Skocz do zawartości

Zdjęcie

R3 - oplacalny biznes?

r3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#1
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

Panowie. Mam dylemat, pewnie nie jako pierwszy tutaj i nie ostatni.
​Przebywam obecnie jeszcze przez chwile w USA i znalazlem calkiem niezla oferte na zakup wersji r3. 

​z transportem wyjdzie mi 35 tys pln. 

​Rok produkcji 2009, przebieg 60k mil.

​W poniedzialek bede znac wyniki kompresji. 


​Przechodzac do puenty. Od ok roku mam nieprzyjemna sytuacje z moim pierwszym RXem z 2004 r. Pech chcial ze zdecydowalem sie na montaz lpg. Silnik zdupcył się jednak podczas pracy mechanika ktory zakladal mi instalacje wiec od roku chędożę się z ubezpieczycielem mechanika, ktory odmawia mi wyplaty odszkodowania. Za chwile sprawa trafia do sądu I czekam na pozytywne rozstrzygniecie. Chociaz generalnie stracilem calkowicie szacunek do wymiaru sprawiedliwosci I sposobu jego funkcjonowania w dzisiejszych realiach.

​Paradoksalnie, rozterki i telanowela z poprzednim RXem, powinne mnie zniechecic do rozwazania jakiegokolwiek zakupu z rotorem pod maska. 
​Rozgladam sie za roznymi autkami w tej chwili, ale jakkolwiek fajny samochodzik by to nie byl - nie wzbudza we mnie takich emocji jak RX. Po tygodniach rozkmin - zdecydowalem ze wole kupic kolejnego RXa - niz nabyc auto z kategorii 'zdroworozsadkowy' I zalowac ze nie mialem jajec do spleniemoa swoje marzenia. I w sumie jesli nie teraz to nigdy.

​Jak wiec spadac to z wysokiego konia -, padlo na wersje r3. Rzekomo gwarantujaca lepsza zywotnosc jako wersja poliftowa. Naczytalem sie juz setek stron forum, tego jak i amerykanskich - I niestety ciezko o namacalne dowody dotyczace lepszej zywotnosci.
Ekspertami w tych kwestiach zakladam że powinni byc, obecni na tym forum lekarze od serduszek RXów / Rotorolodzy / rotacyjne anioły opatrznosci czy jakkolwiek wypada ich nazwac. Ale rozumiem tez ze na naszym lokalnym rynku wersje R3 sa rarytasami i ciezko o jednoznaczne wnioski na podstawie ubogich statystyk. 

​Jak wyszperalem informacje, serwis wersji poliftowych, moze byc drozszy od wersji pierwotnych. Bije sie wiec z myslami czy R3, jako jedyne auto ( w cenie do 40k z kompresja przyjmijmy w granicach 7-7.5) to OPLACALNY zakup. Ze jest nieracjonalny jak zakup jakiegokolwiek RXa - to doskonale wiem. 

​Nie wiem w zasadzie po co to pisze. Chyba potrzebuje sie wygadac, moze uslyszec jakis glos rozsadku . Wku%@$ia mnie juz moja obecna sytuacja z RXem (zapewne jak i Gronka, pod dachem ktorego pisane sa kolejne odcinki telanoweli pt "biegły sądowy")

Moi przyjaciele pukaja sie w leb ze znowu chce sie pchac w RXa I w tej cenie wciskaja mi beemki 330. Albo Mustangi. I nie wiem naprawde nie wiem jak mam im wytlumaczyc ze to fajne propozycje i fajne auta. Ale jedyna i najwieksza ich wada jest to ze nie robia *braaaaam*.



​Wracajac ponownie do puenty. 

​R3 z przebiegiem 60 k mil - jak to ugryzc.

 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#2
Plantator

Plantator

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 519 postów
  • SkądToruń

niestety nikt ci gwarancji nie da, ze r3 bedzie duzo wytrzymalsze, side exhaust port generuje duzo ciepła które ubija side sealsy, dodatkowa smarowniczka poprawia sytuacje w centralnej części komory spalania, ale to nadal side port co do naprawy to fakt jest dużo droższa, chocby przez housingi których u nas na rynku wtórnym nie ma i w razie "W" trzeba kupować nowe. rarytas jest to nie wątpliwy, ładna linia, usztywniona karoseria wzgledem poprzedniczki, wnetrze recaro, ogolnie jak na nią zachorujesz to racjonalizm nie pomoże, ale rozumiem kwestie wygadania sie, sam czasem potrzebuje, ale na tym forum zbytnio nie znajdziesz osob z wiedza techniczną na temat r3 chyba oprócz Gronka z którym jak widze masz dobry kontakt.

 fajna pewna sztuka stoi w polsce u  forumowego "niemca"

jak chcesz mieć pewność co do wytrzymałości to bier rx7 FD3S o ile ci sie podoba i w budżecie sie mieści a wiem ze z anglii mozna dostac czarną za 5 tys funa odpalającą, do naprawy, ciekawe jak to wyglada w usa



#3
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

Marzenia po to, aby je spełniać. Byle by mierzenie nie zmieniło się później w problem, przez który nie możesz spać. ​na forum nie usłyszysz odpowiedzi kupuj ani nie kupuj sam musisz wiedzieć na co cię stać. ​Przy rx8, jak i normalny tak i rx8 jest zawsze ogromne ryzyko, a tym bardziej kupując na odległość  ​jak już pisali nawet sprawdzenie kapry nie daje ci pewności ile to pojedzie. ​i z tego, co wiem to faktycznie remont kosztuje więcej niż w normalnej.
Ale w końcu to Auto, którego nie widzisz na ulicach na co drugich świtlach.



#4
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

taak, napisalem juz do niemca.

​Jesli tam ma oferte aktualna, pewnie mialbym mniejszy dylemat. Co prawda szara wersja, a mi po nocach sni sie ta niebieska erka. ale tez piekna

​Wlasnie - co to znaczy w praktyce 'droższy remont'. Jesli przyjmiemy hipotetycznie , ze w standardowym RXie co 100 tys km, trzeba wydac 10 tys zl na odnowienie pieca, o ile moze byc drozsza zabawa w remont z wersja poliftowa? o jakich wartosciach mowimy? 20, 50, 100, 200 % ? 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#5
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3038 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Niestety w większości części z przedliftowej nie pasują do r3. Nawet silnik jest inny, skrzynia biegów inna. Więc remont pewnie będzie droższy w r3.

 

Mazdy RX8 R3 są fajne, ale trzeba się liczyć, że ciężej jest z częściami, droższe itd. bo jednak mniej ich wyprodukowano niż rx8 przedliftowych



#6
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1509 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
Plus tej z USA to fakt ze to oryginalne LHD, a nie RHD po przekładce.
Tez mi troszkę po głowie R3 chodzi.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#7
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 818 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Zawsze jak w R3 rozsypie się silnik, to możesz jak na części sprzedać, a na takie rarytasy każdy się rzuca, więc spokojnie te 15-20k dostaniesz :)



#8
Plantator

Plantator

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 519 postów
  • SkądToruń

herezja, w najgorszym wypadku nowy silnik z mazdy nie sadze ze przekroczy wartosc tego z fd3s czyli około 25 patyków a ze starego jak coś zostanie to mozna pogonić, albo miec na zapas.



#9
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6754 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Droższy oznacza to że w razie jak oberwie płyta lub hosing to tego nie ma praktycznie w używce wiec pozostaje tylko zakup nowego elementu. Poza tym koszty takie same.
Co do samego zakupu to ja popieram pomysł i myśle że nawet i finansowo wyjdzie w miarę opłacalnie.
Ważne żeby to była R3 a nie tylko polift.
Teoretycznie silnik powinien zrobić te 150-200 ale tak naprawdę nikt ci tego nie zagwarantuje.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#10
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

no i wszystko juz jasne ;) decyzja podjeta, trzeba tylko wybrac dobra oferte. Dzieki Panowie, jak zwykle pomoc na forum nieoceniona.

​Prawie wszystko.

​Sa tez na rynku wersje r3 w automacie. Czytalem na forach ze o ile automat w wersji S1 jest nieco dupny, malo dynamicznie wrzuca biegi - o tyle automaty w wersji poliftowej sa juz bardziej przyjemne. 

​Nie mam nic przeciwko teoretycznie wobec automatow w autach - pytanie tylko czy w przypadku r3 traktowac to jako "niuans". 20 KM mniej moge przebolec ;)


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#11
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3038 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Czytalem na forach ze o ile automat w wersji S1 jest nieco dupny, malo dynamicznie wrzuca biegi - o tyle automaty w wersji poliftowej sa juz bardziej przyjemne.

W wersji S1 od 2006 były już montowane skrzynie 6biegowe automat, więc już to jedzie. Wcześniejsze roczniki miały 4 biegi i to była porażka.



#12
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 733 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
oplacalnosc masz z dyni, skoro 35 za nia dasz pod drzwi. w europie taka za minimum 50k. czy chcesz to juz uzgodniles. ja na Twoim miejscu bym nie myslal, bral upalal a jak sie rozsybie to r3 z rewem... <3

#13
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6754 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Nie ma r3 w automacie !!!! Ludzie bo zaraz będzie płacz i lament że sprzedający oszukał albo coś. Jest S1 i S2 . R3 to limitowana wersja S2wyposarzona w bilstein, Recaro itd. Wyglądają bardzo podobnie.
dikej a policzyłeś opłaty ? Jak wyjdzie na gotowo 50 to będzie dobrze
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#14
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

jesli nie ma wersji r3 w automacie, to znaczy ze jeden ze sprzedawcow, najprawdopodobniej probuje mnie zrobic w ch*ja :D 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#15
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów
Gronek jesteś pewien?

https://www.mazdausa...s/specs_RX8.pdf

Chociaż inne źródła faktycznie wykluczają w R3 automat. Ciekawe, skąd takie info w niektórych folderach się wzięło... może chcieli, ale nie zdążyli?

Inną ciekawostką jest fakt, że najdroższa nie była R3, tylko GT z automatem.
  • Paweł.Gołembiewski lubi to

#16
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 733 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
za auto warte 25k z 1.3 oplaty nie wyjda na poziomie 15k :)

#17
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów

za auto warte 25k z 1.3 oplaty nie wyjda na poziomie 15k :)

 

Wyjdzie nawet więcej. Cło + akcyza + transport spokojnie 20+. Pojemność ma znaczenie, ale nie takie wielkie. 



#18
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5721 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Ktoś na forum sprzedaje też całkiem fajna r3 może porównaj sobie oferty i wybierz lepszą dla siebie miko wszystko ta wersja to taki rodzynek u nas
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#19
pondik

pondik

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 158 postów
  • SkądGarwolin
  • Samochód:Mazda RX-8 High Power // Mazda 323F BA

Wyjdzie nawet więcej. Cło + akcyza + transport spokojnie 20+. Pojemność ma znaczenie, ale nie takie wielkie. 

 

"​z transportem wyjdzie mi 35 tys pln." <- post nr 1 :)



#20
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów

"​z transportem wyjdzie mi 35 tys pln." <- post nr 1 :)

 

Czyli że R3 w stanach z przebiegiem 60 tys. mil kosztuje około 3500$?







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: r3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy