
Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047



czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy dla werski wolnossacej. Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)
drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.
opony z przodu to 195x50x16 avon zzr a24 , tyl michelin sport cup 2 lub avon zzr a64 225x45x17
Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
lew.przod...............praw.przod
.-1°59'.......................-2°10'
lew.tyl....................praw.tyl
.-2°23'......................-2°33'
zbieznosc:
przod:.....-0°8'
tyl:........+0°28'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
lewe:.....+3°50'..................prawe:..........+3°34'
heble na przód i tyl mikoda gt;klocki przod ferodo dsuno tyl ds1.11, płyn motul rbf660

zawieszenie utwardzony bilstein b6 przód i utwardzony bilstein b16 regulowany z lotusa 250cup tył

troche poliuretanu do wahaczy

seryjne felgi na tyle 17x7 5x110 et38 o wadze 11,5kg i przodzie 17x5,5 5x110 et28 o wadze 10kg ustąpiły miejsca felgom Team Dynamics na tyle 17x7,5 5x110 et37 o wadze 8,6kg i na przedzie 16x7 5x110 et20 o wdze 7,9kg

abs z lotusa 111r

szpera obx łaczy się z skrzynią F23 o krótszym przełożeniu 4,17 (seria 3,97)

oraz jej montaż

oraz test w praktyce

auto zostało odmalowane


dołożony spoiler z włókna węglowego

wersja do 2017 roku posiadala:
kolektor rurowy 4-2-1 + katalizator magnaflow 8,2kg zamiast żeliwnego 11kg


plastikowy kolektor dolotowy z silnika 2,4, przepustncia 68mm zamiast 55, dolot z rury alu zakończony stożkiekim gąbkowym ITG, alternator 100A zamiast 120A

wałki świątka

regulowane kółka rozrządu


mechaniczna pompa wody wraz z wałkami balansującymi i napędzającym je łańcuchem zostały usunięte, a na ich miejsce wleciała elektryczna pompa wody EWP

5,1 kg koło zamachowe by Otoczak, orginal 9,5kg


sterowanie silnikiem i elektroniczą przepustnicą za pomocą EMU

zabawy przy strojeniu wersji wolnossacej





filmy z przyspieszeń dla wersji wolnossacej:
od 2018 troche silnikowo speedster sie zmienil i wpadl do srodka silnik z saaba 9,3 turbo czyli b207r (seria 207km) na turbince td04hl-20t (seria td04-14t), wtryski Siemens Deka630ccm (seria 286ccm), wydech 3" do katalizatora, od katalizatora 2,5', wydech przelotowy 2,5' el-tec, intercooler wodny z mercedesa 600s, chlodncia wody z przodu od cinquecento, pompa wody do wodnego icka to pierburg cwa50, kolektor wydechowy troche wiekszy od polifta, dv properfect,pompa paliwa dw200. Trochę trzeba było podciąć bagażnik, by zrobić miejsce na turbo. Poduszki silnika seryjne, skrzynia i półosie seryjne. Jedyna modyfikacja jaka była konieczna to wymiana koła zamachowego na te z Opla Calibry turbo (silnik c20let). Do tego wzmocniony docisk i sprzęgło by Radzikowski, wywazony na krasnobrockiej.

















wpadl tez race tcs

auto zaczelo w koncu sie odpychac. jakies 5s do 100 i 15s do 200
https://youtu.be/jj-Hbidv43s
i pare zdjęć z życia





Załączone pliki
Użytkownik piwo edytował ten post 01 styczeń 2023 - 13:36