Skocz do zawartości

Zdjęcie

Odradzanie rexa przez wszystkich dookoła.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#1
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 998 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Witam,

Każdy kto dowiaduje się, że szukam Mazdy RX-8 od razu pierwsza rzecz:

NIE KUPUJ ! TO SZROT! 

SILNIK DO WYMIANY PRZY 100 TYS ALBO NAWET MNIEJ... Naprawa droga min. 12k. 

Serio? 

Każdy mi go odradza. Z tego co widzę to dużo osób jeździ tym samochodem z wanklem jako daily. Z obserwacji te samochody nie są złe.

Wyraźcie swoją opinię nt. eksploatacji takiego samochodu. Rozumiem, samochód sportowy= droższy w utrzymaniu.
Ale czy to prawda, że na wanklu normalnie jednego sezonu nie przelatam, bo zawsze coś?

 



#2
kosciukus

kosciukus

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 121 postów
  • SkądWrocław
  • Samochód:RX8 HN

Jeszcze niedawno byłem w bardzo podobnej sytuacji co Ty i dużego stażu nie mam ale podejrzewam, że użytkownicy forum, którzy dłużej mają rexa mogą mieć dość tego typu dyskusji i tłumaczeń :D

 

Przede wszystkim przeczytaj ten artykuł, który według mnie praktycznie wszystko podsumowuje:

http://kojotmagazine...elniaczy-koszt/

 

Przy około 100k przebiegu trzeba zrobić "remont", a nie wyrzucić silnik i koszta są mniejsze jeśli robisz to zanim zacznie się coś sypać. W jedenastoletnim samochodzie zawsze może się coś nagle wysypać ale w rx8 masz potencjalnie mniej rzeczy (brak turbo, rozrządu, pompowtrysków i wszystkich mniej lub bardziej skomplikowanych urządzeń w normalnym tłokowcu), które mogą sie zepsuć.

 

Generalnie ludzie mówili mi to samo co Tobie dopóki nie zobaczyli auta na żywo i nie usłyszeli wszystkich moich argumentów za.

 

Wszystko zależy jak podejdziesz do tematu kupna, czy będziesz starał się zaoszczędzić każde 100 złotych i liczył na to, że wypatrzyłeś "super okazję" czy podejdziesz do tematu na chłodno i poczekasz na porządny egzemplarz za odpowiednie pieniądze.

 

 



#3
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 998 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Najbardziej to liczę na okazję w postaci budy do około 12k, a potem remont i piec z portem i mapą. 


  • mikimoll lubi to

#4
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1500 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
Spytaj tych wszystkich którzy Ci odradzają, ilu z nich miało zdrowe seryjne RX-8. Potem spytaj ilu miało w ogóle RX-8, potem spytaj ilu miało w ogóle okazje nim jechać.

Najprawdopodobniej 99% z nich co najwyżej stało obok i swoja opinie czerpią z ludowych mitów tworzonych przez zaściankowych wymieniaczy którzy wszystkiego sie boją lub z prasy typu auto świat lub motor.
  • Cezar77 i oxygen lubią to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#5
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 998 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

@Boris86

Sęk w tym, że jeden znajomy miał rexa(krótki epizod, bo "się pier*****" -przebieg 130 tys ponad, nie palił na ciepło i odmówił posłuszeństwa). 

Jechał pewnie jeden. PS. jeden znajomy twierdził, że jego koleżka kupił rexa w salonie i miał w nim niebiesko-czarne skóry. Hmm.... ciekawe.... Potem oczywiście sprzedał bo się sypał.



#6
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

@Boris86

Sęk w tym, że jeden znajomy miał rexa(krótki epizod, bo "się pier*****" -przebieg 130 tys ponad, nie palił na ciepło i odmówił posłuszeństwa). 

Jechał pewnie jeden. PS. jeden znajomy twierdził, że jego koleżka kupił rexa w salonie i miał w nim niebiesko-czarne skóry. Hmm.... ciekawe.... Potem oczywiście sprzedał bo się sypał.

Juz na wstępie opinie tych ludzi bym odrzucił...
Sam kupując mazde zastanawiałem się nad tym 100000000000 razy
Az do jazdy próbnej :D potem już nie było rozmyśleń...
Kupując to auto kupujesz je dla siebie musisz mieć świadomość ze jest to auto sportowe kotre ma okolo 10 lat ...
Nie jest to clio w którym trzaskałem drzwiami i jechałem ... a jak coś padło to kosztowało grosze
Tutaj trzeba tym trochę żyć a co niektóre osoby to by chciały tanio nowe nie wypadkowe i sportowe mało palonce stad te opinie
Jest wiele aut i to nowych w których silnik pada duzo szybciej  a nie jest to auto sportowe...


  • Boris86 lubi to

#7
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B

mnie śmieszą te różne opinie hehe "znawcy" się naczytają bzdur typu "trzeba rozebrać silnik i poruszać uszczelniaczami" i później wychodzą różne rzeczy :P

RX8 pali ogromne ilości patrząc tylko na pojemność silnika, ale tylko na pojemność, ponieważ auta z podobną mocą palą podobnie i tam nikogo to nie dziwi, ponieważ "to nie 1.3" ;) w naszym kochanym społeczeństwie żyją ludzie, którzy mają swoje zasady typu "duży silnik duże spalanie, a mały silnik małe spalanie", przecież nie od dziś wiadomo że 1.3 musi palić max 7L a 5.7 V8 minimum 30L

śmieszą mnie pseudo znawcy którzy za brak TDI na klapie są skłonni zwyzywać człowieka, śmieszą mnie też ludzie którzy kupują auto sportowe licząc się z tym że będzie palić max 5L na torze i najdroższe naprawy wyjdą 200zł ;) a najbardziej mnie śmieszą osoby które wchodzą na różne portale i wybierają zakładkę "od najtańszego" oczekując stanu jak z fabryki ;)

ostatnio kupiłem renault clio 3g z 2007 roku w benzynie i w bardzo dobrym stanie(i cenie ;) jedynie uszczelka pod głowicą była do wymiany) później je sprzedałem za marne 8500zł(gdzie bite chodzą po 10000zł) a i tak każdemu coś nie pasowało, niestety taki u nas kraj że jak coś jest ładniejsze od reszty to zawsze znajdzie się powód do narzekania "bo przecież ktoś nie może mieć fajniejszego samochodu ode mnie"



#8
oxygen

oxygen

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 198 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:Blue Rex HN+
Krótko: przejedź się tym samochodem. Jak się zakochasz, to po Tobie i wierz mi że żadna opinia znajomych nie będzie Cię już obchodzić. Tego samochodu nie kupuje się rozumem, tylko sercem. Jeśli się przejedziesz i tego nie poczujesz, odpuść sobie bo bardzo się umęczysz i rozczarujesz.

#9
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 998 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Sęk w tym, że jeździłem i to jest to. Od 4 lat mam w głowie tylko rexa ale wcześniej nie mogłem sobie na niego pozwolić. 



#10
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6749 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Buda w stanie BDB ok. 10k

silnik budujesz + ew. chłodnice oleju+ zapłon + sprzęgło + małe mody zwiększające żywotność ...ok 15 z robotą

na następne 30 tyś zapominasz o eksploatacji jednostki i tylko olej i filtr co ok 8 tyś. po tym przebiegu zapłon.

Zawieszenie pancerne

o ile znajdziesz wóz w którym nie było dzwona na zasadzie "drzewo stało na miejscu siedzenia pasażera" to ponosisz normalne koszty eksploatacyjne na poziomie Toyoty Avensis lub mazdy 6. Klocki, tarczełączniki i mocowania stabów w cenie normalnego auta

No tak spalanie.....  na to też są metody typu remap

Wóz duży, długi i wygodny z pojemnym bagażnikiem ( Sam mam dwójkę dzieciorów w wieku 11 lat i 11 miesięcy...wchodzi wózek złożony i bagaże na wyjazd ...  nawet żona się mieści z tobołem kosmetyków)

 

Na pokładzie .....  skóra, klima szpera... wóz w serii cichy i wygodny.

jest minus... Blacha ...  jak to japoniec....  Jak nie dbasz to zgnije....  jak dbasz to dla odmiany zgnije :)

Zakochasz się w prowadzeniu bo to jest chyba największy atut RX8

 

Chyba tyle :)


  • Dominik lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#11
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 998 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Gronku, ok. 15k to mowa o remoncie i Twoich modach, czy dodatkowo do remontu(tych 15k) doliczyć muszę cewki + porting+ mapki? 

PS. Jak już kupię i przyjadę do Ciebie to dostanę garść porad odnośnie eksploatacji i możliwość obejrzenia Gronkomobila z bliska? 

PS2. Swapom mówię nie! Nie przemawia do mnie cięcie grodzi/klepanie albo zabawy z maglem(ahh te akermany) 

@@edit

PS3( właściwie to miałbyć PS1 ale się rozpędziłem) - kupuje Rexa nie patrząc na innych :)



#12
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6749 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

15  kafli w skrajnym przypadku totalnej śmierci silnika wystarczy do zbudowania silnika z podstawowym zapłonem, sprzęgłem i podstawowymi modami kompa do daily car-a, którego odpalisz co rano i popyrgasz na porannego burgera, wieczorny spot lub weekendowy trackday.   

PS 88,5 i w pamięci pierwiastek z trzech ...   Gronkomobil jest bardzo towarzyski :) 


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#13
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 811 postów
  • SkądWarszawa
Ta fura ma cos w sobie. Szuka teraz dla siebie, obejrzałem juz 7 wybranego modelu, swoją droga rynek w Polsce używanych samochód jest naprawdę jak żaden inny :) . Żona często mówi, no fajna ale to nie to samo co rex..ten samochód ma swoje wady, nawet sporo :) ale nie o to chodzi, za śmieszne pieniądze dostajesz mega wyposażenie, świetne prowadzenie, ponadczasowy wygląd i ten magiczny dźwięk silnika :)

#14
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3036 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Jak się dowiedzieli, że chcę kupić rx8 to wszyscy łapali się za głowę  :lol:  Przecież te silniki małe przebiegi robią. Nawet Ojciec mi mówi: Wojtek wszystko fajnie, ale gdzie to będziesz naprawiał jak silnik popsuje? Kup sobie synu normalne tłokowe auto. No to mówię: Tato to nie będzie auto robocze, nawet jak się spieprzy to niech stoi nawet miesiąc u mechanika od wankli. W polsce są ludzie, którzy to robią i naprawią.

 

Potem zaraz po zakupie jak Ojciec się przejechał rx8 to mówi: Dobrze jednak, że kupiłeś sobie te wymarzone auto, poczułem się 10 lat młodziej :D

 

Chociaż nie ma co ukrywać, wankiel wymaga stosowanie kilka ważnych rzeczy w eksploatacji. Jak się kupi zadbany egzemplarz czy wyremontuje silnik to można na prawdę cieszyć się z jazdy!



#15
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1500 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i

@Boris86

Sęk w tym, że jeden znajomy miał rexa(krótki epizod, bo "się pier*****" -przebieg 130 tys ponad, nie palił na ciepło i odmówił posłuszeństwa). 

Jechał pewnie jeden. PS. jeden znajomy twierdził, że jego koleżka kupił rexa w salonie i miał w nim niebiesko-czarne skóry. Hmm.... ciekawe.... Potem oczywiście sprzedał bo się sypał.

No i tu mamy problem z użytkownikiem a nie z autem. 
To że przy 130 tyś trzeba było wyjąc piec i go odświeżyć to jest całkowita norma i na to trzeba być gotowym kupując to auto. To i tak spory przebieg jak na polskie warunki.
Trzeba taką operację zrobić zazwyczaj miedzy 80  a 160 (auta które większość czasy przejeździły w niemczech lub usa zazwyczaj - !!autostrady!!) tyś km. Pewnie jak przy tych 130-kilku tyś przestawał palić na ciepłym to po podstawowej rewizji zrobił by drugie tyle i pewnie nie był by to 5 cyfrowy koszt remontu.
To tak jak byś miał pretensje że w normalnym aucie po 60-100 tyś trzeba było zmienić rozrząd. 

Kolegę od niebiesko - czarnych skór włożył bym między lektorów bajek już na starcie :)

Taka specyfika tych aut.

 

Trzeba się pogodzić że zużywają sporo paliwa jak na auto 200 konne (choć gronek potrafi trochę ten problem zmniejszyć)

Trzeba się pogodzić z tym że raz na średnio 100 tyś km (bo jedni twierdzą że im pada po 50 tyś a inni że zrobili ponad 200tyś) trzeba silnik wyjąc i mieć na kupce kilka tyś na ten cel, żeby nie czekać aż się silnik przy odpalaniu z linki albo tylko na zimnym spierdzieli do końca i podwoi się koszt tej naprawy.

 

Do tego dobry olej i pilnowanie jego stanu, oraz zapłon.

 

Reszta rzeczy sprawia problemy bardzo rzadko, a wszystkie inne części poza samym silnikiem trafiają się w używce w drastycznie niskich cenach albo z anglików albo od osób robiących swapy itd.

Jak dla mnie to spoko sytuacja bo tak naprawdę wiesz na czym stoisz z taką RX-8.
Wiesz że jeśli chcesz pojeździć długo to trzeba mieć zaskurniaki na rewizje/remont silnika, ale jednocześnie wiesz że nie zaskoczy się rachunkiem na kilka tysięcy żadne koło dwu-masowe, turbosprężarka, wtryskiwacz, pompa wysokiego ciśnienia, jakieś wytarte popychacze czy inne ustrojstwo padające na potęgę w świeżych autach

Czy takie auto Ci odpowiada to już musisz przezmyśleć sam. Ale znając życie jeśli rozwarzasz to auto i wsiądziesz w egzemplarz który będzie sprawny to przepadłeś :D


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#16
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 998 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Pana od niebiesko-czarnej wstawiłem dawno między lektury, bo wszystkim jeździł, wszystko szajs. Tylko francuzy są najlepsze. 

Z tego co widzę to ten silnik nie jest taki straszny( na podstawie waszej wiedzy i waszych opinii).

Koszty paliwa nie są takie straszne skoro e36 1.6 pali "dyszkę" , ale BMW musi dużo palić, bo, bo, bo... to BMW(opinie ludzi).

Boris większość części jest u Ciebie dostępnych? 
Cóż, przekonaliście mnie. Moje auto stoi już na alledrogo. A ja zaczynam szukać rexia ze słabym piecem. Mam nadzieję, że ktoś z was byłby w stanie mi pomóc w zakupie? :P Oczywiście jak auto będzie obok was. 

 

Może ktoś z was ma budę z niesprawnym piecem w nienagannym stanie i chciałby się nią podzielić? 



#17
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B
Skoro tylko francuzy najlepsze to jeszcze nie jest z nim tak źle, niektórzy kochający tdi potrafią być dość wulgarni i "nerwowi" ;) oj bmw potrafi spalić ale jechać to już średnio jedzie(wystarczy zobaczyć że rx8 na torze jedzie tak jak M3) ;)

#18
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 998 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Wypowiem się więcej jak sprzedam samochód bo tłokowce wcale takie tanie nie są. Ale to szerzej opowiem po sprzedaży :)



#19
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1500 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
Ja jestem daleki od demonizowania jakiś aut:)Jakichkolwiek. Każda zmora znajdzie swego amatora.
Moja żona zanim wskoczyła w RXy to przez 10 lat jeździła Clio bardzo bezawaryjnie.
BMW E36 z 2.5 Litrowym silnikiem zrobiłem sobie kilka lat temu na fali zachwytu silnikiem M50B25nv. Mam je do dziś i pali mniej od RX'a niestety. Ale sympatii do RXów mam tyle ze RX8 zawsze jakies pod domem mam, a BMW wyciągam z hali raz czy dwa razy do roku tylko na jakiś zlocik tematyczny.
W sprawie porównania z BMW w moim przypadku chodzi chyba o to że RX-8 robi mega robotę już w całkowitej serii. A BMW żeby być dla mnie ciekawe musi być mocnawo zmodyfikowane co bardzo ogranicza jego wygodę i praktyczność.

Ja osobiście nie lubię diesli wszystkich koncernów, oraz nie przepadam za większością polityki, stylistyki wnętrz itd koncernu VAG. Nie przepadam za francuzami, nie przepadam za fordami. Kocham Mazdy. Lubię pasje w nich zawartą, bardzo cenie aktualna ideologie Mazdy, bardzo cenie Mazdę jako koncern za spójność i taka uczciwość względem klientów.
Jeżdżę różnymi Mazdami od 14 lat, nigdy nie poczułem sie przez Mazdę oszukany, nigdy nie psioczyłem na rozwiązania techniczne w nich spotkane mimo że jestem inż. Mechanikiem.

Ale to moje prywatne spostrzeżenia i niechciał bym nikomu ich na siłę wpajać czy z kimkolwiek się on nie sprzeczać.

PS. Części głównie silnikowych, używanych mam dużo.
  • eXe lubi to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#20
Patison

Patison

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 416 postów
  • Samochód:Rx-8, Panamera.
My z mężem postanowiliśmy, ze będzie rex i jest. Budę kupilismy za grosze bo trochę stała, silnik uzywke tez, części sprowadzilismy sami wiec nie wydalismy majatku. Ale zawsze, nie ważne jakie auto się kupuje trzeba się liczyć z wydatkami. Auto to skarbonka z głębszym bądź mniejszym dnem ;) ale rexy trzeba kochać i wiedzieć jak się wankle obsługuje. To nie jest auto jak każde inne. Może dlatego tak bardzo przyciaga do siebie...

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09
  • eXe lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy