Skocz do zawartości

Zdjęcie

REX, śnieg i jałowy bieg-zimny start i nagrzewanie


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
14 odpowiedzi w tym temacie

#1
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Witajcie.

Dziś spadł pierwszy śnieg na mojego Rexa i przyszła okazja dowiedzieć się czegoś nowego.

 

Mianowicie praca na biegu jałowym.

Jak to jest i jak powinno być?

 

Wiem już że start na zimnym powoduje że obroty wskakują ponad 2000 i w miarę nagrzewania spadają.

Dziś jednak zaobserwowałem coś innego.

Silnik miał już jakieś 70 stopni i po tym jak się zatrzymywałem i wrzucałem luz to obroty spadały do około 650, potem wskakiwały do około 1100 a następnie spadały na 860 i tak już się stabilizowały.

Jak już silnik miał swoje 90 stopni to objaw znikał i obroty trzymały się na 860.

 

Na LPG nie ma takiego objawu, latem też nie było, pytanie do was jak zachowują się wasze RX i czy obroty wolne 860 to nie za mało, bo wtedy na dźwigni biegów czuć delikatne wibracje, których już nie ma przy 1000 obrotów.

 



#2
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej

wibracje masz pewnie dlatego że już poduchy zużyte, co do obrotów to przy sporym mrozie może się wkręcić po odpaleniu nawet do ponad 4000rpm


" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#3
Skorupek

Skorupek

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 180 postów
  • SkądWawa
Kiedyś jak rex postał 8 godzin z temperaturze -20 stopni to zaraz po odpaleniu obroty skoczyły mi ponad 5000 rpm


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Problem wysokich obrotów leży w błędzie oprogramowania. Może nie tyle błędzie co w mapie startowej gdzie troszkę po macoszemu potraktowano niskie temperatury. Mamy to praktycznie opracowane tylko czekamy na mrozy żeby potwierdzić ze działa :)  

Falowania obrotów być nie powinno. 


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#5
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

No to mam kolejny powód, aby w końcu udać się pod Warszawę. A co do falowania to co mogę sprawdzić domowym sposobem, żeby ustalić gdzie leży problem?



#6
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

a weź 20 razy hamulec po włączeniu zapłonu bez odpalania tak żeby wskazówka od oleju poszła do końca i z powrotem. Potem wyłącz zapłon i odpal. 

Generalnie to się powtarza regularnie czy wystąpiło jednorazowo ?


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#7
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Jutro sprawdzę z tym hamulcem. Generalnie to zauważyłem to w tym tygodniu. Być może ma to związek że właśnie wymieniłem cewki na nowe LS razem z kablami i świecami. Czyściłem też przepustnicę, bardzo uważałem, żeby nic nie urwać i nie uszkodzić, ale może coś przestawiłem, cholera wie.



#8
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Czujnik wału zresetowany zgodnie z instrukcją.

Przez 30min stał odpalony i wszystko pięknie obroty równiutko. Potem trasa 50km i  znowu to samo zatrzymanie na światłach i jakieś 10s falowania po czym znowu równo. Auto odstało kolejne 4h potem znowu 20min odpalone i chodzi równo, kolejna trasa 50km i problem wraca, nie za każdym razem, ale na 10 świateł z 6 razy falowały. Macie jakieś pomysły, co może powodować takie objawy...



#9
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Brudna przepustnica, sonda lambda, przepływomierz...
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#10
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Obstawiam przepływomierz u mnie zdechł sam z siebie od tak wymieniony na inny i problem zniknął
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#11
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N

To żeby nie zakładać nowego tematu zwrócę się tu z pytaniem do obeznanych w dziedzinie komputera mazdy.

 

Po czym sterowane są wolne obroty ?

Z tego co zauważyłem to: pedał gazu, pedał sprzęgła, prędkość samochodu, temperatura cieczy, temperatura w dolocie, podobno jeszcze klima i światła. Czy jest coś jeszcze ?

 

Musze dojść dlaczego obroty mi rosną do 2 tyś (nawet na ciepłym) gdy tylko puszczę sprzęgło albo prędkość samochodu jest większa niż 0. Adaptacja nie pomogła.



#12
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Spróbuj odłączyć czujnik sprzęgła i zobacz czy jest tak samo. Tam bym szukał w pierwszej kolejności.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#13
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 346 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP

raczej to nie pomorze  

 

Spróbuj odłączyć czujnik sprzęgła i zobacz czy jest tak samo. Tam bym szukał w pierwszej kolejności.

to nie pomoże 



#14
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N

Spróbuj odłączyć czujnik sprzęgła i zobacz czy jest tak samo. Tam bym szukał w pierwszej kolejności.

Odłączyłem i zmostkowałem tak żeby komputer miał sygnał że sprzęgło jest cały czas wciśnięte (dzięki temu stojąc na skrzyżowaniu nie muszę trzymać sprzęgła żeby obroty spadały).

Nie mniej jednak wcześniej aż tak nie szły do góry nawet na puszczonym sprzęgle.

 

Poza tym do całkowitego zatrzymania i tak trzyma 2 tyś obr.


Użytkownik pezele edytował ten post 09 lutego 2022 - 10:08


#15
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N
Problem rozwiązany. Przez niepodłączony wężyk dostawało się lewe powietrze. Naprawa 0 zł :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy