Skocz do zawartości

Zdjęcie

DIY: Samodzielny pomiar kompresji w silniku rotacyjnym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 795 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33

To Ci się udało. U mnie padła jedna po takiej akcji i uwierz mi że poczuł byś od razu gdyby się spaliła.



#22
Bubble

Bubble

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 162 postów
  • SkądŁódzkie
  • Samochód:Mazda RX-8

Czy procedurka w pierwszym poście od Gronka jest aktualna na dzień dzisiejszy ? Bo za 2 dni będzie próba zmierzenia kompresji... i żeby kuku nie było :P



#23
ToXiC

ToXiC

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 683 postów
  • SkądWLKP :)
  • Samochód:RX-8 HP, Mazda 6 2.3
Tak, jak najbardziej aktualna.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

#24
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 817 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Ja co roku sprawdzam tylko nie wiem czy dobrze czytam ta tabelkę, pewnie nie :P



#25
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6687 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Jak można ją źle czytać ?
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#26
Szaikan

Szaikan

    Amator

  • Użytkownicy
  • 56 postów
  • SkądŁuków Śląski

Bo wychodzi na to że nie ważne ile obrotów ma rozrusznik to poniżej 7 bar zawsze jest czerwone pole co chyba znaczy ze do remontu.



#27
stanus

stanus

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 327 postów
  • Samochód:rx-8

Przy 5.9 bar i 170rpm masz jeszcze zielonkawy wynik, to o czym  wspomniałeś (poniżej 7) to po prostu przeliczenie wyniku końcowego, nie powiesz przecież że silnik ci wypluje kompresję na poziomie 11.40 przy 170rpm i 8.8 bar :P



#28
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 817 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

No i właśnie tego nie kumam jak przy 200rpm pokazuje 6,0  i a jak przy 300rpm pokazuje 6,0 to który silnik jest w lepszej kondycji?  Ja obstawiałbym że pierwszy, bo przy niższych obrotach generuje takie samo ciśnienie jak ten drugi kręcąc znacznie szybciej, ale z tabeli odczyt temu przeczy....



#29
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 532 postów
  • SkądWLKP
  • Samochód:RX8 K20Z4


No i właśnie tego nie kumam jak przy 200rpm pokazuje 6,0 i a jak przy 300rpm pokazuje 6,0 to który silnik jest w lepszej kondycji? Ja obstawiałbym że pierwszy, bo przy niższych obrotach generuje takie samo ciśnienie jak ten drugi kręcąc znacznie szybciej, ale z tabeli odczyt temu przeczy....


W tabeli jest ok
6.0 przy 200rpm daje 7.1
6.0 przy 300rpm daje 5.6
7.1 > 5.6 czyli się zgadza

#30
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 817 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

No i teraz się dziwicie że można ją źle odczytać, bo ja robiłem to odwrotnie. I Tym wspaniałym sposobem kompresja mi wzrosła do 7.1 Dzięki :D



#31
domino1236

domino1236

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 11 postów
  • Samochód:Mazda RX8

Byłem wczoraj oglądać auto i mierzyć kompresję według tego poradnika. Obroty wychodzily od 280 do nawet 310 rpm a kompresja ok 6 barów, w RX8 są aż tak mocne rozruszniki ? Jakiś czas temu czytałem, że w poliftach były takie co kręcą ok 250 rpm i to są najmocniejsze do tych samochodów. . Silnik na którym wykonałem pomiar wychodziłoby do remontu a palił na strzała od razu :blink: Jakie są wsze doświadczenia ? Jak długo powinno kręcić auto z kompresją 6 barów ? Co o tym sądzicie, czy tani interfejs na bluetooth dobrze pokazuje prędkość obrotową?  Tydzień temu inne auto sprawdzałem to wychodziły wyniki prędkości obrotowej od 260 do  nawet 330 rpm.


  • kaj1990 i ADrian1995 lubią to

#32
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3025 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Mazda RX-8 40th Anniversary Edition

Są takie rozruszniki. Były montowane w poliftach.



#33
kaj1990

kaj1990

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 322 postów
  • Skądmilicz

Byłem wczoraj oglądać auto i mierzyć kompresję według tego poradnika. Obroty wychodzily od 280 do nawet 310 rpm a kompresja ok 6 barów, w RX8 są aż tak mocne rozruszniki ? Jakiś czas temu czytałem, że w poliftach były takie co kręcą ok 250 rpm i to są najmocniejsze do tych samochodów. . Silnik na którym wykonałem pomiar wychodziłoby do remontu a palił na strzała od razu :blink: Jakie są wsze doświadczenia ? Jak długo powinno kręcić auto z kompresją 6 barów ? Co o tym sądzicie, czy tani interfejs na bluetooth dobrze pokazuje prędkość obrotową? Tydzień temu inne auto sprawdzałem to wychodziły wyniki prędkości obrotowej od 260 do nawet 330 rpm.


Takie rozruszniki były w R3. Można kupić na forum. Co do samej kompresji wszystko zależy czy to silnik otwierany i już robiony czy ori. Jak ori to lipa. Jeśli otwierany to może być ok. Dlaczego bo łapie szybciej kompresję...

#34
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6687 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
To nie rozrusznik. Jeżeli osiągnęło 310 to nie były odłączone cewki i silnik napędzał się już sam
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#35
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1136 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP

Pomiar robimy na rozgrzanym silniku






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy