Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wytarte panewki, przetestowanie układu olejowego i wtryskiwaczy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
36 odpowiedzi w tym temacie

#1
Maslow

Maslow

    Amator

  • Użytkownicy
  • 43 postów

Rozebrałem dzisiaj silnik z niską kompresją i okazało się, że tylna panewka jest dość mocno przetarta, przednia delikatnie a panewki w rotorach nietknięte. Zastanawia mnie co było przyczyną, bo logicznie myśląc jeśli ciśnienie oleju jest za niskie albo układ był niesprawny to ślady powinny być widoczne na wszystkich panewkach. Czy są jakieś patenty na przetestowanie układu?

 

Czy przetarta panewka (nie zjedzona całkowicie tylko przetarta do połowy swojej grubości) kwalifikuje od razu wał do wymiany?

Jutro wrzucę zdjęcia.



#2
kamilg123

kamilg123

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 367 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Mi tez rozwaliło kiedyś tylną panewkę nawet na motulu 15w50. Przednia i na rotorach byly ok.

#3
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1346 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP

Ja będziesz wymieniać panewki to wymień wszystkie będziesz mieć pewność że są nowe nie przepracowane.

A panewki się uszkadzają z wielu powodów np. przednia za mocno napięty pasek , tył strzały ze sprzęgła czyli kat. bez umiaru ,przegrzanie oleju lub nie wymienianie go itd. itd.



#4
kamilg123

kamilg123

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 367 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Ja aż tak nie męczyłem silnika, mimo to z silnika został zlom

#5
Maslow

Maslow

    Amator

  • Użytkownicy
  • 43 postów

Silnik poskładam na nowych panewkach + zwiększę ciśnienie oleju ale chciałbym mieć pewność, że cały układ jest sprawny a wtryskiwacze drożne, dlatego zastanawiam się ja sprawdzić układ przed włożeniem nowego motoru.

 

kamilg123, piszesz, że silnik złom ale jakie dokładnie uszkodzenia miąłeś na poszczególnych elementach? jeśli na wale są delikatne obtarcia to z góry kwalifikuje się do wymiany?

W serwisuwce jest możliwość ustawienia wału na wspornikach typu V i sprawdzenie czy wychylenia wału nie przekraczają jakiejś tam tolerancji.



#6
kamilg123

kamilg123

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 367 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Panewka wtopiona w wal. Myślę że jak masz obtarcia to wal do wymiany. Zapytaj tam gdzie waly regenerują

#7
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Na 10 silników trafiających do mnie może jeden nie ma obranych panew. Przyczyn jest wiele ale najważniejszą jest poprostu konstrukcja, zbyt niskie ciśnienie, za mało wydajna pompa oleju oraz zły dobór oleju. Na dalszym planie ale równie ważne jest użytkowanie prawidłowe. W tym silniku jest możliwość spasowanie luźniej lub ciaśniej a to zależy do czego ma auto służyć i na jakim oleju chcesz jeździć. Na pewno powinno się stosować filtry z polifta. Zmodyfikowano tam konstrukcje zaworu zwrotnego.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#8
bogumilb

bogumilb

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 196 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:Megane IV RS Trophy, Blobeye STI, CBR 1100 XX
Filtry z polifta nawet przy całkowicie niezmodyfikowanym przedlifcie, czy dopiero po podniesionym ciśnieniu oleju?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

https://jcrusader.pl - professional IT solutions


#9
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
W każdym przypadku. Serwisy nawet dostały oficjalne wytyczne od Mazdy że mają montować tylko filtry po modyfikacji
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#10
etf

etf

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 286 postów
  • SkądRzeszów
  • Samochód:RX8 HP
U mnie za każdym razem w mazdzie pytają się czy silnik zmieniłem że zamawiam filtr z polifta;)

#11
Maslow

Maslow

    Amator

  • Użytkownicy
  • 43 postów

Gronek, uspokoiłeś mnie trochę, że uszkodzona panewka nie jest koniecznie związana z problemami z wtryskiem oleju. Po poskładaniu chcę zwiększyć ciśnienie oleju przez zmniejszenie skoku sprężyny w regulatorze ciśnienia oleju + zmiana filtra na polift (o tym nie wiedziałem :) ). Docelowo planuje poskładać silnik, założyć LPG i po około 20tys. ponownie rozebrać i sprawdzić jaki wpływ miało LPG na wymiary apexów i bocznych uszczelniaczy.

 

Jeszcze pytanie, czy przetarcie na wale będzie od razu skutkować nie trzymaniem osi wału i późniejszym rozwaleniem nowych panewek? Jeśli 9 na 10 silników ma zjechaną panewkę to praktycznie do każdego silnika trzeba by szukać nowego wału, a jak wiadomo nie jest to mały koszt. Jak to wygląda w praktyce?



#12
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
No to musisz wał zmierzyć .. Na wymiary nie ma wpływu gaz ale ma wpływ taki, że boczne apexy albo pękają albo wręcz wyparowują.
A tak wogole co ma wtrysk do panewek?
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#13
Maslow

Maslow

    Amator

  • Użytkownicy
  • 43 postów

No na początku pomiksowałem dwa tematy, oczywiście chodzi o natrysk oleju na panewkę i tu zwiększam ciśnienie przez zmniejszam skoku sprężyny a drugi temat to wtrysk oleju na powierzchnię housingu, żeby po poskładaniu całości i otwarciu po 20tys nie wymieniać znowu housingów.



#14
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów

Podepnę się pod temat, Gronku - modyfikacja ciśnienia w układzie = modyfikacja obu regulatorów + oczywiście filtr o wyższym ciśnieniu otwarcia?

 

I drugie pytanie, które z tych modyfikacji uznałbyś za must a które nice to have:

 

- wyższe ciśnienie

- thermo pellet

- płyta w misce

- zwiększenie dawek na OMP (przy podniesionym i nominalnym ciśnieniu)

 

?

 

Robi się jakieś modyfikacje pompy olejowej? Nic o tym nie znalazłem..



#15
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

- płyta w misce

Co to za modyfikacja?



#16
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów

Co to za modyfikacja?

 

Zapobiega rozbryzgiwaniu oleju i przemieszczaniu się w ostrych zakrętach, żeby smok nie wyszedł ponad stan oleju (szczególnie polecane do driftu, gdzie przeciążenie powodujące uciekanie oleju spod smoku może trwać relatywnie długe, na tyle długo, żeby zgubić ciśnienie i zerwać film na panewkach). Zakładam tą modyfikację jako zbędną, ale mając silnik na stole jest to jeden z tańszych modów... pytanie co sądzi o tym ktoś, kto zjadł zęby na tych silnikach.



#17
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Ja nie wiem ile razy będę to musiał napisać że zwiększenia ciśnienia oleju nie ma nic wspólnego ze zwiększeniem dawek na OMP. Obie operacje są bardzo ważne dla zdrowia silnika ponieważ są to błędy konstrukcyjne które są odpowiedzialne za te najbardziej znane awarię silników czyli wycieranie się gładzi housingow I obrane panewki . Zaślepka termostatu oleju i płyta nie są konieczne do sprawnego działania silnika na co dzień
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#18
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1346 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP

W każdym przypadku. Serwisy nawet dostały oficjalne wytyczne od Mazdy że mają montować tylko filtry po modyfikacji

Dajcie namiary na ten filtr 

Firma lub nr. katalogowy 



#19
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów

Ja nie wiem ile razy będę to musiał napisać że zwiększenia ciśnienia oleju nie ma nic wspólnego ze zwiększeniem dawek na OMP. Obie operacje są bardzo ważne dla zdrowia silnika ponieważ są to błędy konstrukcyjne które są odpowiedzialne za te najbardziej znane awarię silników czyli wycieranie się gładzi housingow I obrane panewki .

 

 

Oczywiście, napisałem że przy podniesionym i nominalnym ciśnieniu, żeby nie było niedomówień (chyba, że odebrałeś to jako warianty - może zbyt mało precyzyjnie napisałem).



#20
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1036 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Dzień Dobry, 

Potrzebuję filtr oleju do Mazdy RX-8 z wersji poliftowej. I Ci podadzą ;) 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy