 5l, wytrzymuje do 180 C, ale może zwykły nowy borygo 110 C też wystarczy bo różnica w cenie kosmiczna a na tor to może 2 razy w roku pojadę jak będą zloty

 

Płyn hamulcowy standardowy dot-4 styknie? i czy trzeba wymieniać przewody na stalowe czy jednak seryjne wytrzymają te 15min sesji

 

Od razu pytanie ile litrów chłodniczego trzeba zakupić na cały układ a ile hamulcowego?



#12
ToXiC

ToXiC

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 688 postów
  • SkądWLKP :)
  • Samochód:RX-8 HP, Mazda 6 2.3
Olej mazdowski aka dexelia bron boze ;p. Ja ostatnio zmienialem chlodniczy na prestone do 139 stopni C. W caly uklad wraz z silnikiem wchodzi bodajze 8.5 lytra na dwoch ;), Plyn hamulcowy dot 4 to za malo. Wlej cos z dot 5.1. Od siebie polecam motula rbf660.

#13
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5741 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

Olej Mazdowski to od razu ....olej. Polecam Motula 300v chrono , mega ochrona na co dzień i w takich warunkach torowych. Płyn hamulcowy od podwyższonej temperaturze wrzenian EBC bf307+ , ATE Ferrodo Millers też robią, obojętnie jaki. Płyn chłodniczy im lepszy tym lepiej ale w rx8 chłodzenie jest dosyć wydajne.

 

Co do oleju skrzyni i w dyfrze to ja polecam RedLine MTL lub MT90 lepszych nie znam i co do tego że raz wlewasz i z bani to tak nie do końca , co jakieś 50k jazdy powinno się to też wymienić. Jak upalasz na torach to raz w roku nawet.


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#14
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6854 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Olej silnikowy leje Motul 10w40 300V 

skrzynia Motul gear 300 75W90

dyfer Motul Gear 300 LS 75W90

Płyn hamulcowy. Motul RBF660

Płyn chłodniczy w rx8 na torową jazdę jest dobry praktycznie każdy z wyższych półek. Układ jest bardzo wydajny o ile nie pali się kapcia.

 

Przewody hamulcowe seryjne dają radę ale oplot stalowy bardzo poprawia reakcję na pedał hamulca. 

Ja mam podwyższone dawki oleju w kompie ale jak ktoś nie mam to polecam dodatkowo olej do baku. Ja Leję Pettit Racing Protec R


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#15
cysio102

cysio102

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 597 postów
  • SkądW-wa
  • Samochód:RX-8 40th Anniversary
Gronek a czy ten Pettit Racing protek r można stosować z katalizatorem? Angole nic nie piszą o przeciwwskazaniach.

stej rotary :)

#16
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6854 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Generalnie każde zanieczyszczenie nie służy tej pie..olonej szatańskiej nerce belzebuba wyciągniętej brudną łapą z piekła przez ekologów .......  


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#17
Yaro

Yaro

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 213 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:RX8 HP
Jak juz sie tyle tego Motula wleje w auto to plyn chlodniczy musi byc Motul Inugel Expert ;)
  • Dexell lubi to

#18
Dexell

Dexell

    Mistrz ciężkiej metafory

  • Użytkownicy
  • 1148 postów
  • SkądLDZ
  • Samochód:Pienkny HP

Olej Mazdowski to od razu ....olej. 

 

W tamtym roku na torze w Poznaniu dzidowałem na dexeli 5w30, w tym roku na millers 5w30 nanodrive. Paradoksalnie mam wrażenie że na dexeli szybciej się wkręcał na obroty ale ile rex starcił przez to promili zdrowia :lol: nie wiem. W odróżnieniu od dexeli, nanodrive jest gęsty jak grochówka. Widział Oxygen jak go dolewałem, ledwie spływał z lejka. Na pewno tworzy grubszy film olejowy. Zawsze pozostaje też możliwość stjuningowania dexeli  :P 

Wczoraj odwiedzili mnie koledzy z RXklubu !!! .....dzisiaj pamiętam tylko, ...że otworzyłem im drzwi

#19
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 811 postów
  • SkądWarszawa

Z takim nickiem to wstyd co innnego nalewać Dex :P


  • Dexell lubi to

#20
cysio102

cysio102

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 597 postów
  • SkądW-wa
  • Samochód:RX-8 40th Anniversary
Dziś wyczytałem że do jazd na torze angole co naprawiają wankle zalecają olej 15/40. Marki nie podali. Oczywiście syntetyczny.

stej rotary :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy