Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zanikające wspomaganie - EPS


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
20 odpowiedzi w tym temacie

#1
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

Witam.
Temat typowej usterki jaką jest wspomaganie w maździe był omawiany na forum wielokrotnie. Ale może miał ktoś podobny objaw i ma na to skuteczną radę. Sprawa wygląda tak:
Wspomaganie działa bez zarzutu przy parkowaniu/powolnej jeździe, gładko i płynnie jednak zabawa zaczyna się przy gwałtowniejszych ruchach kierownicy na zakrętach. Przy szarpnięciu kierownicą lub wprowadzaniu w uślizg kierownica stawia opór + czuć na niej stukanie. 

Co najdziwniejsze - objaw ten pojawia się jedynie przy skręcie w prawo... A zaczęło się to po tym jak zostawiłem samochód na wymianę skraplacza/sprężarki klimatyzacji.

Jak do tej pory wszystko co związane z ww problemem zrobiłem : sprawdziłem kostki przy chłodnicy, na kolumnie kierownicy oraz na maglownicy, oczyściłem masę od wspomagania, podmieniłem bezpiecznik na klemie, lecz objawy bez zmian.
Miał ktoś podobny przypadek?



#2
ToXiC

ToXiC

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 706 postów
  • SkądWLKP :)
  • Samochód:RX-8 HP, Mazda 6 2.3
Luzy sprawdziles na maglu?

#3
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

hmm.. nie, a w którym miejscu mogą występować?
Nietypowe jest, że występuje to przy skręcie w jedną stronę tylko i nie powoduje zapalenia żadnej kontrolki niezależnie od wyłączonego DSC/TSC.



#4
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Mechaniczna usterka nie wyrzuca błędu. Może cos źle skręcili i coś o drążek się opiera.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#5
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

Cała maglownica wraz z drążkami przejrzana, a nie były raczej ruszane podczas prac.
Nie wiem jak wyglądają objawy typowego problemu z kostkami, ale jutro spróbuję sprejem do styków jeszcze przeczyścić wszystkie kostki.

Występuje w mazdzie kalibracja EPS?



#6
ToXiC

ToXiC

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 706 postów
  • SkądWLKP :)
  • Samochód:RX-8 HP, Mazda 6 2.3
Luzy sprawdzales na kolach czy w powietrzu?

#7
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

Na kołach stał.
Jutro w powietrzu będę sprawdzał jak bez oporów zachowuje się wspomaganie.
Przy niskich prędkościach jednak też objaw występuje ale wtedy przy gwałtownym szarpnięciu kierowcy w prawo. W odczuciu jakby wspomaganie działało pulsacyjnie w tym kierunku.



#8
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Mi to jednak na styki wygląda. Czasami wydają się czyste a po zozpięciu i wpięciu nie działa.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#9
pawelc

pawelc

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 409 postów
  • SkądDrawno
  • Samochód:Mazda rx8 z32se
A w parametrach bieżących nie idzie wyczaic o co biega? Kalibracja tylko czujnika skrętu raczej .każdorazowo po odpieciu aku a o tym pewnie wiesz

Wyslane przez tapatalk

#10
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

Tak o kalibracji wiem, ale zrobie jeszcze raz.
Pomierzę jeszcze napięcia na kostkach wg manuala, tyle, że bez obciążenia przy którym występuje raczej nic mi nie pokaże.



#11
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

jak skacze czy puka to kalibracja nic nie da. jak idzie skokami to ewidętnie problem z przejściem prądu a jak coś wali i stuka to mechaniczne uszkodzenie. Jak wymieniali chłodnice klimy i zdjęli ją razem z chłodnica cieszy to raz że musieli rozpiąć przewody od wspomagania a dwa to nalewając płyn ponownie mogli zalać trochę wtyczki. TTak jak pisałem....  to gówno do póki działa to działa a jak się rozłączy to potem jaja sa i nie ma przejść. Zacznij od kabli jeszcze raz i dokładnie popsikaj, oczyść. To naprawdę to ma tam znaczenie i wzrokowo moze się wydawać ok ale bedzie dupa


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#12
gucio zkl

gucio zkl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 62 postów
  • SkądZKL
  • Samochód:RX-8 1.8T

Jeśli mogę dodać coś od siebie, to już trzykrotnie spotkałem się z mocno zapieczonym krzyżakiem na wałku kierowniczym (ten tuż nad maglem na wałku do kierownicy) objaw taki że wspoma działa pulsacyjnie a w dodatku w jedną stronę inaczej i w drugą inaczej stawia opór. Pomaga napsikanie WD-40, oczywiście nie na długo i tak wymiana była konieczna. Może pomogłem.



#13
pawelc

pawelc

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 409 postów
  • SkądDrawno
  • Samochód:Mazda rx8 z32se
Ale tego nie wyczulby podnosząc auto do góry i kręcąc bez odpalania?

Wyslane przez tapatalk

#14
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

Właśnie przy jeździe na wprost wydaje się być wszystko ok.
Dopiero jakby opory. które wynikają ze zmiany kierunku jazdy powodują problem ze wspomaganiem.
Jeszcze raz kostki sprawdzę i nasmaruje ten bliższy przegub przy maglu.



#15
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

zapieczony krzyżak to notoryczna sprawa.


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#16
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

Krzyżak oczyszczony i nasmarowany, luzy na drążkach sprawdzone - nie występują, wszystkie kostki ponownie rozpięte i oczyszczone jakimś tam sprajem do styków.
Niestety problem nadal występuje. Próbowałem zweryfikować przyczynę jazdą z wyłączonym wspomaganiem ale niestety nie jest to wtedy możliwe.

Przy podniesionych kołach zarówno na włączonym jak i wyłączonym wspomaganiu koła skręcają bez żadnego oporu i skoków.
 



#17
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

odkopie temat gdyż borykam się z tym samym problemem, aczkolwiek u mnie jak nie działa to niedziała wcale.

Pierwszy raz wspomaganie przestało działać na 3dni i nagle mu się odwidziało i było ok, później kolejno kilka dni pod rząd na zmianę.

Później tydzień spokój no i końcem tygodnia podniosłem auto na zwykłym podnośniku aby wyważyć prawą przednią felgę (odpadły odważniki z wyważania), jak auto postawiłem i zapaliłem znowu to samo i tak przez dobę. Dziś rankiem zapaliłem auto i było ok, przejechałem 5km zaparkowałem na chodniku stawiając auto auto trochę pod skosem na śniegu, no i po powrocie znowu brak wspomagania.

Wczoraj posprawdzałem kostki, wyczyściłem, popryskałem kontaktorem, skalibrowałem jeszcze raz układ kierowniczy i dalej to samo.

Kostki posprawdzałem, popryskałem kontakterem, na krzyżaku również. Niestety tej dużej z magla za nić nie dałem rady ściągnąć.

Początkowo byłem pewien że coś gdzieś nie łączy, ale po sytuacji gdy po podniesieniu/opuszczeniu auta na podnośniku zaczynam zastanawiać się "może coś mechanicznie.." chyba że to po prostu zbieg okoliczności.



#18
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

dobra lutownica i 3 koszulki termokurczliwe ;) 



#19
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

dobra lutownica i 3 koszulki termokurczliwe ;)

zlutowane, ale to nic nie pomogło.

Dopiero czyszczenie wszystkich kostek podziałało.

Spryskanie różnymi specyfikami kolejno (wd40, odtłuszczać, kontakter) i na koniec wysuszenie suszarką.



#20
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

zlutowane, ale to nic nie pomogło.

Dopiero czyszczenie wszystkich kostek podziałało.

Spryskanie różnymi specyfikami kolejno (wd40, odtłuszczać, kontakter) i na koniec wysuszenie suszarką.

 

Było wszystkie lutować :D  jeśli jednak podziałało czyszczenie to pozaciskaj jeszcze konektory kombinerkami żeby mocniej wchodziły na blaszki






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy