Skocz do zawartości

Zdjęcie

#allBlack RX-8 2016 1.8t


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
340 odpowiedzi w tym temacie

#1
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 657 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Cześć,

 

   jako że zadomowiłem się na forum na dobre, wypadałoby przedstawić swoje auto. Jest to czarne RX-8, 231hp, rocznik 2004, brązowa skóra, sprowadzona ze Szwajcarii, w Polsce jestem drugim właścicielem.

 

   Plan: doprowadzić auto do takiego stanu (seryjnego) jakby wyjechało z salonu w 2016 i zamontować jakąś ciekawą jednostkę: 1.8t, k20 lub k24 o mocy około 300hp. Pomóżcie w wyborze! Fajnie gdyby była możliwość adaptacji dwóch map 200hp i 300hp. Z mniejszych planów to montaż tabletu w miejsce nawigacji oraz pomalowanie seryjnych felg na czarno.

____________________________________________________________________________________________

 

 

Silnik:

1.8t AVJ

Turbosprężarka K03RS6

FMIC 550x230

Wtryski Siemens Deka 630cc

 

Komputer:

BOSCH MONOTRONIC ME 7.5

 

Zawieszenie:

seria

 

Wydech:

Kolektor wydechowy typu "baran" firmy XSPower

DP 2,75'

przelot 2,5'

dodatkowy tłumik środkowy

tłumik końcowy seria RX-8

 

Hamulce:

seria

 

Felgi:

seria pomalowane na czarno

 

Audio:

seria BOSE

 

Nawigacja:

brak

 

Body:

seria

 

 

W dniu zakupu:

gallery_1715_49_57140.jpg

 

Pierwszy dzień w garażu:

gallery_1715_49_133482.jpg

 

Stół operacyjny:

gallery_1715_49_127287.jpg
 
Stare serducho:
gallery_1715_49_176193.jpg
 
Po demontażu silnika wankla:
gallery_1715_49_457166.jpg

 

Demontaż zawieszenia:

gallery_1715_49_104495.jpg
 
Zabezpieczenie podkładem epoksydowym:
gallery_1715_42_619562.jpg
 
gallery_1715_49_207965.jpg
 
gallery_1715_49_5172.jpg
 
gallery_1715_49_88787.jpg
 
gallery_1715_49_146340.jpg
 
gallery_1715_42_603312.jpg

Użytkownik Sopel_XL edytował ten post 03 wrzesień 2018 - 13:21

  • adamsud, KAMiLER i przemocomp lubią to

#2
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Ja Ci mogę polecić K20z4  - do tego poszukaj kompresora Rotrexa ( http://www.tts-performance.co.uk/#!rotrex-c30-supercharger/cur7 ) 



#3
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Ja Ci mogę polecić K20z4  ...

 

Każda sroczka swój ogonek (?) chwali  :). Ja polecam K24Z3. W serii troszkę więcej mocy od K20Z4 i o prawie 50Nm więcej.



#4
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Adamsud - jak dmuchnie w k20 to niutki będą i to zacne a i łatwiej zrobić dwie mapy jak w kompie ustawisz turbo na np : 0,6 i na 1,2 :>


  • adamsud lubi to

#5
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Każda sroczka swój ogonek (?) chwali  :). Ja polecam K24Z3. W serii troszkę więcej mocy od K20Z4 i o prawie 50Nm więcej.

Czy włoży k20z4 czy k24z3 to będzie z obu zadowolony. Najlepiej zrobić franka :D ale to już się zaczynają kombinacje.

Tylko samo K20/4 przy tej masie to tak średnio jedzie, auto jest ciężkie. Do pełni szczęścia brakuje kompresora/turbo jak kto woli.


  • adamsud lubi to

#6
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 657 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Z tego co mówicie to wszystkie trzy jednostki należy turbić do ~300hp. A przy którym motorze to wyjdzie najtaniej? 

 

I jeszcze jedno może śmieszne dla niektórych pytanie, ale czy kucie jest warunkiem sine qua non przy ~300hp? (K24 jest seryjnie kute)

 

Naprawdę będę bardzo wdzięczny za wszystkie Wasze sugestie co to wyboru odpowiedniego silnika. Niedługo stawiam auto na koła i trzeba podjąć ostateczną decyzję. 



#7
robson1

robson1

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 7 postów
  • SkądRzeszów/Jasło
  • Samochód:RX-8 1.8T

Podobno 1.8T do 300hp nie trzeba zakuwać. Ale głowy nie dam :)



#8
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B
K seria do 300 powinna bez problemów wyciągnąć ale do 380 trzeba już się bawić :)

#9
mlody

mlody

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 655 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX-8 R3 Conversion
Ja moge pomoc - jedyne sluszne to 13b-rew lub 20b. Mozna tez sie pobawic w 26b ale pare wiader kasy bys musial miec. Innych opcji silnikow nie widze 😜

#10
gucio zkl

gucio zkl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 62 postów
  • SkądZKL
  • Samochód:RX-8 1.8T

Siemka, faktycznie 1.8T spokojnie znosi 300KM i będzie najtańsze pod każdym względem. K-seria nie jest kuta ale na mądrze napisanej mapie powinna spokojnie wytrzymać 300KM.



#11
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Z tego co pamiętam to przemo pisał że dół w K20Z4 jest kuty ale łapy nie dam sobie obciąć za to ;P



#12
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B
Silniki z type r-ów mają mocniejsze korby i coś tam z głowicą niż te zwykłe ale chyba nie są kute ale też ręki uciąć nie dam sobie

#13
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

JackPL z racingforum ma kompresor w k20z4, taki jak ja montuje. Jedyne co ma zrobione to chyba odprężony lekko silnik na uszczelce. 

Ma 360KM przejeździł już sporo km po torze i wszystko śmiga. Są o wiele lepsze projekty na k20/24 z większymi mocami i bez kucia dają radę. 

Chociaż wiadomo nie ma 100% pewności. Nigdy nie wiadomo w jakim stanie się kupi silnik i jak ktoś go będzie użytkował. :) 

Wkładaj  K20/K24 + kompreseł :D



#14
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 657 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Ja moge pomoc - jedyne sluszne to 13b-rew lub 20b. Mozna tez sie pobawic w 26b ale pare wiader kasy bys musial miec. Innych opcji silnikow nie widze

Słuchaj! bo zaraz będziesz u pani!  :angry:

 

 

Siemka, faktycznie 1.8T spokojnie znosi 300KM i będzie najtańsze pod każdym względem. K-seria nie jest kuta ale na mądrze napisanej mapie powinna spokojnie wytrzymać 300KM.

Powiem szczerze, że pierwotnym planem było K24. Zawsze bardziej wolałem japońską motoryzację niż niemiecką, ale jak zobaczyłem wykres Twojego 1.8t to zacząłem drążyć temat. Jakie modyfikacje są potrzebne, żeby uzyskać mniej więcej te 300KM? Jaki będzie szacunkowy koszt?

 

 

JackPL z racingforum ma kompresor w k20z4, taki jak ja montuje. Jedyne co ma zrobione to chyba odprężony lekko silnik na uszczelce. 

Ma 360KM przejeździł już sporo km po torze i wszystko śmiga. Są o wiele lepsze projekty na k20/24 z większymi mocami i bez kucia dają radę. 

Chociaż wiadomo nie ma 100% pewności. Nigdy nie wiadomo w jakim stanie się kupi silnik i jak ktoś go będzie użytkował. :)

Wkładaj  K20/K24 + kompreseł :D

Patrząc na ceny silników to ja widzę to tak: K20 < K24 < K20/24. Dlatego jeżeli z K20 da się wycisnąć moc o którą mi chodzi to myślałbym właśnie nad K20. Jak wygląda sytuacja u Ciebie z kompresorem? Kiedy wreszcie wpadnie pod maskę? Ile Cię wyniosła ta operacja?


  • HCL lubi to

#15
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

 

Patrząc na ceny silników to ja widzę to tak: K20 < K24 < K20/24. Dlatego jeżeli z K20 da się wycisnąć moc o którą mi chodzi to myślałbym właśnie nad K20. Jak wygląda sytuacja u Ciebie z kompresorem? Kiedy wreszcie wpadnie pod maskę? Ile Cię wyniosła ta operacja?

Yap pisz jaka cena i ile doszło koników bo też się nie upieram co do turbo :>



#16
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Chyba na sam JapFest się nie uda :( póki co zrobię poprawki i pojadę wolnossakiem. A finansowo... ciężko mi teraz coś powiedzieć. Jak skończę to dam znać.

Ja sobie liczę sam kompresor koło 10 tyś. 



#17
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Chyba na sam JapFest się nie uda :( póki co zrobię poprawki i pojadę wolnossakiem. A finansowo... ciężko mi teraz coś powiedzieć. Jak skończę to dam znać.

Ja sobie liczę sam kompresor koło 10 tyś. 

A o jakim kompresorze mówisz bo ja myślałem o tym z 3.0TFSI na all.... można coś koło 2 tyś łyknąć :>



#18
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 657 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

A o jakim kompresorze mówisz bo ja myślałem o tym z 3.0TFSI na all.... można coś koło 2 tyś łyknąć :>

1000PLN-2000PLN



#19
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Sam kompresor to tak jak piszecie około 1300 pln. Ale do tego dochodzi blok wodny, chłodnica, pompa wody, przewody. Trzeba dobrze okroić obudowę kompresora.

Kupić większe wtryski, troszkę aluminium na obudowę, sam montaż nie jest łatwy, bardzo mało miejsca na to wszystko. Dochodzi jeszcze rolka, dobrać pasek, wystroić. 

 

Pewnie jeszcze zapomniałem o paru rzeczach. Oczywiście mowa o 3.0 TFSI. 


  • Sopel_XL lubi to

#20
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 657 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t
Dziś wymieniłem łożyska w tylnych zwrotnicach. Niestety do wymiany osłon tarczy hamulcowej trzeba było wycisnąć stare <_<
 
gallery_1715_57_44599.jpg
 
gallery_1715_57_17095.jpg




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy