Witajcie.
Jestem tutaj nowy więc w 2-3 zdaniach chciałbym powiedzieć co mnie do Was sprowadza. Od dawna chciałem mieć dodatkowe auto poza kombi, które służy mi na co dzień i do pracy. Urodził się więc pomysł na Mazde RX8, ale odstraszał mnie sam silnik wankla. Postanowiłem więc za namową kolegi robić w niej swap i postawiłem (jak na razie) na nissanowski silnik CA18DET. Silnik ten jest dosyć kontrowersyjny, jedni go kochają inni nienawidzą. Moim zdaniem jest do wdzięczna jednostka, trzeba tylko o nią zadbać i na niej nie oszczędzać. Był również pomysł na wstawienie RB25 NEO, jednakże odpuściłem go sobie ze względu na koszty oraz masę jednostki. Bałem się, że z 6 cylindrowym motorem to już nie będzie się tak fajnie prowadziło jak z lekkim wanklem.
Nie jestem jakimś super wyspecjalizowanym mechanikiem samochodowym, ale też nie jestem zupełnym lewusem. Lubię kombinować, tworzyć nowe projekty i podejmować się nowych wyzwań dlatego większość tego projektu będę wykonywał sam z pomocą znajomych i fachowców którzy będą służyć mi dobrą radą. Pewnie w czasie wyjdzie kilka rzeczy, które mogłem zrobić lepiej, ale liczę na to, że mnie mocno nie zhejtujecie jak zrobię babola
A teraz do rzeczy, konkrety proszę Pana. Kiedy ją kupiłem to wyglądało tak:
1. Mazda z 2004 roku, pierwsza rejestracja październik 2005
2. wersja europejska, tapicerka materiałowa, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja
3. silnik 1.3 192KM, skrzynia 5 biegowa
4. kolor żółty, oznaczenie A4J
5. felgi 17x8 et40
Modyfikacje wizualne/zewnętrzne jakie zrobię w najbliższym czasie
1. przyciemnianie kierunków bocznych - zrobione
2. felgi 18" - poluję na ciekawe i niedrogie
3. opony Federal RS-R lub Potenza RE050A - jeszcze do końca nie wiem
4. brewki w kolorze nadwozia - zamówione
5. carbonowa lotka
6. carbonowe lusterka
7. carbonowa gałka zmiany biegów - jest
8. przyciemnianie szyb
9. regeneracja/odnowa lakieru
10. dystanse przód i tył
11. białe ledy z zewnątrz + wnętrze - zrobione
12. kute nakrętki do kół D1 Spec - są
Modyfikacje mechaniczne, elektryczne
1. swap silnika CA18DET, full nominał po pełnej renowacji
2. skrzynia 5 biegowa z Nissana S14 - wstawiona
3. turbo Garrett GT28RS - kupione
4. komputer EMU - kupiony
5. sprzęgło spiekowe 2 tarczowe ceramiczne, custom od HashTag Garage - kupione
6. układ wydechowy 3" custom
7. gruba chłodnica wody + wszędzie niebieskie sylikony - zrobione
8. obniżające sprzężny Eibach Pro-Kit - zrobione - (później gwint)
9. poliamidy
10. intercooler + dolot - zrobiony
EDIT: tutaj podaję link do albumu, w którym są wszystkie zdjęcia z przebiegu projektu, również te niepublikowane w temacie na forum: https://goo.gl/photo...C75dECEj3v7zbz7
Teraz trochę zdjęć:
Auto z dnia dzisiejszego prezentuje się tak:
remont silnika cały czas trwa:
CDN.